Kirjoittaja Aihe: Yuri!!! on Ice: Vieraskielistä karismaa, S, JJ/Otabek, ficlet  (Luettu 955 kertaa)

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 120
  • Kurlun murlun
Ficin nimi: Vieraskielistä karismaa
Kirjoittaja: Ayu
Fandom: Yuri!!! on Ice
Ikäraja: S
Paritus: JJ/Otabek
Genre: Kepeä draama, slice of life

A/N: Tuntuipa hyvältä saada vihdoin tämäkin puolivalmis pätkä ulos pöytälaatikosta. Minulla on sellainen kutina, että olisin tuumaillut jotain ranskaan liittyvää jossain aiemmassa ficissä, mutta ainakaan tämän fandomin puitteissa niin ei taida olla... No jaa, kielet ja aksentit ovat kiehtovia! :D


***


Otabek sulki hetkeksi silmänsä keskittyen kuuntelemaan, miten JJ sekoitti reteästi ranskaansa englantia puhuessaan puhelimessa isänsä kanssa. Häneltä meni keskustelun sisällöstä ohi vähintään kahdeksankymmentä prosenttia, mutta toisaalta pelkkä vieraan kielen kuunteleminenkin osoittautui kumman rentouttavaksi JJ:n puherytmin vauhdikkuudesta huolimatta.

“Olipa isäukolla asiaa!” JJ hymähti saadessaan puhelunsa päätökseen ja kääntyi kyljelleen Otabekia kohti. “Noh, nukahditko jo?”

“En suinkaan. Keskityin lähinnä kuuntelemaan, vaikka juuri mitään ei jäänytkään käteen.”

JJ mönki hänen kylkeensä kiinni. “Haluatko, että referoin?”

“Ei tarvitse. Kyse oli enemmänkin itse kielestä”, Otabek tokaisi korjaten samalla tyynyjen asentoa päänsä takana. “Sinua oli mukava kuunnella.”

“No tuo on uutta!” JJ kurtisti kulmiaan ilkikurisesti ja laski päänsä kotoisasti hänen vatsalleen. “Sinustahan minä jorisen minkä ehdin ilman tauon häivääkään!”

“Niin jorisetkin”, Otabek totesi asiallisesti. “Sitä on silti turha kiistää, etteikö ranska olisi tehnyt kuuntelemisestasi erityisen miellyttävää.”

“Niin, minkäs teet! Voihan vika olla yksin minussakin?”

“Hmh, mahtipontista...” Otabek alkoi silitellä JJ:n hiuksia kiireettä.

“Voin kokeilla todistaa väitteeni!”

“Siitä vain.”

JJ selvitti kurkkuaan ja alkoi lukea puhelimestaan jotain ranskankielistä tekstiä. Sisällöstä Otabek ei saanut selkoa, mutta kieltämättä JJ kuulosti kohtuullisen charmikkaalta ääntäessään joka sanan huolella kuin olisi lukenut äänikirjaa. JJ:llä oli muutenkin taipumusta ripotella arkipäiväisiinkin asioihin annos omaa kuninkaallista karismaansa.

“Mitä sinä luet?” Otabek kysäisi.

“Ensi viikon sääennustetta.”

“Ai?”

JJ katsahti yläviistoon häntä kohti leveästi hymyillen. “Äi se yllätti sinyä?”

Otabekia nauratti väkisinkin. “Vähän.”

“Minua taas yllättää se, mitä nämä ennusteet väittävät”, JJ virkkoi ilman liioiteltua aksenttia ja hivuttautui puolittain makoilemaan hänen päälleen. “Takatalvi taitaa oikeasti olla kohtapuoliin ohi!”

“Jopas jotakin”, Otabek kietoi käsivartensa JJ:n niskalle. “Aurinkoa ja sen sellaista luvassa?”

“Oui, pehmöiziä pilven'ättäröitä!”

“Njo sehän mjukavaa”, Otabek hymähti ja sai JJ:n remahtamaan nauruun.

« Viimeksi muokattu: 31.07.2019 01:44:19 kirjoittanut Ayudara »
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Aww, pojat <3 (Kuinkakohan monta kommenttia olen aloittanut elämäni aikana näillä sanoin.) Kylläpä on ollut ikävä JJ:tä ja Otabekia! Kauhea, kun tuli ihan haikea olo, vaikka eihän siitä nyt niin pitkä aika voi olla, kun heistä olen viimeksi jotain lukenut. Kielet on kiehtovia ja niitä on aina kiva kuunnella, etenkin silloin jos puhuna on joku niinkin silmiä hivelevä ilmestys kuin JJ ;D Otabek on ihan myyty! Mutta ihan varmasti myös JJ kokee pieniä sydämentykytyksiä silloin, kun Otabek puhuu kazakkia/venäjää (myönnän googlettaneeni, että mitä kieliä siellä oikein puhutaan xD). Mitäköhän se Otabek tosiaan puhuu, en muista yhtään, onko hänen äidinkielestään sanottu mitään itse animessa [insert: pohtiva emoji]

Tämä oli tosi mukavaa luettavaa, sellaista leppoisaa ja lämpöistä toisen kanssa hupsuttelua. Kiitoksia!

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 120
  • Kurlun murlun
Hii, kiitos ihanasta kommentista, Piraatti! <3 Ja awwittelu on perin loistava aloitus! Mahtavaa, jos tämä herätti moisen ensireaktion. ^^

Joo, tunnistan samanlaisen ikävän tätä fandomia ja sen hahmoja kohtaan. Yuri on Ice kun on hiipinyt vähän taka-alalle, eikä varmaan heräile sieltä kunnolla estradille ilman, että canon alkaa tarjota taas jotain uutta. JJBek on kyllä sen verran lutuinen ship, että voisin sen mielessä pitäen yrittää pitää itseni kiinni tästä sarjasta ficcailussa.

Kielet ja aksentit ovat kyllä kiehtovia. <3 En tiedä, onko mitään virallista vahvistettu, mutta minulla on selkeät headcanonit päällä siitä, että JJ:llä ja Otabekilla on molemmilla kaksi kieltä natiivitasoisesti hallussa: englanti ja ranska sekä kazakki ja venäjä. Voin kyllä kuvitella, miten molemmat ovat aika myytyjä, kun toinen puhuu omaa kieltään... Beka nyt on sellainen, että varmaan sisäisesti fiilistelee enemmän, mutta kyllähän sitä jotain pehmoista tuli ääneenkin sanottua. ;D Pidemmällekin tätä aiheensa puolesta olisi varmasti voinut jatkaa, mutta tästä nyt tuli tällainen pieni ja sievä. xD Kiitos vielä!

- Ayu
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 481
  • ava Claire + bannu Ingrid
Etsin jotain muuta, mutta tämä hyppäsi hausta esiin, ja olin ihan että "Otabek ja JJ, mitäs mitäs", joten pitihän tämä lukaista!

Ja olipas tämä söpönen ja kiva! ^^ JJ vaikuttaa tyypiltä, joka varmasti lämmittää tiensä jokaisen sydämeen, vaikka siinä joskus saattaakin mennä kauemmin.

Lainaus
“Sinustahan minä jorisen minkä ehdin ilman tauon häivääkään!”
Awww, olipa söpö! JJ on niin valmis sanomaan tällaisia, vaikka jotakuta toista saattaisi hirvittää ja nolottaa.

Aaa tuota lopetusta, tykkäsin kovasti siitä, miten he ovat niin sinut toistensa ja kieltensä ja toisten kielten puhumisen kanssa, että niistä saa hauskaakin ja yhteistä tekemistä. Kiitos tästä! ^^
Hyppää lehtikasaan!

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 120
  • Kurlun murlun
Kiitoksia, Grenade! <3

Tulipa sellainen hauska olo silmäillä JJ/Bek-sisältöä pitkästä aikaa. En oikein tiedä, mikä näiden hahmojen keskinäisessä dynamiikassa on sellaista, mikä saa heidät syttymään toisilleen, mutta vastakohtashipeissä viehätys saattaa löytyä vaikka mistä. :D JJ on salakavalasti luikerrellut Otabekin sydämeen.

Tällaista kielelläleikkimissisisältöä olisi niin kiva saada jotenkin visualisoitua, kirjoittaessa kun ulosanti on väkisinkin rajallista. Tätä oli kyllä äärimmäisen hauska kirjoittaa, ja mukavaa, että tämä tarttui haaviin!

- Mai
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."