Kirjoittaja Aihe: Supernatural: Salaatinlehti ja pala aurinkoa, S (Sam & Gabriel)  (Luettu 1725 kertaa)

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 958
Otsikko: Salaatinlehti ja pala aurinkoa
Kirjoittaja: Violetu
Fandom: Supernatural
Ikäraja: S
Hahmot: Sam & Gabriel

Varoitukset:SPOILAA 13 kautta jaksoon 13 asti.
Summary:
Spoiler: näytä
Arkea bunkkerissa sen jälkeen, kun Gabriel on pelastettu Asmodeuksen kynsistä.


Osallistuu Arkifest II -haasteeseen ja innoitukseksi otin pakolliset sanat listan numero 3.


A/N: Ai Chuck sentään kun tämän ficletin kirjoittaminen tuntui hyvältä sen jälkeen, kun ei ole pariin viikkoon kirjoittanut muuta kun kouluhommia<3 ja SPN on TAAS tauolla (mitä helvettiä), joten mikäs sen parempaa kun pistää Sam ja Gabe olemaan hiljaa söpösiä sillä aikaa. Nauttikaa ^^'
Pian saan ehkä jopa keskeneräiset ficcini takaisin, joten voin palata yhden sabrielin pariin ja Sam/Ash saa myös kolmantensa sitten viimein.

Sarjassa ilmestyneet:

1.Salaatinlehti ja pala aurinkoa
2.Makkaratutkimuksia(S)
3.Kymmenensiipinen mulkero(S)



***



Salaatinlehti ja pala aurinkoa


Sam vaihtoi vierashuoneen lakanat taas yhden painajaisissa ryvetyn yön jälkeen. Peittokin piti tunkea pesuun, koska Gabrielin keho puski hikeä ilmeisesti koko sen ajan edestä, jolloin tämä oli ollut vankina. Ehkä se oli arkkienkelin tapa puhdistautua traumasta, mene ja tiedä. Sam ei ollut edes tiennyt, että arkkienkelit saattoivat nukkua.
 
”Vesisänky”, Dean vitsaili ja Sam mulkaisi veljeään pelottavan rumasti.
Hyvähän Deanin oli, Castiel oli edelleen ihan tavallinen enkeli, eikä nukkunut saati hikoillut. Sam ei ollut ihan varma, miten Gabrielista huolehtiminen oli langennut hänelle, mutta toisaalta kävihän se järkeen, Gabe oli kuitenkin tappanut Deanin sellaiset sata kertaa. Dean olisi voinut kostaa, eikä Sam sen jälkeen olisi herännyt uuteen tiistaihin, eikä Gabriel kuolleista. Taas.
Ja Castiel nyt ei yksinkertaisesti osannut huolehtia kenestäkään, hyvä kun itsestään.

Sam tarkisti kukkaruukut arkkienkelin huoneessa sillä aikaa, kun tämä oli vaahtokylvyssä. Kaikki kukat voivat hyvin, mikä oli parannus parin päivän takaiseen mätänevien kasvien viidakkoon.
Sam ei tiennyt, mitä Gabrielin voimat tekivät silloin, kun tämä nukkui, mutta jotain niissä oli pahasti pielessä. Gabriel väitti aina aamulla, ettei ollut tehnyt mitään, mutta Sam heräsi joka yö enkelin ääneen.

Hereillä ollessaan Gabriel käyttäytyi kuin kuka tahansa tavallinen laiskanpuoleinen ihminen, istui vaahtokylvyssä, vaati saada lautaselleen joka aterialla paahtoleipää ja jälkiruuaksi aina jotain ällömakeaa vanukasta.
Sam halusi syöttää Gabrielille salaattia. Vaikka ei kai sillä ollut väliä, mitä arkkienkeli söi.

Kun Sam sitten yhtenä päivänä laittoi salaatinlehden Gabrielin leivän päälle, enkeli yksinkertaisesti naurahti, haukkasi leivästään ja katsoi Samia silmät loistaen kuin pala aurinkoa, joka lämmitti.
Gabriel ei puhunut tärkeistä asioista ja mulkoili, jos hänelle yritti puhua niistä.

Yhtenä päivänä Sam löysi Gabrielin karttahuoneesta parsimasta. Arkkienkelillä oli käsissään Samin suosikkipaita, se, johon ihmissusi oli repinyt selkään pitkät jäljet. Kieli poskessa Gabriel työnsi langan neulansilmään ja alkoi korjata.
Sam seistä möllötti oviaukossa tuijottamassa, kunnes Gabriel huomasi hänet ja kohotti kulmiaan.
Sam ei tiennyt mitä sanoa, joten tyytyi hymyilemään hiukan hämillään.
Gabriel vastasi ilkikurisella hymyllä ja Sam tajusi, että hänellä oli ollut tuota hymyä ikävä.




