Kirjoittaja Aihe: Oranssi pillimehu | S, raapale  (Luettu 5619 kertaa)

Uhkarohkea

  • piilossa
  • ***
  • Viestejä: 141
  • unelmoija
Oranssi pillimehu | S, raapale
« : 10.09.2018 19:20:06 »
Nimi: Oranssi pillimehu
Kirjoittaja: Uhkarohkea
Genre: sairastamisfluff? en tiedä!
Ikäraja: S
Paritus: Aurinko/Kuu

Oranssi pillimehu
100 sanaa

Istuin sängyllä Kuun vieressä ja katsoin, kun se joi oranssia pillimehua. Kuulla ei kestänyt kauan moisen parissa, se heitti kohta tyhjän pillimehupurkin roskikseen. Olisin mä voinut tuoda sitruunateetäkin tai kaakaota, mutta se ei ollut halunnut.

”Kiitos”, Kuu mumisi ja laskeutui takaisin makuulle, nojasi päätään tyynyyn. Laitoin merkille pöydällä lepäävät siniset nappikuulokkeet. Kaadoin itseni Kuun viereen ja kiskoin vaaleanpunaisen, kuin vesiväreillä maalatun, peiton päällemme. Painoin pusun Kuun punaiselle poskelle.

”Säkin taidat tulla kipeäksi”, Kuu virnisti mulle väsyneesti vastaukseksi. Kuuntelin hetken hiljaisuutta ja vain katselin Kuuta. Se käänsi päänsä poispäin, aivasti, pyysi anteeksi. Kiersin käteni tummatukkaisen pojan ympärille vastaamatta mitään. Ihana olla.
[16:38] <@Odo> Uhis hanki samantien koko kerä punasta lankaa ja vedä se sellaseen solmuun et lopulta tajuat sen olevan yliarvostettua!



lasken päiviä järkevään hetkeen

Okakettu

  • revonhäntä
  • ***
  • Viestejä: 1 152
Vs: Oranssi pillimehu | S, raapale
« Vastaus #1 : 27.09.2018 21:47:35 »
Heissan kommenttikampanjasta! Olen itse tällä hetkellä flunssassa, joten ajatus sairastamisfluffista tuntui hyvin lohdulliselta. :D Lisäksi tällä tekstillä on aivan ihana nimi - oranssista pillimehusta tuli jotenkin kovin nostalginen ja kotoinen olo, ja voisin oikein hyvin kuvitella sen sopivan flunssassa juotavaksi. Pidin myös siitä, miten eri värien huomioiminen toistui läpi tekstin: oli siniset nappikuulokkeet, Kuun punainen poski ja kuin vesiväreillä maalattu peitto, tuo viimeksi mainittu oli etenkin tosi viehättävä yksityiskohtana.

Sadan sanan raapaleessa ei toki hirveän paljon pysty syventymään hahmoihin, mutta tämä oli tosi mukava tunnelmapala, ja tykkäsin siitä millaisena Kuun ja Auringon välit tässä näyttäytyivät. Kaikki oli jotenkin kivan mutkatonta heidän välillään. Kuu-raukka oli eritoten sympaattinen, pyytää nyt anteeksi flunssassa aivasteluaan, voi että. Ehkä ainoa, mikä jäi vähän irralliseksi, oli tuo viimeinen lause - tuntui vähän hassulta, että Aurinko ajattelee noin kun toinen sairastaa vieressä, mutta ehkä kyse ei ollut sitten kuitenkaan hirveän pahasta flunssasta. Ja hyvähän se vain on, että hän on Kuun tukena kuitenkin. :D Kiitos paljon lukukokemuksesta!
sentimentaalista löpinää.

ava & banneri ©️ Ingrid
avan taide ©️ Coco

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Vs: Oranssi pillimehu | S, raapale
« Vastaus #2 : 28.09.2018 16:17:57 »
Hei vain, käynpähän vain ilmoittamassa, että luin ja pidin o/ Oikein söötti pätkä ja sopi minun hitaaseen (ja vähän kurkkukipuiseen) perjantaihin mainiosti.

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 066
Vs: Oranssi pillimehu | S, raapale
« Vastaus #3 : 19.01.2019 14:26:17 »
Aww, olipa kiva pätkä. Parituksen erikoisuus oli ehkä eniten minuun vetoava elementti, se teki tästä todella mielenkiintoisen. Sitä alkoi miettimään, onko tässä todella auringon ja kuun henkilöitymät vai ovatko he kenties keksineet itselleen (ja toisilleen) nämä identiteetit. Kumpikin mahdollisuus on kutkuttava. Hyvin arkisissa oloissa tässä joka tapauksessa oltiin, ja varmaan juuri siksi nimiin liittyy niin paljon sellaista mystistä glamouria.

Okaketun tavoin pidin myös eri väreistä, jotka olivat mukana tässä tekstissä. Etenkin oranssin pillimehun ja sinisten kuulokkeiden vastavärielementti oli kiva. Ja kuin vesiväreillä maalattu peitto, oi, mikä pehmoinen mielikuva! ♥︎ Näiden värien läsnäolo toi tähän myös sellaista maalauksellista läsnäoloa, mikä voi merkitä sitä, että tällä tavoin Aurinko näkee maailman tai ehkä he eivät ole aivan tässä maailmassa. Jos he todella ovat aurinko ja kuu, Kuun flunssa on entistä söpömpi. Ajatella, että jumalaiset olennotkin voivat kärsiä flunssasta!

Kiitos tästä söpöstä ja visuaalisesta raapaleesta, pidin! :)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 613
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Oranssi pillimehu | S, raapale
« Vastaus #4 : 06.08.2023 09:57:28 »
Tämäpä oli soma pieni pätkä :3 Sairastamisfluffi on tosi herttaista, kun yksi hahmo on kipeä ja toinen tätä hoitaa ja on lähellä (eikä välitä yhtään siitä mahdollisuudesta, että tulee itse kipeäksi). Kuun pahoittelussakin oli jotai sööttiä, eihän hän käytännössä ole mitään tehnyt. Minkäpä sille omalle sairastumiselleen voi.

Pari muutakin mainitsi kommenteissaan värit, ja niihin minäkin kiinnitin huomiota tätä lukiessa. Ne värittivät tekstin miljöötä mukavasti ja loivat tarinaan omanlaistaan tunnelmaa. Koska sininen ja oranssi ovat toistensa vastavärit, ne pomppasivat kivalla tavalla esiin ja loivat tekstiin pientä kontrastiakin. En tiedä, oliko se ihan tarkkaan suunniteltu juttu, mutta minä ainakin tykkäsin siitä :) Kuu ja Aurinko nimilläänkin olivat kiva vastapari, oli kyse sitten pelkistä nimistä, tai ties vaikka olisivat olleetkin itse aurinko ja kuu ihmismuodossa!
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中