Kirjoittaja Aihe: The Last Of Us: "Jos kaikki olisi hyvin" [K11]  (Luettu 1393 kertaa)

Kanelinen

  • Admiral Simp
  • ***
  • Viestejä: 5
  • Morjesta pöytään :)
Nimi: Jos kaikki olisi hyvin
Ikäraja: K11
Fandom: The Last Of Us
Hahmot: Tässä ei oikeastaan pariteta ketään seksuaalisesti. Vain syvä ihmissuhde Ellien ja Joelin välillä, välittävät vaan toisistaan.

Vastuuvapaus: Suurien kaavojen mukaan perustuu itse pelisarjaan, hahmot on samat yms. Mutta muuten tämä ei juurikaan perustu siihen oikeaan juoneen. Jotkut oikeat tapahtumat kuten Sarahin kuolema on otettu sieltä.

Yhteenveto: Aluksi menneisyyden keskustelu, josta Joel näkee unta. Loput saa lukea  ;)

Saa muuten antaa vapaasti palautetta mun tekstistä. Kaipaisinkin vähän kritiikkiä :)

~


"Joel, mitä jos kaikki olisi hyvin?"

"Mitä tarkoitat sillä, että kaikki olisi hyvin?"

"Jos tämä maailma ei olisi tälläinen... Maailma olisi sellainen mistä olet joskus puhunut"

"Hmh..."

"Joel? "

"Kaikki ei vaan ole nyt hyvin"

"Mutta jos olisi..."

Joel havahtuu sohvalta, hän oli nukahtanut. Hän nousee istumaan pidellen päätään ja silittäen karheaa, harmaata partaansa. Mielessään Joel miettii, miten kovasti Ellie muistuttaa Sarahia. Hänenkin pikku Sarahistaan olisi kasvanut itsenäinen nuori nainen, jos niin ei olisi käynyt. Ellie on nyt jo päältä kahdenkymmenen, tarkalleen 22-vuotias.

Joelin ajatukset Elliestä ja Sarahista keskeyttää iloisena kotiin saapuva Ellie. Heti ensimmäisenä hän ryntää Joelin viereen sohvalle ja tervehtii hymyillen. Joel murahtaa vastaukseksi tuttuun tapaansa ja nojaa nahkaisen sohvan selkänojaan.
"Mikä mieltäsi painaa?" Ellie kysyy yhä hymyillen ja silittää Joelin hiuksia hellästi.
"Minä..." Joel aloittaa ja sulkee silmänsä. Hän nielaisee kerran ja pidättelee itkua sen minkä pystyy, mutta silmät kostuvat silti.
Ellie huokaisee ja tuijottaa Joelin kasvoja sanoen "Sä voit kertoa minulle, Joel" Hän ottaa Joelia kädestä ja silittää varovasti.
Joel ei kestä kauaa ja pian hän antaakin suolaisten kyynelten valua poskelle
"Niin kun.. Tiedäthän sinä, menetin ainoan tyttäreni Sarahin silloin joskus"
Ellie pyyhkii Joelin kyyneliä ja katsoo kysyvästi, mutta samalla lempeästi silmiin
"Sinä muistutat häntä niin paljon"
"Voi Joel..." Ellie sanoo hiljaa ja sulkee Joelin tiukkaan halaukseen. Hän nojaa Joeliin ja yrittää kaikin tavoin lohduttaa.

Hetken on aivan hiljaista. Kiusallisen hiljaista. Hiljaisuuden rikkoo Joelin raskas huokaus ja valitus
"Miksi multa viedään kaikki ne tärkeimmät. Minä olen vain vanha mies joka tahtoisi edes jonkun pysyvän naisen elämäänsä. Kaikki ne viedään minulta!"
Ellie tuskin ehtii edes sanoa lauseensa ensimmäistä kirjainta kun Joel jo vetää hänet syliinsä, painaa itseään vasten ja halii yhä tiukemmin ja todella pitkään.

Kumpikaan ei taas hetkeen sano mitään, kunnes Joel taas rikkoo hiljaisuuden kuiskaamalla Ellien korvaan "Minulta on viety jo Sarah ja Tess, sinua en anna viedä"
« Viimeksi muokattu: 23.05.2018 14:30:43 kirjoittanut Kanelinen »
"Now it´s your turn"