Kirjoittaja Aihe: Prinsessapäiväkirjat: Roadtrip |S| Mia ja Michael | fluffy  (Luettu 2428 kertaa)

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 474
  • ava by Claire
Nimi: Roadtrip
Kirjoittaja: Kelsier
Ikäraja: S
Fandom: Prinsessapäiväkirjat
Genre: fluffy
Hahmot: Mia ja Michael
Vastuuvapaus: En omista, en tienaa.
Haasteet: Kesälomaetydejä

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Olin saanut luvan roadtripille isoäidiltä. Sillä jokainen tietää, että todelliset luvat tulevat leskiruhtinattarelta. Äiti tietenkin antoi oman lupansa myös, mutta se olisi vain lämmitänyt henkisesti, mikäli Clarisselta ei olisi herunut kyllää. Oikeastaan myöntyminen oli ollut pieni ihme, koska en ollut lainkaan piilotellut sitä, että tekisin matkan Michaelin kanssa. Olin puoliksi vakuuttunut, ettei Grand-mère tiennyt ihan tarkalleen ottaen mitä roadtrip tarkoitti ja kuvitteli sen olevan jotain yhtä viatonta kuin piknik.

Joka tapauksessa olin kiireen vilkkaa pakannut tavarani ja valmistautunut automatkaan supersöpön poikaystäväni kanssa. Lukukausi oli lopussa eikä minun tarvitsisi vähään aikaan pukeutua vaaleansiniseen kauluspaitaan ja sini-harmaakirjavaan polvihameeseen. Ei sillä, että olisin näyttänyt erityisen hyvältä kesävaatteissakaan, mutta ainakin sain valita ne itse. Niinpä sitten eräänä aamuna Michael ajoi pihaamme ja otti minut lava-autonsa kyytiin. Suuntasimme moottoritielle ja laitoimme stereot kaikumaan.

Pidin ikkunaani auki ja annoin käteni surffata ulkopuolen ilmavirrassa. Michael oli valinnut musiikin; se oli pehmeää kitarapoppia ja soinnut karkailivat tuuleen. Hän keskittyi tiehen, mutta loi minuun ajoittaisia sydämen sulattavia katseita. Yhdyimme molemmat empimättä muutamiin kertosäkeisiin ja hihitimme samamielisyydellemme. Maisemat vaihtuivat ja tie siinsi aurinkousvaisena edessämme. Tunsin valtavaa vapautta: kukaan ei ollut vahtimassa, jos vaikka sattuisimme suutelemaan. Se oli rakastuneen höyhenenkevyt toive.

Pysähdyimme ensi kerran pitkälle yli puolen päivän, kello oli varmaan jo kaksi. Huoltoasema oli pieni ja nuhruinen ja sen naistenvessan valo väpätti. Kun olimme kassalla, Michael sitaisi kätensä olkapäilleni ja veti minut rennosti viereensä. Yritin esittää coolia yrmeälle rahastajalle, vaikka sykkeeni hurjasteli kahdessasadassa. Kuljimme kylki kyljessä pihalle saakka ja auton luona Michael suuteli nopeasti kaulaani ennen kuin jätti minut omalle puolelleni.

Ajelimme vielä jokusen tunnin, kunnes löysimme sopivan yöpymispaikan. Meillä oli luonnollisesti teltta mukana. Motelleihin ei ollut varaa ja olisi toki kovin romanttista nukkua avoimen taivaan alla. Paikalla oli pieni kallionjyrkänne, jolle puut tarjosivat näkösuojaa. Siinä oli sen verran tasaista nurmikkoa, että auton sai pysäköityä ja leirin pystytettyä. Michael virnisteli toimiessaan ja sanoi puoli vakavasti, että mikäli ei sataisi, voisimme uinua avolavalla ja todella katsella tähtiä. Mahani perhoset alkoivat lepatella siipiään verrytellen.

Lämmitimme ruokaa kaasukeittimellä. Ilta oli jo tummentunut ja liekki loi viehättävää, räiskyvää valoa silloin, kun ei ollut paistinpannumme alla. Söimme makkaroita ja herkkusieniä sekä äidin mukaan laittamaa papukastiketta. Kerroin muutama huonon vitsin ja Michael lauloi jokusen sävelen tähteiden päälle. Jutustelimme niitä näitä järjestäessämme tavaroita fiksusti aamua varten. Sipaisin pari kertaa Michaelin käsivartta muka vahingossa.

Istuskelimme auton konepellillä ja ihailimme avaraa taivasta, joka hukkui tähtiin. Kaupungissa noita pieniä valoja ei nähnyt koskaan, katulamput ja neonmainokset tuottivat liikaa saastettaan. Nojasin Michaelin kylkeen ja hän oli vienyt käden lanteilleni. Olimme pieni suppu suuressa maailmankaikkeudessa, siltä minusta ainakin tuntui. Michael selitti minulle Orionista ja Isosta ja Pienestä karhusta. Vastailin hänelle hymähdyksillä.

”Sinä olet kaunis yön valossa, Mia.” Kun tajusin sanat, ne iskivät kuin miljoona volttia. Michael kuiskasi jotain korvaani ja pussasi poskeani. Huulet olivat niin kevyet, että ne saivat minut yllättäen rauhoittumaan hieman. ”Sinä olet täydellinen”, äännähdin hiljaa. Michael päästi naurun sekaisen puhahduksen. ”Enkä ole. Mutta tämä hetki on kyllä aika lähellä täydellisyyttä.” Tuhisimme huumaantuneina toisiamme vasten vielä pitkälle yöhön. Tästä tulisi taatusti kaikkien aikojen paras roadtrip.
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 997
  • Clara, my Clara
Prinsessapäiväkirjat, Mia ja Michael! Voi juku! Tämähän on aivan mahtavaa! :D Rakastan Prinsessapäiväkirjoja (ja vain kirjoja - elokuvia ei ole olemassa, jos multa kysytään) ja Mia ja Michaelia! <3

Aivan mahtava tarina, joka oli täysin miamainen. Grand-mèren voisi hyvinkin luulla roadtripin tarkoittavan jotain samantyyppistä kuin piknik. Ja Mia on ollut varmasti äimän käkenä ja onnesta soikeana, kun sai vielä Grand-mèreltakin luvan reissulle Michealin kanssa. Ehkä Grand-mère on jo hieman lämmennyt Michaelille. Siis, kuka nyt muka ei tykkäisi Michaelista? Michael on paras!

Kuvailu oli yksinkertaista, mutta monipuolista. Tarinan tapahtumat pystyi näkemään silmien edessä. Todella romanttista, suloista ja ihanaa. Mia ja Michael ovat niin suloisia tässä. Mia esittämässä coolia nuhruisen huoltoaseman työntekijälle, kun Michael veti hänet kainaloon, vaikka sydän löi tuhatta ja sataa. Aivan parasta. :D

Jäin ihmettelemään miten Mia pääsi lähtemään ilman Larsia yhtään mihinkään. Yleensä henkivartija kulkee joka paikkaan Mian kanssa, varsinkin jos jossain on suuri uhka tapahtua jotain kamalaa. Ja roadtrip nyt sattuu olemaan sellainen.

Ihmettelin hieman sitäkin, että ei kai Mia makkaroita syönyt, hän kun oli vegaani hyvin pitkän aikaa. Mutta ehkäpä ne makkarat oli sitten vegaanisia, joita Miakin saattoi syödä.

Lainaus
”Sinä olet kaunis yön valossa, Mia.”
Aawws. Ihanaa! Tämä nousi suosikkikohdakseni. Michael on sellainen (piilo)romantikko, joka osaa sanoa oikeat sanat. Mia on kyllä yksi onnentyttö.

Mahtavan ihana ficci. Rakastan tätä. Ja olisin mielelläni lukenut tätä vaikka millä mitalla. Oliko tämä one-shot vai onkohan jatkoa tulossa?

Kiitokset tästä ihanuudesta! ^^ Oon niin fiiliksissä täällä nyt. Tarvitsen lisää Miaa ja Michaelia. :D

-tirsu
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 474
  • ava by Claire
tirsu, paljon kiitoksia ihanista kommenteista.
Tämä oli vain tällainen one-shot kesälomaetydi.
Nolottaa myöntää, mutta kirjojen lukemisesta on niin kauan aikaa, että en muistanut Mian olevan vegaani  :o, mutta eivätköhän Mia ja Michael olleet tämän eväsvalinnoissaan huomioineet ;). Ajattelin kirjoittaessani, että tämä on osittain AU:ta eli siksi henkivartija ei ollut tuuppantumassa matkalle mukaan.  ;D
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 958
Lainaus
”Sinä olet kaunis yön valossa, Mia.”
*swoon*

Ai että, miten rakastin tätä sarjaa nuorempana, Mia/Michael oli yksi ensimmäisiä hetti-OTP:ita, ja tässä vangitsit kyllä sen höttöpuolen tosi hienosti. Ei sillä, että sarjassa vieläkään olisi mitään vikaa.
Koko teksti oli ihanan tunnelmallinen jokaista yksityiskohtaa myöten aina väpättävästä huoltoaseman valosta (itse olin myös unohtanut Mian kasvissyöjyyden 😅) aina öiseen tähtitaivaaseen.
Tässä pääsi itsekin oikein matkalle mukaan, kiitos siitä ^^

~Violet

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 474
  • ava by Claire
Violetu: Jee, kiitos kommentistasi! :-*
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 596
  • Malfoysexual
Kommenttiarpajaista hei o/

Olipa suloinen pieni teksti! Prinsessanpäiväkirjat on ollut kyllä silloin nuoruudella tosi kova juttu ja pidin näistä ihan älyttömästi! Myös varsinkin ensimmäinen elokuva on suunnilleen katsottu puhki, toisesta en pitänyt koskaan niin paljon, mutta meni sekin! Kirjat tosiaan oli hieman parempia. ;) Ihanaa siis, että joku on kirjoittanut tästä aiheesta!

Mutta itse sinun tekstiin, olit mielestäni kuvannut Mian ajatuksia tosi uskottavasti. Mietin kokoajan tekstiä lukiessani, että juuri noin hän reakoisikin ja juuri noin hän tekisi! Eli olit onnistunut tosi kivasti. Lisäksi Michael oli niin hän kun vaan voi olla! Ajatuskin tämmöisestä roadtripistä oli hauska ja heille sopiva juttu!

Lainaus
Michael oli valinnut musiikin; se oli pehmeää kitarapoppia ja soinnut karkailivat tuuleen.
Tässä tekstissä oli tosi hienoja lauseita ja tästä pidin varsinkin, että soinnut karkailivat tuuleen. <3 En tiedä miksi, mutta jäin tavaamaan tätä lausetta pariinkin otteeseen.

Tässä oli jotenkin niin hieno tunnelma, että jäin vaan fiilistelemään. Vaikka tässä nyt ei tapahdu mitään maailmaa mullistavaa, niin silti tämä toi semmoisen tosi hyvän fiiliksen päälle sekä jotenkin saattoi tuntea heidän tunteensa tekstistä läpi. Kirjoitat tosi kivasti, eli tätä oli erittäin vaivatonta lukea. Kiitos sulle kovasti tästä suloisesta lukukokemuksesta!

niiina
Dramione

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 474
  • ava by Claire
niiina: Kiva kuulla, että olin mielestäsi tavoittanut kirjojen tunnelman. Itsellä oli fandom sen verran hävinnyt muistista tätä kirjoittaessa, etten muistanut mm. Mian kasvissyöjyyttä :D mutta tunnelmaa tuollainen ei onneksi haittaa. Tuohon lainaukseen on sanottava, että epäilen vahvasti Christina Aguileran kappaleen Cruz soineen tässä taustalla ja sieltä tuo ajatus tulee 8)
Kiitos kommentistasi! :-*
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

hiddenben

  • Yksinpurjehtija
  • ***
  • Viestejä: 2 750
Ah, kesäistä ja kepeää - juuri niin kuin Vaihdokkaiden tämän kierroksen teema lupasikin! :) Ilahduin, kun huomasin saaneeni tämän ficin vaihdokkaissa sillä muiden tavoin myös minä olen nuorena fanittanut niin kirjoja kuin elokuviakin! Ne ovat niin ihania myötähäpeän ja ihastuksen tunteiden vuoristorataa, että oli ihanaa saada lukea tämä, sillä tässä tekstissä Mia on niin oma itsensä :D

Tässä on erinomainen alkuasetelma ja lukijanakin hymyilyttää ajatella, mitä Grand-mére luulee Mian ja Michaelin tekevän ja mitä he oikeasti tekevät. Toisaalta kaksikko on vielä niin nuori ja molemmat kovin kunnollisia, etten usko kummankaan tekevän mitään liian järkyttävää, mutta todennäköisesti Grand-méren ja Mian käsitykset roadtripistä ovat todella erilaiset :D Roadtrip Grand-méren tapaan tuskin sisältäisi telttoja, huoltoasemia eikä avotuolia. Mutta Mian tyylillä tästä tuli ihanan keveä ja kesäisen tunnelmallinen - niin kuin kuuluukin!

Etenkin nuo Mian vahvat tunteet ja samalla sellainen kömpelöhkö "en tiedä mitä olen tekemässä" -tapa olla tulevat tässä hyvin esiin. Samalla hän on mielestäni upea hahmo siinä mielessä, että hän selviää kaikista epävarmuuden hetkistä kunnialla! Etenkin tykkäsin tuosta Yritin esittää coolia yrmeälle rahastajalle, vaikka sykkeeni hurjasteli kahdessasadassa. Siinä välittyy juuri tuo Mian luonne ja kuinka hän selviää vaikka mistä :D Tykkäsin myös siitä, että tässä näkee Mian vaihtamassa vapaalle. Esimerkiksi tuo käden surffaaminen ulkoilmassa toi vahvasti mieleen sen, että hänkin kaipaa vapautta olla oma itsensä ja olla jatkuvasti miettimättä, mitä hänen pitäisi tai ei pitäisi tehdä.

Tässä oli myös paljon ihanaa höttöä ja romantiikkaa ja oli ihanaa lukea, miten saumattomasti Mian ja Michaelin roadtrip pääsi alkamaan. Michael tuntuu olevan niin rento ja häneltä moni asia tuntuu luontuvan varsin luonnollisesti, mutta luulen hänenkin jännittävän edelleen Mian seurassa. Tykkäsin kovasti siitä, että Michael uskalsi korjata Mian lausetta tuolla lopussa ja muistuttaa sillä tavalla, että kukaan ei ole täydellinen, mutta pienistä voi löytää täydellisyyttä ja niiden muisto kantaa kauas. Tuntuu, että Michaelin seura tekee Mialle valtavan hyvää!

Tykkäsin valtavasti tämän tunnelmasta ja keveydestä - ja nostalgiset muistot tekivät nekin tästä ihanaa luettavaa! Kiitos tästä :)

between the sea
and the dream of the sea

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 474
  • ava by Claire
hiddenben: Mia on kömpelyydessään kyllä ihastuttava hahmo, siihen Michaelkin on hänessä varmasti ihastunut. Suuri kiitos kommentistasi! :-*
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)