Kirjoittaja Aihe: Voltron: Itsemurhakuningas, S, Lance & Keith, oneshot  (Luettu 2659 kertaa)

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 130
  • Kurlun murlun
Ficin nimi: Itsemurhakuningas
Kirjoittaja: Ayu
Fandom: Voltron: Legendary Defender
Ikäraja: S
Mukana: Lance & Keith
Genre: Slice of life, kepeä draama

Summary: Siitä oli varmasti ikuisuus, kun hän oli viimeksi ollut tekemisissä pelikorttien kanssa.


A/N: Allright, uuden fandomin korkkaus vielä loppuvuoden puolella, check! ;D Olen jo pitkään halunnut kirjoittaa kyseisestä korttiaiheesta jotain, mutta toteutukseen ryhtyminen on aina toistaiseksi jäänyt. Loppujen lopuksi kyseinen teema sopii mihin tahansa fandomiin, jossa ollaan tekemisissä perinteisten pelikorttien kanssa klassisine kuvituksineen. Voltronkin täyttää kriteerit ja tämä teksti rymähti kasaan lumivyöryn lailla. Puhekielen autenttisuudesta en mene sataprosenttisesti takuuseen, sillä olen katsonut sarjaa enkkudubeilla, mikä taas on aika erikoista ainakin minulle. Tavallisesti nimittäin nautin piirrettyni animea lukuun ottamatta suomeksi, jos sellainen on vain suinkin mahdollista. No, oli miten oli, lukuiloja vain! :D



***



Lance oli ollut nauraa itsensä pellolle kuultuaan jonkun todella hyödyntäneen tuiki tavallisia pelikortteja sadonkorjuun ennustamiseen. Hän tosin epäili, että galakseja kiertelevä krääsäkauppias olisi ottanut itseensä, mikäli hän olisi valaissut pienten pahviläpysköjen todellista tarkoitusta, joten hän oli katsonut parhaaksi vain osoittaa vilpitöntä kiinnostusta. Kaverilla ei näyttänyt olevan huumorintajua nimeksikään. Tämä oli selittänyt haudanvakavana, kuinka salaperäisiä numerokoodeja ja kuvakorteissa esiintyviä jumalhahmoja silmällä pitäen oli mahdollista ennustaa seuraavan vuoden sato-onni etukäteen. Punainen väri merkitsi hyvää, musta taas huonoa.

Keithin syytämistä mulkaisuista huolimatta Lance oli leikkinyt mukana ja olisi ehkä tuota pikaa alkanutkin uskoa kauppiaan selostuksiin. Kaikesta päätellen kaveri oli harjoitellut niitä monet kerrat, ehkä jaaritellut ummet ja lammet ties kenelle, mutta silti huomannut lopulta menettäneensä kaupat. Hänelle kauppias ei ollut virkannut mitään suoraa vastausta, kun hän oli kysynyt, olivatko kortit kenties ennustaneet liiaksi onnetonta satoa, minkä vuoksi niistä sitten haluttiin eroon.

Oli kauppiaalla sitten ollut mikä tahansa syy luopua korttipakasta, se oli jäänyt hänen taskuunsa ihan kelpo hintaan. Lance oli vikkelästi silmännyt sen läpi ja todennut neljäntoista kortin uupuvan tavallisesta päälle viidestäkymmenestä. Moniin peleihin asialla ei juuri ollut merkitystä, mutta sadonkorjuuta ajatellen moinen olisi ollut katastrofi – tästä hän oli suvainnut huomauttaa kauppiaallekin. Maapallolle tyypillisellä aikakäsityksellä moinen vastasi sentään kahta viikkoa, vaikka tosiasiassa Lancella ei ollut käsityksen poikastakaan siitä, miten ennustaminen käytännössä tapahtuisi.

Siltikin, jotta hän olisi ollut valmis ottamaan riskin kahden viikon arvuuttelusta satojensa suhteen, hän oli tinkinyt alkuperäisen hintapyynnön rutkasti alemmas. Lance olisi jatkanut pidemmällekin, ellei Keith olisi kyllästynyt seuraamaan tilannetta ja nykäissyt häntä kauluksesta toisaalle viattomia myyntimiehiä ärsyttämästä. Naamataulusta päätellen se heppu oli tainnut olla viattomuuden skaalassa toisessa päässä, mutta Lance oli antanut periksi saatuaan haluamansa. Siitä oli varmasti ikuisuus, kun hän oli viimeksi ollut tekemisissä pelikorttien kanssa.

