Kirjoittaja Aihe: Keijunkuukimara (S, AU, Ginny/Harry, Ginny/Luna, fiklettejä 10/10)  (Luettu 6021 kertaa)

Isfet

  • Kaamoskirjuri
  • ***
  • Viestejä: 1 396
  • kuppi teetä kaipaukseen
Nimi: Keijunkuukimara
Kirjoittaja: Isfet
Ikäraja: S
Genre: AU, drama, hurt/comfort ja fluff
Hahmot/Paritus: Ginny/Harry, Ginny/Luna
Vastuunvapautus: J.K omistaa Potterit, minä vain mielikuvitukseni

Yhteenveto: Pienin askelin, Ginny vakuutti itselleen, saaden sydäntä puristaneen tunteen lievenemään.

A/N: Idea syntyi, kun ajattelin kirjoittaa jotain pientä ja söpöä Lunalotalle ystävänpäivän kunniaksi. Illalla huomasin, että shotiksi tästä tulee aika venähtänyt, ja idea laajeni... Joten nyt tarjoilen pienen ficletsarjan, jonka pituudesta ei ole tarkempaa tietoa.  Ensimmäisen osa jäi pituusrajoituksen puitteissa vähän valjuksi, mutta jos maltatte odottaa, kyllä tämä tästä paranee! Ehkä.

Haasteeseen Inspiraatiota musiikista (biisi on Sunrise Avenuen You can never be ready, jonka lyriikat liitän myöhemmin).



1.

”Ginny? Voinko tulla sisään?”

Ginny huokasi ja käänsi kirjan nurinniskoin. Ei hän kuitenkaan saisi luettua mitään, kirjaimet vain vaappuivat pilkallisesti edestakaisin. Hän peitti pikaisesti tyynyliinan kyyneltahrat peitolla, taikasauva oli kadonnut jonnekin.

”Tule vaan.”

Hermione raotti ovea ja työnsi päänsä sisään. Tarkastettuaan tilanteen hän marssi ikkunan luo, avasi sen ja houkutteli sauvallaan raikkaan tuulen puhaltamaan sisään. Ilma oli helteinen, kuten heinäkuussa tulikin. Ginny kuvitteli kuulevansa pöydälle nostetun keijunkuukimaran huokaavan hiljaa helpotuksesta. Äiti kasteli sitä säännöllisesti ja rohkaisi Ginnyäkin tekemään niin, mutta hän ei tuntenut osaavansa huolehtia edes viherkasvista.

”No, mitäs olet puuhaillut?” Hermione sanoi reippaasti, nosti lattialta vanhan syntymäpäiväkortin ja sujautti sen kirjan väliin. Ginny hymähti tämän huolellisuudelle, sekä kaltoinkohdellun kirjan pelastusyritykselle.

”Rehellisesti? En oikein mitään, mutta siksi kai täällä oletkin”, Ginny sanoi luovuttaneena.

”Hmm, ehkä. Voinko harjata hiuksesi? Ne ovat kauniit, en tajua mikset pidä niistä huolta”, Hermione sanoi hajamielisesti.

”Toki”, Ginny sanoi kohauttaen olkiaan.

Hermione etsi hänen hiusharjansa, sekä puolikkaan pullon matami Sulosuortuvan selvittävää hiuslientä. Ginny käytti sitä usein, kun hiukset menivät lentämisestä sotkuisiksi… Silloin kun hän vielä lensi.

”Kuule, minullakin on ikävä. Taivas tietää kuinka paljon olen itkenyt, jossitellut ja vain murehtinut, mutta… Sinun pitäisi jo hellittää”, Hermione meni hetken hiljaisuuden jälkeen suoraan asiaan.

”Hellittää? Kerro ihmeessä, miten minä hellitän? Miten voin olla ajattelematta hänen kasvojaan ja ääntään, sitä jos vain olisin kieltäytynyt alun perin jättämästä häntä, aavistanut mitä hän aikoi…” Ginny puhui koko ajan itkuisemmalla äänellä, kunnes sortui kyyneliin.

”Ei se mitään, rauhassa vain”, Hermione mutisi kietoen kädet takaapäin hänen ympärilleen.

”Minä en ainoastaan tykännyt Harrysta, minä rakastin –” Ginny sopersi.

Vähitellen Ginnyn hengitys tasaantui, Hermionen kädet palasivat hiuksiin. Nainen setvi niitä varoen, kuin miettien seuraavia sanojaan.
 
”Tarkoitin vain, että jos jakaisit normaalia elämää. Et ole koskaan viihtynyt sisällä lukemassa vanhaa hömppää”, Hermione hymähti.

”Se on äidin vanha rakkausromaani. Varakkaan velhosuvun nuorin tytär rakastuu tallipoikaan, ja he karkaavat linnasta”, Ginny niiskaisi.
 
”Heidän elämänsä on varmasti kovaa mutta onnellista, kunnes uskomaton tädin äkkikuolema nostaa heidät jälleen ylelliseen ja onnelliseen elämään”, Hermione loruili ilkikurisesti.

”Mahdollisesti. Nyt he kaiketi saivat suojapaikan uskomattoman ystävälliseltä ja hyväsydämiseltä maahiseukolta”, Ginny sanoi.

Hermione naurahti, veti kamman viimeisen kerran punaisten hiusten läpi ja huokaisi.

”Lähdetkö käymään kahvilla? Vien sinut minne vaan, Viistokujalle tai Tylyahoon, tai ihan vain jonnekin jästipaikkaan”, Hermione sanoi.

”Hyvä on, mutta ei Tylyahoon. Ei vielä.”

Hermione hymyili myötätuntoisesti Ginnylle, ja meni sitten vaatekaapille. Ginny heilautti jalkansa vuoteen laidan yli, ja jäi katsomaan ystävänsä puuhailua. Oli ikävä myöntää, että Hermione oli oikeassa. Kyllä hän itsekin tiesi muuttuneensa, rypeneensä turhan pitkään itsesäälissä ja muistoissa. Pienin askelin, Ginny vakuutti itselleen, saaden sydäntä puristaneen tunteen lievenemään.

Ginny puki päälleen Hermionen antaman vihreän paidan ja farkkushortsit, kiitollisena siitä, että vaatteet olivat ihan tavalliset. Hermione tarttui häntä hymyillen kädestä, ja talutti alakertaan.

”Molly, minä ja Ginny käymme ulkona. Tuon hänet kyllä takaisin”, Hermione sanoi.

”Hienoa, tytöt. Älkää kiirehtikö”, Molly sanoi huojentuneena.

Pihaportilla kiharapää pysähtyi, muttei hellittänyt otettaan.

”Tutkin paljon Englannin taikakarttaa kun -, kun matkustelimme. Löysin erään kylän, toivon että pidät siitä”, Hermione sanoi.

Sitten he astuivat tyhjyyteen.
« Viimeksi muokattu: 03.04.2018 11:03:30 kirjoittanut Isfet »
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

Melodie

  • ***
  • Viestejä: 1 355
  • Banneri @ Crysted
Onpa kaunis nimi!

Miten ikävään tilanteeseen Ginny onkaan joutunut. :/ Syyllisyydentunto on varmasti raskas kantaa! Minulle jäi epäselväksi että olivatko Ginny ja Harry eronneet, vai oliko Ginny vain jättänyt Harryn omiin oloihinsa, mutta kenties se vielä selviää. Toivotaan, että Ginnyn olo alkaa helpottaa. Hauskasti mukana tuo kasvi, ja siihenkin kytkeytyy Ginny-paran syyllisyys. Mukavaa kun Hermione tuli houkuttelemaan Ginnya ulos, vaikka vähän harmittikin kun valitti hiustenhoidosta! Kesäisyys välittyi tekstistä kivasti.

Jännä nähdä, mihin he päätyvät päivänviettoon!

Isfet

  • Kaamoskirjuri
  • ***
  • Viestejä: 1 396
  • kuppi teetä kaipaukseen
Melodie, oi, nopeasti ilmestynyt kommentti! Yritän kyllä selvittää asioita pikkuhiljaa, ilman että menisi ihan synkäksi. Kiitos kommentista <3


2.

Kylässä oli uskomattoman vehreää. Tuuli viilensi mukavasti paahteista ihoa ja elvytti ilmiintymisen puristavan pimeyden jälkeen. Kaikki oli uskomattoman elävää, vastakohtana Ginnyn pitkittyneelle toimettomuudelle.

”Mikä tämä paikka on?”, Ginny kysyi katsellen ympärilleen.

”Korppirotkon kylä. Rowena Korpinkynnen kotipaikka”, Hermione sanoi.
 
Ginny katseli noitia, jotka rupattelivat kadunkulmassa ostoksiaan leijuttaen, lapsia jotka nojasivat jäätelöbaarin ikkunalasiin, ystäväjoukkoa, joka liiteli luudillaan kadulle keskustellen upeasta lennosta. Häntä alkoi melkein hymyilyttää, kun topakan näköinen velho harppoi ystävyksien luo ja osoitti kylttiä ”Ethän vaaranna kävelykatua lentämällä!”.

”Ymmärrän miksi pidät tästä.”

”Tämä ei ole mikään turistirysä, vaikka Korpinkynnen kotitalo onkin säilytetty ja muutettu museoksi. Ja taikuus… On uskomatonta miten se on kaikkialla”, Hermione sanoi haltioituneena.

”Oletko jo katsastanut kirjakaupan?”, Ginny sanoi puukaten Hermionea kylkeen.

”Olen… Mutta täällä on varmasti yksi Britannian parhaista kahviloista, tule”, Hermione sanoi johdattaen hänet kadunvartta eteenpäin.

He ohittivat jäätelöbaarin, jonka edustalla lapset kuolasivat (”Päärynäporejätski on maailman parasta, Eric. Sinä et ymmärrä, kun olet noin pieni!”) ja vihannespuodin (”Varokaa velhonkurttukaalia, neidit, se on päässyt vähän villiintymään”). Hermione pysähtyi valoisannäköisen kahvilan eteen, ja päästi Ginnyn edeltä sisään.

”Suosittelen kokeilemaan valkosuklaajäälattea, se on ihmeellistä”, Hermione naurahti vieden Ginnyn suoraan pöytään.

”Hyvä on”, Ginny sanoi poissaolevasti.

Hermione esitti tarjoilijalle tilauksen, jota Ginny ei oikeastaan kuunnellut. Näinkö hänen pitäisi elää? Etsien valoa, onnea ja iloa, välittämättä siitä, että Harry on kuollut? Kaikki tuntuivat korostetusti elävän hetkessä, yrittävän unohtaa kaikki synkät päivät, kaikki ne vuodet.

”Ginny.”

Hermione katsoi häneen kulmat kevyesti kurtussa. Ginny pakotti itsensä hymyilemään, ja katsomaan silmiin, mutta Hermione ei vaikuttanut tyytyväiseltä.

”Älä katoa”, Hermione pyysi, samalla kun tarjoilija laski pöydälle kaksi valkosuklaajäälattea ja mansikkatuulihatut.

”Tässähän minä olen”, Ginny väitti ja hörppäsi kylmää juomaansa.

Hermione kallisti päätään, kuin miettiessään ratkaisua viheliäiseen pulmaan. Ginnyn sisällä kuohahti.

”Minä olen ihan okei, selvä? En minä roiku mennessä. Miten sinulla menee?” Ginny puolusteli.

Hermione säpsähti ja tarttui lasiinsa kaksin käsin.

”Ihan hyvin. Minä… Olen miettinyt, tiedätkö kuinka Ronilla menee?”

Ginny räpytteli silmiään hämmentyneenä, mietti hetken ja vastasi:

”Hyvin kai. Hän sai harjoittelupaikan ministeriöstä, Percy järjesti hänet sinne. Voit joskus käydä siellä, ei hänellä ole mitään sitä vastaan. Taikuuden käyttäjien ja Taikaolentojen elinolojen turvausvirasto, väliaikainen alajaosto Sotavahingot”, Ginnyn ääni värähti viimeisen sanan aikana.

”Aa. Sepä hyvä. Ha-, Harry varmaan olisi toivonut jotain sellaista”, Hermione haparoi.

”Niin”, Ginny sanoi ohuella äänellä, ja oli tutkivinaan kattolautoja.
 
”Minä aion palata Tylypahkaan. Olemme samalla luokalla”, Hermione naurahti, ”Toivottavasti se ei haittaa sinua.”

”Mitä? Ei, ei tietenkään. Älä vain luule… Tai siis, minä pidän sinusta, Hermione. Olet kuin sisko. Anteeksi että minä -, no, olen tällainen”, Ginny selitti nopeasti.

”Ei se mitään, minä vain olen ollut huolissani sinusta”, Hermione sanoi helpottuneena.

”Kaikki on paremmin nyt. Kai sinä jäät yöksi?” Ginny kysyi.

”Jos se sopii”, Hermione hymyili.
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Ihanat ystäväiset. <3 Tälleen itkun ja murheidentäyteisen illan (hyvästi yöunet) jälkeen on ihana lukea jotain tällaista kevyttä, ihanaa ja sun kirjoittamaa. Hermione ja Ginny on niin ihania ystäviä, ihan kuin me! (vaikka olis kiva jutella useammin ja ottaa puheluita ja nähdä ja vaikka mitä kaikkea, mutta ehkä mä en jauha/murehdi niitä mielessäni koko ajan, koska ne tapahtuu sitten kun tapahtuu ja nyt karkasin taas aiheesta :D)

Onko Harry siis tehnyt itsemurhan vai miten hän kuoli? Sitä ei oo tässä vielä kerrottu tarkkaan, mutta mulle tuli ton ekan ficletin perusteella sellanen mielikuva jostain syystä. Ja mitenköhän Luna tulee kuvioihin? Voi Ginny, kyllä sä selviät <3 tiiän miltä tuntuu kun miettii että maailma romahtaa kun on kokenut jotain tosi pahaa. :/ Mutta onneksi hänelläkin on ystävä tukena!

Odotan jatkoa kuten aina <3
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

Isfet

  • Kaamoskirjuri
  • ***
  • Viestejä: 1 396
  • kuppi teetä kaipaukseen
Luttis, no hei muru <3 Kiva että kelpaa, toivottavasti jatkokin miellyttää, vaikka tämä on ehkä vähiten "kevyt" osa :> Nyt selviää hieman.

A/N: Iih. tajusin, etten ole koskaan ennen kirjoittanut oikeasti AU:ta, joten tämäkin on aika canonläheinen. Yritin saada kaiken toimimaan aika orjallisesti, mutta ehkä joskus repäisen oikein kunnolla... Tämä on tähänastisista osista se, johon olen vähiten tyytyväinen, joten kertokaa ihmeessä mielipiteitänne.


3.

Äiti vaikutti hyvin ilahtuneelta ehdotuksesta.

”Tottahan toki, sehän olisi ihanaa! Voin laittaa sinulle pedin vaikka Charien huoneeseen, jos haluat vähän yksityisyyttä”, äiti sanoi.

”Voin nukkua ihan hyvin Ginnyn huoneessa”, Hermione vastasi.

”Hyvä, Ginny voi laittaa, vai mitä kultaseni? Minä laitan vähän paimenpiirasta, eikö se ole suosikkejasi, Hermione?” äiti höpötteli heilauttaen sauvaansa laajassa kaaressa keittiönkaapin suuntaan.

”Taas oikein, Molly”, Hermione hymyili, ja seurasi Ginnyä portaisiin.

”Äiti hössöttää aina”, Ginny tuhahti.

”Se on aika herttaista”, Hermione sanoi, ja auttoi Ginnyä laittamaan vuoteen.



”Onpas lämmin ilta! Melkein kaduttaa, etten ottanut kesälomaa tälle viikolle, ministeriön ilmastointi- ja viilennysloitsuissa on jotain häikkää”, isä sanoi.

”Ei siellä ole osaavia rakennusvelhoja ja -noitia! Ei ole koskaan ollut”, äiti puuskahti.

Ginny kallisti päätään kohti aurinkoa. Äidin ruoka oli ollut herkullista, kuten aina, vaikka sillä kertaa osansa teki varmasti puutarhan leppoisa ilma. Ginnyn rintaa kuukausia kiristänyt ahdistuksen ja syyllisyyden punos alkoi repeillä.

”Nuoria pitäisi ohjata käytännönläheisiin taikaopintoihin paremmin. Eivät kaikki saa hyväpalkkaista pankkityötä”, Hermione sanoi, kuulostaen tyypilliseen tapaansa ikäistään vanhemmalta.

”Olen samaa mieltä, Hermione”, isä sanoi pyyhkien murut suupielistään.
 
”Odottakaahan hetkinen, niin haen raparperi-mansikkajäädykkeen”, äiti komensi, tarttui leijutusloitsulla likaisiin astioihin ja katosi sisälle.

Jälkiruoan aikana he keskustelivat keveistä aiheista, hairahtumatta liian syvälle ikävään. Hermione puhui tavallista enemmän vielä kun he olivat käymässä nukkumaan, jottei Ginny saisi aikaa miettiä liikaa.

Mutta unia ei voi hallita.

”Ginny! Sinun pitää löytää dianeemi, Luna auttaa sinua. Se on tarvehuoneessa, siellä minne kaikki on kätketty!”
”Harry, minne sinä menet? Älä tee mitään typerää!”
”Minä menen vain McGarmivan luo, höpsö. Olet rakas, teethän sen? Etsi dianeemi, ja Ron ja Hermione. He kertovat mitä tehdä.”
”Harry -”
”Mene!”


Ginny heräsi siihen, ettei saanut henkeä. Hermione häilyi hänen yläpuolellaan, piteli hänen käsistään tiukasti ja sanoi jotain. Giinny haukkoi ilmaa hysteerisenä, ääntäkään ei päässyt.

”Ginny, ei hätää! Minä olen tässä”, Hermione toisti.

Ginny yritti hidastaa hengitystään, vetää syvään sisään ja ulos. Kuvanauha juoksi eteenpäin armottomana.

”Hyökkäys loppui!”
”Mitä tapahtui? Vastahan he tulivat!”
”Harry”, Ginny henkäisi.


”Ginny, se on ohi, sinä olet turvassa”

”Tapan sinut uudestaan, Potter!”
Harry kompuroi istumaan, taikasauva oli lennähtänyt tämän ulottumattomiin, ja he olivat liian kaukana, kuolonsyöjät estivät heitä… Ginny näki miten Voldemort lennätti tappokirouksen Harryn rintaan, ilmeisesti jo toistamiseen, ja tämä lysähti nurmelle.


”Ei”, Ginny nyyhkäisi, Hermione puristi hänen olkapäitään lujempaa.

”Ginny, se oli kaikki onnettomien sattumusten summaa, ei sinun syytäsi.”

Ginny nyyhkytti kovempaa.
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Ääää voi ei. ;_____; Voldu sitten tappoi Harryn :( Voi Ginny, ei se sun syytäs ollut! Vaikka varmasti harmittaa ja mietityttää että jos olisi tehnyt jotain toisin niin olisiko hänet voinut pelastaa.

Pyh pah, tää osa oli yhtä hyvä kuin muutkin! :3 Ja ihan vilpittömästi, ei vain siksi että oot ystäväiseni :D
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

Isfet

  • Kaamoskirjuri
  • ***
  • Viestejä: 1 396
  • kuppi teetä kaipaukseen
Luttis, kiva että miellytti kaikessa surkeudessaan :3

A/N: Ja taas ollaan askel lähempänä paritusta! Mikäs kiire tässä...



4.

Ginny puhui Hermionelle sekavasti yli tunnin. Harryn ei kuulunut kuolla, eikä Nevillen tappaa Voldemorttia, eikä Ginny oikeastaan vieläkään voinut käsittää, miten Kalkaros ei oikeastaan ollutkaan kuolonsyöjä, vaan tappoi käärmeen, viimeisen hirnyrkin.

Ginny vuodatti kaiken surun, kauhun ja tuskallisen syyllisyyden, jokaisen painajaisen ja ikävän. Hermione kuunteli, kuivasi heidän molempien silmät ja luki rakkausromaania ääneen, kunnes molemmat nauroivat jokseenkin hysteerisesti, sillä kaikki oli vain niin absurdia. Sekä kirjassa, että tosielämässä.

”Luuletko pystyväsi nukkumaan?” Hermione kysyi.

”En usko, ihan vielä. Anteeksi että valvotan sinua.”

”Ei se mitään, Ginny, tämä tekee hyvää molemmille. Kokemukset pitää puhua auki, jotta toipuminen voi alkaa”, Hermione sanoi, onnistuen tuomaan oppikirjamaisuutta jopa yön keskelle.

”Voitko -, tai anna olla.”

”Mitä?”

”Ajattelin, ettei kukaan koskaan oikeastaan selittänyt, mitä sinulle ja Ronille kävi”, Ginny sanoi punastuen.

”Ai. Kyllä minä voin kertoa, ei se mitään”, Hermione sanoi vetäen polvet syliinsä, ”On erilaisia ihmisiä. Sinä kaipaisit jotakuta lohduttamaan, mutta toisten pitää saada käsitellä surunsa itse. Ron oli tosi romuna aluksi, ja hän kertoi, ettei vain pysty ajattelemaankaan meitä nyt. Ja… Ja sitten minä sanoin, että se on okei. Sen jälkeen emme ole oikeastaan jutelleet.”

”Haluaisitko sinä vielä… Tai siis, jotain?” Ginny kysyi hiljaa.

”Älä pahastu, mutta ehkä on parempi näin. Tahtoisin olla yhä ystävä Ronin kanssa, niin kuin sinunkin, mutta enempi tuntuu jotenkin väärältä. Ehkä jos Harry eläisi, me olisimme yhdessä”, Hermione pohti piirrellen ympyröitä lakanaan.

”Minä ymmärrän kyllä. Ei se haittaa, äitikin varmasti sopeutuu.”

Ikkuna oli yhä auki, ilma oli sentään jo viileämpää. Ginny katse harhaili pöydällä lepäävään kasviin, jonka hennon kiharaiset lehdet kurottautuivat ympäriinsä kuin tunnustellen yötä. Keneltä äiti oli sanonutkaan kasvin tulleen? Keijunkuukimara oli kumma nimi.
Hermione pyyhkäisi kaulaansa. Tämän hiukset olivat sykeröllä niskassa, mutta suortuvat tahtoivat tarttua silti ihoon.

”Joskus hirvittävältäkin tuntuva muutos on hyvästä. Ehkä tämä on sellainen”, nainen sanoi.

Ginny ynähti epäuskoisena. Miten tällainen voisi olla hyvä muutos? Toki sota oli lopussa, mutta Ginny ei silti tuntenut maistavansa vapautta. Ainoastaan kipeän kaipuun.

”Hyvää yötä, Ginny.”

”Öitä, Hermione.”
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Ei se surkea ollut! Pyh pah tuollaiset puheet :-* Mutta ihana Hermione kun kuuntelee ja auttaa vaikka keskellä yötäkin! Niinhän se on, että asiat pitää puhua läpi ja käsitellä että se surutyö on sitten helpompaa. Ja tiiän tunteen kun jää vaikka pitäisi mennä vaikka nukkumaan, mutta haluaa kuunnella sitä toista. <3 Oon sanonu että mulle voi tulla avautumaan vaikka kolmelta aamuyöllä jos siltä tuntuu, ja jos en oo hereillä enää ite sillon niin vastaan heti kun huomaan. (: Menipäs taas vähän ohi aiheen :D Musta slowburnit ja hitaasti etenevät tarinat on just kivoja! Itekin yritän opetella siihen. Koska liian nopeasti etenevä taas ei oo hyvä asia xD
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

Isfet

  • Kaamoskirjuri
  • ***
  • Viestejä: 1 396
  • kuppi teetä kaipaukseen
Luttis, hyvä että hitaus miellyttää, sillä olet varmasti huomannutkin että muuta on vaikea saada musta irtikään xD

A/N: Iih, nyt edetään taas. Tajusin juuri, että joudun rämpimään eniten juuri Ginnystä/Ginnyn näkökulmasta kirjoittaessani... Ja tämä kun on muutenkin sellaista "yhyy, nyyhkis"- settiä. Mutta pian liikutaan pehmeämmissä tunnelmissa!



5.

Hermione lähti aamupalan jälkeen, mutta lupasi pistäytyä vielä ennen koulun alkua, jotta he pääsisivät yhteiselle ostosreissulle Viistokujalle. Kirjat, kaavut ja liemiainekset oli yhä hankittava kuten ennenkin. Heidän elämänsä jatkui, kaikesta tuskasta huolimatta.

”Laitan sinulle pöllön”, Hermione sanoi, hymyili, ja kaikkoontui portilta.

Ginny palasi takaisin sisälle, ja näki äitinsä puuhastelemassa keittiössä. Samalla hän muisti mitä oli yöllä pähkäillyt.

”Äiti?”

”Otatko lisää, Ginny? Munakokkelia on vielä.”

”Ei, vaan muistatko kuka lähetti sen kasvin?”

”Minkä?”, äiti sanoi kuivaten käsiään tiskipyyhkeeseen.

”Sen joka sinnittelee pöydälläni”, Ginny vastasi napaten appelsiinilohkon.

”Ai se hauskanniminen? Odotas, siinä oli kortti mukana. Laitoin sen talteen… Tulejo kortti!” äiti sanoi.

Pian litteä kartonginpala lensi jo huoneen poikki suoraan äidin käteen.

”Kas tässä”, äiti sanoi, antoi Ginnylle kortin ja ryhtyi ojentamaan laiskaa tiskiharjaa.

Ginny käveli takaisin ulos ja lysähti riippukeinuun, joka notkahti murheellisesti asettuen aloilleen. Kortti oli tehty käsin, sinisen pohjan päällä oli mustaa harsoa ja hopeatähtiä, jotka välkehtivät loihdittuina hitaassa rytmissä.

Käsiala oli suttuista, lennokastakin, ja Ginny tunnisti sen oitis.

Hei Ginny,

minusta on kovin ikävää (sekä tietysti pohjattoman väärin), että Harry kuoli. Hän oli melkein ystäväni, kuten sinäkin. Toivottavasti tämä kasvi auttaa sinua surussa. Sitä kutsutaan keijunkuukimaraksi.

Luna

PS. Jos tahdot, voisit tulla käymään kesällä.


PPS. Varo uniruojuja

ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Iii, ihana. <3 Toi Lunan kortti sulatti mun sydämen (ai ihanko tosi? ;D). Ja musta ei saa nyt mitään rakentavaa taaskaan irti x) Uniruojut niin Lunamaista! Ja ihanaa, että hän pyysi Ginnyä käymään. :3
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

Isfet

  • Kaamoskirjuri
  • ***
  • Viestejä: 1 396
  • kuppi teetä kaipaukseen
Luttis, äh, itse olet ihana ; D

A/N: Se osa, jossa parituksen osapuolet tapaavat toisensa ensimmäisen kerran sarjan aikana. Ripeästihän tämä etenee!



6.

Ginny seisoi puutarhassa luudanvarren kanssa. Aamu oli vielä varhaisuudessaan miellyttävän viileä, linnut liversivät vimmatusti ja pilvet ajelehtivat taivaalla. Äiti oli sanonut, että hän voisi viipyä pitkäänkin, kunhan tulisi yöksi kotiin.

Ginny hengitti syvään, nousi luudalle ja ponkaisi ilmaan. Samassa hän ei ollut käsittää, miten ihmeessä hän oli vältellyt lentämistä niin kauan. Toki asiaan liittyi paljon kipeitä muistoja onnellisista ajoista, ajoista jolloin Tylypahkassa oli ollut turvallista. Kun hän ja Harry olivat seurustelleet, he olivat joskus käyneet yhdessä lentämässä. Ja miten monta kertaa hän oli katsonut Harryn pelaavan huispausta, kuunnellut Ronin rönsyileviä selityksiä, ja miettinyt että jos sittenkin.

Mutta lentämisen ilo ei ollutkaan kadonnut. Aamu oli selkeä, mutta lähimailla ei näkynyt edes satunnaista retkeilijää, joten hän saattoi olla huoletta jästeille paljastumisen suhteen. Ehkä joitakin asioita ei voisi viedä häneltä pois.

Ginny löysi Lunan joen varrelta. Tytöllä oli taivaansininen mekko ja värikäs huivi pantana hiuksissaan. Nähdessään hänet Luna veti suunsa iloiseen hymyyn, ja heilutti sormissaan roikkuvia varvassandaaleja tervehdykseksi.

”Hei Ginny. Luulin ettet tulisi.”

”Miksi et laittanut minulle uudestaan viestiä?” Ginny kysyi halattuaan ystäväänsä.

”Oi, luulin vain ettet halunnut nähdä minua”, Luna sanoi hajamielisesti tähyillen joenpohjaan. Tämä ei vaikuttanut ollenkaan loukkaantuneelta, tai edes surkealta.

”Tietysti haluan nähdä sinua! Minulla on vain… mm, ollut vähän vaikeaa”, Ginny sanoi punehtuen.

”Ei se mitään. Piditkö lahjastani?”

”Se on upea, ja ihme kyllä yhä elossa. Äiti on huolehtinut siitä”, Ginny naurahti.

”Mukavaa, että pidät. Olin etsimässä simpukonnia”, Luna sanoi ja laskeutui varovasti veteen.

”Mitä?”

”Simpukonnia. Isä uskoo löytäneensä uuden eläinlajin, kuin rupikonnia joilla on simpukkaa muistuttava panssari. Ne näyttävät liikkumatta ollessaan ihan pikkukiviltä”, Luna selitti.

”Ai kuin pieniä kilpikonnia?”

”Niin kai, mutta näillä on vihreä kieli ja lonkeroita.”

Ginny laski jalkansa viileään veteen. Joki virtasi reippaasti vielä näinkin myöhään kesällä, vesi oli melko kirkasta ja viileää. Lunan mekon helma oli kastunut tummemmaksi siniseksi, ja tahtoi takertua tytön jalkoihin. Lunalla oli kauniit jalat, sirot ja hyvin vaaleat, toisin kuin hänen pisamaiset kinttunsa.

”On kivaa että pääsit käymään”, Luna sanoi äkkiä havahduttaen Ginnyn ajatuksistaan.

”Niin minustakin, Luna.”

Luna kumartui poimimaan kiveä joenpohjasta, jolloin mekon olkain luisui sivuun olkapäältä. Ginny huomasi, ettei toinen ollut vaivautunut ollenkaan pukemaan rintaliivejä. Se sai jostakin syystä hänen poskensa punehtumaan.

”Tavallinen kivi. No, ne ovat hyviä piiloutumaan”, Luna totesi ja nousi istumaan törmälle Ginnyn viereen. 

Luna ei kysellyt miten hänellä menee, ei päivitellyt Harry traagista kohtaloa tai yrittänyt pitää keskustelua kepeänä. Ginnystä tuntui että Luna tiesi vastaansanomattomalla tarkkuudella miltä hänestä tuntui, eikä sitä enää tarvinnut ihmetellä. Asiat olivat kuten olivat, kesäpäivä kaunis ja Luna samanlainen kuin ennenkin.

Eikä Ginnyn tarvinnut miettiä, vain kuunnella, nauraa ja jutella takaisin.
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Äää eikä, taas ihana osa! (ja itsekin olet ihana <3)

Nyt tuli niin kaiho kesään, että se saisi tulla jo huomenna! Kesäiset rantavedessä kävelyt <3 ja taivaansininen mekko jos mikä sopii Lunalle täydellisesti! Sulin taas (sulankohan sittenkin kun nähdään? :D)
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

Isfet

  • Kaamoskirjuri
  • ***
  • Viestejä: 1 396
  • kuppi teetä kaipaukseen
Lunalotta, onneksi kesä on äkimmin kuin arvaatkaan (hah, vitsi vitsinä, eilen oli lumimyrsky) ja se on liian lyhyt ilman fikkimuotoista ennakkotunnelmointia ;>

A/N: Lyhyttä pätkää taas, pian saadaan tämä pois jaloista!

7.

”Luna?”

”Mmhm.”

”Mitä ne uniruojut ovat? Varoitit niistä kortissa”, Ginny sanoi tuijotellen taivasta. Aurinko alkoi laskea.

”Ne ovat näkymättömiä mörköjä. Synkät ajatukset houkuttelevat niitä lähemmäs, ja yöllä ne punojat ajatusverkoista painajaisia uhrilleen”, Luna sanoi, samaan tapaan kuin olisi voinut sanoa illan olevan hieman viileämpi tänään.

”Ai”, Ginny sanoi hiljaa.

”Ajattelin, että ne saattaisivat vaivata sinua. Meillä on vielä puoli pulloa herukkamehua, otatko?”

”Kyllä kiitos”, Ginny vastasi nousten istumaan.

Luna kaatoi hänelle mehua lasiin, jossa oli vielä yksi puolisulanut jääpala jäljellä. Tämä oli vetänyt ehkä tunti sitten mekon päälle pitkän oranssin neuletakin. Yhdistelmä onnistui jotenkin näyttämään kaoottisen sijaan todella hyvälle. Ehkä se oli tapa, jolla Luna kantoi vaatteitaan. Arvokkaasti, mutta herttaisesti.

”Ginny? Otatko sinä?”

Ginny tarttui lasiin ja nosti sen huulilleen. Pian hänen pitäisi lähteä kotiin, äiti huolestuisi kuitenkin. Huolehtiminen oli yksi niitä ominaisuuksia, joka oli vahvistunut jokaisessa sodan aikaan. Harva oli keksinyt, miten sen saisi kytkettyä pois päältä. Ehkä siihenkin auttaisi aika.

 ”Tuletko uudestaan käymään?” Luna kysyi.

”Jos se sopii”, Ginny vastasi.

”Oi, se olisi mukavaa. Täällä on välillä vähän yksinäistä, isä työstää nyt uutta tutkimusta Saivartelijan syyserikoista varten.”

”Sitten tulen jo huomenna”, Ginny lupasi liennyttäen pistosta sydämessään. Hän ei ollut edes ajatellut Lunaa, tai sitä miltä tytöstä tuntui. Vain itseään, ja sen käsittäminen sai hänen olonsa inhottavaksi.

”Ihanaa”, Luna vastasi hymyillen, ”minä tahtoisin syödä kirsikoita. Pidätkö sinä niistä?”

”Ne ovat hyviä”, Ginny sanoi.

”Sitten minä poimin niitä heti aamulla. Tule tänne joenvarteen, tämä on suosikkipaikkani.”

Ginny lupasi tulla.
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Millähän tavalla se Ginny lupasi tulla? ;D No hyi minua! Mutta kuitenkin. Luna ja kirsikat - sä muistit! Tästä on puhuttu sun kanssa ennenkin; Luna+kirsikat ja Ginny+ruusunmarjatee on asioita joita ei saa unohtaa tai muuten minä tulen ja murisen ja käsken sisäisen Lunani avadoida. :3 (tai okei, ei ehkä avadoida, se on liian epä-Lunamaista, mutta kangistumistyystilys vois olla hyvä rangaistus)

Ihana keskustelu tytöillä rannalla. Ja mä haluan edelleen taas sinne kesäiselle rannalle! Tuutko sä mun kanssa ens kesänä uimaan? (:
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

Isfet

  • Kaamoskirjuri
  • ***
  • Viestejä: 1 396
  • kuppi teetä kaipaukseen
Luttis, Luna ja kirsikat tulee jo ihan ajattelematta, olet iskostanut ne syvälle headcanoniini :'> Jäiden sulamista odottelen!

A/N: Päätin, että näitä tulee nyt kymmenen, viimeistä vaille olen kirjoittanut. Voisin jättää yhdeksäänkin, mutta kymmenen on mukavan pyöreä luku. Eikö vain?



8.

Äiti ei sanonut mitään, mutta hymyili kun Ginny lähti seuraavanakin päivänä matkaan heti aamupalan jälkeen. Lunalla oli mukanaan vadillinen tummanpunaisia kirsikoita, joita he söivät yhdessä rupatellen koko aamupäivän.

Sen jälkeen he tapasivat päivittäin. Ginnystä tuntui kuin hän olisi voinut unohtaa ikävät tapahtumat, tai oikeammin kuin niistä oli ollut jo vuosia. Kipu ei ollut enää terävää, vaan hiljaista ja lempeää surua, joka kuului menneisyyteen. Ginny kertoi tästä Lunalle.

”Olenko minä kamala ihminen? Siitä ei kuitenkaan ole niin kauan”, Ginny kysyi.

”Et ole. Sinä olet vain kasvanut ulos murheesta, joskus se käy nopeammin, joskus hitaammin. Ja sinähän et muuta tehnytkään kuin murehtinut, aluksi”, Luna vastasi punoen päivänkakkaroita yhteen.

”Mutta –”

”Ei Harry ilahtuisi vaikka itkisit hänen vuokseen viisi vuotta. Muutos on osa elämää, ja läheisen kuolema on yksi suurimmista muutoksista.”

Ginny pysyi vaiti. Ilman Lunaa hän luultavasti makaisi yhä kotona itkemässä, se oli totta. Luna korjasi häntä, teki eheäksi uudelleen. Juuri kun Luna painoi kukkaseppeleen hänen päähänsä, pöllö laskeutui Ginnyn eteen jalka ojossa. Sillä oli kaksi viestiä, joista ensimmäisen pöllö ojensi hyvin tärkeänä.

---
Hei Ginny, lähetin tämän tuomaan viesti luoksesi Lunan luo, jotta saisit sen heti luettua. Luulen että se on Hermionelta.
Äiti

---

Ginny kohotti kulmiaan, ja otti toisen viestin pöllöltä. Luna silitteli linnun sulkia, niin että se kujersi melkein kuin kyyhkynen.

---
Ginny,

olen todella pahoillani etten päässyt syntymäpäivillesi, täysi-ikäisyys kuitenkin! Onnea! Saat lahjasi myöhemmin, tämä pöllöparka ei olisi jaksanut kantaa sitä. Koulu alkaa pian, sopisiko että tapaisimme Viistokujalla ensi tiistaina? Ruuhka on varmaan hirvittävä mutta minkäs teet, lista saapui ainakin minulle vasta tänään! Tylypahkassa on ollut varmaankin muita kiireitä.

En ole kuullut sinusta paljoakaan, mutta toivon että voit hyvin. Lähetäthän vastauksen pian?

Ystäväsi,
Hermione.

---

Ginny hymyili. Hänen syntymäpäiväjuhlansa olivat olleet pitkät ja puuduttavat, ja illan lopuksi hän oli karannut Lunan luo. He olivat syöneet jäätelöä, ja lentäneet talon katolle katselemaan maisemia. Se oli ollut parasta koko päivänä.

”Luna?”

”Hmm?”

”Haluaisitko tulla minun ja Hermionen kanssa Viistokujalle? Ostamaan koulutarvikkeita?”

”Se olisi hauskaa, isä ei varmastikaan ehdi kanssani. Mutta vain jos se sopii Hermionelle”, Luna vastasi rapsuttaen pöllön pehmeitä poskihöyheniä.

”Minä kysyn häneltä, mutta en usko että se on ongelma”, Ginny vastasi kirjoittaen jo vastausta.

---
Hermione,

tiistai kuulostaa hyvältä. Saahan tuoda Lunan mukanani?

Ginny

---

Pöllö ojensi koipeaan erityisen pontevasti, ja katosi taivaalle heti kuin viesti oli kunnolla kiinni. Hermionen vastaus saapui seuraavana aamuna.

---
Jos tahdot, se sopii hyvin. Nähdään silloin!

Hermione.

---
« Viimeksi muokattu: 16.03.2018 12:50:50 kirjoittanut Isfet »
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Jäiden sulamista odotan minäkin, ja kesää varsinkin. Mä kyllä niin tahdon sut mun kanssa uimaan vaikka henki menisi! xD

Ihanaaa, että he menevät yhdessä viistokujalle. <3 Millonkohan tulee eka suudelma? Varmaan vikassa osassa sitten :D Harmi että näitä tulee enää kaks! :( Mut aina voin lukea nää uudestaan :3
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

Isfet

  • Kaamoskirjuri
  • ***
  • Viestejä: 1 396
  • kuppi teetä kaipaukseen
Luttis, onhan tässäkin jo aika kasa ;> Nyt saat söpöilyä!



9.

Luna tuli heille yöksi maanantaina, jotta he voisivat kaikkoontua yhtä aikaa seuraavana aamuna. Äiti oli selvästi mielissään.

”On niin mukavaa kun täällä käy vieraita! Lapsetkin ovat kotona turhan harvoin”, hän sanoi lämpimästi nostaessaan paistin pöytään.

Tarjolla oli varsinainen juhla-ateria; paistin lisäksi porkkanoita ja perunoita, vihreitä papuja ja paksua kastiketta. Äiti katsoi tyytyväisenä, miten Luna kasasi lautaselleen ruokaa.

”Saisit käydä täällä useammin, olet hentoinen kuin keijukainen.”

”Unohdun helposti ulos koko päiväksi näin kesäaikaan”, Luna sanoi herttaisesti.

”Voi lapsi kulta! Minä valmistan teille kunnon aamupalan ennen kuin lähdette huomenna!”



Ginnyn huoneessa Luna meni välittömästi avaamaan ikkunan, ja huomasi sitten kasvin joka kurotti raikasta ilmaa kohti. Ginny käveli Lunan viereen.

”Sanoinhan sen olevan elossa”, hän hymähti.

”Oletko saanut sen kukkimaan?” Luna kysyi.

”En”, Ginny myönsi, ”en tiennyt miten.”

Luna kietoi sormensa hellästi ruukun ympärille ja nosti sen ikkunalaudalle.
 
”Se tarvitsee yöilmaa, oikeat olosuhteet ja ripauksen huomiota”, Luna sanoi.

Ginny katsoi lähes lumoutuneena, miten Lunan sormet setvivät kiemuraisia lehtiä. Pian tämä osoitti Ginnylle pieniä lieriöitä oksien haaroissa.

”Nämä ovat nuppuja. Tänä yönä se kukkii, jos on kukkiakseen”, Luna sanoi.

Koko illan kasvi odotti ikkunalaudalla, väristellen ajoittain lehtiään. Ginny hipaisi vielä ennen vuoteeseen menoa pyöristyneitä pehmeitä nuppuja. Luna letitti hiuksiaan yöpaidassaan varavuoteen laidalla, hyräillen hiljaa keksimäänsä sävelmää.

”Väsyttääkö sinua?”, Luna kysyi äkkiä.

”Ei lainkaan.”

”Hyvä. Se kukkii keskiöllä, voimme valvoa siihen asti.”

Ginny nyökkäsi, ja istahti vuoteelleen. Luna jatkoi hyräilemistä ja sitoi hiuksensa nauhalla. Aika kului verkalleen, kunnes äkkiä Luna sanoi vakavammin:

”Ginny?”

”Mitä?”

”Näemmehän me vielä Tylypahkassakin?”

Ginny ei ollut ajatellut koko asiaa, mutta eipä siinä paljon ollut miettimistäkään.

”Tietysti.”

”Mutta ehkä sinulla on muita ystäviä. Tärkeämpiä, samasta tuvasta”, Luna totesi.

”Ei, Luna. Sinä olet tärkein ystäväni”, Ginny sanoi, tietäen samalla että se oli totta. Lunaa ei voittaisi kukaan, ei ehkä ikinä. Se tuntui hieman kummalliselta, mutta samalla oikealta. Milloin hän viimeksi oli tuntenut siten?

”Hyvä. Ooh, katso, se alkaa!” Luna sanoi osoittaen kohti ikkunaa.

Nuput alkoivat avautua, paljastaen sisältään jotain… Hohtavaa. Tuntui kuin silkkaa hopeista valoa olisi tihkunut esiin yhä vain enemmän ja enemmän, kunnes ensimmäinen kukka avautui täysin. Siinä oli vain kolme terälehteä, yksi ylös ja kaksi alaviistoon. Ne muistuttivat toisiaan keijunsiipiä, niin muodoltaan kuin läpikuultavalta valkealta väriltään. Hopeinen valo hohti siitä, valaisten kokonaisen palan yön pimeyttä.

”Vau”, Ginny sai henkäistyä, ”Se on upea. Suorastaan… fantastinen.”

”Mukavaa, että pidät siitä”, Luna sanoi.

”Miksi se kukkii nyt?” Ginny kysyi yhä ihmeissään.

”Se kerää itseensä kuunvaloa, ja kukkii uudenkuun aikaan, kun kuuta ei näy laisinkaan. Se muistuttaa, että synkimmissäkin hetkissä voi olla ripaus valoa”, Luna sanoi.

Ginny tunsi melkein pakahtuvansa, vaikkei osannut oikein selittää miksi. Hän taittoi yhden kolmesta kukinnosta, ja pujotti sen yhä hohtavana Lunan palmikkoon.

”Sittenhän se on kuin sinä”, Ginny kuiskasi, unohtuen tuijottamaan hopeisen hohteen valaisemia Lunan kasvoja.

”Ginny”, Luna sanoi hiljaa, ”haluaisitko sinä ehkä suudella minua?”

Ja Ginny tahtoi.


A/N: Ajattelin julkaista tämän eilen, kun oli uusikuu. Noh, kiireitä tuli tielle, mutta pimeää tuolla on vieläkin :3
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Oijoi, suudelma jo tässä luvussa eikä sittenkään vasta viimeisessä! Se hopeinen kukinto sopii kyllä todellakin Lunan hiusten sekaan! <3 Ääää, minä sulan :3
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

Isfet

  • Kaamoskirjuri
  • ***
  • Viestejä: 1 396
  • kuppi teetä kaipaukseen
Lunalotta, ensisuudelma oli jo kyllä, vaikka kierosti jätin sen lukijan mielikuvituksen varaan. Tässä viimeinen.

A/N: On se kumma miten nämä viimeiset osat aina venyy. Noh, tässä se on, ja lupaamani inspiraation antaneet lyriikat löytyvät lopusta.



10.

Viistokuja oli olosuhteet huomioiden yllättävän värikäs ja eläväinen. Hermionella oli yllään purppurainen mekko, joka näytti jonkun muun valitsemalta. Kevyt ja kauniin yksinkertainen.

”Ginny!” Hermione tervehti halaten häntä.

”Hei, Hermione”, Ginny vastasi hymyillen. Häntä oli hymyilyttänyt järjettömästi melkein koko aamun, uskomatonta.

”Kivaa tavata taas”, Lunakin sanoi kun Hermione hellitti otteensa.

”Niin sinuakin, Luna. Kuinka voit?” Hermione kysyi.

”Oikein hyvin, kiitos. Tämä on ollut mahdollisesti paras viettämäni kesä”, Luna sanoi ja katseli ympärilleen.

”Niinkö?” Hermione lipsautti ilmeisen tahattomasti.

”Niin. Olen useimmiten paljon yksinäisempi.”

Hermione hymyili vastaukseksi, eikä jatkanut keskustelua enää sen pidemmälle. He menivät ensimmäiseksi apoteekkiin ostamaan liemiaineksia, jotka Hermione valikoi suurella hartaudella. Ginnyllä oli vaikeuksia saada edes kaikki tarvitsemansa muistettua, puhumattakaan siitä että hän olisi valikoinut parhaimpia. Päässä pyöri liikaa ajatuksia, joista suurin osa liittyi Lunaan.

Lunaan, jonka tennarit välkkyvät kukkahameen alta. Lunaan, joka keskusteli hämmentyneen myyjän kanssa sarvijauheiden eroavista käyttäytymisistä liemipohjissa. Lunaan, jonka huulet pyyhkivät illalla häneen huuliaan hennosti kuin siivet.

”Ginny? Oletko valmis?”

Ginny räpytteli silmiään, nyökkäsi vastaukseksi Hermionelle ja meni sitten maksamaan ostoksensa. Ehkä hänen pitäisi puhua Hermionelle. Tilaisuus koitti kirjakaupassa, kun Luna jäi tutkiskelemaan taikaolennoista kertovaa hyllyä.

”Hermione?”

”Hmm?” Hermione vastasi selaten sormellaan hyllyn raskaita teoksia.

”Luuletko, että voi rakastua liian pian uudelleen? Tai voiko sellainen olla edes rakkautta?” Ginny selitti nopeasti.

Hermione pysähtyi, ja kääntyi katsomaan Ginnyä kumma ilme kasvoillaan.

”Sinä ja Luna?” tämä kysyi hiljaa.

”Niin. Kai. Ehkä, tai siis tavallaan me suutelimme eilen.”

”Tavallaan suutelitte?”, Hermione sanoi kulmiaan kohottaen.

”Niin. Ja tuota, minusta tuntuu etten kaipaa mitään muuta kun olen hänen kanssaan. Eikö se ole jotenkin väärin, tai vähintään kummallista, kun Harry vasta…”, Ginnyn ääni hiipui olemattomiin.

Ginny katsoi miten Hermionen kulmat rypistyivät, kuten aina kun tämä mietti jotain pulmaa.

”Ei sen tarvitse olla mitenkään väärin, Ginny. Ihmiset rakastuvat uudelleen. Mutta… Oletko varma ettei Luna ole sinulle vain, tuota, laastari?” Hermione sanoi irvistäen pahoittelevasti.

”Ei tietenkään ole!” Ginny kivahti.

”Hyvä on, minä uskon sinua”, Hermione toppuutteli hiljempaa.

Eräs velho mulkaisi heitä pahasti, ja nosti sitten kirjan eteensä. Ginny luikahti äkkiä sivummalle, ja oli miltei törmätä Lunaan.

””Ei siellä ollut mitään lupaavia uutuuksia. Missä Hermione on?” Luna kysyi.

”Hän katselee vielä. Luna, minä… Minun ehkä tarvitsisi suudella sinua uudelleen.” Ginny mutisi.

”Nyt hetikö?” Luna kysyi hämmentymättä.

”No… Vaikka.”

”Selvä se”, Luna sanoi ja odotti.

Ginny vilkaisi ympärilleen. He olivat takimmaisen hyllyn varjossa, kukaan ei nähnyt. Hän kupersi kätensä Lunan ohuelle leukaluulle ja nojautui lähemmäs. Lunan siniset silmät tuntuivat olevan liian lähellä, joten hän sulki silmänsä ja toivoi osuvansa kohdalleen. Lunan huulet olivat kapeammat kuin hänen, ehkä auringon kuivattamat ja niin oikeat. Lämpö valui kylkiluiden välistä rintaan, Lunan hiuksissa tuoksui yhä imelän pehmeä keijunkuukimara.



Sometimes our hearts get broken
But keep them open
'Cause when it comes
You can never be ready

Let it all out and I've depend, don't worry
Go all away, no fear, don't hide, it's over
You must feel lost and kind of scared to let go
Bring all your scars and don' pride them, here we go (here we go)

Sometimes our hearts get broken
But keep them open
'Cause when it comes
You can never be ready

Hold on, you can't let go now
This is your time
Hold the line
You can never be ready


I've been there too, you know
It made me hurt
I thought I would die, but hey,
Still here, still breathing

I felt so hard, it messed me up to the bone
But I'm not scared, no, I want more, here we go

Sometimes our hearts get broken
But keep them open
'Cause when it comes
You can never be ready

Hold on, you can't let go now
This is your time
Hold the line

You can never be ready

Whooooow…

You can never be ready
Whooooow…

You can never be readyyyyyyyyyyyyyyy
You can never be readyyyyyyyyyyyyyyy

Sometimes our hearts get broken
But keep them open
(here we go)

Sometimes our hearts get broken
But keep them open
'Cause when it comes
You can never be ready

Hold on, you can't let go now
This is your time
Hold the line
You can never be ready!

ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Iiih, ihana loppu <3 ja toinen suudelma <3 oon onnellinen. Rupeanpas lukemaan tätä sarjaa uudelleen :3
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3