Kirjoittaja Aihe: Voltron: Mistä uzferk kusee (Hunk & Keith/Lance, skabailua ja sanailuakin, S)  (Luettu 1852 kertaa)

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Keith astui sisään holotabletti kädessään. Hänen katseensa välähti kohti Lancea, mutta kiinnittyi lopulta Hunkin voipuneeseen olemukseen.


Fandom: Voltron: Legendary Defender
Nimi: Mistä uzferk kusee
Kirjoittaja: Beelsebutt
Oikolukija: Ayudara
Päähenkilöt: Hunk, Lance, Keith
Lajityyppi: kilpailuhenkistä sanailua(kin)
Sanamäärä: < 600
Ikäraja: S (sallittu kaikille)


Pyysin Ronenilta pikkuhaastetta kevyeen Klanceen, sain seuraavaa: "hunk on kipeenä ja nää kaks sankaria yrittää tehdä sen olosta mukavampaa. ja kyllähän sen tietää, että lance ja keith on vähän turhan kilpailuhenkisiä...". Sitten manguin vielä "lentokyvyttömän pienen lihaisan otuksen nimi alieniksi" -> "Uzferk" sekä "planeetta?" -> "ladcenniot (eka voi olla L tai I)".

Näin. Köh. Sitten vain marssin Terveyskirjastoon lukemaan flunssan kotihoidoista ja syntyi tämä ficci!

Kiitos betailuavusta Ayulle <3


Hox! En omista Voltron-maailmaa enkä sen hahmoja. En tahdo ficilläni tuottaa mielipahaa kenellekään enkä tienaa tällä mitään!




Mistä uzferk kusee




Huoneen ovi suhahti auki. Sekä Hunk että Lance kääntyivät katsomaan.

"Vatipää", Lance lohkaisi.

Keith oli vähällä vastata 'urpo', mutta onnistui hillitsemään itsensä.

"Lance."

"Hei, Keith!" Hunk tervehti painuneella mutta eittämättä iloisella äänellä.

"Hunk", Keith sanoi huomattavasti ystävällisemmin ja hymyili sängyn päätyseinään nojaavalle, tiukasti vällyjen alla pysyttelevälle potilaalle. "Toin tarvikkeet."

"Mitkä tarvikkeet?" Lance kysyi höristäen korviaan. "Miksi Keith tuo sulle tarvikkeita?"

Keith tuhahti eikä vastannut, työnsi vain Lancen lonkallaan kauemmas ja asetti pyöreähkön laitteen Hunkin yöpöydälle.

"Koitetaan auttaisko höyryhengitys", Hunk vastasi vaivalloisesti. Hän kumartui tutkimaan aparaattia. "Altelaisetkin käyttää höyryttimiä?"

"Joo, Coran lainasi omaansa. Kuulemma silläkin välillä sinukset tukossa."

"Hunk!" Lance keskeytti verilleen loukkaantuneella valituksella. "Miksi tuo saa auttaa sua?! Mä olen sun paras ystävä, ainoa parantava voima tällä aluksella!"

"Lance, sähän oot! Sä tulit piristämään mua ja heti tuli parempi olo!"

"Jos koitetaan nyt vaan tätä höyryä", Keith huokaisi silmiään pyöräyttäen. Hän mulkaisi Lancea otsatukkansa alta, ennen kuin täytti sinisen säiliön vesikannusta.

Lance katsoi vierestä kädet puuskassa, kun Keith laski hellästi pyyhkeen Hunkin pään yli ja käynnisti laitteen. Höyrytupsahdukset hyökyivät pyyhkeen altakin. Muutaman tovin kuluttua Hunk kohottautui pystympään ja kuivasi hehkuvat, vettä valuvat kasvonsa. Hän niisti ja räpytteli sitten silmiään.

"Vau! Mahtava olo! Kiitti Keith, toi auttoi tosi paljon!"

Lance kääntyi kannoillaan ja marssi ovesta ulos kirouksia mutisten.


oooOOOooo


Parin tunnin kuluttua, kun Keith oli juuri toistanut Hunkin höyrykäsittelyn, Lance törmäsi sisään kannatellen tarjotinta käsissään.

"Valmistaudu parantumaan, Hunk! Koska tää on mun abuelitan reseptillä tehty kanaliemi ja tää taatusti toimii paremmin kuin joku takatukan tarjoama höyrykylpy!"

"Mistäs kanaa löysit?" Keith kysyi silmiään siristellen.

"Se ei oo oleellista. Sitä paitsi Coran vannoi, että uzferkit maistuu ihan samalta. Otettiin niitä pakastimeen kun viimeksi ohitettiin Iadcenniot-järjestelmä. Ja inkivääriä oli omasta takaa, se on onneksi universaali maustekasvi."

"Eli siis uzferk-lientä avaruusinkiväärillä", Keith toisti hitaasti nojaten seinään. "Kai sä tiedät, ettei tuolla ole minkäänlaista vaikutusta tautiin?"

"Pää kiinni, palikka!" Lance uhosi. "Sulla ei ole minkäänlaista käsitystä, mitä rakkaudella valmistettu ruoka voi saada aikaan!"

"Toi on kyllä totta", Hunk pisti väliin. "Siis ei se, etteikö sulla, Keith, olis mitään käsitystä. Varmasti rakastat ruuanlaittoa yhtä paljon kuin Lancekin! Mut jos miettii, että syökö pikaruokalan calzonen vai omatekoisen, rakkaudella ja kärsivällisyydellä valmistetun calzonen niin... mulla on nälkä. Lance, saako sitä lientä?"

Keith näytti Lancelle keskisormeaan ja poistui huoneesta kulmat tuimasti kurtussa. Lance ei kuitenkaan edes virnistänyt erävoittonsa kunniaksi.


oooOOOooo


Hunk oli saanut uzferk-liemensä juotua ja nojaili jälleen seinään silmäluomet puolitangossa roikkuen. Lance kertoili laveasti kokkausurakastaan sekä Coranilta kuulemastaan ohjeesta, jonka mukaan flunssan sai hikoiltua pois. Ja harmitteli, ettei Leijonalinnasta löytynyt höyryhuonetta, oikeasta saunasta puhumattakaan.

Ovi avautui jälleen. Keith astui sisään holotabletti kädessään. Hänen katseensa välähti kohti Lancea, mutta kiinnittyi lopulta Hunkin voipuneeseen olemukseen.

"Hei, Hunk", Keith aloitti. "Haluisitko sä että mä lukisin sulle jotain?"

Hunk hymyili leveästi. "Joo, aivan mahtava ajatus! Mitä sulta löytyy?"

"Joo, Keith, olisko yhtään altealaista rakkausromaania?" Lance naljaili vaisusti selkä Hunkin punkkaa vasten, jalat pitkälle lattialle ulottuen. Hän väisti Keithin katsetta.

Keith ei vastannut, vaan kömpi Hunkin sänkyyn nojaten selkänsä vastakkaiseen seinään. Hän veti polvet itseään vasten ja naputteli hetken tablettia.

"Miten olis tää", Keith aloitti, rykäisi kurkkunsa selväksi, ja alkoi lukea: "Kolossa maan sisällä asui hobitti..."

"Löysit Hobitin! Keith, se on mun lempikirja!" Hunk kähisi ja räpytteli kiivaasti silmiään kuiviksi. Hän tarttui jälleen nenäliinaansa ja töräytti.

"Ai sun kans? Sehän sattu hyvin", Keith heitti väliin. Hän vilkaisi jälleen lattialla istuvaa Lancea, joka pudisti hitaasti päätään. Profiilista Keith arvasi Lancen hymyilevän, mutta vasta, kun tämä kömpi hänen viereensä ja asettui känöttämään vasten samaa alkovinseinää kuin hänkin, hymyn näki selvästi. Ja kun Lancen käsi kiemursi Keithin ympärille ja pää painui vasten hänen olkaansa, Keith tiesi voittaneensa.

Ja Lance saaneensa aiemman möläytyksensä anteeksi.


Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Voi poikia. Ei se olisi kunnollinen Klance-teksti sellainen, jossa ei edes vähän olisi kisailua. Ja tässä tätä kisailua ei voi edes sanoa vähäiseksi, vaikka varsin hienovaraisena se kuitenkin pysyy ;D Huvittavaa, miten taidokkaasti pojat löytävät mistä tahansa jotain kisailun aihetta. Hunk tuskin on ollut pahoillaan saamastaan extra huomiosta! Minä en ainakaan olisi ;-) Ihanaa, että lopussa Keith ja Lance kuitenkin hautasivat (ainakin hetkeksi) sotakirveensä ja malttoivat käpertyä vierekkäin lukemaan <3 Hunkkin luultavasti tykkää, kun kaverit istuu sulassa sovussa eivätkä hetkeen kiusaa toisiaan. Varmaan se rauha ja rakkaus ovat parantavampia asioita kuin mitkään poikien esittelemät parannuskeinot yhteensä ^.^Kiitoksia tästä suloisesta luettavasta, piristi huimasti tylsää luentoani (hys, olen kyllä kunnon opiskelija!!)

