Kirjoittaja Aihe: Voltron: Valojen vannomista (Matt/Shiro & Pidge, huumoria & söpöstelyä, S)  (Luettu 2125 kertaa)

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Juuri kun Shiro onnistui tunkemaan kätensä Mattin paidan alle ja oli antamassa samalla mitalla takaisin, ovelta kuului ärtynyt yskäisy.


Fandom: Voltron: Legendary Defender
Nimi: Valojen vannomista
Kirjoittaja: Beelsebutt
Oikolukija: AvARRuuspiraatti <33
Päähenkilöt: Matt/Shiro & Pidge
Lajityyppi: huumori söpöstelyllä
Sanamäärä: < 1000
Lisukkeet: alkuperäinen ficci englanniksi (S)
Ikäraja: S (sallittu kaikille)


Käänsin oman ficcini koska halusin tämänkin Finiin enkä oikein tykkää postata tänne enkuksi. Tämä on kirjoitettu @shattsunday huhtikuun haasteeseen, haastelause on lihavoitu tekstin sekaan. Kiitokset lisämausteista @coogarajasminelle <3

Nojailee aika vahvasti Luddlestonin AU:hun, joten kehotan tsekkaamaan tämän ja tämän ja etenkin tämän (kaikki ovat S-tasoisia).


Hox! En omista Voltron-maailmaa enkä sen hahmoja. En tahdo ficilläni tuottaa mielipahaa kenellekään enkä tienaa tällä mitään!




Valojen vannomista




"Kuin Hämähäkkimies Mary Janea..."

Shiro nosti katseensa pahoinpitelemästään lautasliinasta. Se oli tarkoitus taitella muistuttamaan joutsenta, mutta jostain syystä se näytti enemmän leijonalta.

"Mitä oikein teet?"

"Kirjoitan häävaloja," Matt vastasi puolihuolimattomasti.

"Eikö meidän ollut tarkoitus kertoa meidän ensimmäisestä suudelmasta? Muutitko mielesi?"

"Ääliö, mä kirjoitan just meidän ekasta suudelmasta. Älä vaan sano että oot jo unohtanut? Ei oo vielä liian myöhäistä, mä saatan vielä muuttaa mieltäni ja karata ennen häitä."

Shiro tuhahti. Hän rutisti repeytyneen lautasliinan palloksi ja viskasi sen kohti Mattia.

"Älä yhtään yritä. Me vannottiin jo kautta kiven ja kannon."

"Kyllä. Ikiaikainen ja rikkumaton, sulhasten keskinäinen pyhä sopimus."

Shiro virnisti leveästi ja nyökkäsi.

"Juuri niin! Joten miksi puhut valassasi Hämähäkkimiehestä?"

"Koska me suudeltiin ylösalaisin?" Matt nosti vihdoin katseensa Shiroon kohottaen kulmakarvaansa kuin kyseenalaistaen selitystarpeen.

"Mistä oikein puhut?"

Matt huokaisi syvään. Hän nousi ylös, pyyhkäisi pöydän tyhjäksi lennättäen lattian täyteen kermanvärisiä, ryppyisiä lautasliinoja ja istui alas suoraan Shiron eteen.

"Uskomatonta! Takashi Shirogane on jo noin dementoitunut. Tiäks, äiti aina varoitteli, etten alkaisi millekään vanhempien miehien kanssa, mutta—"

"Mä olen sinua kaksi vuotta vanhempi ja äitisi suuresti rakastama, joten pää kiinni, ääliö", Shiro nauroi ja veti Mattin syliinsä. "Mutta jos ajattelit sitä kertaa, kun roikuit ylösalaisin villiomenapuusta, niin ei me kyllä vielä silloin suudeltu."

"Suudeltiinpas", Matt intti.

"Ei, kun silloin sinä tipahdit mun päälle."

"Joo, ihan totta! Luulin että sä ottaisit kopin!" Matt huudahti. "Mutta sä vain taituit kuin pelikortti."

"Ensinnäkin, tuossa ei ole mitään järkeä. Toisekseen, joo, niin tein. En ollut tarpeeksi voimakas. Vielä", Shiro myönsi työntäen kätensä Mattin hiuksiin ja hieroen tämän päänahkaa. "Sinulla oli päässäsi hirvittävän suuri kuhmu vaikka kuinka monta päivää."

"Joo! Oli aika helvetin hyvä, että mulla oli jo silloin tää upea letti sitä peittämään."

Shiro suuteli Mattin nenänpäätä.

"Me suudeltiin vasta, kun tulit takaisin avaruuskerhon kesäleiriltä."

"Niinpä olikin! Ja sä olit niin älyttömän hermostunut, että mun piti ohjata sua kädestä pitäen."

"Ei se tainnut ihan noin mennä", Shiro torui. "Olin täydellinen herrasmies ja kysyin luvan ennen kuin suutelin."

"Vitut, Shirogane, nyt kyllä muistelet omiasi! Aivan varmasti mä suutelin sua ensin. Sun porukat oli töissä, joten me oltiin teidän olkkarissa ja istuttiin sillä isolla sohvalla."

Matt antoi sanoilleen lisäpontta työntämällä sormensa Shiron hihoihin ja kutittamalla tämän kyynärpäitä.

"Lopeta!" Shiro yritti kiemurrella kauemmas, mutta Mattin reisiote oli liian tiukka. "Viimeinen varoitus, Holt!"

"Joo, joo, pukittele siinä vain. Auttaa kummasti sen herrasmiesstatuksen kanssa— hei!"

Juuri kun Shiro onnistui tunkemaan kätensä Mattin paidan alle ja oli antamassa samalla mitalla takaisin, ovelta kuului ärtynyt yskäisy.

"Te ootte molemmat väärässä. Ja lopettakaa toi julkinen kähmintä."

Pidge oli peittänyt silmänsä, mutta uskaltautui parin hiljaisen sekunnin jälkeen kurkistamaan sormiensa raosta.

"Ei se oo julkista, jos me ollaan meidän omassa kodissa, Pidgeliini."

"Joo, no ihan sama. Äiti käski sanoa että ruoka on valmista. Tai no on sitten valmista, kunhan isä lakkaa pelleilemästä kaasugrillin kanssa. Aivan älytöntä. Sen oli pakko saada auttaa kokkauksessa, vaikka se on huonompi kuin Shiro, mikä on aika helvetin paljon sanottu."

Matt nipisti Shiroa ennen kuin tämä ehti torua Pidgeä kiroilusta. Vanhat tavat istuivat tiukassa, mutta Matt oli päättänyt, että tämä nimenomainen tapa sai jo jäädä menneisyyteen. Pidge oli kuitenkin jo yli kahdenkymmenen.

"Taivahan tosi", Matt vahvisti hartaalla äänellä. "Shiro, sä olet vihdoinkin kohdannut vertaisesi. Isä ei osaa tehdä edes nuudeleita."

Shiro pyöräytti silmiään. "Eiköhän Sam pärjää aivan mainiosti."

"Ei todellakaan pärjää", Pidge tuhahti. "Joka tapauksessa... ootteko tulossa vai häh?"

"Joo, joo", Matt sanoi ja nousi ylös Shiron sylistä. "Mutta mitä sä oikein tarkoitit sillä, että me ollaan molemmat väärässä? Et sä ollut edes paikalla."

"Mitä mä hyödyn jos kerron?"

Matt haukkoi dramaattisesti henkeään.

"Mun häät on kahden viikon päästä, joten voisit edes sen verran lievittää stressiä? Sitten oisit lisäksi paras mun kaikista siskoista."

Pidge pyöritti tympääntyneenä silmiään.

"Mä olen sun ainoa sisko."

"Ja siksi juuri rakastan ja vaalin sua niin paljon!" Matt kujersi siirappisesti. Pidge oli yökkäävinään.

"Ei kähmimistä, kun olet näköetäisyydellä", Shiro lupasi.

Pidge siristi silmiään ja harkitsi hetken. Sitten hän nyökkäsi.

"Te ootte molemmat ääliöitä. Nuoleskelitte meidän kotona. Mä olin kuuden vanha ja niin tylsistynyt, että näin epähuomiossa kaiken. Sen jälkeen oonkin ollut täysin traumatisoitunut, joten kiitti vain."

Matt jähmettyi aloilleen, kun taas Pidge kääntyi kannoillaan ja marssi ulos. Shiro taputteli Mattia harteille ja toivoi, että sillä olisi rahoittava vaikutus.

"Eli me olimme molemmat väärässä. Mä en kysynyt lupaa."

"Joo, eikä me oltu teidän kotona."

"Oletko vielä sitä mieltä, että haluat Pidgen bestmaniksesi?"

"Luottohenkilöksi, senkin seksistiset siat!" Pidge huusi, ennen kuin paiskasi ulko-oven kiinni.

Matt virnisti ja puristi Shiron kättä.

"No aina Pidge Keithin päihittää. Mieti nyt sitä murhaavaa katsetta jonka sä saat, kun me tullaan myöhässä paikalle."

"Mekö myöhästytään?" Shiro äimisteli.

"Tervetuloa perheeseen", Matt virnisti tyytyväisenä.


« Viimeksi muokattu: 18.08.2018 13:50:24 kirjoittanut Beelsebutt »
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 120
  • Kurlun murlun
Hahaha, voi että, nyt on Shatt päättänyt ottaa ison askeleen ja astella avioliiton satamaan. :D Ehdin kuvitella, että mukana olisi itse vihkiseremoniakin (olen niin hempeilypöllyissä EraserMic-fluffin ja parin aiheeseen liittyvän hääfanartin ansiosta), mutta toki valojen suunnittelu vaatii aikansa ja vaikka yhden asialle omistetun ficin. Tosin nyt huomaan kuitenkin toivoilevani vähän niin kuin jatkoa tälle tarinalle korneine häämiljöineen kaikkineen! Vinketi-vink? :D

Matt on juttujensa ja sanavalintojensa kanssa välistä niin random, että nauratti oikein ääneen. Matthan nyt on selkeästi kaiken maailman anime- ja sarjisfani, joten on ihan luonnollista vetää Spiderman kolmanneksi pyöräksi kuvioon mukaan.

Sen lisäksi tämä:

Lainaus
"Joo, ihan totta! Luulin että sä ottaisit kopin!" Matt huudahti. "Mutta sä vain taituit kuin pelikortti."

PELIKORTTI. Miten mahtava vertaus! ::::::DDD

Omasta mielestäni suurieleinen silmien peittäminen joidenkin pussaillessa on populaarikulttuurissa varsin ylikäytetty juttu, mutta Pidge ja sen traumat, oi voi. Lapsiparka oli väärässä paikassa väärään aikaan. :D Mutta joo, tuo luottohenkilö kuulostaa oikein asialliselta ja kertoo kaiken mitä pitää! Jäin itsekseni miettimään sitä "vasenta kättä" siltä osin, että Voltronissahan Pidge on nimenomaan se vasen käsi, joten öh, olisihan siinäkin logiikkaa..? Juolahti mieleen vasta näin illasta, mutta anyway, kannatan myös luottohenkilöä. ^^

Tuo loppu oli myös jotain niin hellyttävää... *_* Mukavaa, että Shiro on jo aikaisemmin (varmaan jo vuosia sitten) voittanut sekä papa että mama Holtin rakkauden puolelleen, ja vielä loppusilauksena tuollainen herttainen toteamus Mattilta, oih. Kiitoksia! <3

- Ayu
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Voi RÄHMÄ kun oisinkin mennyt vasemmalla kädellä koska Keithän on tässä Shiron bestman ja Keith punaisella leijonallaan muodosti aikanaan oikean käden, OLIS OLLUT NIIN TÄYDELLISTÄ! Mutta ah ja voih, luottohenkilöllä nyt mennään xDD

Joo, tää ficci on oikea kliseiden multihuipentuma traumatisoituneesta Pidgestä käsittääkseni varsin kuluneisiin häävalojen aiheisiin ;D ja tuo pelikorttijuttu, tahtoisin kovasti ottaa krediitit siitä, mutta oon melko varma, että oon sen jostakin pihistänyt. Alkuperäisen vastaavan kohdan ainakin löysin jostain listalta jossa lueteltiin järjettömiä sanontoja, joilla ei ole mitään perusteita, että se oli ainakin tutkimisen eikä hutkimisen tulosta!

Jatkosta en mene sanomaan mitään tämänhetkisessä mielentilassani, tuntuu etten saa lyhkäisiä keskeneräisiäkään valmiiksi asti x) mutta mistäs sen tietää, jos henki jossain vaiheessa käskee häistä kirjoittamaan ;D

Kiitos kaunis kommentista <3
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Voldemort

  • Vieras
Luin tämän joskus jo aiemmin, mutten näköjään ole jättänyt kommenttia. Tässä on kotoista läppää ja hyvää tuulta ja tunnelmaa, jota on kiva lukea. Lämmin kiusoittelu toimii ainakin mulle aina. Mun mielestä sellaiset suhteet on erityisen söpöjä, jossa parit heittelee toisilleen pieniä herjoja.  ;D Sisko on traumatisoitunut jo pienestä pitäen ja joutunut kestämään näitä. Käy kyllä sääliksi.  ;D Millaistahan niiden avioelämä sitten tulee olemaan? :D

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Voldemort, mää näkisin niin, että näiden avioelämä tulee olemaan aika samanlaista kuin seurustelu ja kihloissa oleminen ja häiden suunnittelu ;D tiäks kun on niitä pariskuntia, jotka vielä lähemmäs satavuotiaina pussailee tulisesti ja pitää aina kädestä toista kiinni? Se on Shattia se <3


Kiitos kommentista :-*
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain