Kirjoittaja Aihe: My Hero Academia: Kiva kuppi kuumaa kahvia, S, Eraser/Mic, oneshot  (Luettu 1121 kertaa)

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 120
  • Kurlun murlun
Ficin nimi: Kiva kuppi kuumaa kahvia
Kirjoittaja: Minä taas
Fandom: My Hero Academia
Ikäraja: S
Paritus: EraserMic
Genre: Arkifluff, slice of life

Summary: Aamu ajautui ihmeellisemmäksi hetki hetkeltä.

A/N: Netin syövereissä tuli vastaan lyhyt tumblr-postaus, joka antoi buustin tämän syntymiselle. ;D Osallistuu haasteisiin Allitteraatioapajat ja Neliottelu.



***



"Mic?" aamukäheä ääni huhuili keittiön oviaukolta. "Simahditko seisaallesi...?"

Hizashi havahtui puolittaisesta pilkkimisestään ja keskittyi taas tapittamaan kahvinkeittimen pannuun noruvaa salonkikelpoista sumppia. Kuuna päivänä prosessi ei ollut vaikuttanut niin hämmentävän hypnoottiselta kuin sinä syksyisenä sunnuntaiaamuna.

"Tjaah, todennäköisesti, mutta ei lasketa sitä!" hän hihkaisi, täytti teekuppinsa, siirsi puolitäyden limupullon kahvinkeittimen tieltä ja nappasi näppeihinsä toisen kupin kullanmurulleen. "Allright, Eraser, peffa penkkiin ja kofeiinia kehiin! Muuten meillä –"

Hizashin loppulause hiipui haukotuksen jalkoihin. Haukotus puolestaan tarttui Shōtaankin sitä rataa, että kotvan verran he vain aukoivat leukojaan emoltaan kastematoa kärttävien linnunpoikien lailla.

"Mic, mikään ei estä painumasta pehkuihin vielä vähäksi aikaa, jos siltä tuntuu”, Shōta ennätti esittää ensin. "Sinulla meni melko myöhään..."

Ajatus lisäunista tuntui todelliselta taivaan lahjalta, mutta Hizashi päätti pitää pintansa, kun oli jo kerran tullut nousseeksi Shōtan kellon kanssa samaan saumaan. Univelka ei komistanut ketään, mutta ensiluokkaisilla eväillä hän luovisi läpi pitkänkin päivän kuin vettä vain.

"Ei ensinkään epäpätevä ehdotus, Eraser baby... Vaan kuten olin sanomassa, vähän jotain kofeiinipitoista nannaa naamariin ja kaikki on välittömästi valoisampaa!" Hizashi virkkoi, sipaisi silmälasejaan paremmin nenälleen ja ojensi kahvikupin Shōtalle heidän lysähtäessään tuoleille toisiaan vastapäätä. "Siinäpä sitä olisi kiva kuppi kuumaa kahvia!"

Shōta sanoi kiitoksensa ja ojensi hänelle viipaleen voideltua paahtoleipää. Sitten tämä kokeili mukia kämmenselällään erikoisen epäilevän oloisena.

"Ei pahalla, mutta vaikuttaa vähän jäähtyneeltä..."

"Hmh?" Hizashi olisi kohottanut kulmiaan hämmästyksestä, jos olisi onnistunut löytämään siihen jostain energiaa. Ehkä heidän höntti kahvinkeittimensä veteli viimeisiään, vaikkei se ollutkaan suvainnut sanoa sellaisesta mitään etukäteen. Loistohomma.

"Sitten se on kai vain kiva kuppi kahvia?"

Tarkemmin mukia mulkaistessaan Hizashista tosin tuntui, että sanojen syöminen tuli tarpeeseen. Kauniisti kuvailtuna kuppi oli yksi korneimpia, mitä hän oli koskaan tullut omistaneeksi. Valkoisessa mukissa koreili oranssilla, metkan mutkaisella fontilla: "Porukat lähtivät Havaijille ja minä sain vain tämän kurjan kupinkuvatuksen!" Kaikesta Hizashi sai syyttää isäukkoaan ja tämän hiivatin hölmöä huumorintajua, joka tosin meni raivostuttavan yksiin hänen huumorinsa kanssa. Pata sai soimata kattilaa mielin määrin, etenkin kun omena ei ollut kierinyt puusta pitkänkään matkan päähän.

"Jep jep, pointti poimittu", Hizashi naurahti nuivana. "Ehkä minun pitäisi paiskata tuo hirvitys hiiteen hyvän sään aikana."

"Ajaahan tämä toisaalta yhä asiansa", Shōta hymähti kuppia katsellessaan. "Lisäksi onhan tämä aika sinun näköisesi."

"Älä kehtaa... Isäukon ilkimys se suolsi samaa satua", Hizashi murahti ja haroi hiuksensa löysälle poninhännälle, ennen kuin paneutui paahtoleipänsä pariin. "No jaa, vaikkei se olisi kivaa koskaan nähnytkään, on se silti kuppi kahvia!"

"Siihen liittyen täytyykin todeta yksi juttu..." Shōta sanoi ja haistoi kupin sisältöä. "Tämä taitaa olla jotain muuta kuin kahvia."

"Täh?"

Shōta maistoi juomaa kulmat kurtussa. Hizashi puolestaan pidätteli huomaamattaan hengitystään.

"Tämä on colaa", Shōta sanoi sitten. "Huoneenlämmintä, hapotonta ja varmaankin sitä eilistä."

"Wait whaaat..." Hizashi tunki paksun palan leipää suuhunsa osaamatta muutakaan kuin toljottaa mukia Shōtan kädessä. Aamu ajautui ihmeellisemmäksi hetki hetkeltä.

Hizashin unesta sameat silmät liisivät läpi keittiön työtasojen ja haravoivat haaviinsa vedenkeittimen vieruskaverina nököttävän colapullon. Se toden totta oli tainnut unohtua siihen sen sijaan, että olisi osannut omin neuvoin löytää tiensä takaisin jääkaappiin. Kahvinkeittimen pannu sen sijaan näytti yhä suorastaan tarpeettoman täydeltä.

"No jopas oli jumalattoman vaikeaa hiffata hakea pannusta kahvia", Hizashi hekotteli. "Eli alun perin pykäämästäni hulppeasta diilistä käpälääsi jäi loppujen lopuksi vain kuppi."

"Siltä se näyttäisi", Shōta huokaisi hymyillen ja hipsutti hänen poninhäntäänsä samalla, kun nousi pöydästä suunnaten kulkunsa kohti kahvinkeitintä. "Tosin kupistahan koko homma ylipäätään lähtee liikkeelle, joten sen suhteen ollaan jo aika vakailla vesillä."

"Ihan miten vain sen itselleen haluaakin huijata", Hizashi hymähti tunkien suuhunsa loput leivästään. "Hmmh, hertsileeri vieköön... Tarkemmin tuumailen pikku pikanokoset eivät tekisi hiukkaakaan huonoa..."

"Kannatettavaa", kommentoi Shōta ja puristi pehmeästi hänen hartiaansa. "Tätä menoa vielä unohdat pistää pitkät housut jalkaan ulos mennessäsi."

"Todennäköisesti", Hizashi hymähti silitellen Shōtan kättä ja tunsi olonsa äkkiseltään suorastaan sairaalloisen väsyneeksi. "Pakottava pakko sitä on vielä vieriä vällyjen väliin. Varsinainen vahinko kylläkin, ettet ehdi jäädä jumittamaan seurakseni..."

"Voin koettaa hyvitellä hieman myöhemmin", Shōta virkkoi viekkaanlainen sävy sanoissaan.

"Mmm, perin potentiaalisesti pitäisinkin sellaisesta..." Hizashi hymyili ja taputti Shōtan kättä kehottaen tätä myöhästymisen välttämiseksi ryystämään ripeänlaisesti sillä kertaa pannusta peräisin olevan oikean kahvinsa.

« Viimeksi muokattu: 06.08.2018 23:35:49 kirjoittanut Ayudara »
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Olipas tää kiva (kuppi kuumaa kahvia), heh he!  ;D

Tässä oli hienovaraisen kiusoitteleva sävy ja mukavasti hienoja kielellisiä ilmauksia, olematta kuitenkaan täynnä korulauseita. Mieleen jäi, että tässä oli paljon otsikossakin esiin tulevaa kirjain leikkiä, eli peräkkäiset sanat alkoivat samoilla kirjaimilla. Runomaista riimittelyä, esim.
Isäukon ilkimys se suolsi samaa satua...

Btw, tuli mieleen se, kun joidenkin (sun?) kanssa juteltiin, että monet ficit alkaa K-kirjaimella!
Sopivaa sunnuntailukemista syksyn saapuessa.
- Röh
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 120
  • Kurlun murlun
Kaunis kiitos kommentista, Röhkö! <3

Jep, minä se totesin tämän K-kirjaimen paljouden otsikoissa... Samaa yleisyyttä minulla tuntuisi ilmenevän ainakin S:n ja V:n kanssa, mutta K on pahin. Pitänee jatkaa sen välttelyä niin hyvin kuin osaa. Tämä ficin kanssa yritys epäonnistui surkeasti. xD

Alkusointuhaaste Allitteraatioapajat on puolestaan syypää tuohon sanojen samojen alkukirjainten kanssa kikkailuun. ;D Laskujeni mukaan allitteraatioita eksyikin mukaan 141. Liikoja en halunnut lauseiden kanssa koruilla, mutta haasteen nimissä oli pakko kokeilla niin paljon kuin suinkin lähti käyntiin ja välttää siinä samalla sekoamasta itse.

Ja kyllä, saisipa se syksykin sieltä suhteellisen sukkelaan saapua...

- Ayu
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 598
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Kun tämä otsikko iski silmääni stalkkerinapin listassa, mieleeni tuli välittömästi just tää, ja voi että mun riemua kun tajusin että siihenhän tämä pohjautuu ;D Iteki oon saanut ideoita ties mistä randomista, niin on aina kiva todistaa että muilla on sama juttu :D

Paljonpa tässä alkusoinnuilla leikittelyä riittikin, ei kyllä jää  haasteen vaikutus huomaamatta :D Mut sen myötä tässähän on ihan mainioita sanarimpsuja. Toi Röhkönkin mainitsema "Isäukon ilkimys se suolsi samaa satua" oli ehkä niitä parhaimpia. Sun sanailut on kyllä aina ihan mainioita, en kyllästy varmaa koskaan ♥ Ihanaa oli kans lukea tämmöstä höpsön kevyttä arkifluffeilua, ja oi ku tykkäsin kans ku tuolla lopussa oli mukana vähän semmosta pientä flirttiä 😘 Toivottavasti on erinomaiset hyvittelyt luvassa heillä.

Lainaus
"Eli alun perin pykäämästäni hulppeasta diilistä käpälääsi jäi loppujen lopuksi vain kuppi."
Tässähän olis voinu vielä alkaa saivarrella että itse asiassa sekin oli muki :D (vaikka joo, monille ne on yks ja sama. Ite en kyl normioloissa mukeja kupeiksi kutsu.) Kauhee ajatus kyllä että ottais kulauksenkin hiilihapotonta, lämmintä kokista. Mä nyt en muutenkaan tykkää colajuomista niin tolla lailla väljähtäneenä ne on varmasti ihan käsittämätöntä kuraa. Yök :P

Naurattaa kans toi Röhkön maininta K-kirjaimella alkavista otsikoista, kun itsekin olen siitä omasta K-kirjaimen kirouksestani puhunut pitkään :D On näköjään ihan universaali ongelma. Siinä kirjaimessa on jotain...
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中