Kirjoittaja Aihe: Veljen kunniasanalla (S • Niki & Daniel • veljeshömppää • raapale)  (Luettu 1739 kertaa)

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Nimi: Veljen kunniasanalla
Kirjoittaja: Felia
Päähenkilöt: Niki & Daniel
Ikäraja: S
Genre: Draama, jonkinasteinen huumori, veljeshömppää
Haasteet: Eroon maneereista II: Pinttyneiden tapojen poisto & Parituksettomuushaaste 4
Yhteenveto: ”Eihän sitä tiedä, jos hevoskärpänen purasee sua ja innostut harrastuksesta oikein kunnolla.”
Osat: 1 x raapale

A/N: Vaihteen vuoksi halusin kokeilla kirjoittaa jotain lähinnä dialogiin perustuvaa ja parituksetonta tekstiä. Samalla sitten korkkaan pari haastetta. Tässä pätkässä ovat pääosassa myös Häähumua (S) -raapalesarjassa tutuksi tulleet veljekset Niki ja Daniel. Tekstin teema / aihe painottuu aikalailla omaan rakkaaseen harrastukseen, hevosiin ja ratsastukseen. :D Toivottavasti pidätte ja kommentit ovat aina tervetulleita. :D






Veljen kunniasanalla
(350 sanaa)


”Mites töissä?” Daniel kysyy, kun Niki istuutuu hänen viereensä sohvalle.

”Aika tapahtumarikas päivä oli tänään, kun pari hevosta päätti lähteä karkuteille eivätkä millään meinanneet suostua tulemaan takasin talliin. Koko tallin henkilökunta ja muutama tuntilainen osallistui kiinniottoon, mutta silti siihen saatiin kulumaan melkein tunti. Sitten yksi hevonen päätti vetää kesken tunnin kunnon rodeopukkisarjan ja totta kai ratsastaja tuli alas selästä. Säikähdyksellä onneksi selvittiin, mutta sen jälkeen sitä sai koko ajan olla valppaana sen hevosen kanssa. Ratsastajakin jännitti koko lopputunnin.”

”No siinä on ollu tapahtumia kerrakseen. Sulla on selkeesti paljon tapahtumarikkaampi työ kuin mulla, kun tänään sai pönöttää reilut pari tuntia kokouksessa, sitten oli pari lyhyttä asiakastapaamista ja loppupäivä kuluikin paperihommien parissa.”

Niki naurahtaa. ”Ehkäpä sä oot ihan väärällä alalla. Vaihdat sen tylsän puvun ratsastustamineisiin, niin hyvä tulee.”

”Kyllä mä kuitenkin taidan puvustani pitää enemmän. Ehkä nuo hevoshommat on enemmän sun juttu.”

”Niin, mut mites se sun lupaus siitä, että nouset tässä lähiaikoina hevosen selkään? Joko sovitaan päivä ja kellonaika?”

”Hmm, viikonlopuksi ei kyllä taida paljoa suunnitelmia olla, että sillon vois onnistua. Ja ennen kuin sanot mitään, niin en aikonut luistaa lupauksestani”, Daniel sanoo katsoessaan, kun Niki kaivaa puhelimensa esille.

”Mä olisin kyllä pitänyt huolen siitä, ettet olisi luistanut lupauksestasi. Mutta joo, käviskö lauantaina yhdeltä?”

”Joo, eiköhän se käy.”
”Jes, se on nyt lyöty lukkoon. Annan sulle yhden tallin isoimmista hevosista.”
”Voi ei, ei kuulosta hyvältä.”
”Hei, Viiri-neiti on oikein kiva tapaus. Se rakastaa rapsutuksia.”
”Tuo sun ilmeesi ei oikein vakuuta mua, mutta jos se on sun mielestä paras mulle, niin kai se on sitten kokeiltava sitä.”

Niki virnistää tyytyväisenä. ”Eihän sitä tiedä, jos hevoskärpänen purasee sua ja innostut harrastuksesta oikein kunnolla.”

”Se kai jää nähtäväksi.”
”Niin. Mutta älä nyt huolehdi liikaa, hyvin se menee.”
”Toivottavasti.”
”En voi sadan prosentin varmuudella luvata, että mitään ei satu, mutta pidän huolen siitä, että se on niin turvallista kuin mahdollista.”
”Tuonko pitäisi olla huojentavaa?”
”Hei, riskinsä kaikella. Nyt on sentään kyse isoista eläimistä, joilla on täysin oma tahto ja vaisto.”

”Sä et kyllä yhtään helpota tätä jännitystä, mutta ehkä mä selviin hengissä.”
”Jos se musta on kiinni, niin kyllä sä selviit.”
”Lupaatko?”
”Lupaan. Veljen kunniasanalla.”
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Aw. Onpas suloista veljessanailua! Kovin on dialogipainotteinen juu, mutta ei se menoa haittaa, koska aika selkeästi kuuluu läpi molempien äänet: Daniel on pukumies ;D ja Niki sitten se ratsastaja, niin ei tarvitse edes repliikkejä laskea kun oikeastaan heti alun jälkeen tietää, kuka on kuka.

Luottoa on Danielilla Nikiä kohtaan kun tuollaisen kiusoittelunkin jälkeen lähtee vielä ratsastamaan (ja vielä tallin isoimmalla heposella, iiK!), mutta selkeesti heidän välinsä ovat hyvät ja pientä naljailuakin kestää nakella ilman, että luotto menisi. Eli perusta on kunnossa!

Viiri-neiti kuulostaa ihanalta heposelta, tuli heti mieleen kissimirri tai ehkä koijjulainen jota rapsutellaan, mutta miksei sitten hevosiakin! Täytyykin tässä tunnustaa, että esiteini-iän muutamaa ratsastuskertaa (kaikki kaveritkin ratsastaa, määkin haluan!) lukuun ottamatta mulla ei ole hevosista yhtään mitään tietoutta, mutta karvaisia ovat joten rapsuttelu käy järkeen heillekin ;D

Kivaa, että Daniel nyt uskalsi tosiaan sopia ratsastusajan eikä pyörtänyt puheitaan, kuten Niki ilmeisesti vähän jo oli luullut. Mutta niinhän sitä pitää, kun on kyse veljen kunniasanasta <3

Kiva ja freesintuntuinen pikkupätkä, kiitos! :-*
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Beelsebutt: Voi kiitos ihanasta kommentistasi. ♥ Hienoa, että dialogipainotteisuudesta huolimatta oli selkeää, kuka oli milloinkin äänessä. :D Tottahan toki sitä nyt veljesten välillä pitää vähän olla naljailua ja tässä tosiaan mentiin täydessä ymmärryksessä. Musta oli jo alusta asti selvää, että veljesten välit ovat hyvät ja lämpimät, joten pienet naljailut vain keventää ilmapiiriä. ;D Viirin nimen repäisin täysin hatusta, mutta tosiaan tämän perusteella se on varmasti oikein ihana pakkaus ja luulenpa, että se tykkää rapsutuksistakin. :D Joo, eihän Daniel nyt mitenkään olisi voinut perääntyä - kun kerran jotain on luvannut, niin pitäähän se myös lunastaa. :D Suuret kiitokset vielä päivän piristyksestä. ;D
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Lyra

  • ***
  • Viestejä: 1 984
Aamuisia huomenia vaihdokkaista! Kuten tossa äsken Lillalle kommenttia rustaillessa sanoinkin, niin vaihdokkaissa tulee musta ihanasti aina luettua ja kommentoitua sellaisia tekstejä, joihin ei oo ite syystä tai toisesta tarttunut. Olin tätä ehkä jossain vaiheessa vähän katellut, mutta täytyy myöntää, että hevoset karkotti mut pois:D oon vähän vierastanut kyseistä eläinlajiketta + ratsastusta niin ei tullut mieleen tarttua lukemiseen. Mutta ei tämä ollutkaan niin hevostäytteinen kun ajattelin! Yllätyin positiivisesti kun ei höpistykään vaan hevosista, vaan silleen arkipäivästä juttelua mihin nyt sattuu liittymään hevoset.

Veljessanailu oli hauskaa. Aina jotenkin suloista kun pääsee veljekset, siskokset, sisarukset, tuolla tavalla sanailemaan, kun se on kevyttä ja kaikkea ja ei pelätä loukkaavan toista. Näinä hetkinä tulee aina kiva fiilis kun on omia sisaruksia! Juu dialogipainotteisuus ei haitannut, oli tosi helppo seurata kuka puhui ja pelkästä dialogistakin kaksikosta sai luotua oikein hyvän kuvan. Tämä olisi varmaan voinut toimia jopa ilman noita johtolauseita, mutta varsin kiva oli tällaisenakin. Tylsät puvut ja ratsastustamineet elävöitti tekstiä mukavasti
Lainaus
”En voi sadan prosentin varmuudella luvata, että mitään ei satu, mutta pidän huolen siitä, että se on niin turvallista kuin mahdollista.”
”Tuonko pitäisi olla huojentavaa?”
Tämä oli ihana kohta ja toi hymyn huulille. Kiitokset tästä pätkästä, viihdytti kivasti

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Lyra: Joo, Vaihdokkaat on varmasti hyvä keino lukea niitä tekstejä, joita ei ehkä normaalisti tulisi luettua. :) Haha, vai hevoset + ratsastus karkotti pois. :D Noh, onneksi tämä tosiaan perustui enemmän tuolle Nikin ja Danielin veljessanailulle ja hevoset ja ratsastus oli vaan sivuosassa. Tätä oli kyllä hauska kirjoittaa, varsinkin kun en ole aiemmin juurikaan sisarustekstejä kirjoittanut. Varmasti kaikilla sisaruksilla on enemmän tai vähemmän sellaista kevyttä sanailua, jolla vähän "kiusataan" toista, ja halusin ehdottomasti luoda näiden veljesten välille rennon ja läheisen tunnelman. Hienoa kuulla, että dialogi oli helposti seurattavaa ja olisi jopa toiminut ilman noita muutamaa johtolausetta. :D Mahtavaa, että pidit tästä, ja suuren suuret kiitokset kommentistasi. ♥
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää