Kirjoittaja Aihe: Helteestä, vaelluksesta ja pusuista | S | romance, draama, femme | Iisa/Minni | raapale  (Luettu 2006 kertaa)

liljankukka

  • Vieras
Ficin nimi: Helteestä, vaelluksesta ja pusuista
Kirjoittaja: liljankukka
Ikäraja: S
Genre: Romance, draama, femme
Paritus: Iisa/Minni

A/N: Oon halunnu jo kauan kirjottaa femmeä, mutta nimet on aina ollu hukassa. Aurin heittämät Minni ja Iisa inspas heti <3 Tällä kertaa inspisanoista kiitos rimpsille (lankarulla, höyhen, osmankäämi), bbuttikselle (rasia) ja Aurille (kihara, helle, solmu, punertava, revennyt, polvet) <33333 Näistä kahdesta tekis mieli alottaa kyllä sarja, mutta en sitte tiiä :---D

Sydän sanoo joo -sarja
> Helteestä, vaelluksesta ja pusuista (S)


Helteestä, vaelluksesta ja pusuista

”Me ollaan kävelty jo ikuisuus! Voitaisko pysähtyä hetkeks?” Minni valitti, yrittäen pysyä tyttöystävänsä perässä.

”Sä ite halusit mukaan, koita nyt vaan kävellä. Me ollaan muutenki jo jäljessä muista”, Iisa huokaisi, mutta hidasti kuitenkin vauhtiaan.

”Kyllä sä tiedät, että mun polvet on ihan paskat!” Minni huudahti. Iisa oli ihan liian tosissaan vaeltamisen kanssa.

Iisa pysähtyi ja kääntyi katsomaan tyttöystäväänsä silmiin. ”Joo kyllä mä tiedän, anteeksi.”

Minni hymyili ja katsoi toista tämän vihreisiin silmiin. Iisan punertavat kiharat olivat ihan solmussa ja Minnin oli pakko naurahtaa. Toinen oli niin suloinen.

”Sun kannattais ehkä solmia sun hiukset, kun lähet vaeltamaan.” Minni sanoi, mutta Iisa vain pudisteli päätään.

”En tajua miks halusin lähteä vaeltamaan tällä helteellä!” Minni puuskahti napatessaan juomapullon repustaan.

”Mä en tajua miks sä halusit lähteä vaeltamaan ylipäänsä, tää ei tosiaan oo sun juttu”, Iisa sanoi ja tarjosi toiselle rasiallisen pensasmustikoita.

Hetken he vain nauttivat auringonpaisteesta ja linnunlaulusta. Oli mukavaa olla kerrankin ihan vaan kahdestaan.

”Hei nyt meidän on ihan pakko mennä, ettei ne jätä meitä tänne”, Iisa sanoi ja Minni huokaisi raskaasti. Hän oli jo melkein unohtanut miksi he ylipäänsä olivat siellä.

”Mä voin kyllä kantaa sut repparissa, ei tästä oo pitkä enää”, Iisa sanoi, naurahtaen Minnin ilmeelle.

”Ei sun tarvi! Mähän oon painava ja sit sulla menee selkä ja –”

”Älä viitti! Sä oot kevyt ku höyhen”, Iisa virnisti. ”Tuus nytte niin ehitään kyytiin.”

Minni hyppäsi toisen reppuselkään kikattaen, kun Iisa esitti kaatuvansa maahan tämän painosta.

”Hei kato, tuolla on revenneitä osmankäämiä!” Minni hihkaisi, kun he olivat viimein päässeet perille.

”Ai noita pamppukasveja vai? Hyi, mä oon allerginen niille”, Iisa sanoi nyrpistäen nenäänsä.

Iisa laski tyttöystävänsä alas ja kääntyi katsomaan tätä. Minnin siniset silmät sädehtivät ja muutama vaalea hiuskiekura oli karannut hänen ponihännästään. Iisa silitti Minnin poskea hiljaa.

”Kiitti hei oikeesti ku tulit mun seuraksi”, Iisa kuiskasi, suudellen Minnin lämpimiä huulia.

”Kun päästään kotiin niin mä käperryn kerälle niinku lankarulla ja nukun seuraavat viis päivää”, Minni nauroi, mutta painoi kuitenkin huulensa Iisan omille.

”Hei rakastavaiset, alkakaahan tulla sieltä!” Tytöt kuulivat Saimin huutavan.

Kikattaen Iisa tarttui Minnin käteen ja veti tämän perässään kohti Saimia, Juhaa ja Nikoa, jotka odottivat jo kärsimättöminä heitä.

”Mulla oli kivaa”, Minni kuiskasi Iisan korvaan, kun he viimein istuivat autossa.

”Mullakin. Sun kanssa on aina kivaa.” Iisa kuiskasi takaisin.

Painaessaan huulensa Minnin huulille, Iisa oli varma, ettei koskaan tulisi olemaan onnellisempi.
« Viimeksi muokattu: 12.08.2018 13:55:42 kirjoittanut liljankukka »

Lyra

  • ***
  • Viestejä: 1 984
Heissan. Tuntui jännältä lukea jotain super kesäistä, kun on melkein palaamassa kouluun ja itellä on niin loppukesä-syksy -fiilis. Hauskaa se silti oli. Iisa ja Minni vaikuttaa oikein söpöltä pariskunnalta. Tää oli tosi dialogipainotteinen ja ehkä olisin kaivannut jotain kuvailevampaa tonne väleihin? vaelluksesta olisi ainakin ollut hauska kuulla lisää, millaisessa maastossa sitä vaelletaan. Toisaalta tässä dialogissa sai hyvin kiinni kaksikon välisestä kemiasta ja molempien yskilöllisistä piirteistä.

Lainaus
”Sä ite halusit mukaan, koita nyt vaan kävellä. Me ollaan muutenki jo jäljessä muista”, Iisa huokaisi, mutta hidasti kuitenkin vauhtiaan.
Aws, Iisa on kyllä aika ihana tyttöystävä. Ekaks valitetaan, mutta hidastetaan silti vauhtia, ettei toinen jää jälkeen<3 Minni olisi kuitenkin voinut vähän miettiä kannattaako helteellä lähteä vaeltamaan jos se ei oo yhttään oma juttu:D Hauskaa kaksikolla tais silti olla ja hyvä että molemmat lähtivät. Kerälle niinkuin lankarulla on aivan ihana ilmaus!

Tästä tuli sellanen positiivinen ihana kesäinenfiilis. Oikein hymyilyttää vieläkin. Oon nykyään harvemmin lukenut tällaisia tekstejä ja tämä virkisti. Kiitos tästä.!

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Oi, ihanaa femmeä! :D

Kommenttikampanjasta aamua siis! Nappasin tämän tekstin puhtaasti noiden henkilöiden nimien perusteella, kun ne on niin kivat. :D Tämä tekstikin oli oikein kiva pätkä kaksikon keskinäisestä suhteesta ja vuorovaikutuksesta. Tässä oli paljon dialogia, ja kieltämättä jäin pikkuisen tarkempaa ympäristön kuvailua kaipaamaan, tytöt kun siis ilmeisesti olivat jossain vaeltamassa. Kyllä tämä näin dialogi-painotteisenakin toimi, ja tästä välittyi hyvin tyttöjen suhde. Ilmeisesti kaksikolla kuitenkin oli hauskaa helteestä huolimatta. ;D

Oli piristävää lukea näin kesäinen teksti, kun kesä alkaa jo pikkuhiljaa väistyä ja syksy tehdä tuloaan. :D Lisäksi rakastan femmeä, joten oli myös siksi ihanaa lukea näistä tytöistä. Molemmat vaikuttivat ihanilta persoonilta, joten olisi kiva lukea näistä lisääkin, jos intoudut vielä kirjoittelemaan. ;)

Iso kiitos huonosti alkaneen päivän piristyksestä! ;D
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Tässäkin oli niin herttaisen lämmin tunnelma. Minni ja Iisa ovat söpöt nimet ja jälleen tarina kertoi sanamääräänsä enemmän lukijalle. Tämä tuntui tuokiokuvalta isomman tarinan sisältä, hahmot toimivat hyvin yhteen näinkin lyhyessä tunnelmapalassa. Annetut inspiraatiosanat solahtavat hyvin tekstin sekaan, ainoastaan osmankäämi jäi minusta vähän irralliseksi.

Sun kanssa on aina kivaa tiivistää ehkä kokonaisuuden parhaiten. :) Se välittyy.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

liljankukka

  • Vieras
Lyra, kiitos paljon kommentista! En yhtään muista mistä idea tähän tuli, mutta teki mieli fiilistellä kesää :D Kuvailu ei oo tosiaan mun alaa, mutta ehkä mä vielä opin! Kiva että tykkäsit. <3

Felia, kiitos kommentista! Niin kuin jo sanoin niin kuvailu ei tosiaan ihan oo mun alaa, mutta kyllä tää tästä :D Tyttöjen nimet on Aurin keksimiä, rakastuin niihin heti <33 Ja näistä tytöistä on tulossa lisää kyllä! Kiva että tykkäsit! :3

Fiorella, kiitos paljon kommentista! Osmankäämi on tosiaan kyllä ehkä vähän irrallinen, mutta ei se mitään :D Kiva että tykkäsit! :>

Auri

  • the end of an era
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 393
  • and — the beginning
Vaihdokkaista hei! Luin tän tosiaan silloin kesällä kun julkaisit tän, ja oli kiva palata kesäfiiliksiin nyt näin vaihdokkaiden parissa :> Nyt viimein saan raapusteltua jotain kommenttiakin! Ensin pitää sanoa - ihanaa, että nuo mun heittämät nimet inspas, tykkään niistä tosi paljon. Nää tytöt on kyllä tosi suloisia ja ois kiva lukea heistä enemmänkin, tässä pienessä pätkässä kun ei vielä heihin päässyt oikein kunnolla tutustumaan.

Sait nuo sanalistan sanat käytettyä muuten tosi luontevasti, mutta tosiaan tuo osmankäämi-kommentti tuolla välissä jäi roikkumaan irralliseksi. Lyran tavoin ihastuin tuohon 'kerälle kuin lankarulla' -ilmaisusta. Niin söpö! Oot aiemmissa kommenttivastauksissa sanonut, ettei kuvailu ole sun juttu mutta toivon että uskaltaudut yrittämään :> Tykkään kyllä tosi paljon dialogipainotteisesta tekstistäkin ja tässä dialogista sai hyvin kuvan tyttöjen suhteesta.

Tuolla oli muutamassa kohdassa repliikkien jälkeen vääriä välimerkkejä ja isoja alkukirjaimia pienien sijasta, mutta en niistä enempää viitsi nipottaa :--D Muuten ei valitettavaa, tämä oli oikein toimiva pikkupätkä. Kiitos lukukokemuksesta ja kesätunnelmista näin loppusyksyn kylmään ja pimeään! ♥

someone who, when they arrive, makes you think that
everything's gonna be all right