”Okei, sun vuoro.”

Keithin ääni tavoitti Lancen ajatukset hänen tuumiessaan ohimennen, miten yllättävän hyvässä kunnossa kortit yhä olivat. Ilmeisesti niitä todella oli kohdeltu pyhinä esineinä.

Lance silmäili pöytään asetettua patakuutosta ja irvistäen laski omalle puolelleen patakuningattaren. Oli masentavaa luopua niin korkeasta kortista kierroksen puolivälissä, mutta minkäs sitä mahtoi. Tikissä kun oli omat sääntönsä.

”Mitenkäs on, löytyykö vaikka ristiä?” Lance hymähti pyytäessään kympin voimin Keithiä vastaamaan haasteeseen.

”No joo”, Keith tokaisi takaisin ja veti korttiensa joukosta ristikolmosen, joka sai virneen hänen huulilleen.

”Heikko esitys”, hän huokaisi ja vaihtoi maaksi taas padan säilyttäen etulyöntiasemansa. ”Löytyykö seiskaa isompaa?”

”Ei löydy enää koko pataa”, Keith tuhahti ja laski pöydälle pieniarvoisen ruutukortin.

”Ahaa, voi räkä!” Lance virnisti ilkikurisesti. ”No entä lisää pataa?

”Edelleenkään ei!” Keith iski kädestään ristikahdeksan, joka ei tehnyt kunniaa hänen patahaasteelleen. Pakko oli yrittää lyödä jotain sellaista, mitä ei ehkä päätösvuorolla tarvitsisi.

”Hmmm!” Lance myhäili nauttien pelikaverinsa ahdingosta. Kädessään olevan viimeisen korttinsa kanssa hän joutui silti hieman vetämään henkeä. Jos se olisi ollut patakuningas, hän olisi pyyhkinyt Keithillä lattiaa ilman epäilyksen siementä. Ongelma oli, että tämä kuningas oli luonnehdittavissa pikemminkin herttaiseksi. Kyseinen kortti takaisi hänelle voiton, ellei Keithiltä löytyisi viimeisenä korttinaan kyseisen maan ässää.

Riski oli pieni, mutta se oli riski siitä huolimatta. Muutakaan vaihtoehtoa hänellä ei tosin ollut, joten henkeään pidättäen Lance lätkäytti herttakuninkaan oman pakkansa päällimmäiseksi ja toivoi parasta.

Väri oli paeta Lancen kasvoilta Keithin vilkaistessa häntä kulmiensa alta ovela hymy huulillaan. Sitten tämä viskasi omalle puolelleen kaukana hertasta olevan ristirouvan.

Tajutessaan voittaneensa Lance ei säästellyt tuuletuksiaan.

”Hahaa, siitäs sait, luuseri!”

”Se oli vaan toinen voitto viidestä.”

”Ei vaan jo toinen viidestä!” Lance korjasi sormeaan heristellen ja kaapaisi kortit yhteen pakkaan ojentaen sen kierroksen häviäjälle sekoitettavaksi. ”Tee työt ja opi pelaamaan!”

Keith otti kortit huokaisten vastaan. ”Tuo sun jalo voittaja-asenne on jotain ihan käsittämätöntä.”

”Hei, harvemmin mä edes voitan korttipeleissä, joten anna nyt vähän edes lesota!” Lance heitti takaisin. ”Itse sä sitä paitsi menit ehdottamaan tikkiä!”

”No, sun oma ehdotuksesi oli täyttä roskaa.”

”Iso paha räsypokka veti sisun kaulaan”, Lance näpäytti livauttaen suupielestään muutaman kanan kotkotusta imitoivan äänen. Kypsänä aikuisena Keith jätti eleen pidemmän päälle huomiotta ja pysähtyi katsomaan pakan päällimmäistä korttia tarkemmin.

”Oletko muuten ikinä huomannut, että tämä kuningas vetää miekan päänsä läpi?”

”Täh?” Keithin kommentti tuli ihan puun takaa.

”Katso itse.”

Aluksi Lance odotti kaverinsa puhuvan ihan mitä sattui, mutta standardipakan mukaista herttakuninkaan kuvaa katsoessaan hänen oli myönnettävä Keithin olevan oikeassa. Näytti tosiaan erehdyttävästi siltä kuin hahmo olisi poseerannut muuten täysin tyynesti, mutta jostain syystä päättänyt iskeä miekan kallonsa halki.

”Oho, aika jännä”, Lance mutisi ällistyneenä yksityiskohdasta. ”En mä olekaan ennen tajunnut, että sillä on jotain tuollaista mielessä.”

”Vähän karua kyllä. Tuon kai pitäisi olla se leppoisin korttiukko.”

”Ei, odotapa hetki, ei se olekaan itsemurhakuningas!” Lance huomasi jotain muutakin ja osoitti kuvaa. ”Sillähän on molemmat kädet rinnuksilla ihan nätisti!”

"Mä luulen, että sä hämäännyt sen peilikuvasta."

"Siltikään sen vasen käsi ei voi tulla hartiasta läpi tuolla tavalla."

Keith otti kortin ja ilmeestään päätellen totesi saman asian. ”Eli joku tosiaan hiippailee takaapäin miekan kanssa.”

”Mutta kuka?” Lance innostui leukaansa mietteliäänä rapsuttaen. ”Näkyy vaan pelkkä käsi, joten paha lähteä sokkona arvaamaan!”

”Ja millä motiivilla?” Keith lisäsi.

Lance kohautti olkiaan. ”Rahan takia?”

”Tai vallankaappauksen? Jos joku haluaa syrjäyttää nykyisen hallitsijan ja astua tilalle?”

”Hmm, ei huono arvaus”, Lance myhäili kulmat pohdiskelevasti rypyssä. Näköjään moinen pikku arvoitus herätti hänen mielenkiintoaan enemmän kuin olisi luullut. ”Okei, meillä on motiivi, mutta entä se tekijä?”

”Universumi on täynnä mysteerejä”, Keith tuhahti huvittuneena ja alkoi sekoittaa kortteja selkeänä vihjeenä, että kenties pelin oli jo hyvä päästä jatkumaan. Lance puolestaan näytti pettynyttä naamaa.

”Ei riitä tuo selitys. Nyt tämä juttu häiritsee koko loppuelämän!”

”Älä muuta sano.”



***

Psst, havainnollistava kuva kyseisestä pelikortista, olkaa hyvä. ;D
« Viimeksi muokattu: 08.02.2022 02:18:39 kirjoittanut Maissinaksu »
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Vs: Voltron: Itsemurhakuningas, S, Lance & Keith, oneshot
« Vastaus #1 : 26.12.2017 19:51:09 »
Koska ilmeisesti en ole antanut itsestäni vielä tarpeeksi höpsöä kuvaa, kai mun pakko kertoa, että rupesin melkein itkemään innosta, kun huomasin sun kirjoittaneen jotain Voltronista :'D Yksi lempikirjoittajistani + lempifandomeistani = erittäin sekava ja pasmansa menettänyt pieni piraatti.

Aww, jo on pojilla arvoitukset mielessä! Minusta tuo kuningas näyttää siltä, kuin se raaputtaisi päätään tuolla miekalla/tikarilla :'D Ihmettelen, että kaksikko on jo kaksi peliä pystynyt pelaamaan ilman, että ovat suuttuneet toisilleen ja lähteneet ovet paukkuen lätkimään omiin huoneisiinsa! Ehkä ne alkaa pikkuhiljaa tuolla avaruuden äärettömässä äärettömyydessä lämmetä toisilleen, ken tietää ;-)

Kiitoksia tästä, piristi huisisti päivääni!

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 130
  • Kurlun murlun
Vs: Voltron: Itsemurhakuningas, S, Lance & Keith, oneshot
« Vastaus #2 : 26.12.2017 21:09:17 »
Voi eih, huikean iso kiitos! Awws, ihan höpsö olet, Piraatti! :-* <3 <3

Hahhah, jotenkin herttainen ajatus, että se kuningas itse vähän rapsuttelisi takaraivon kutinaa. xD "Ei minulla nyt muutakaan apuvälinettä ole, joten tällä mennään." Ehkei herttakuningas muutenkaan ole se nelikon fiksuin hallitsija, joten se lienisi hänelle suhteellisen tavallista...

