Kirjoittaja Aihe: Supernatural: Voi voi, voipulla (K-11) Sam Winchester/Gabriel, one-shot  (Luettu 1941 kertaa)

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Nimi: Voi voi, voipulla
Kirjoittaja: jossujb)
Fandom: Supernatural
Tyylilaji: Tangetteja, homman nimi on ”emotional whiplash”. One-shot.
Ikäraja: K-11
Paritus: Sam Winchester/Gabriel (”Sabriel”), sivussa häärää Dean Winchester/Castiel (”Destiel”)

Varoitukset: SPOILAA KAUTTA 13! Usko varoitusta, perkele.

Vastuuvapaus: Oikeudet kuuluvat kokonaan muille tahoille kuin minulle.
A/N:
Spoiler: näytä
Tästä fikistä tulee luonnollisesti täysin AU, jahka Supernatural nyt maaliskuun alussa palaa hiatukselta ja saamme todella tietää mitä kuolleesta juuri palanneelle Gabrielille kuuluu ja kuinka hän on Asmodeuksen vangiksi joutunut. Mutta koska minä en malta odottaa, niin minä kirjoitin tämmöisen, varsin juonettoman systeemin aiheesta joutessani, koska en vaan kestä. Todelliseen SNP-tapaan ne ei varmaan edes kerro Gabrielista niinku pariin kolmeen jaksoon kuitenkaan mitään, vaan me fanit saamme mehustua odotuksissamme kuukausikaupalla. Joka tapauksessa, kahdeksan vuotta olen odottanut Gabrielin uutta tulemista ja nyt se on täällä!!!
Valitettavasti tämä sotkee kyllä mun Sabriel-fikkisarjani aivan kokonaan… mun täytyy sen jatkoa tosissaan miettiä nyt tämän uutisen valossa, koska mä aloitin sen niis fiiliksissä, että tässä on melkein vuosikymmen mennyt, ei se tule enää takaisin – ja just silloin SPN potkaisee mua perseeseen.






Alkunäytös:


”Gabriel, ole nyt niin kiltti ja kuuntele”, aneli Sam, jolla ei ollut toivoakaan selviytymisestä, ellei hän saisi Asmodeuksen rujoksi runtelemaa arkkienkeliä puhuttua puolelleen. Mutta Gabriel oli harhaisessa tilassa.

Kun Sam oli ollut Luciferin kanssa häkkiin kidutettuna hänkään ei ollut uskonut mihinkään. Ei edes Luciferiin, koska kaikki mitä siellä tapahtui, tapahtui sokkona uudestaan ja uudestaan. Mutta hänen oli saatava Gabriel uskomaan, hänen täytyi.

”Ei ole mitään sinettejä. Ei edes lukkoja, eikä avaimia. Ei yhden yhtä rituaalia, uskoisit minua.”

Gabriel oli verisenä ja lyötynäkin karmea. Samia pelotti. Hän tarttui Gabrielin rikki revittyihin riepuihin.

”Tämän häkin voi rikkoa vain sisältä käsin”, sanoi Sam. Gabrielista näki, ettei hän uskonut. Että hän oli nähnyt tämän harhan ennenkin ja että hän oli tuhannesti ennenkin koettanut murtaa sellinsä oven, turhaan.

”Kyllä sinun täytyy jaksaa. Kokeilisit vielä kerran, mitä se sinuun tekee, jos edes yrittäisit?”

Sitten Sam ei nähnytkään enää mitään. Mutta hän kuuli sen.

Sormien napsahduksen.


*





Voi voi, voipulla


Gabriel oli kovin heikko. Hän makasi sängyllä peittojen alla, niin että vain suttuinen tukka pilkisti alta. Sam oli pessyt hänet ja pukenut yövaatteisiin, mutta herännyt hän ei ollut. Veri oli vain verta, eikä Samia enää verestä märät rätit liikuttaneet. Mutta tikit, joilla Gabrielin suu oli ommeltu umpeen, muljautti jotain hänen mahassaan. Hän ei silti tohtinut tehdä niille mitään vielä, muuta kuin varovasti puhdistaa, sillä Castiel sanoi, että kyseessä oli todennäköisesti oikeasti jokin vakava kirous ja olisi hullua ruveta purkamaan sitä ennen kuin Gabriel olisi vähintäänkin tajuissaan.

Gabriel näytti jotakuinkin levolliselta. Silti, oli hyvä pitää mielessä, ettei hän oikeastaan nukkunut, koska enkeleiden ei tarvitse nukkua. Kukaan ei osannut sanoa tokenisiko hän siitä. Castielin parantava enkelivoima oli kuitenkin varsin vähäpätöinen arkkienkeliin nähden, eikä hän osannut arvata riittäisikö se. Eikä heillä sen lisäksi parempaa asiantuntijaa sitten ollutkaan.

”Ei se nyt auta, että roikut siinä tuijottamassa kaikenyötä”, sanoi Dean, joka toisaalta ymmärsi miksi Sam ei halunnut pois Gabrielin luota, mutta jota myös kuumotteli ajatus, ettei Samista väsyneenä olisi mihinkään, kun maailma väistämättä seuraavan kerran alkaisi lopetella olemassaoloaan. Winchestereillä kun ei sellaista tuuria ollut, etteikö joku katastrofi olisi ollut jatkuvasti perseeseen hönkimässä.

Samin silmänaluset olivat mustat ja parransänki melkein yhtä jyrkkä.

”Luuletko, että hän on ollut Asmodeuksen vankina pitkäänkin?” hän kysyi.

”En minä tiedä. Ehkä”, sanoi Dean.

”Kumpi sinusta on pahempi, se että hän on ollut Asmodeuksen kynsissä koko tämän ajan, vai se, että hän on ollut elossa kenellekään kertomatta ja jäänyt vastikään ansaan?”

”Sam, pliis...” parahti Dean. Ja totta munassa hän ymmärsi mitä Sam ajoi takaa, mutta ei jaksanut nyt tosiaan miettiä. ”Minulle on ihan sama vaikka se olisi lomaillut kahdeksan vuotta Torremolinoksessa, vetelemässä huiviin värikkäitä drinksuja. Se on pelkästään positiivista, että se nyt ylipäätänsä on tuossa, ennemmin kuin vainaa.”

”Ei kuulosta nyt kyllä yhtään Deanilta”, myhähti Sam sillä tavalla surumielisen ironisesti, ”Etkös sinä ollut aina sitä mieltä, että Gabriel on vihoviimeinen vittunaama, jonka joutikin mennä?”

”Joo, joo, joo. Painu pehkuihin siitä. Minä pyydän Jackia, jos se nyt ottaisi ensimmäisen kipinävuoron”, sanoi Dean. Ja vaikkei Sam millään olisi tohtinut mennä, hänen oli pakko pitkin hampain myöntää, ettei Gabrielin sängyn vieressä valvominen hyödyttänyt sen paremmin Gabrielia kuin yhtään ketään muutakaan. Jackin taas ei tarvinnut juuri nukkua ja voisi ihan hyvin joutessaan kuluttaa persettään vahtimiseen.

Aamuyöstä, ennen auringonnousua, arkkienkeli Gabriel avasi silmänsä valoon, jota hän ei tunnistanut tutuksi. Hän potkaisi itseään paljaalla kantapäällä makuuasennosta vähän enemmän istumaan nähdäkseen peittojen yli. Hän ei edes ehtinyt ihmetellä missä oli tai miten oli sinne Asmodeuksen saastaisesta rapaluolasta päätynyt, koska hänen huomionsa kiinnittyi heti johonkin. Lattialla, räsyisellä matolla, istui ihmislapsi, jalat ristissä, ja luki ääneti kuvakirjoja.

Paitsi, että, eihän tuo ollut ihminen! Gabriel yritti sanoa jotain, mutta ei tietenkään voinut. Tämä ei-ihminen kompuroi ylös ja rauhoitteli sillä tavalla keskenkasvuisesti kuin pieni lapsi, vaikka olikin päällisin puolin nuorukainen.

”Oho! Voi voi, voi ei, oi voi, hei, ole ihan rauhassa”, sanoi tämä kummallinen lapsi, joka muistutti Gabrielia niin elävästi ajasta, joka oli jo kauan sitten mennyt. Otsassa oli vain enkelin silmille näkyvä kirkkaus. Poika tuli ihan siihen sängyn viereen. Gabriel kurotti kättään hänen puoleensa.

”Jos odotat hetken, käyn sanomassa Samille, että heräsit”, hän sanoi, mutta Gabriel tarttui kiinni pojan kapeaan ranteeseen. Poika taisi vähän säikähtää, sillä hänen valonsa värähti ja hetkautti Gabrielia kuin pieni sähköisku. Voimissaan se ei olisi ollut mitään, mutta niin se sattui nyt. Gabriel päästi irti ja kohotti molemmat kätensä anteeksipyytelevästi.

He katsoivat toisiaan pitkältä tuntuneen hetken. Gabriel tunnusteli häntä näkymättömin käsin ja tunnisti kaltaisekseen.

”Anteeksi, ei ollut tarkoitus satuttaa ”, sanoi poika. Gabriel ajatteli, että mitäpä tuosta, hänenhän sen kai anteeksi pitäisi pyytää. Lapsi viittilöi nolona ovea.

”Minä haen nyt sen Samin”, hän sanoi.

Eikä kestänyt minuuttiakaan kun jo koko huushollista rupesi kaikumaan aikuisten ihmisten sähläämistä. Gabriel ehti katsomaan vain vähän ympärilleen. Hän makasi näköjään oikein mukavassa vuoteessa varsin kauniissa pienessä huoneessa, jossa ei ollut ikkunoita. Gabrielin ei tarvinnut vähääkään etsiä tunteakseen Sam Winchesterin sielun jättämät jäljet tässä huoneessa. Eikä kestänyt kauaa Samin tulla hänen luokseen.

”Gabriel!” Sam huudahti ja suorastaan vyöryi sängyn ääreen. ”Onko kaikki kunnossa? Voitko pahoin? Tarvitsetko jotakin?”

Gabriel kohotti kulmakarvaansa.

”Ai niin. Ethän sinä voi puhua”, totesi Sam tyhmänä. Gabriel ei tiennyt olisko pitänyt itkeä vai iloita, että Sam vielä oli noin hupaisalla tavalla palikka, kaikkien näiden vuosien jälkeenkin. Ehkä se oli positiivista, että Gabrielilla oli yhä häneen moinen vaikutus. Vielä tarttui kieli Samin kurkkuun.

Ja että Sam vieläkin tahtoi. Gabriel oli jo kauan sitten lakannut toivomasta. Kaikki oli jäänyt niin puolitiehen, silloin. Gabriel sipaisi Samin karkeaa poskea. Niin on syventyneet rypyt hänen kasvoillaan. Kadonnut se poikamainen viattomuus. Silti se oli Sam Winchester, Gabrielin oma.

Oven suussa seisoi yhtenä kiusaantuneena rintamana Dean ja Castiel hänen vieressään – ja sitten se kultaisen kirkkauden poikalapsi. Gabriel osoitti häntä sormellaan. Sam vilkaisi olkansa yli.

”Öh niin. Tuo on Jack. Se on… um… pitkä tarina”, sanoi Sam.

”Hei”, sano Jack ja heilutti ujon sävyisästi kättään. Seisoessaan niin nätisti joku aapinen kädessään suoraa Castielin ja Deanin välissä Gabrielilla välähti. Hän tarttui Samia rintapielestä, osoitti Castielia ja mutisevaa Deania vuoron perään ja sitten Jackia. Sam rutisti naamaansa ennen kuin ymmärsi kahta rivommasta eleestä mitä hän tarkoitti.

”Mitä se urpo oikein koettaa sönkkää?” töksäytti Dean. Sekä Castiel että Jack käänsivät pään täsmälleen samalla tavalla asteen verran vasemmalle.

”Hän kysyy oletteko te… um… panneet pullan uuniin?” sanoi Jack, joka luonnollisesti ymmärsi Gabrielia, vaikkei tämä puhumaan pystynytkään. Castiel upposi pää edellä jäihin ja Dean muuttui niin raivonpunaiseksi, että lampsi mielenosoituksellisesti pois. Sam oli vähän kahden vaiheilla nuhdellako vaiko purskahtaa ilosta itkuun.

”Joo. Tota, ei”, sanoi Sam.

Gabriel kohautti olkiaan. Castielin ilme oli sitä myöten mainio, koska siitä näki, että hän tajusi juuri siinä ja silloin, että ei ollut mitään varsinaista estettä miksei hän ja Dean voisi olla Jackin vanhempia. Se olisi peräti jopa toivottavampaa! Kellyn kohtalokin olisi ollut paljon suotuisampi, mikäli hän olisi odottanut Jackin enkelinä, eikä ihmisenä.

”Jos me nyt keksittäisiin miten me saadaan nuo rumat tikit pois. Jack voi tässä ehkä auttaa.”

Ja auttoihan Jack, koska tottahan Gabriel sen nyt jo tiesi, että hän oli nefili. Siitä ei voi pidemmän päälle erehtyä, sillä vaikka sielu peittääkin armon, niin loistamasta sitä ei voi estää. Tikki kerrallaan Jack sai kirouksen purettua, vaikka jälki siitä kuitenkin jäi… Samin sormet tuntuivat kuitenkin lämpimiltä hänen suullaan. Ja seuraava suudelma aivan pakahduttavan täydelliseltä, vaikka Sam puolivillaisesti muka vastusteli. Jack loi katseensa kainona käsiinsä. Mikä murunen olento!

”Ai. Te…. te tykkäättekin toisistanne”, hän sanoi tosi-tosi pyyteettömästi. Gabriel ei ollut varmaan ikinä kuullut mitään niin epäkypsää ja suloista. Gabrielin takertui tiukemmin Samin kaulaan.

”Mitä kuuluu, Samshine? Onko ollut ikävä”, hän kysyi ensimmäistä kertaa ääneen, ja vaikkei Sam sitä niin muodoin sanonutkaan, niin oli. Oli ollut ikävä.


FIN





Jälkinäytös:


”Eikö minulla olekin hotsipotsi poikaystävä?” sanoi Gabriel annettuaan Samin höösätä puolestaan vähän liikaa. Hän oli aika nopeasti tykästynyt Jackiin, Luciferin lapsi biologisesti vaikka olikin. Biologia on liikaa yliarvostettua enivei.

”Eäääh…” sanoi Jack. Gabriel nyysi hänen karkkipussistaan nugaan.

”Älä nyt ukkisi nimeen sano, että olet mokoma deangirl?” hän kysyi kauhistuneena.

”Niin, mikä?

”Samster!” huusi Gabriel, ”Tämä teidän vaatimaton voipulla on Deaniin päin kallellaan.”

”No sittenhän se tulee vain isäänsä”, sanoi Sam naama täysin peruslukemilla Castielin upotessa syvemmälle jäihin Dean painokivenä mukanaan.


*




« Viimeksi muokattu: 26.02.2018 23:26:33 kirjoittanut jossujb »
Here comes the sun and I say
It's all right

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 960
Saatoin ehkä huutaa vähän suoraa huutoa kun näin tämän. Niin paljon on Sabriel (kiitos sinun) päässyt viime aikoina nousemaan fanituskohteena pintaan, ja sitten canon vielä teki minkä teki.
Me saadaan muuten Gabrielia seuraavan kerran vasta vähän ennen huhtikuun puoliväliä, siinä ehtii tulla hulluksi monta kertaa tai vaihtoehtoisesti kirjoittaa finin täyteen kys parituksen ficcejä... ::) ...tehdään jälkimmäinen.

Alkoi tätä lukiessa hirveästi kiinnostaa, miten Sam ja Gabriel ovat alun perin päätyneet yhteen tai ylipäätään hellustelemaan keskenään, kun ne on vaan niin lutusia.
Puhumattakaan siitä, miten sööttiä Jackin ja Gaben kanssakäyminen oli, voi Jack mikä koiranpentu oletkin, ja Gabe, oikea verisukulainen, canoninen setä Jackille! Välillä melkein vaikea käsittää koko sukulaisuussuhdetta.

Lainaus
Ja että Sam vieläkin tahtoi. Gabriel oli jo kauan sitten lakannut toivomasta. Kaikki oli jäänyt niin puolitiehen, silloin. Gabriel sipaisi Samin karkeaa poskea. Niin on syventyneet rypyt hänen kasvoillaan. Kadonnut se poikamainen viattomuus. Silti se oli Sam Winchester, Gabrielin oma.
*huutoitkua* hitto, miten haluan tietää näiden historiasta enemmän.

Lainaus
”Hän kysyy oletteko te… um… panneet pullan uuniin?” sanoi Jack, joka luonnollisesti ymmärsi Gabrielia, vaikkei tämä puhumaan pystynytkään. Castiel upposi pää edellä jäihin ja Dean muuttui niin raivonpunaiseksi, että lampsi mielenosoituksellisesti pois. Sam oli vähän kahden vaiheilla nuhdellako vaiko purskahtaa ilosta itkuun.

”Joo. Tota, ei”, sanoi Sam.
*huutoitkunaurua*

Menipä quotetteluksi, mutta olen vaan niin onnellinen löydettyäni jotain viimeaikaisen canonista Sabrielia, ettei ajatus tahdo kulkea.

~Violet

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Violetu, arvaa kuule huusinko minä suoraa huutoa kun näin Gabrielin omin silmin televisiossa! Mä olin oikeasti niin kauan sitten lopettanut sellaiset haihattelut kuin että ne toisa Gabrielia enää missään nimessä takaisin, eritoten kun Metafictionissa ne jo kinda/sorta pelleilivät aiheen kanssa ja Chuck itse sanoi että Gabrielia ei enää ole.

Siksi mä palasinkin fandomiin vain tuottaakseni lisää Sabrielia kun ajattelin että kai se on itse kaikki tehtävä ja sit mun perseeseeni heitetään tämmönen pommi. Varsinkin kun ks. jakso oli muutenkin hyvin mielenkiintoinen, tuli oikeasti ihan täytenä yllätyksenä. Hyvin olivat onnistuneet pitämään salaisuuden faneilta. Toisaalta Gabriel on aina ollut plot twistien hahmo.

Olen ihan kuset housussa sen kanssa että mitä ne aikoo Gaben kanssa tehdä. Ei kai ne siitä pahista tekis, ei kai? Onko liikaa toivottu, että Gabella ja Samilla ois edes jotain yhteisiä kohtauskia? Mystery Spotista on melkein KYMMENEN VITUN VUOTTA. Mä tarvitsen tätä, mä ansaitsen jotain uutta shippimateriaalia.

En tiedä miten täs versessä Gabe ja Sam on seukkaillu. Mun henk. koht. headcanon yleisesti on, että ennen Gabrielin kuolemistä Samil ja Gabel oli juttuu, mut sei ei ollu välttämättä edennyt vie niin vakaville tasoille. 2018 saa luvan olla että eteenee, saatana.

Kymmenen vuotta. Kahdeksan siitä kun Gabriel kuoli.  SABRIEL ELÄÄ.

Niin siis, kiitos kommentista etc etc.

jjb
Here comes the sun and I say
It's all right

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
En perkele usko! Eiku eihän mun tarvikaan enää varoa spoilereita xD

Lollollooo, en tajunnutkaan että tää on tää, jossa Gabe tietysti joo, näkee Jackin ekan kerran ja heeehahihiooöy xDDDDD ofc Jack == Cas koska se on Destielin henkinen lapsi, voiherranpöksyt. Huoh. Ja Samin sielun jäljet huoneessa <3 enempi arpia ja syvempiä ryppyjä, mutta Gabrielin oma kuitenkin, naww <33

Sori, mulla on nyt vaan sydämenkuvia silmissä, koska tää on niin ihunainen <3

JÄLKINÄYTÖS! Nugaapoika! Deangirl xDDDD omgomgomg, tuleeisäänsä. Oöeh, ei tästä kommentoinnista tuu näköjään mitään, täysin ihkutukseksi meni tämäkin. Jäihin joudan, Castielin kylkeen kihnuttamaan (ennen kuin Dean tulee ja potkaisee kauemmaksi) <3

Kiitos kiitos, oot ihanainen ja aivan sulaa mahtavuutta on nämä ficcisi <3333


Sabriel ftw \o/ Long live Gabriel \\o//
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Beelsebutt, en voinut vastustaa ideaa Gabrielista suukin kiinni ommeltuna oleen ihan hähähä Destiel-vauva <3 Ja Gabriel nyt vaan vinoilee,Dean on Jackille isähahmo vaan. Mut ihmeesti se haki Deanin hyväksyntää vaik Dean oli alkuun ihan umpimulkku, in true Winchester spirit if you ask me.

Kiitos kommentistasi <3

jjb
Here comes the sun and I say
It's all right