***
« Viimeksi muokattu: 09.04.2018 23:40:56 kirjoittanut Violetu »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
NYT! Koko päivän olen yrittänyt kommentoida, nyt perhana Johanna xD

iis, kaikkein jotenkin hämmentävintä tässä on se, että minulla on useita Sabriel-fikkienalkuja tai muita koskaan valmistumattomia, joissa Gabriel harjoittaa jonkinlaisia käsitöitä xD Mä olen yleensä kirjoittanut neulomisesta tai virkkaamisesta, mutta vaatteiden parsiminenkin on AIVAN IHANA visio.

En mä edes mistä tuo voi tulla. Musta Gabriel vaan näyttää siltä, et se on käsityöihminen, juunou xD Ja sillee voi nii näyttää rakkauttaan, tuitui. Mulle tuli puskevasta hiestä mieleen Liikkuva linna ja velho Howl, joka kokovartaloeritti limaa xD

Mä rakastan tät fikkii <3

jjb
Here comes the sun and I say
It's all right

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 958
Kiitos kommentista jossujb!
Gabriel on niin totaalisen käsityöihminen, en tiedä mikä siinä on. Mutta se tekee kaiken käsin/puikoilla, ompelukone ei ole Gaben kaveri. Vaikka saisi kai siitäkin hellusen ficin, kun kone sekoaisi ja Gabrielilla palaisi hermo.
Spoiler: näytä
Oikeastaan aika kammottavaa, että me mielletään Gabriel käsityöenkeliksi ottaen huomioon, että Asmodeus/joku on ommellut sen suun kiinni... :-[

Kiitoskiitos, nyt ihan punastuttaa<3

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
VIHDOINKIN uskallan lukea nää! Ja koska kuitenkin vahingossa spoilaan jotain niin laitan tagin alle koko saamarin kommentin! :F

Eli spoilaa varmasti kautta 13 ihan uusimpaan jaksoon asti:

Spoiler: näytä

Olin melko varma siitä, että nää olis ollut sinne katkokseen asti spoilaavia, siis siihen kun Gabe-parka näytetään siellä sellissä, mutta ihan siltä varalta, että olisitkin kirjoittanut nää sitä seuraavien jaksojen jälkeen, jätin lukematta koko sarjan kunnes pääsin taas kärryille. Tietysti fiksu ihminen olis vertaillut postauspäiviä jaksojen ulostulopäiviin, mutta oon laixa 8 ) Näköjään ei ois tarvinnut ootella...

Oi jösses kun tää oli söppeli <3 just tällaista kivaa ja arkista tlc:tä ja h/c:tä, vaahtokylpyjä, lakanoidenvaihtoa, pientä paapomista, kai siellä kylvyssä oli myös kumiankka? Pakkohan siellä oli olla ;D

Ja sitten salaatinlehden symboliikka, kuinka paljon Sam rakastaakaan ja haluaa hoivata ja parantaa ja että Gaben on hyvä olla <3 älä yritäkään väittää että se oli vittuilua, koska mää TIEDÄN että Sammy ajattelee enkulikultelistaan noin :-*

Heh.

Gabrielin paidanpaikkaus oli aika jännä veto. Toki se on edelleen sitä arkista välittämistä ja kyllähän Samin paitoja varmasti joutuu parsimaan, kaipa ne repeää ihan vain siitä jos se pullistelee lihaksiaan ;D mutta jotenkin nyt yhdistän neulan ja langan siihen, että Gaben suu oli suljettu umpeen. Ja tästä vedänkin sujuvasti tulkinnan, että parsimiseen liittyi Gabella myös jotain itsensäparantamista, ehkä jopa epämiellyttävien muistojen kohtaamista ja käsittelyä! Kuulostaa kyllä kauheen kypsältä Gabeksi, mutta ehkä se on aikuistunut (vihdoinkin) hehe ;D

// Ooh, luin ton sun ylläolevan kommakomman: mieti jos Asmodeus on laittanut Gabrielin parsimaan oman suunsa kiinni?? Kamalaa!! En halua ajatella enää tuommoista,  yhyyyy  :'( :'(


Kiitos kovasti tästä <3 mää jatkan tätä sarjaa eteenpäin varmasti, kun taas on hetki! :-*
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain