Kirjoittaja Aihe: Sinisiä muistoja | S | hurt/comfort | Tino & Topi  (Luettu 1703 kertaa)

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 5 999
Nimi: Sinisiä muistoja
Kirjoittaja: Sokerisiipi
Ikäraja: S
Tyylilaji: hurt/comfort
Paritukset/hahmot: Eeli/Tino ja vihjaus Miika/Topiin
Haaste: Genretasohaaste (hurt/comfort)

A/N: Päivän fiilis: aikuisuus sattuu.


Sinisiä muistoja

Mun broidi on pahimmassa mahdollisessa humalassa. Siihen ei mahdu muuta kuin murhetta ja kurjuutta. Tino on riidellyt poikaystävänsä kanssa. Niillä on ollut vaikeaa jo monta kuukautta eikä ne osaa enää puhua toisilleen. Me varmaan erotaan, Tino kuiskaa katolle. Se yrittää olla kylmä ja välinpitämätön. Esitys kestää ruhtinaalliset viisi sekuntia, kunnes Tino vaikertaa. Veli heittää käsivarren silmilleen, jännittää leukaa eikä osaa hengittää. Tinon sielu on murjottu vereslihalle. On kamalaa nähdä se näin. Välitän niin paljon, että muakin itkettää. Kiedon käteni Tinon ympärille ja vedän rintaani vasten. Tinon itku vaimenee mun flanelliin.

Pitääkseni itseni kasassa alan ajatella sinisiä asioita. Kesätaivasta, vettä ja jääkimpaleita meressä. Ruiskaunokkeja pellonpientareilla ja sinivuokkomättäitä ketunleipien vieressä. Vesieläinaltaita ja valtavia akvaarioita, jotka haluan kieltää ja vapauttaa niiden kidutetut asukkaat. Poliisiauton sinisiä valoja, kun ajettiin kevareilla liian lujaa Miikan ja muiden kanssa. Niitä vanhoja, maalattuja lautasia, joita mun tädillä on kaapit täynnä. Siniraitaisia villasukkia ja vuosien haalistamia farkkuja, joiden takataskuihin Miika tykkää pujottaa kätensä. Miikan sinisiä silmiä. Miikaa.

”Topi”, Tino kähisee, kun viimein pystyy. Veli puristaa mun paitaa kuin hukkuva, jota se tavallaan onkin.

”No?”

”Kerro mulle jotain. Kun oltiin pieniä. Sä muistat parhaat jutut.”

Kerro mulle ajasta ennen Eeliä, Tino sanoo oikeasti. Se tahtoo paeta sydänsurujaan, ja mikä olisi kauempana nykyisyydestä kuin avara, ihmeellinen lapsuus?

”No, muistaksä, kun oltiin yhtenä kesänä Ruotsin rannikolla Miljan huvilalla, ja me löydettiin niiden vintiltä se lukittu kirstu. Käännettiin koko huusholli nurinkurin, kun yritettiin etsiä siihen avainta. Kun me viimein saatiin mokoma paska auki, siellä olikin vain vanhoja sanomalehtiä ja muutama homeinen sukka. Helvetti, miten vihaisia me oltiin.”

”Mä muistan”, Tino naurahtaa. ”Mitä luulet, miksi se oli ylipäätään lukittu, kun sisältö oli käytännössä arvoton?”

”Kuka tietää? Ei se edes ollut Miljan tai sen perheen. Vissiin jokin vittuilulahja edellisiltä asukkailta”, tuhahdan.

”Mut me saatiin siitä idea tehdä oma aarrekätkö, muistaks?” Tino kysyy. ”Me haudattiin se ja tehtiin kartta sen löytämiseksi. Kaivettiinko me sitä ikinä ylös?”

”Ei. Me hukattiin se kartta”, sanon. ”Mut se tulee olemaan sata kertaa mielenkiintoisempi löytö jollekin onnekkaalle.”

”Mitä me laitettiin sinne?” Tino kysyy.

”Meidän harvinaisimmat Pokémon-kortit, mun linkkari ja pussillinen marmorikuulia ainakin. En muista muuta.”

”Ja sitte! Muistatko, kun me pöllittiin meidän sedältä se hieno, koristeellinen shakkinappula? Sekin me laitettiin sinne”, Tino sanoo.

”Ai niin”, virnistän. ”Kristian tajusi sen puuttumisen vasta vuosia jälkeenpäin. Se joutui teettämään itselleen uuden. Tuli kuulemma kalliiksi.”

”Älä?” Tino tyrskii. ”Me oltiin kauheita.”

”Lapset on.”

”Aikuiset on kamalampia”, Tino sanoo, ja oikeassahan se on.
« Viimeksi muokattu: 24.06.2018 14:07:20 kirjoittanut Sokerisiipi »

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 201
Vs: Sinisiä muistoja, S | hurt/comfort
« Vastaus #1 : 14.05.2018 22:28:29 »
Auts, tämä kyllä sattui :'( Ihan kamalan hirveää ja kurjaa, että nämä ihanat eroaa.

Ja itse asiassa tämä on myös asia mikä kiinnostaa ihan tosi, tosi paljon. Olet heitellyt teemaa ilmaan aina silloin tällöin, mutta edelleenkään en tiedä syytä miksi nämä eroavat, kuten en myöskään sitä miksi (ja miten) nämä palaavat yhteen. Joten toivon, että tarkoituksesi on kirjoittaa tästä lisää (ja paljon *toive*), vaikka aihe onkin rankka ja vaikea. Muistelen, että jossain kommentissa joskus lupasit, että kerrot joskus lisää Eelin ja Tinon häistä ;) Sitäkin odottelen.

Mutta joo, eksyin aiheesta. Tämän tekstin nimi on kaunis ja myös muistot ovat kauniita. Tino pääsi hetkeksi pakoon pahaa oloaan, mutta vain hetkeksi ja se sattuu. Totuus iskee aina inhottavan kovaa vasten kasvoja, kuten tässäkin. Onneksi Tinolla on Topi johon nojata silloin kun kaikki kaatuu.

Kiitos tästä,
Vendela

ps. pitäisikö otsikossa olla myös paritus? ajattelin vain...

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 5 999
Vs: Sinisiä muistoja, S | hurt/comfort
« Vastaus #2 : 14.05.2018 23:55:42 »
Vendela: En tahtonut laittaa paritusta otsikkoon, kun tän keskiössä oli kuitenkin Tino ja Topi :) Haha, joo. Et ole ainoa, jota kiinnostaa tietää, mikä oikein meni mönkään Eelin ja Tinon suhteessa. Olen yrittänyt miettiä ja suunnitella, miten kertoisin niiden erosta ja sen syistä, mutta toistaiseksi se tapa ei ole avautunut. Kauhean hankala aihe jotenkin? Pelkään, että jos vain alan kirjoittaa, se tulee ulos väärin ja pilaan koko jutun :/ Joten. Niin. Tahtoisin kyllä, koska se on niin olennainen osa näiden hahmojen tarinaa. Noh, katellaan. Onneksi Tinolla tosiaan on noin ihana veli tukemassa sitä vaikealla hetkellä. Totuus osaa satuttaa, niinpä. Kiva, että tykkäsit ja kiitos kommentista!

Grazioso

  • Tsadam, Korppari ~
  • ***
  • Viestejä: 150
Vs: Sinisiä muistoja, S | hurt/comfort
« Vastaus #3 : 15.05.2018 16:02:39 »
Voi ei. Tino! Tämä oli surullinen, todella surullinen. Ihan kauheaa lukea Tinosta näin kurjassa tilassa. Meidän aina iloinen Tino on karannut jonnekin, ja tilalla on vain kuori. Tai ainakin vaikutti siltä.

Vendelan tavoin olen todella kiinnostunut kuulemaan lisää näiden erosta. Mikä meni mönkään? Eihän nämä kaksi pärjää ilman toisiaan! Onneksi Tino ja Eeli palaavat myöhemmin yhteen, mutta silti tuntuu pahalta. Toivottavasti saadaan jossain vaiheessa kuulla lisää näiden erosta. Tuntuu jotenkin absurdilta, että Tino ja Eeli eroaa. Ne on aina olleet niin onnellisia. Sen takia tämä ero varmaankin kiinnostaa aivan erityisen paljon. Minulla on tuhat kysymystä!

Ja Topi <3. Pidän Topista todella paljon. Jossain suhteessa minä ja Topi muistutetaan toisiamme, mutta toisaalta ei lainkaan. Oonkohan mä joku Tinon ja Topin sekoitus? Hmm. Mutta siis. Olen aina ajatellut, että Topilla saattaisi olla jonkinlaisia tunteita Miikaa kohtaan. Ei se nyt ehkä ihan palavan rakastunut ole, mutta jotain on kuitenkin havaittavissa. Heh, olen iloinen tällaisesta vihjauksesta. Haluan tietää Topista enemmän!^^

//Muoks.
Hupsista! Onhan sinulta tullut aikaisemminkin Miika/Topi tekstejä! En ole vain huomannut :'D. Nice, nyt voinkin sitten lueskella niitä(kin.)
« Viimeksi muokattu: 04.08.2018 21:16:59 kirjoittanut Grazioso »
Sometimes only paper will listen to you

Ava ja bannu by Auro

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 5 999
Vs: Sinisiä muistoja, S | hurt/comfort | Tino & Topi
« Vastaus #4 : 23.05.2018 00:00:14 »
Grazioso: Kärsivä, surullinen Tino on itsellekin sellainen pieni sydänmurtuma. Mutta itse kullakin on hankalia vaiheita elämässä, ja tämä on ehdottomasti Tinolle sellainen. Kuten jo Vendelalle vastasin, näiden erotarina tulee kun on tullakseen. En voi oikein muuta luvata enkä haluakaan. Ihanaa, että mielenkiintoa aiheeseen löytyy! ^^ Topi on <3 Mun "sivuhahmoista" se kaikkein rakkain, ja siksi palaan Topiin muita useammin. Topista ja Miikasta on suunnitteilla oma jatkis, on ollut jo jonkin aikaa, mutta nyt olen viimein paneutunut siihen ihan tosissani. Heistä kuullaan vielä! Joo, olen vaivihkaa kirjoitellut heistä silloin tällöin. Laitoin juuri vähän aikaa sitten ne saman otsikon alle, niin ne löytyy helpommin. Kiitos huisisti kommentista!