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Salapiraatti, hm, miksihän meinasin kirjoittaa "Salaattipiraatti". Tuskin Hunk ylimääräisestä huomiosta pahastuu, en usko! Ja joo, minustakin tämä jäi vähän tönköksi, mutta en nyt saanut lentelemään sellaista huumoria kuin olisin halunnut, niin mentiin sitten tekojen kautta. Kuten kovin yleisesti ficeissäni ;)

Rauhasta ja rakkaudesta mulle tulee iäti mieleen yks Akkarin uudemmista Mikki-sarjoista, jossa Mikki oli joku kaupungin puutarhavastaava ja selvitteli ihmisten (eli naapureiden) puutarhaongelmia. Se kävi jonkun vanhan hippinaisen kotona kysymässä, voisko se leikata nurmikkonsa koska sen naapurilla on heinäallergia tjsp ja voikukan haituvat saa sen aivastelemaan tjsp. Mummeli suuttui Mikille ja ärjyi, sit Mikki kysyi, että "minne unohtuivat rauha ja rakkaus?" Sit mummeli usutti kaksi dobermanniaan (tjsp) Mikin kimppuun ja huusi "Pus kii, Rauha ja Rakkaus!" eheh, se oli aika loistava, vaikka olikin Mikki-sarjis ja uusi ;D

Niin! Kiitos <3 (ja nyt se puhelin pois, höh, keskity luentoon!)
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 120
  • Kurlun murlun
Jotenkin minulla on niin kummallisen selkeä mielikuva siitä, miltä uzferkit näyttävät... Sellaisia maksimissaan keilapallon kokoisia möllyköitä, vaaleanruskeita ja niillä on violetteja läiskiä nahassa. Pari pientä töppöjalkaa lisäksi ja avot. :'D Tiedä häntä menikö lähellekään ajateltua, mutta jos kuuna päivänä näkisin sellaisen otuksen, se olisi ilmiselvä uzferk. Oli miten oli, maku on taatusti hyvä ja sopii inkivääri kanssa kuin valettu. Itselläni on sitten lounaaksi eilisiä hunajamarinoituja uzferk-viipaleita. xD Ei varmaan vedä ihan vertoja Lancen mummin reseptille, mutta en ihan usko, että inkivääri sopisi kokonaisuuteen tässä kohtaa... Eikä minulla toisaalta olekaan inkivääriä kaapissa.

Otsikko on kyllä niin toimiva juurikin tuon kanaulottuvuuden ansiosta. Teemaan sopien kaiken maailman uhoaminen on vakiojuttu ja kaveria on ihan pakko pyrkiä ärsyttämään siinä toisen kaverin hoivaamisen ohella, koska miksikäs ei. :D Jotenkin tuosta höyryhengittelystä iski ihan hervottomat lapsuusflashbackit, kun muistan äitini harrastaneen tuota toisinaan ja itse pällistelleeni vieressä. Pari kertaa olen itsekin kokeillut, mutta sen suuremmin en muista, onko siitä ollut mitään sen suurempaa apua. Jollain tapaa elvyttävä kokemus se kyllä on.

Ja voihan nenä tuon lopun fluffin kanssa. <3 Ensinnäkin hyvä, että Lance tajusi hävetä vähän väärältä kuulostanutta tokaisuaan, mutta sen lisäksi Keithiltä oli kypsää olla tarttumatta siihen sen enempää ja masentumatta. Ficin teema kuitenkin oli niin duurivoittoista slice of lifea. ^^ Ja jotenkin tuo ääneen lukeminen, ja vieläpä kirja, joka ei taida olla pelkästään Hunkin suosikkikirja... Niin somaa ja vaaleanpunaista juuri sopivasti. :3 Kiitosta!

- Ayu
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Sielulintu

  • Teen suurkuluttaja
  • ***
  • Viestejä: 799
Tää oli ihan surer suloinen. Rakastan Klancea yli kaiken, ja tässä pojat oli juuri parhaimmillaan kirjotettuina. Kumpikin oli ihan oma itsensä ja käyttäytyi juuri niinkuin voisi olettaakin. Voin niin kuvitella tuonkin, että jopa kaverin auttamisesta tämä kaksikko saa aikaan jonkinlaisen kilpailutilanteen, ja ennen kuin huomaavatkaan, ääneenlausumaton kisa on alkanut.
Lopun Hobitin lukeminen oli jotain mielettömän ihanaa. Kirjana se tuntui sopivan tosi hyvin siihen hetkeen, ja ihana näin hobitin moneen moneen kertaan lukeneena ajatella, että se kuuluisi näidenkin kolmen lempikirjoihin.
Kiitos paljon tästä ficistä, joka todellakin piristi opiskelun ja kirjoituksiin lukemisen täyttämää päivää. :) 
Tervetuloa tutustumaan kirjoituksiini
ja seikkailemaan
tarinalabyrintin sokkeloihin

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Ayu, hienoa että sulla on kuva! Mulla ei ole minkäänlaista kuvaa ;D joten mennään tuolla sun mielikuvalla! Oooh, mulla oli tapana joskus muinoin, kun vielä kokkailin, tehdä sellaista kana-ruusukaali-inkivääri-kookoskerma-systeemiä, voi vitsit, vieläköhän sitä muistais miten sitä tehtiin? Taisin reseptin saada muinaiselta finiläiseltä sulolta, mutta enhämmää sitä tietenkään minnekään ylös kirjoittanut ;D pitänee joskus kokeilla. Ehkä se maistuisi uzferkilta!

Mä olen kans joskus kokeillut höyryhengitystä, mutta en muista hyötyvaikutusta. Vois kuvitella, että ainakin nenäonteloihin ois avaava vaikutus varmaan just siksi, että sieltä tulisi kaikki öklö räkä paremmin ulos ja hetken ois helpompi hengittää? Mene ja tiedä.

Joo, oon tätä hokenut viime päivät etenkin tuolla enkkupuolella, että miten mä en kertakaikkiaan osaa kirjoittaa Keithiä. Ei sen oikeesti olis pitänyt edes mitään tajuta tuosta Lancen lohkaisusta, olis vaan miettinyt, että mitenkäs Lance noin vaisuksi meni ;D koska eihän se mitään vihjailuja koskaan tajua! Mutta toki se vois haluta sovintoa Lancen kanssa ja valita siihen syssyyn kirjan, joka kyllä, on myös jonkun toisenkin lemppari kuin Hunkin ;)

Kiitos kommentista <3



Sielulintu, hahaa! Tokihan Klance alkaa vängöitteleen vastakkain ;D eihän sitä nyt sovi toista päästää niskan päälle, ehei! Varmasti vielä tulee keksittyä aina vain parempia ja parempia hoitokeinoja, mutta hei! Kaikki on okei, koska Hunk saa ansaitsemaansa huomiota oikein kaksinverroin <3

Oikein mukavata, että ficci piristi ja kiitos kovasti kommentista <3


Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 356
  • Lunnikuningatar
Vastaus: En tiedä, että mikä on uzferk, enkä ole koskaan katsonut Voltronia, joten kysymykseen vastaaminen ficciä lukematta on hyvin vaikeaa. Ilmeisesti ficin perusteella kyseessä on kuitenkin kanaa muistuttava avaruusolento, ja kanan anatomiaan ja pissimiseen vastataan esimerkiksi täällä. Avaruusolennoilla toki voi olla aika erilainen anatomia, joten en osaa tarkemmin sanoa.

Mutta! Minusta tällaiset paranteluficit ovat ihania! Tässä oli hauska ja kevyt tunnelma, ja yritetyt keinot olivat kaikki hauskoja. Sympatiseerasin myös Lancea, joka oli vähän hönö, ja sitä, miten asiat menivät pieleen. Onneksi fic kuitenkin loppui iloisesti ja Hobittikin mainittiin.

Kiitos paljon tästä tekstistä. :)


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Hahaa, mää muistelen että uzferk taisi olla ihan itsekeksimä (tai luultavasti roneninkeksimä) termi, mutta joo, se varmaan muistuttaa kanaa. Aa joo, nyt kun katoin tarkemmin A/N niin siellähän se on, kiitos Ronenin! ;D

Keith ja Lance vääntää jopa ystävän parannusyritykset kilpailuksi, Lance nyt ainakin. Musta tuntuu että kirjoitin varsin kypsän Keithin tähän ;D mutta eiköhän ne yhteisen sävelen löydä ennen pitkää! Kivaa että tykkäsit paranteluista ja hömpästä, kiitos hurjasti kommentista <3
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain