Kirjoittaja Aihe: Joku päivä | K-11 | eräänlainen parisuhdeilta  (Luettu 1840 kertaa)

nannu

  • ***
  • Viestejä: 510
Ikäraja: K-11




Joku päivä


Tänään ei ole mikä tahansa päivä. Tänään on meidän päivä.

Silloin oli ekat pakkaset sateiden jälkeen. Isot keltaiset vaahteranlehdet jäivät jään alle. Kaikki oli niin kirkasta ja kaunista, sä olit. En voinut uskoa, että sä halusit olla mun kanssa. Sillä lailla oikeasti olla. Onni oli kylmissä sormenpäissä, ja syksy vahvisti paikkansa lempivuodenaikanani.

Nyt onni on keskelle pöytää tuetussa pastellimaalauksessa, jossa on nuo murretut värit, jotka sinäkin takuulla muistat. Olet aina pitänyt luovuudestani. Juuri valmistuvassa kahvissa, joka on maustettu makusi mukaan kardemummalla. Pullollisessa savuista Islay-viskiä, jonka lämmöstä kumpikin nautimme.

Vaihdan ylleni sinulta saamani turkoosin kauluspaidan ja tarkistan peilistä lookini. Haluan näyttää hyvältä silmissäsi. Pöyhin hiuksiani.
Sieltä jo tuletkin. Hymyilyttää niin.
“Moi kulta! Oliko kiva päivä? Hei tuu kattomaan…”
Pamautat välioven kiinni niin, että peili heilahtaa naulassa.
Ai. Sulla onkin huono päivä.
Miksi juuri tänään.
“Et sitten ole viittinyt haravoida noita saatanan liukkaita lehtiä pihasta.”
Se on se työstressi.
“No mulla oli vähän muuta tässä. Tulisit katsomaan hei”, sanon lempeästi ja astelen sua vastaan.
Mutta silmäsi ovat kylmät, eivätkä kylmät silmät ole onnea.
“On se nyt jumalauta, ettei saa edes takkia riisua rauhassa duunipäivän jälkeen. Mitäpä sinä siitä tietäisit, oikeasta työnteosta.”
En tule enää lähemmäs. Peruutan ja istun tuolille. Olen näköjään taas repinyt kynsien reunat verille. Ne on niin kuivatkin.

Lampsit keittiöön. Juot pari hörppäystä kahvia keittimen vieressä ja huomaat sitten pullon ruokapöydällä. Siirryt avaamaan sen ja otat kulauksen. Otat maalauksen käteesi ja hymähdät sille. Juot. Vilkaiset minua.
“Mitä mulkkaat?”
Liukenen makuuhuoneeseen. Riisun farkut ja sukat ja käperryn peiton alle. Huomenna on parempi päivä. Ei juhliminen ole niin päivän päälle.
Pelaat Pleikkaa. Tai hakkaat, aggressiivisesti, ohjain nitisten. Tuo tilutus on siitä pelistä, jonka eka osa me pelattiin läpi yhdessä. Se oli tosi mukavaa. Sanoit, että me ollaan lyömätön tiimi.

Olen melkein nukahtanut, kun toikkaroit sängyn viereen.
“Jjjjoko ne lehdet on hoidetttu?”
“Haravoin huomenna”, mutisen väsyneesti. “Tule nukkumaan, on jo myöhä.”
“Nyt jumalauta hoidat ne lehdet vittuun sieltä!” huudat epävireisesti.
Tartut minua käsivarresta ja kiskaiset ylös sängyltä. Pysyn hädin tuskin jaloillani.
“Sä satutat mua”, vikisen.
Puristat lujempaa.
“Mun ei tarviss ssatuttaa, jollet olisi noiin hankala.”
Tuupit minut eteiseen.
Vedän turkoosin kauluspaidan ja alushousujen päälle tuulihousut ja hupparin.
“Ja sisälle ei sittenn ole tulemista ennen kuin on llehdet kato ojennuksessa. Niin.”
Paljaat jalat tennareihin. Pitäisi ostaa uudet tossut.
“Hyvä!” kuulen sun sanovan, ennen kuin ovi naksahtaa lukkoon takanani.

Haravan rapistessa lähes lehdetöntä maata vasten mietin, että sä et varmaan näe, kuinka rakastan sua.
Vielä näytän sulle.

Gernumbli

  • ***
  • Viestejä: 239
  • Sisimmässään pieni kiusankappale
    • Tekstit
Vs: Joku päivä | K-11 | eräänlainen parisuhdeilta
« Vastaus #1 : 25.10.2018 23:34:22 »
Huh, huh, huh... Tää on upee teksti, ahdistava, niin uskottava. Miten tekstin minä silti jaksaa rakastaa, vakuutella itseään, suostua kohtuuttomiin vaatimuksiin. Muistoihin nojautuen.. Kiitos tästä, hyvin koskettava ja ajatuksia herättävä.
"Gnome saliva is enormously beneficial! Luna, my love, if you should feel any burgeoning talent today — perhaps an urge to sing opera or to declaim in Mermish — do not repress it! You have have been gifted by the Gernumblies!"

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Vs: Joku päivä | K-11 | eräänlainen parisuhdeilta
« Vastaus #2 : 26.10.2018 07:19:15 »
Ai kamala. Tämä alkoi niin kivasti, ja sitten se ei enää ollutkaan niin kiva. Jäi ihan ahdistunut ja turhautunut fiilis päähenkilön puolesta. Toivottavasti hän pääsisi kamalasta tilanteesta joskus pois. Tässä oli kivoja yksityiskohtia, jotka toistui. Esim. turkoosi kauluspaita ja vaahteranlehdet. Pidin, miten aluksi niillä oli kivat merkitykset, mutta tarinan loppua kohden ei ollutkaan niin kivaa, kun kauluspaidan päälle sai vetää pelkän hupparin eikä siellä ulkona ollutkaan paljon lehtiä haravoitavaksi.

Hieno, tunteita herättävä teksti, kiitoksia!

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

nannu

  • ***
  • Viestejä: 510
Vs: Joku päivä | K-11 | eräänlainen parisuhdeilta
« Vastaus #3 : 28.10.2018 21:17:32 »
Gernumbli ja Avaruuspiraatti, kiitos tosi paljon kommenteistanne! Hyvä jos ahdisti. Hah :D Ei vaan oikeasti, aihe on mulle ehkä ahdistavin mahdollinen, joten ilahdun todella, jos olo välittyy. Tämä teksti on kuitenkin lyhyt pätkä ja verrattain iisi. Hienoa jos tulee silti lähelle ja herättää tunteita, toivottavasti monenlaisia.
En voi tarpeeksi kiittää siitä, että saan kuulla lukijoiden ajatuksia ja tunnelmia <3

En ole koskaan kirjoittanut tekstiä yhtä nopeasti kuin kirjoitin tämän. Ensin päähän pälkähti yksi lause, sitten ripotellen muutamia asioita, ja näpyttäminen ficletiksi kävi hujauksessa. Olipahan kokemus. Onkohan kirjoittaminen joillekin aina tällaista?
Mieleeni on yllättäen tupsahdellut asioita myös jatko-osaa varten, mutten osaa päättää, olisiko toinen pätkä tarinalle hyväksi vai pahaksi.