Kirjoittaja Aihe: Voltron: Valepunnertamista, S, Shiro/Matt, ficlet  (Luettu 3313 kertaa)

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 129
  • Kurlun murlun
Ficin nimi: Valepunnertamista
Kirjoittaja: Ayu
Fandom: Voltron: Legendary Defender
Ikäraja: S
Paritus: Shatt
Genre: Slice of life, fluff

Summary: ”Ai, tulinko mä häiritsemään sun bodailuasi?” Matt virnisti. Siitä Shiro ei ollutkaan koskaan erityisemmin tykännyt.

A/N: Tätä skenaariota mietin muutamallakin eri shippivaihtoehdolla, mutta viime kädessä Shatt osoittautui järkevimmäksi. Sarjassamme niitä tekstejä, jotka lähtevät liikkeelle jostain ja vain elävät itsekseen kohti lopetusta. :D Ajallisesti tämä sijoittuu aika lailla niille paikkeille, jolloin Matt löytyi ja ilmestyi Linnaan. Osallistuu haasteeseen Animaatioiden taikamaailma.



***



”Mä arvasinkin, että sut löytäisi täältä”, Matt virkkoi harjoitussalin liukuoven suhahtaessa kiinni hänen jälkeensä. Totuuden nimissä hän oli selvittänyt Shiron olinpaikan jo aikaisemmin välttyäkseen turhalta etsinnältä, mutta mitäpä siitä. Pääpointti oli luonnollisesti se, että Shiro oli löytynyt.

”Hei”, Shiro tervehti takaisin nostamatta katsettaan sulavalinjaisen punnerrusasentonsa vuoksi. Sellaiselta se ensin näytti, vaikka oikeastaan paras ilmaus oli kärvistely tyystin paikoillaan. Se ei taatusti tuntunut kropassa kovin suloiselta, mutta Shiro arvatenkin vähät välitti. Tyypillisen kurinalaista.

Matt hymähti itsekseen. Shiromaisen kurinalaista.

”Joten... tarvitsetko apua johonkin?” Shiro aloitti kömpelösti.

”Ai, tulinko mä häiritsemään sun bodailuasi?” Matt virnisti. Siitä Shiro ei ollutkaan koskaan erityisemmin tykännyt.

”Jos häiritsemiseksi lasketaan kylkeni töniminen kengänkärjellä, niin kyllä.”

”Hei, mä kokeilin, onko perustukset kunnossa! Ei sitä arvon paladiini voi koskaan liiaksi laskea tönimättömän treenauksen varaan!” Matt virkkoi töytäisten seuraavaksi Shiron reittä, joka ei hievahtanutkaan. ”Aika vaikuttavaa, linja näköjään pitää!”

”Se pitää, jos haluaa”, Shiro totesi tyynesti. ”Sait ilmeisesti hommat purkkiin tekniikan kanssa, kun sinulla on aikaa piristää harjoitteluani?”

”Mmm, no joo, vähän se kaipaa pientä viilausta, mutta suunta on oikea”, Matt totesi mukanaan kanniskelemaansa tablettia heilutellen. ”Voin mä yksityiskohtiakin avata, jos kiinnostaa.”

Shiro naurahti. ”Ei sillä, etteikö kiinnostaisi, mutta vähän tuntuu, että kaikki se Holt-koodikieli menisi enemmän tai vähemmän ohi.”

”Voi olla”, Matt tokaisi istahtaessaan lattialle Shiron viereen. ”Vaikkakin se on vain hyvä, ettei tavallinen maallikko tajua siitä hevon kuusta. Helvatan noloahan se olisi, jos kaiken maailman sotasalaisuuksia päätyisi jonkun sunnuntaihakkeroijan takataskuun?”

”Eittämättä.”

”No joo, se lyhyesti mun viime tuntien aktiviteetista”, Matt virkkoi harteitaan nakaten ja väänsi hyvä ettei niskansa kieroon kurkistaessaan Shiron kasvoja alaviistosta käsin. ”Mitäs sä, törppöillyt täällä koko ajan samassa asennossa? Miten pitkään?”

”En ole ottanut aikaa”, Shiro hymähti.

”Äh, jos mielii harrastaa tuollaista vakavanaamapunnerrusta, kai siitä pitäisi jotain kirjaa pitää? Esimerkiksi ennätysten varalta?” Matt tokaisi käyden selälleen ja tapitti Shiroa kasvot tämän kasvojen alapuolella. ”Tai no aika valepunnertamiselta tuo kyllä näyttää, kun massa ei liiku suuntaan tai toiseen –”

”Tuskin tässä edes olisi pointtia millään ennätyksen tavoittelulla.”

”Mieli avoinna mahdollisuuksille!” Matt kehotti. ”Siinäpä muuten sulle yksi hokema lisää, ole hyvä vain.”

Shiro kurtisti kulmiaan huvittuneena. ”Vai hokema?”

”Mm-hm, jotain sellaista näppärää, jota viljellä niin paljon, että loppupeleissä tavaraa tursuaa kuulijan korvista”, Matt esitti naputellen sormellaan leukaansa. ”Kuten vaikka se kärsivällisyyden ja keskittymisen pyhä liitto: keskivällisyys johtaa kärsimykseen, vai mitä?”

”Hyvä huomata, että neuvot ovat menneet kaaliin noinkin hyvin”, Shiro hymähti vähän ärtyneenä hänen vitsailustaan, mikä taas sai Mattin sydämen lepattamaan alta aikayksikön.

”Yksi on ainakin varmaa”, hän tuumasi hipaisten sormellaan Shiron leukaa, ”mulla oli sun neuvohokemiasi ihan pirun ikävä.”

Shiron kasvoille kohosi apeahko hymy, jota Mattin teki mieli suudella. Tarttuessaan tuumasta toimeen hän kietoi kätensä Shiron niskaan ja nykäisi tätä alemmas. Hienomotoriikan aavistuksen pettäessä Shiron hikinen otsa kopsahti hänen omaansa.

”Kuule, nyt sinä todella häiritset treeniäni...”

”Noh, kita kiinni! Ei se varmana ollut Hämähäkkimiehellekään helppoa pussailla ylösalaisin...” Matt hykersi, kun Shiron huulet sohaisivat ensin hänen nenänpieltään, mutta löysivät lopulta tiensä hänen suutaan vasten.

« Viimeksi muokattu: 21.07.2018 21:51:26 kirjoittanut Ayudara »
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Voltron: Valepunnertamista, S, Shiro/Matt, ficlet
« Vastaus #1 : 23.07.2018 19:18:22 »
MmmMMMmmmMMMmmMMMMMmm! The good ol' Shatt <333

Hihittelin jo tuossa alussa, mutta tässä tuli totaalirepeäminen:

Lainaus
Matt virkkoi harteitaan nakaten ja väänsi hyvä ettei niskansa kieroon kurkistaessaan Shiron kasvoja alaviistosta käsin.
Saa siinä olla Shiroganen pojalla melkoinen itsehillintä, että pystyy tuollaisessa tilanteessa jatkamaan omia puuhiaan häiriintymättä, patience yields focus totta tosiaan ;D ;D ;D

Shiro on kyllä vähän ärtsypörtsikkänä, ettäs kehtaakin! Onneksi Matt saa sen sulatettua lepertelyllään (ja pöljällä höpöttelyllään) alta aikayksikön, lolleroinen xDD

Aijettä tykkäsin tästä kaikesta, kuinka Matt tulee kuin päiväperhonen lepattamaan ja pörräämään vähän kuin jokapaikassa, silleen tökkien ja pyörähdellen ja Shiro vaan punnertaa ja punnertaa. Ja tulihan sieltä lopuksi se Shiron vakihokemakin esille, mitä nyt vähän väännettynä versiona xDD

The best Shatt, kiitos <33



// Pst. hämähäkkimiespussailu <3333333333333333333

Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 129
  • Kurlun murlun
Vs: Voltron: Valepunnertamista, S, Shiro/Matt, ficlet
« Vastaus #2 : 23.07.2018 20:35:14 »
Jep jep, Shattendeeros otti ja inspasi vähän tarinoimaan! :D Kiitosta, Buttis! <3

Tajusinpa tässä jotenkin itsekin, että aika tylyhkön myrtsiksikin Shiron voi tässä tulkita. Se ei ollut tarkoituksellista muuten kuin siinä, ettei Shiro oikein tykkää siitä, kun intensiivinen treenaaminen keskeytetään, oli syy sitten mikä hyvänsä. Lisäksi vähemmästäkin sitä pännii, jos kituu samassa vatsalihaksia murhaavassa punnerrusasennossa minuutti minuutin perään..? ;D Noh, oli miten oli, Matt on aina Matt ja saa hymyn naamalle tuossa tuokiossa ihan vain läsnäolonsakin ansiosta.

Hämispusut, nuo hitusen epäkäytännölliset (tai vaivalloiset? :D) mutta niin veikeät keksinnöt! <3

- Ayu
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 613
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Voltron: Valepunnertamista, S, Shiro/Matt, ficlet
« Vastaus #3 : 27.09.2023 20:17:04 »
Mä eka aattelin, etten oo varmaa lukenut sulta ennen mitään Shiro/Mattia, mutta nopean listauksen katsahtamisen perusteella olen lukenut nyt kolme neljästä XD Eli vähän olin pielessä, mutta ei sitä voi kaikkea muistaa! Se viimeinen "puuttuva" fici pienessä Shatt-listauksessasi täytyy kyllä lukea jossain sopivassa välissä.

Niin kuin kaikki muutkin sun ficit, tämäkin oli oikein mukavaa luettavaa :3 Dialogi varsinkin oli taas niin korkealaatuista, pystyin kuulemaan vuorosanat mielessäni niin hyvin hahmojen äänillä (ja muutenkin näkemään koko tilanteen sieluni silmillä). Shiroa ihan ymmärrettävästi tympäisee, että tullaan keskeyttämään hänen intensiivinen treenaaminen :D Ja itehän en ees kestäis treenata muiden katseiden alla... Shiroa se itsessään ei ehkä liiemmin haittaisi, ei ainakaan samalla tavalla kuin mua, mutta häiritseehän sekin. Varsinkin Matt tulee siihen viereen höpöttelemään (ja tökkimään reittä ;D).

Lainaus
”Hei, mä kokeilin, onko perustukset kunnossa! Ei sitä arvon paladiini voi koskaan liiaksi laskea tönimättömän treenauksen varaan!” Matt virkkoi töytäisten seuraavaksi Shiron reittä, joka ei hievahtanutkaan.
Shirossa on joka lihas silkkaa terästä 8) Niitä kun pääsiskin tökkimään...

Lainaus
Äh, jos mielii harrastaa tuollaista vakavanaamapunnerrusta, kai siitä pitäisi jotain kirjaa pitää?
Vakavanaamapunnerrus (tai joku variantti siitä) olisi sekin hyvä otsikko ficille :D  Hauska sana.

Lainaus
”Mm-hm, jotain sellaista näppärää, jota viljellä niin paljon, että loppupeleissä tavaraa tursuaa kuulijan korvista”, Matt esitti naputellen sormellaan leukaansa. ”Kuten vaikka se kärsivällisyyden ja keskittymisen pyhä liitto: keskivällisyys johtaa kärsimykseen, vai mitä?”
Shiro sketsihahmona XD Toi "keskivällisyys johtaa kärsimykseen" olis sekin toimiva otsikko. Shiron filosofioita tai jotain...

Lainaus
Shiro hymähti vähän ärtyneenä hänen vitsailustaan, mikä taas sai Mattin sydämen lepattamaan alta aikayksikön.
En tiedä, saiko Mattin sydämen lepattamaan Shiron hymähdys vai ärtymys, mutta jälkimmäinenkin on ajatuksena aika herttainen XD Mikäs sen ihanampaa kun vähän ärsyttää itselleen tärkeää ja rakasta henkilöä? :D Oikeastaan tämä fici vastasi kysymykseeni heti, sillä toi lopun suutelu oli niin söötti ♥ kaikessa sähläyksessään. Ylösalaisin pussailu ei varmaankaan ole kovin helppoa, mutta on se sööttiä joka tapauksessa :3 Siihen on erinomaista lopettaa fici ♥ Mä taas en tiedä vaihteeks yhtään miten lopettaa kommentti, mutta kiitos sulle tästäkin ficistä, ihana oli ja hyvin viihdyin tämän parissa!
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中