Kirjoittaja Aihe: Talvisään lämpöä, S, Harry/Draco  (Luettu 3138 kertaa)

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Talvisään lämpöä, S, Harry/Draco
« : 21.01.2018 16:52:26 »
Title: Talvisään lämpöä
Author: LillaMyy
Rating: S
Pairing: Harry/Draco
Beta: Saappaaton
Genre: drama, romance, lievä AU, pre-PWP
Disclaimer: En omista hahmoja itse keksimiäni lukuun ottamatta, enkä väitä minkään ficcissäni tapahtuvan asian olevan totta. En saa tästä myöskään minkäänlaista rahallista korvausta.
Summary: Draco kävelee pakkasessa Vuotavaan noidankattilaan odottamaan Harrya heidän treffeilleen.
Challenges: Salainen ystävä III
A/N: Sain salaisesta ystävästä toiveen, jota pidin aluksi tosi vaikeana, koska siinä oli mainittu vain pari paritusta ja genreä, muttei juuri muuta. Sitten kävin kuitenkin pienellä (vahinko)kävelyllä aikomuksenani käydä kaupassa (joka olikin vielä kiinni), ja siellä pakkassäässä tarpoessani sain idean. Lähdin sitten heti kotiin päästyäni toteuttamaan sitä, ja päädyinkin hiukkasen eri suuntaan. Olen kuitenkin aika tyytyväinen lopputulokseen, joten toivottavasti salainen ystäväni, Vendela, pitää tästä myös! <3



Talvisään lämpöä

Kylmä ja pureva viima puhalsi vaatteiden läpi, ja pakkasen jälkeensä jättämät huurrekuviot loistivat talojen ja kauppojen ikkunoissa, kun Draco käveli tuulen ja tuiskun läpi kohti Vuotavaa noidankattilaa. Hän olisi tietysti voinut käyttää Pyhän Mungon hormiverkkoa päästäkseen perille nopeammin, mutta hän oli halunnut nauttia tästä yllättävästä ja erilaisesta talvisäästä.

Lontoon asukkaat ja kauppiaat olivat jo aikoja sitten ottaneet jouluvalot pois ikkunoistaan, mutta Dracon mielestä ne olisivat nyt vasta kuuluneet sinne. Tällaiseen jouluun hän oli tottunut Tylypahkassa, eikä siihen loskaisen märkään ja kylmään jouluun, joka Lontoossa useimmiten vallitsi.

Draco kietoi värikkään kaulahuivinsa tiukemmin kasvojensa eteen, kun poikkeuksellisen hyytävä viima yllätti hänet. Silmiä kirveli ja nenää kutitti, mutta Draco ei suostunut luovuttamaan. Hän ei ollut enää kaukana, ja sisällä hän voisi pyytää Tomilta lämmittävän ryypyn odottaessaan Harrya, joka ei taatusti ollut päässyt vielä lähtemään töistä. Tylypahkalla oli tapana pitää suosikkiprofessoreitaan tiukasti otteessaan, jopa ystävänpäivänä.

Draco tunsi nenänpäänsä jäätyvän viimassa, kun hän viimein näki piskuisen ja siivottoman näköisen pubin julkisivun. Hän kiiruhti askeleitaan, sillä ajatus Vuotavan noidankattilan lämpöisestä takkatulesta ja kuumasta ryypystä houkutteli häntä liikaa.

Kun Draco avasi ulko-oven, huumaava lämpö tervehti häntä. Hän pudisteli yksittäiset lumihiutaleet takiltaan ja käveli tiskille pyytämään itselleen jotain lämmintä juotavaa.
”Pitkä päivä töissä?” Tom kysyi ojentaessaan höyryävää lasia Dracolle.
”Et osaa kuvitellakaan”, Draco vastasi maksaessaan juomansa. Hän nosti lasin huulilleen ja antoi hehkusiman lämmittää sisuskalujaan.

Vasta laskettuaan lasinsa takaisin tiskille Draco kääntyi katsomaan ympärilleen. Pubi näytti kenties jopa yllättävän tyhjältä, sillä Draco oli kuvitellut useammankin noidan tai velhon hakeutuvan juomaan jotain lämmintä niin kylmänä talvipäivänä. Toisaalta, kenties ystävänpäivä oli vienyt useimmat rakkaittensa äärelle. Sen vuoksihan Dracokin oli saapunut sinä päivänä Vuotavaan noidankattilaan. Hänellä oli tiedossa kuumat treffit maailman parhaan pimeyden voimilta suojautumisen professorin kanssa!

Draco tunsi kihelmöintiä jäsenissään, kun pubin lämpö ja hehkusima alkoivat yhdessä sulattaa häntä. Hän huomasi tunnon palaavan takaisin sormiinsa ja jalkoihinsa. Hehkusimalasin pohjan häämöttäessä takki alkoi tuntua liian kuumalta, joten hän kuoriutui siitä ulos ja laski sen vieressään olevalle tuolille.
”Et kai vain ajatellut aloittaa ilman minua?” tuttu ääni kysyi aivan Dracon korvan juuresta saaden hänen ihonsa nousemaan kananlihalle.
”Mitä sinä oikein kuvittelit?” Draco vastasi ihmetellen, kuinka Harry oli päässyt niin lähelle häntä hänen huomaamatta mitään. Draco kääntyi katsomaan takanaan seisovaa miestä, kun Harry kääntyi baaritiskin puoleen.
”Tom, yksi pullo tonttuviiniä ja yksi hehkusimaa, kiitos. Ja pyydä jotakuta toimittamaan ne ylös huoneeseen numero 12, jos viitsisit”, Harry pyysi.
”Heti paikalla”, baarimikko vastasi ja kääntyi toteuttamaan toivetta.

Harry puolestaan kääntyi takaisin Dracon puoleen.
”Sinä taasen voisit tyhjentää sen lasisi ja hinata herkullisen takapuolesi huoneeseen 12 hieman nopeammin”, hän sanoi.
”Miksi ihmeessä minä niin tekisin?” Draco kysyi kiusoitellen ja hidastaen tarkoituksella juomistaan.
”Koska muutoin joudun varmaan ottamaan sinut siinä, missä istut”, Harry henkäisi Dracon korvaa vasten. Draco nielaisi kerran, kahdesti, ja kulautti sitten nopeasti hehkusimansa yhdellä kulauksella, mikä sai hänet köhimään. Harry hakkasi häntä selkään pari kertaa, ennen kuin Draco nappasi takkinsa ja lähti kävelemään yläkertaa kohti. Hänen ei tarvinnut katsoa taakseen tietääkseen Harryn seuraavan aivan hänen kintereillään, sillä portaiden narina ja tuttu tunne selkäpiissä kertoivat selkeää kieltään siitä, että Harry seurasi tiiviisti hänen perässään.

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Vs: Talvisään lämpöä, S, Harry/Draco
« Vastaus #1 : 21.01.2018 17:14:31 »
Hei! Olipas tässä kivaa kylmän ja kuuman kuvailua rinnastettuna toisiinsa! Ensin on hyytävä pakkassää ulkona ja sen jälkeen päästäänkin lämpimään ja kuuman juoman ääreen Vuotavaan noidankattilaan. Pidin siis erityisesti lämpötilojen kuvauksesta ja talven kuvailusta ylipäätään, kun se oli niin todellisen tuntuinen, että ihan puistatti! Tuli just semmoinen kaunis joulumaisema mieleen ja olen Dracon kanssa samaa mieltä, että siltä joulunkin tulisi näyttää. Harmi, että Lontoon joulut on sellaisia kuin on, ja Tylypahkan talviset joulut on jo takanapäin.

Se oli muuten jännä, että Harry oli professori, eikä aurori! Vaikka aurorius on canonia, oli ihan virkistävää lukea välillä, että Harry on jossain toisessa ammatissa (vaikkei professorina oleminen nyt ennennäkemätöntä ole). Aina minua kiinnostaa, missä töissä Draco on Tylypahkan jälkeen, mutta harmi kyllä, se ei paljastunut. Ehkä joskus toiste sitten. :D

Noiden kahden suhde oli kyllä aika siirappinen! Mutta kylläpä se meni, vaikka melkein hampaat narskui imelyydestä, kun nuo ajattelivat toisiaan ja kommentoivat keskenään. :D Mutta ehkä se on ihan sallittua, kun kerran on ystävänpäivä ja Harry suurimman osan vuodesta ilmeisesti kiinni Tylypahkassa.

Kiitos tästä talvisesta lukukokemuksesta! Ps. Otsikko oli mitä mainioin! Hyvin tuli ne kylmät ja kuumat esille, vallan nokkelaa!

// Kappas, sokeahan minä olen. :D Vai että parantaja! Ei tämäkään nyt mikään uniikki-idea ole, mutta sopi kyllä kivasti tähän. En ymmärrä, miten multa Mungo meni ohi, kun hormiverkko ei mennyt ohi. Liikaa talvifiilistelyä varmaan, että aivot toimisi (hehe ehkä ne oli jäässä!) :D Kiva, että selvensit pökkelöä vielä kommenttivastauksessa!
« Viimeksi muokattu: 21.01.2018 17:54:20 kirjoittanut Odo »
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Talvisään lämpöä, S, Harry/Draco
« Vastaus #2 : 21.01.2018 17:50:03 »
Odo: Jes, onnistuin kuvailemaan noita lämpötiloja! Tuo pakkassää itse asiassa tuli ihan omasta kokemuksesta, kun tosiaan kävelin sinne kaupalle (joka olikin kiinni) ja jäädytin nenäni matkalla. :D Siitä sitten kumpusi kirjoittaa tällainen pätkä! (: Joo, mulle tuli yhtäkkinen mieliteko muokata canonia hieman, en tiedä edes varmuudella, että miksi, tuli vain sellainen olo. :D Ja, siis, rivien välistä luettuna tässäkin saatettiin ehkä alussa mainita Dracon työpaikka, kun hän "olisi tietysti voinut käyttää Pyhän Mungon hormiverkkoa". (; Tarkoittaa siis käytännössä sitä, että tässä Draco työskentelee parantajana. (: Siirappi tuli selvästi puoliksi vahingossa mukaan, koska itse en edes ajatellut, että tätä voisi sellaisena pitää, kun tämän kirjoitin. :'D Että hupsis vain? :D Kiiitoksia kommentista, ja otsikosta voit osoittaa kehusi Saapsin suunnalle! (;

//Hihih, eipä mitään! Talvifiilistelyt on kivoja, koska talvi on kivaa! Toivottavasti eivät kuitenkaan ihan jäässää ole sentään! (;
« Viimeksi muokattu: 21.01.2018 17:57:14 kirjoittanut LillaMyy »

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 268
Vs: Talvisään lämpöä, S, Harry/Draco
« Vastaus #3 : 21.01.2018 17:58:10 »
Kiitos LillaMyy, tämä oli ihana ennenaikainen ystävänpäivälahja :)

Oli mahtavaa tulla lenkiltä ja huomata tämä täällä. Ulkona oli ihana pakkassää, aivan kuten tässä. Keittelin kupin teetä (hehkusimaa kun ei juuri nyt ollut tarjolla) ja istahdin lukemaan tämän. Täydellistä!

Super suloinen ja ihana pre-PWP <3 Tämän tunnelma oli kiva ja tykkäsin teksin Dracosta tosi paljon. Etenkin tämä kohta oli mieleeni:
Lainaus
Hänellä oli tiedossa kuumat treffit maailman parhaan pimeyden voimilta suojautumisen professorin kanssa!
Harry on niin paras PVS-proffa kun olla ja voi! Kiitos tästä :)
Ja Draco Mungossa oletettavasti parantajana, toimii!

Dracon herkullinen takapuoli, ah ja voih! Huone Vuotavan noidankattilan yläkerrassa. Pullollinen tonttuviiniä. Voin niin nähdä mielessäni, että miten tämä olisi jatkunut!
Täytyy sanoa, että tiesit kyllä mistä naruista vedellä, sillä tämä on juurikin teksti minun mieleeni :)
Pahoittelen, etten antanut enempää mihin tarttua tämän haasteen suhteen, mutta selvisit tästä hienosti! Sillä tässä oli juuri sitä fiilistä mitä olin salaa odottanut ja toivonut. Aikamoinen ajatustenlukija taidat olla ;)

Odo sanoi tuossa kivasti kylmän ja kuuman vaihtelusta mihin yhdyn täysin. Oli mukavaa että tässä oli kylmä pakkaspäivä ja lämmintä juomaa, juuri niin täydellistä kuin ystävänpäivänä kuuluukin olla. Ja otsikkoa kehun minäkin :)

Lämmin kiitos tästä,
Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Talvisään lämpöä, S, Harry/Draco
« Vastaus #4 : 21.01.2018 18:22:40 »
Vendela: Jeeee, ihan mahtavaa, että tykkäsit tästä! Ulkona on kyllä oikeasti aivan upea pakkassää, sieltä se idea tähän tosiaan lähti!! ((: Valitettavasti hehkusimaa ei taida olla kenelläkään omasta takaa, vaikka sellaista olisi oikeasti tosi kiva kokeilla, kun se kuulostaa niin jännältä! :D Harrysta tulisi oikeasti varmasti aivan älyttömän loistava PVS-professori, varmaan osittain juuri sen vuoksikin muokkasin tässä vähän canonia. :D Hihihihih, oli aivan tarkoituksenikin luoda tässä sellainen tunnelma, että kaikki varmasti tietävät, mitä ja miten tapahtuu tämän jälkeen, itse kun en osaa kirjoittaa slash-PWP:tä. Niinpä, kaikki voivat sitten itse kuvitella sen lopun. :D Ei mitään, loppujen lopuksi oli oikeastaan aika kiva, ettei toiveissa ollut mitään kovin rajoittavaa, koska sitten saatoin lähteä just siihen suuntaan kuin teksti ja hahmot halusivat, eikä tarvinnut väen vängällä vääntää jotain! (: Hieno sattuma kuitenkin, että jotain tällaista salaa toivoitkin! :D Kiiiiitoksia ihan superisti kommentista, otsikosta tosiaan pisteet menevät Saappaattomalle!! ((:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 809
Vs: Talvisään lämpöä, S, Harry/Draco
« Vastaus #5 : 23.02.2018 18:08:34 »
Tämähän sopi vallan mainiosti tähän kylmän kirpeään iltaan lukemiseksi. Minä vain pöllönä luin ja heräsin oikeastaan vasta Odon kommentin myötä oikeasti tajuamaan että joo, kylmää ja kuumaa ja otsikossakin tuo lukee. Eläydyin kyllä kovasti tuohon kylmään viimaan, kun Draco suojautuu sitä pakoon kaulaliinansa suojiin. Sellainen keli salpaa hengityksen, ellei sitä pääse pakoon. Dracon arvaukset kuumasta professorista osuivat vallan oikeaan. Harryn puheet olivat kyllä melkoisen kuumat ja professorilla oli kiire päästä huoneeseen sen sijaan, että olisi kärsivällisesti istunut juomaan yhdet tuonne alakertaan. Mjaa, miltäköhän hehkusima maistuu, jostain varmaan löytyy resepti. Pitänee tyytyä omiin vastaaviin juomiin.
Kiitos tästä.  :)

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Talvisään lämpöä, S, Harry/Draco
« Vastaus #6 : 28.02.2018 08:24:37 »
Fairy tale: Ei sitä voi hei aina kaikkea itse huomata! :D Tuollaista säätä on kyllä aika hyvin esiintynyt nyt täälläkin päin, joten siihen eläytyminen on varsin helppoa. (: Professorilla oli selvästi hyvin selvät sävelet mielessään, että mitä tuolloin piti tapahtua, joten sitten ei ollut aikaa jäädä yksille sinne alas, vaan piti nopeasti kipittää ylös. :D Kiitoksia paljon kommentista! (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Vs: Talvisään lämpöä, S, Harry/Draco
« Vastaus #7 : 20.10.2018 15:01:47 »
Minä löysin tänne tieni Vaihdokkaiden kautta ja olipa kiva, että tämä teksti minulle valikoituikin. En olisi varmaan muuten tätä eksynyt lukemaan, kun niin harvoin HP-osastoilla käyn hakemassa lukupaloja. Drarry kuuluu minun TOP 3:een, mitä tulee HP parituksiin, ja tappelee ykköspaikasta Sirremuksen kanssa, kun enemies-to-lovers trope vaan on niin kiva.

Huhuu, fikki alkoi kovin kylmissä tunnelmissa, mutta päättyi kuumottavasti! Minusta on hauskaa, miten Harryn ja Dracon roolit ovat vaihtuneet vuosien varrella. Kun ennen Harry oli altavastaajana heidän suhteessaan (Draco aina kiusaamassa ja kaatamassa paskaa Harryn niskaan), niin nyt se on Harry, joka kiusoittelee ja sanelee heidän iltansa kulun. Haha, oon selvästi lukenut liian vähän fikkejä vanhemmasta Harrysta (tai Harrysta ylipäänsä), kun herkullinen takapuoli kuulosti niiiiin väärältä hänen sanomana ;D Hän taitaa olla vielä lapsi minun sydämessäni.

Lueskelin tosiaan tässä muidenkin kommentteja, ja minultakin meni Dracon työ kokonaan ohi, mutta tästä syytän ihan omaa tietämättömyyttäni, sillä en muistanut, mikä on Pyhä Mungo ja mitä siellä tehdään :D Minusta Harry sopisi opettajaksi, hän olisi varmasti hyvä työssään ja oppilaiden suosikki!

Tämä kaipaisi mielestäni jotain jatkofikkiä huoneessa 12 jatkuvasta illasta ;) Mutta näillä näkymin tyydyn vielä tähän shottiin, kiitoksia!

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Talvisään lämpöä, S, Harry/Draco
« Vastaus #8 : 20.10.2018 15:47:51 »
Avaruuspiraatti: Vaihdokkaat on just siitä kivoja, että sieltä voi tulla vaikka ja minkälaisia uusia tuttavuuksia vastaan. (: Heheh, en ajatellutkaan tuota Harryn ja Dracon roolien vaihtoa aiemmin, mutta nyt kun sanoit, niin niinhän tässä taisi vähän käydä. :D Täytyy myöntää, että tuo kyllä kuulostaa ehkä vähän erikoiselta Harryn suusta, mutta ei voi mitään. :D Mustakin Harry sopii opettajaksi, ehkä jopa paremmin kuin auroriksi, koska musta hän kaipaisi jotain vähän tasaisempaa kouluvuosiensa jälkeen. (: Dracosta taas tein parantajan ihan vaan, koska Draco + valkotakki = NIIICE! :D Pitää pistää korvan taakse, että tähän kaivattaisiin jatkoa. Kiitoksia kommentista! ((:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 912
Vs: Talvisään lämpöä, S, Harry/Draco
« Vastaus #9 : 20.10.2018 15:49:20 »
Tässä on hauskan ristiriitainen otsikko, ja erityisen hauska siksi, että kuvaa tekstiä niin hyvin!

En yhtään syty tälle paritukselle, mutta onneksi ei haitannut lukukokemusta. Tätä lukiessa tosiaan korostuivat nuo lämpötilanvaihdokset, mutta ei siten että olisit kirjoittanut ficin pelkästään niistä vaan siten, että tässä eläytyi tosi hyvin noihin Dracon tuntemuksiin. Pääsin tässä itsekin ihanasti talven parhauteen eli oikein kirpakkaan ulkoilmaan ja sitten siihen suloiseen lämpöön, joka odottaa sisällä <3 Ja pakko myöntää että kemia Dracon ja Harryn välillä oli tässä tosi kuumaa, ja tykkäsin ajatuksesta että Harry on PVS-professori!
Never regret something that once made you smile.

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Talvisään lämpöä, S, Harry/Draco
« Vastaus #10 : 21.10.2018 18:54:03 »
nominal: Tiedän, tykkään itsekin otsikosta kun se on just ristiriitainen ja silti niin sopiva. :D Talvi on musta paras vuodenaika, joten sitä on sitten hauska kuvailla ficceissäkin! (: Hihih, kivaa, että tykkäsit Dracon ja Harryn kemiasta tässä, vaikkei paritus niin mieluisa muuten ollutkaan. Kiitoksia kommentista! (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid