Kirjoittaja Aihe: Prätkähiiret: Autiotalo (S)  (Luettu 1184 kertaa)

Mythofan1

  • ***
  • Viestejä: 217
Prätkähiiret: Autiotalo (S)
« : 17.06.2018 09:04:46 »
Nimi: Autiotalo
Kirjoittaja: Mythofan1
Ikäraja: S
Fandom: Prätkähiiret
Tyylilaji: toimintaseikkailu
Vastuuvapaus: En omista Prätkähiiriä. Vain omat hahmoni. Kunhan vain annan mielikuvituksen lentää
Kuvaus: Kalakukko aikoo räjäyttää Chicagon museoidun asuinalueen.

Prätkähiiret ajoivat pitkin Chicagon katuja. Oli kaunis kesäpäivä.
- Ou Jeah! Tätä päivää ei voita mikään, Vinski hihkaisi.
- Älä muuta sano, Turbo sanoi.
Moto ajoi kavereidensa viereen.
- Hei, mitä, jos ajettais vilkaseen sitä museoitua aluetta, Moto ehdotti.
Kavereille sopi ja pian trio ajaa huristeli pitkin katua, jonka kaikki talot olivat purkutuomion alaisen näköisiä, mutta suojeltuja. Hiiret eivät olleet ainoita, joita vanhat talot kiinnostivat. Paikalla olivat nimittäin myös Leipäjuusto ja hänen kätyrinsä.
- No niin suunnitelma on siis tämä. Tuhoamme tämän kadun niin, että se näyttää kadonneen maa vajoamaan, Leipäjuusto selitti Nuikille ja Rasvanahalle.
- Kyllä, teidän kaniiniutenne, Nuikki sanoi.
- Mä en nyt tajua. Miten me voidaan aiheuttaa maavajoama? Rasvanahka kysyi päätään raapien.
- Räjäytämme koko kadun, senkin epätoivoinen euroopanmufloni! Leipäjuusto ärähti.
- Katos vaan. Keitäs täällä on? kuului silloin Vinskin ääni.
Prätkähiiret olivat ilmestyneet paikalle.
- Mitäs aiot, kalakukko? Moto kysyi
Leipäjuusto otti esille sylinterin.
- Enpä mitään sen ihmeellisempää kuin räjäyttää tämän kadun ja teidät siinä sivussa, joten hyvää yötä hiirut, Leipäjuusto sanoi ja heitti sylinterin kohti hiiriä


                                          Prätkähiiret Marsista
                                                  Autiotalo

Sylinteri lensi kohti hiiriä.
- Moto nappaa toi putkilo, Turbo sanoi.
- Selvä homma, Moto sanoi ja ajoi kohti putoavaa sylinteriä.
Hän sai napattua sen robottikädellään. Samassa hiiriä kohti kaahasi lauma Hanttapuleja rantakiitäjillä.
- Taitaa olla pienen harjoitustaistelun paikka pojat, Turbo sanoi hymyillen.
- Asiaa! Moto ja Vinski hihkaisivat.
- Ja ei sit muuta ku..., Turbo aloitti.
- HANAT AUKI!!! kolmikko huusi yhteen ääneen.
Hiiret hyökkäsivät kohti Hanttapuleja. 5 sekunnissa torvelot punkkarit oli hoidettu.
- Ne on hoidettu. Ja nyt kalanaaman kimppuun, Moto sanoi.
Konnat olivat kuitenkin ottaneet hatkat.
- Äh ne pääs haneen, Vinski nurisi.
- No se ei o mitään uutta, Turbo totesi.
Moto ajoi kavereidensa viereen.
- No, jos täällä ei o muuta tekemistä niin mitä, jos kurvattais hodarikiskan kautta kämpille? Vika perillä maksaa? Moto kysyi, käynnisti prätkän ja lähti jo ajamaan.
- Hei varaslähtö! Vinski huusi ja ajoi Moton perään Turbo kannoillaan.
Suunnilleen samaan aikaan Leipäjuusto yritti tornissaan pähkäillä uutta kieroa suunnitelmaa Prätkähiirten pään menoksi.
- Jotenkin ne rasittavat rotat on saatava pois pelistä, Leipäjuusto jupisi.
- Eiks me voitais käyttää sitä tyttötrioa jotenkin hyväksi? Rasvanahka kysyi.
- Ei onnistu. Sillä ne julmetun jyrsijät tuhosivat I-pod-hypnoosilaitteen, senkin apaattinen afrikannorsu, Leipäjuusto ärähti.
Sitten hän käveli työpöytänsä ääreen ja painoi kuvamonitorin nappia.
- Nuikki! Tänne ja heti! Leipäjuusto karjaisi.
Samassa sekunnissa Nuikki nousi toimistoon lattian läpi hissillä.
- Niin, teidän harmaavilla-apinaisuutenne? hän kysyi.
- Niistä hiiristä on jotenkin päästävä eroon, Leipäjuusto sanoi.
Nuikki mietti hetken.
- Mitä, jos houkuttelisimme hiiret johonkin niistä hylätyistä rakennuksista ja sitten räjäyttäisimme koko rotiskon, Nuikki ehdotti.
Leipäjuusto alkoi hymyillä kierosti.
- Loistavaa parahin professori. Nyt tarvitaan enää vain syötti, hän sanoi ja kaivoi työpöydän laatikosta 3 tikkaa.
Seinällä oli 3 valokuvaa Prätkähiiristä. Ensimmäinen tikka osui Turbon kuvan yläkulmaan.
- Liian fiksu, Leipäjuusto mutisi.
Toinen tikka osui Moton kuvan reunaan.
- Liian vahva, Leipäjuusto sanoi itsekseen.
Kolmas tikka osui keskelle Vinskin kuvaa.
- Tämä. Villi, uhkarohkea ja kovapäinen tyyppi, Leipäjuusto sanoi.
Sitten hän kääntyi Rasvanahan puoleen.
- Vangitse tuo valkoinen hiiri ja tuo hänet museoidulle alueelle. Äläkä tyri, Leipäjuusto ärähti.
Samaan aikaan hiiret olivat palanneet Chicagon baseball-stadionille. Tytöt järjestelivät paikkoja kuntoon Santun ja Samin kanssa.
- Mitäs täällä on tekeillä? Turbo kysyi.
- Ajateltiin pitää Bond-maraton, Tina sanoi ja kantoi isoa pinoa 007-DVD:eitä.
- Okei. Katotaas muonitus. Sipsit, hodarit, kotikalja... hei missä popcorn on? Maxie huudahti.
Kaikki katsoivat Vinskiä.
- Okei okei. Mä tyhjensin koko pussin, kun telkkarista tuli lätkän MM-kisat, Vinski tunnusti.
- No, sä käyt sit kans kaupassa, Vilma sanoi.
Vinski yritti vängätä vastaan, mutta siskon ilme sai hänet vaikenemaan. Vinski lähti mutisten prätkälleen ja ajoi ulos tulostaulusta.
Hiukan myöhemmin Vinski oli käynyt ostamassa 6 pussia popcorneja ja ajoi juuri kohti baseball-stadionia, kun hän huomasi perässään 2 rantakiitäjää.
- Vai meinaa kissakala selvittää meidän piilopaikan. No se ei tuu onnistuun, Vinski ajatteli ja lisäsi kaasua.
Samalla hän otti yhteyden kavereihinsa radiolla.
- Vinski kutsuu tukikohtaa! Kuuletteks te? Vinski sanoi.
- Turbo tässä. Kuuluu kyllä. Mikä tilanne, Turbo kysyi.
- Uskokaa tai älkää, mut mua ajetaan takaa, Vinski kertoi.
- Tyttölauma vai? Vilma kysyi ivallisesti.
- Hah hah. Erittäin hauskaa. Leipäjuuston kätyrit tietenkin, Vinski ärähti.
Juuri silloin Vinskin prätkän etupyörään osui metallinen tanko, mikä kaatoi pyörän ja Vinskin. Vinski jäi tajuttomana makaamaan maahan ja radiosta kuului yhä Turbon ääni:
- Vinski? Vinski! Kuuleks sä?! Vinski!
Rasvanahka ajoi esiin varjoista.
- Hei tähän toimi paremmin ku mä olin ajatellu. Mä en tyriny! No niin, karjut ottakaa toi hiiri mukaan. Sabrina antaa varmasti mulle suukon, Rasvanahka hihkui.
Konnat eivät olleet huomanneet, että Vinskin prätkän radio oli edelleen päällä. Turbo, Moto ja tytöt olivat kuulleet kaiken.
- Ne sai Vinskin, Moto henkäisi.
- Musta tää haiskahtaa vahvasti ansalta. Ja mulla on kans vahva epäilys mistä me Vinski löydetään, Turbo sanoi.
Jengi säntäsi prätkille.
Samaan aikaan, kun sankarit lähtivät kohti museoitua aluetta Leipäjuusto käveli ikkunan ääreen vanhassa talossa.
- Pian ne hiiret ovat mennyttä ja samoin koko katu, Leipäjuusto hykerteli.
- Sä et selviä tästä, senkin hapansilakka, kivahti Vinski jota Rasvanahka piteli käsivarsista.
- Niinhän sinä luulet, hiirulainen. Vie hiiri kellariin ja kytke pommi perustuksiin, Leipäjuusto sanoi.
- Ok pomo, Rasvanahka sanoi ja lähti raahaamaan Vinskiä alas.
Hetken päästä sankarit ajoivat talon eteen.
- Vinski on varmasti täällä. Mä tunnen sen hännässä, Vilma sanoi.
- No eiköhän sit aleta pistään paikkoja matalaks? Tää paikka ei nimittäin kuulu kalustoon, Moto naurahti.
Jengi ajoi sisälle ja suoraan Leipäjuuston eteen.
- Kas vain. Hiirulaiset ovat täällä, Leipäjuusto naurahti.
- Missä on Vinski, senkin haiseva lahna, Turbo ärähti.
- Siellä missä kohta tekin, Leipäjuusto sanoi ja painoi erästä nappia.
Jengi putosi lattiaan ilmestyneestä aukosta kellariin. Vinski seisoi kahlittuna perustuksen tukipilariin pommilla. Ajastin oli jo käynnissä.
- Jyrsijät ovat ansassa. Ja nyt ehdotan pikaista poistumista, Leipäjuusto sanoi.
 Roistot ottivat jalat alleen. Santtu tarttui Vinskissä kiinni olevaan pommiin.
- Meillä on alle minuutti aikaa saada se irti, Santtu huudahti.
- Tai Vinski ja koko paikka saa menolipun Plutoon, Turbo sanoi.
Santtu avasi pommin luukun ja kävi saman tien johtojen kimppuun.
- Viimeinkin kahden beibi. Ja kohta palasina, Vinski sanoi.
- Lopeta jo. Mä yritän keskittyä, Santtu ärähti.
- Yritin vaan olla romanttinen, Vinski selitti.
- Kuule Romeo. Sä tarviit paljon harjotusta ja aikaa siihen tuskin riittää, Santtu huomautti ja napsaisi pihdeillä sinisen johdon poikki. Se ei kuitenkaan pysäyttänyt pommia. Samassa Turbo ja Moto heittivät ketjun kiinni pommiin.
- Okei pikkuinen. Vedä, Moto sanoi prätkälleen, joka piippasi vastaukseksi.
Prätkä alkoi vetää ja pommi irtosi Vinskistä vauhdilla. Se lensi aukosta ja ikkunan läpi ilmaan. Jengi nousi ylös kellarista.
- Kiitti kaverit. Mut mä olisin varmaan selvinny siitä itsekin, Vinski sanoi.
- Niin varmaan. Mut mitä, jos mentäis alottaan se Bond-maraton. Mä oon aika varma, et toi pommi tietää mihin pudota, Tina hymyili.
Samaan aikaan Leipäjuusto oli kätyreineen onnistunut pääsemään tornille. Samassa Leipäjuuston pöydälle lensi ikkunan läpi pommi. Aikaa oli jäljellä 1 sekunti.
- Voi ei! Roistot huusivat yhteen ääneen.
Boom! Pommi räjähti ja koko rakennus romahti.
- Pane muistiin. Ei enää pommeja, Leipäjuusto mutisi.