Kirjoittaja Aihe: Kohtaamisia (Slash, K-11, romance, one-shot)  (Luettu 8459 kertaa)

Sassa

  • ***
  • Viestejä: 1 051
Vs: Kohtaamisia
« Vastaus #20 : 01.02.2009 20:46:25 »
...ja tän myötä nousit ehdottomasti yhdeksi mun suosikkikirjoittajista täällä. Mieletöntä.

Itse asiassa olen lukenut tämän jo pariin otteeseen aiemminkin, mutta nyt luin vielä kerran ja sain sitten kommentoituakin. Maaginen tarina, ihanat, haavoittuvuudessaan arkiset hahmot ja hieno parin tunnin hetken kuvaus.

Se, ettei miesten riidan syy käynyt ilmi, korosti jotenkin tilanteen intiimiyttä ja sitä, että tällaisia hetkiä parisuhteissa joskus on. Ei kaikki ole sitä ruusuilla tanssimista tai vastaavasti kiihkeää vuoristorataa, elämässä on niin paljon erilaisia sävyjä. Sulle tuntuu olevan tyypillistä tällainen vähäeleisyys, pienillä sanoilla ja teoilla kerrot suuria asioita. Tykkään.

Ja loppu oli kerrassaan hieno ja koskettava, itsekään en ensimmäisellä lukukerralla tajunnut Anssin sokeutta, mutta kun se kävi ilmi, niin se tuntui ihan luonnolliselta, loksautti palaset kohdalleen. Se oli tässä tarinassa tärkeä elementti, mutta ei kuitenkaan mitenkään liian hallitseva eikä määrittänyt Anssin persoonallisuutta liiaksi. Juhan huoli Anssin puolesta oli kamalan liikuttavaa, mutta sekin johtui ihan muusta kuin sokeudesta.

Kiitos tästä kauniista tarinasta, nyt lukemaan tuota Syyssateita (vaikka olen senkin jo kertalleen lukenut) ja kommentoimaan. :)
« Viimeksi muokattu: 01.02.2009 20:48:31 kirjoittanut Sassa »
asfaltin pinta kiiltää yössä
on sade lakannut viimeinkin
ajatella, minä melkein luovutin


Smarou

  • ***
  • Viestejä: 364
Vs: Kohtaamisia
« Vastaus #21 : 14.02.2009 23:38:09 »
Yisca - Kuten monille olenkin sanonut, symppaan itsekin hirveästi tässä juuri tuota sokeutta, koska se on jotain mihin ei ole törmätty niin paljoa, ja se on mielenkiitoinen. Tosiaan otin haasteeksi tuoda esille tuo sokeus sanomatta koskaan ääneen sitä. Hui palvontaa *blush*
Kiitos sanoistasi. :3

Sassa - Olen kovin imarreltu ja otettu tuosta antamastasi tittelistä, hämmentynyt siinä sivussa, mutta kiitos. ^^
Olit näköjään oivaltanut ja löytänyt tästä paljon hyviä juttuja ja pisteitä, tuollainen tarkkaavaisuus on aina kirjoittajalle ihanaa. Ole hyvä ja kiitos. Kiitos paljon
~Kuin sokea auringosta, minä kerron teille rakkaudesta~

Nathaniel

  • ***
  • Viestejä: 18
  • neitihaamu
Vs: Kohtaamisia
« Vastaus #22 : 21.05.2010 23:21:17 »
Ei kai mun on pakko iskee tähän puumerkkini, kun tyyliin viidettä kertaa luen samaa tekstiä. Jatko-osakin on koluttu moneen kertaan.

Mitään rakentavaan en tietenkään saa aikaan, mutta tämä ihana pikku palanen aidontuntuista elämää saa lukemaan kyllästymättä moneen kertaan. Kaikki tuollaiset "puutteet", kuten sokeus antaa hirveän paljon, vaikkei se tässäkään ollut mitenkään pääroolissa. Tykkään vain tällaisia aiheita sivuavista teksteistä hirveästi. Suuri plussa siitä ettei sokeutta oikeesti sanottu vaan lukija sai itse ymmärtää ja pystyi ymmärtämään. Kumpikaan päähenkilö ei jäänyt pelkäksi raamiksi. Pienellä tekstimäärällä sai onnistuneesti kiedottua molemmat omien persooniensa sisään.

Nää molemmat osat oli tosi kauniita, mutta silti aitoja ilman kliseklimppejä. Tulee mieleen raakatimantti!  :)
If I'cant hear your heart beat, you are too far away

Smarou

  • ***
  • Viestejä: 364
Vs: Kohtaamisia
« Vastaus #23 : 21.07.2010 17:36:20 »
Nathaniel, enimmäisenä anteeksi, että vastaukseni on unohtunut venynyt näin pitkälle. Mutta yhtäkaikki arvostan kommenttiasi, ja että halusit jättää puumerkin. Ilahduttaa aina. Raakatimantti on kauniisti sanottu, ja voin olla tyytyväinen jos hahmot ovat tulleet oikein esille, ja niin että lukija ymmärtää heidät. Sokeuden käsittelyssä minulle oli tärkeää etten sano sitä ääneen, mukava että arvostat sitä. Hävettää että  vastaan vasta nyt, mutta yhtälailla kiitos että viitsit kommentoida. :3
~Kuin sokea auringosta, minä kerron teille rakkaudesta~

momentum

  • Vieras
Vs: Kohtaamisia
« Vastaus #24 : 14.01.2011 20:35:05 »
Eksyinpä tätä lukemaan jotain ihmeen kautta ja pakko todeta, että: ihana pieni tarina!  Olen kyllä aivan totaalisen rakastunut Anssiin ja Juhaan ja ryntään hetipian lukemaan sen toisenkin osan, jonka kautta eksyin lukemaan tämän ensin! (Olipas monimutkaisesti selitetty...) Sujuvaa kerrontaa ja molemmista hahmoista sai jotain irti näinkin lyhyessä pätkässä. Anssiin ehkä itse eniten samaistuin, ehkä juuri tuon herkkyyden takia lähinnä.

Mutta kiitos sinulle tästä ja nyt suuntaan siihen jatko-osaan...Syyssateitakohan sen nimi mahtoi olla?  ;)

Smarou

  • ***
  • Viestejä: 364
Vs: Kohtaamisia
« Vastaus #25 : 28.01.2011 18:10:42 »
momentum, hih, kiitos sanoistasi. Arvostan, että maltoit käydä lukemassa tämän ensin, ja vielä kommentoidakin ennen siitymistä seuraavaan. Vaikka tarinani tai hahmoni onnistuivat rakastuttamaan itseensä. Siirrynpä itsekin Syyssateiden puolelle ja vastailen uudestaan. :3
~Kuin sokea auringosta, minä kerron teille rakkaudesta~