Kentiespä tämä kaksikko tosiaan on jo alkanut hitusen lämmetä toisilleen, kun vielä toistaiseksi istutaan sulassa sovussa samassa pöydässä mysteeriä pohtien! :D Tosin se oli vasta toinen peli viidestä, joten voi hyvinkin olla, että viimeistään seuraava katkaisisi kamelin selän, ainakin jos Lance jatkaisi halpamaista voittajaurpoiluaan, jos sattuisi voittamaan lisää. Tai sitten Linnassa on juuri silloin niin tylsää, että viihdettä on pakko yrittää repiä vaikka hampaat irveessä korteilla sotien, vaikka tilanne kehittyisikin vähemmän rakentavaksi. 8)

- Ayu
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Voltron: Itsemurhakuningas, S, Lance & Keith, oneshot
« Vastaus #3 : 27.12.2017 17:49:51 »
Otsikko minua hämäsi kovin, ennen kuin etsin käsiini korttipakan ja herttakuninkaan. Haha! Mitenkäs tuota en oo koskaan huomannut x)

Ja jestas! Sadonkorjuun ennustaminen pelikorteista! Toki siis tiedän, että pakassa "kortteja on 52, yhtä monta kuin on viikkoja vuodessa" mut en oo koskaan tiennyt, että pelikorteillakin vois ennustaa! Nyt valehtelin, oon kuullut siitä joskus, mutta en jotenkin oo tajunnut. Tarotit on paljon kivempia :P

(Btw. enkkuaudio on ehdoton! Tai siis mun mielestä suomiaudiosta ei voi Voltronin suhteen edes puhua samassa lauseessa enkkuaudion kanssa :F suomisubeja oon joskus hetken aikaa pitänyt päällä että oon nähnyt, miten joku tietty kohta on suomennettu, mut kyllä muuten pidän enkkusubitkin koska  valitettavasti käännösten laadusta on usein motkotettavaa, käsittääkseni Netflix ei kauhean virallisia kääntäjiä palkkalistoillaan pidä tai jos pitää, niin piiskaavat tekemään niin nopeeta, että laatu kärsii :E)

Veikeä ajatus, että joku alieni olisi tosiaan käynyt Maassa ja ottanut sieltä pelikortit mukaansa! Ehkä todennäköisempää on, että Maasta on kaapattu ihmisiä ennenkin ja näillä on sattunut olemaan pakka taskussa. Eikös tästä ole jotain teorioitakin, ihan kuin oisin jossain vasta nähnyt. Tosin nään tumblerin ihmeellisessä maailmassa niin paljon kaikenlaista, että eipä ihme jos tästäkin ei jotain. Tai sitten se oli ficissä. Hmm. Mutta enigeis! Ovat kortit päässeet hyötykäyttöön parin viikon verran lyhenneltynä versionakin ;D

Tiäks, oisin ollut ehkä onnellisempi, jos Lance olisi hävinnyt pelin x) tosin se on niin huono häviäjä, että ficci olisi ehkä loppunut siihen XD että sen kannalta parempi ratkaisu tämä!

Käh! Täähän vaatii selkeesti jatko-osan, jossa ilmiötä pohditaan lisää! Ehkä muiden paladinien avustuksella! Tai sitten post-coitaalisessa tilassa ahtaan punkan uumenissa <3


Kiva ficci! Siivu sellaista tavallista kasarmielämää, vaikkakin sitten Leijonalinnan uumenissa :) mitähän sieltä Linnastakin muuten löytyy, taitaa olla aika iso paikka, varmasti varastoissa on mahdottomasti 10k vuoden takaisia tavaroita ;) löytyiskö piikivisiä nuolenpäitä tai kivikirveitä? :P

Ja JEEEEE, olet imaistu tiukasti Voltron-maailmaan! Hienoa! Maailma (ja tällä tarkoitan Finiä) tarvitsee lisää suomenkielistä Voltronia <3 btw. muista käydä joskus tsekkaan #teamvoltrn #teamvoltron @quakenet, emme siellä varo spoilereita :P



Kiitos tästä herkusta <3



// Haha, joo, Piraatti fl00das irkkiin varmaan 15 riviä JEEEEEEEEE:tä kun näki sun ficin :P

« Viimeksi muokattu: 27.12.2017 22:11:12 kirjoittanut Beelsebutt »
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 130
  • Kurlun murlun
Vs: Voltron: Itsemurhakuningas, S, Lance & Keith, oneshot
« Vastaus #4 : 27.12.2017 22:09:01 »
Hii, paljon kiitoksia, Beelsebutt! <3<3

En tiedä, miten "yleinen" juttu tuo kortin kuvan tarkoitus on, että mikä virallinen syy sille on annettu. Kunhan lienee vain kuvitettu tuolla tavalla, ja katsoja saa itse päätellä? :D Itse olin pitkään luulossa, että majesteetti itse on asialla, kunnes kamuni ajatteli tilanteen toisin ja valaisi, että se saattaa olla itse asiassa salamurha. Siitä tosin en mene takuuseen, onko hänkään oikeassa... Lyhyesti sanoen erittäin hämmentävä tapaus koko homma. xD Tavallisilla korteilla ennustamisesta en tiedä tuon taivaallista. Oletettavasti sellainen on kuitenkin mahdollista kaikkien kuvien ja numeroiden ansiosta. Itse olin näköjään juurta jaksain tyhmällä päällä, kun en tajunnut saman tien yhdistää 52 korttia suoraan samaan määrään viikkoja. Oh dear.

Sinänsä minua kiinnostaisi katsoa Voltronia pikkuisen suomeksikin dubattuna, mutta englannin juurruttua jo mieleen se tuskin aiheuttaisi muuta kuin hämmennystä ja mielipahaa. :D Keithin suomiääni tosin sattuu suomeksi olemaan sama kuin ATLAn Zukolla, plus muutamia muitakin tuttuja näyttelijöitä taisi olla mukana, joten hmmmm. Eipä sillä, Keithin ääni Yeun esiintyy myös Legend of Korrassa. :D

Tarina ei kerro, mitä kautta kauppakaveri oli saanut kortit haltuunsa, mutta Lance antaa niille varmasti hyvän kodin. Aluksi itse asiassa ajattelin, pitäisikö Lancen hävitä, mutta kuten todettua, ehkä pelituokio olisi päättynyt ovien paiskomiseen ja mökötykseen liian äkkiä. xD Kyseessähän tosin oli vasta toinen voitto viidestä, joten mistä sitä tietää, vaikka pelionni olisikin myöhemmin kääntynyt, höhhöh. Keith osaa joka tapauksessa suhtautua häviämiseen kypsemmin, tosin ehkä tämä osaisi maanitella superhuonoa häviäjää näyttämään vähän iloisempaa naamaa jälleen...

Huuu, olisi niin herkullista pistää näitä jutustelemaan saman punkan suojissa post-coitaalisessa hehkussa jotain yhtä syvällistä kuin pelikorttikuninkaan kohtalo. Oikeastaan mikä tahansa dialogi kyseisestä lähtökohdasta olisi aika hitsin nice. ^^

Tämä fandom tosiaan näyttää pyydystäneen minut verkkoonsa, tosin siitä saa enemmän syyttää ihania henkilöhahmoja ja -kemioita kuin scifiä ja teknistä sisältöä, josta en välttämättä tajua puoliakaan. ;D Minua ilahduttaa suuresti, että pääsin mukaan johonkin sellaiseen sarjaan, josta on luvassa sekä uutta canon-materiaalia että myöskin sellaiseen, joka inspiroi hienoja kirjoittajia tarinoimaan ja jakamaan ajatuksiaan. Ei tarvitse olla se yksi harvalukuinen fani harvalukuisten ficcien keskellä. xD Jonkin verran jaksoja on vielä katsomatta, mutta viimeistään suhteellisen spoilerivapaana voisin pistää korvan taakse tuon sivuston. Ihan uusi minulle. :O

Kiitoksia vielä! *w*

- Ayu

"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 614
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Voltron: Itsemurhakuningas, S, Lance & Keith, oneshot
« Vastaus #5 : 07.02.2022 18:14:31 »
Aina hauska lukea, millaisilla ficellä porukat korkkailee fandomeita (varsinkin jos on sitten kyseisestä fandomista kirjoittanut paljon). Tän aihe tosiaan sopis tosi moneen fandomiin, mutta Voltron on kyllä hyvä valinta. Mä tykkäsin tosi paljon tosta alun höpinästä ja selityksistä siitä, miten Lance on korttipakan itselleen lopulta saanut. Jotenki symppistä mun mielestä kans se, että niistä puuttuu osa mutta ne ovat muuten tosi hyväkuntoiset ja selvästi vaalitut. Aina kehun sun dialogeja, ja ne oli tässäkin erinomaiset, mut must tuntuu et tykkäsin vähän liikaakin tosta alusta ;D Mielenkiintoista höpinää.

Piti itsekin tämän luettuani tarkistaa netistä, et millainen se standardiherttakunkku onkaan, kun mä oikeestaan muistan vain miltä rouvat ja jätkät suunnilleen näytti. On kyllä mielenkiintoinen asettelu sillä miekalla :D Tai mistäs me tiedetään, onko se edes miekka, mitä jos se onkin joku kampa jossa on vain pähee kahva XD Ja sitten se kampailee kutrejaan sillä. Mieleen tuli tästä myös se Suomen leijonavaakuna, kun se näyttää siltä että olisi iskenyt miekan päänsä läpi, ja aiheeseen liittyvä SATW-sarjis :D Onkohan herttakuninkaalla ja meidän spessujellonalla jotain yhteistä ;D

Musta oli ihan kiva, että Lance voitti pelin, koska pitäähän sen antaa vähän lesota ;D Eikä tosiaan olis toi keskustelu varmaan onnistunut, jos se olis mennyt häviämään. Oltais varmaan menty mökötyksen puolelle siinä tapauksessa. Murjottavassa Lancessa on kyllä jotain herttaista, mutta onhan kaikilla loppujen lopuksi helpompaa, kun se on hyvällä tuulella. Ja kyllä Keithillekin voittohetkiä varmasti siunaantuu, kun kerta tuokin oli vasta/jo toinen voitto viidestä.

Kiva valinta oli musta sekin, että Keith oli se, joka aloitti tuon keskustelun itseään miekalla iskevästä kuninkaasta :D Lancelta moiset havainnot on paljon enemmän odotettavissa, niin tämmöset tulee enemmän sieltä puskista :D Hymyilytti heidän muukin keskustelunsa kuninkaan kohtalosta ja mahdollisen (itse)murhan motiiveista. Niin syvällistä ;D
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 130
  • Kurlun murlun
Vs: Voltron: Itsemurhakuningas, S, Lance & Keith, oneshot
« Vastaus #6 : 16.02.2022 16:20:39 »
Äw, kiitos, Larjus! <3

Se on kieltämättä aina kiva katsoa jälkeenpäin, mikä teksti oli kenenkin ensimmäinen mistäkin fandomista. Omien helkkarin monien ficcieni tapauksessa en ole kaikista fandomeista enää varma, mutta jotkut tekstit muistaa aika nopeasti. Tämä oli sellainen yleispätevä skenaario, josta olin halunnut joskus kirjoittaa ja olin silloin juuri sopivasti höynähtänyt Voltroniin. :D Oh those days. <3 Ihanaa jos tuo alku iski, sitä oli kiva kirjoitella!

En muista oliko siitä joskus tullut jotain virallista kommenttia siitä, että mikä se homma herttakuninkaan kohdalla on, mutta itse uskon salamurhaajateoriaan. xDD Kampa olisi kyllä päheä vaihtoehto sekin ja voi eiii, muistan tuon SATW-sarjiksen. Suomen leijona on niin sympaattinen. ::'D

Tässä oli kyllä mukana sellaista vanhan ajan Klancea, joka nojaa ihan täysillä siihen, että vattuilu tuo kotoisaa tunnelmaa ja toimii hyvänä bonding elementtinä. Jotenkin hauskan nostalginen olo tuli tästä. xD Kyllähän sitä keskusteluakin saa noin mielenkiintoisesta aiheesta aikaan, vaikka todellinen yhteistyö mahdollisen murhan selvittämiseksi kariutuisi varmastikin melko nopeasti... Kiitän vielä!

- Mai
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."