Kirjoittaja Aihe: Eräänä jouluna eräässä uusioperheessä || S, Sirius/Remus, Fix-It-AU, slice-of-life  (Luettu 3643 kertaa)

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Nimi: Eräänä jouluna eräässä uusioperheessä
Kirjoittaja: Arte
Ikäraja: S
Hahmot: Sirius, Remus, Harry
Tyyli: slice of life, draama, pienimuotoinen söpöily, Fix-It-AU

Osallistuu: Genretasohaaste (AU)

A/N Rauhallista joulua, Azure! ♥ Tämä on irkin Secret Santa -lahjasi! Kerroit lempiparitukseksesi Sirius/Remuksen, joten päätinpäs kokeilla kirjoittaa heistä, vaikka minä ja slash emme yleensä kauhean hyvin tule toimeen.


Eräänä jouluna eräässä uusioperheessä

”Harry!”

Harry kikatti ja pinkoi pitkin asuntoa jarrusukat vinkuen. Taaperon kädessä sojottavasta taikasauvasta sinkoili kultaisia kipinöitä.

”Remus!!” Sirius huusi seuraavaksi ja koetti sitten lähestyä sohvan takana piilottelevaa lasta. Oma taikasauva poltteli kaavuntaskussa, mutta hän halusi välttyä korviahuumaavalta parulta, joka seuraisi sitä, että sauva noudettaisiin kutsuloitsulla taaperon kädestä.

”Mitä?” kuului keittiöstä.

”Missä sinun sauvasi on?” Sirius kysyi hampaitaan kiristellen. Harry oli kurkannut sohvan takaa, nähnyt hänet ja pinkaissut nauraen verhon taakse.

Remus kuului kolistelevan ympäriinsä. ”En tiedä. Laskin sen juuri tähän…”

Verho oli alkanut savuta. Sirius sinkosi sauvankärkensä verhoa kohti ja suihkutti sen märäksi.

”Saa, saa!” kuului riemastunut ääni verhon takaa. Kultaisia kipinöitä ei enää näkynyt, sillä Harry oli rynnännyt esiin verhon takaa ja huitoi nyt sauvalla ympäriinsä keskittynyt ilme kasvoillaan.

”Anna minä teen sadetta!” Sirius kiiruhti pojan luokse ja nappasi sauvan tämän kädestä samalla, kun suihkutti omalla sauvallaan vettä heidän ylleen. Harry hihkui ilosta ja huitoi käsillään kylmiä pisaroita. Sirius huoahti helpotuksesta, vaikka Harryn tukka oli pian aivan märkä.

”Miksi te olette ihan märkiä?” Remuksen hämmentynyt ääni kysyi.

Sirius kääntyi mulkaisemaan olohuoneen ovensuussa seisovaa kumppaniaan. ”Eräs löysi erään tietyn esineen erään tietyn ihmissuden jäljiltä.”

Remus irvisti. ”Vannon, että laskin sauvan kädestäni vain hetkeksi…”

Sirius pudisti päätään väsyneesti. ”Mitään ei sattunut. Meidän pitää vain olla huolellisempia.” Hän laski sauvansa, ja Harry ulahti.

”Saa!”

”Huomenna voidaan tehdä ulkona sadetta”, Sirius sanoi ja nosti Harryn syliinsä. Poika haukotteli. ”Mennäänpä nyt kuivaamaan tukkasi ja sitten mennään sänkyyn.”

”Tali Kali!” Harry sanoi tomerasti.

”Voidaan lukea vähän Tanili Kanilia”, Sirius myöntyi helpottuneena siitä, ettei poika tänä iltana kiukutellut sänky-maininnasta.

Kun Harry oli viimein nukahtanut (Tanili Kanilin satu oli pitänyt lukea kolmesti ennen kuin tämä rauhoittui), Sirius hieroi silmiään ja lysähti Remuksen viereen sohvalle. Mies kohotti kättään, ja Sirius painautui tämän kainaloon.

”Olipa taas päivä”, Sirius huokaisi.

”Oli”, Remus mumisi ja painoi huulensa vasten Siriuksen ohimoa.

”Tällaistako tämä tulee olemaan?”

”Luultavasti.”

”Pärjätäänkö me?”

”Kyllä tästä selvitään.”

Sirius huokaisi jälleen, mutta kiemurteli sitten parempaan asentoon Remuksen kainalossa. Hän painoi päänsä vasten Remuksen olkaa ja nuuhkaisi miehen tuttua tuoksua. Se rauhoitti.

Jamesin ja Lilyn kuolemasta ei ollut edes kahta kuukautta. Silti tuntui kuin siitä olisi kulunut jo vuosia, ja toisaalta taas vain muutama päivä. Siriuksella oli jatkuva ikävä Jamesia, eikä Harryn hoivaaminen varsinaisesti auttanut. Samalla vauhdikkaan taaperon perässä pysyminen vaati kuitenkin niin paljon huomiota ja energiaa, ettei ikävälle ollut niin paljon tilaa kuin muussa tilanteessa olisi voinut. Sirius rakasti Harrya ja oli helpottunut siitä, että tämän huoltajuus oli myönnetty hänelle kummisedän velvollisuuksien nojalla heti, kun Peteriä ja häntä koskeva oikeudenkäynti oli saatu päätökseen.

”Tuntuu vieläkin hurjalta, että meillä on nyt pieni poika”, hän mumisi.

Remus hymähti ja heilautti sauvaansa kohentaakseen takassa kytevää tulta. ”Niinpä. Mutta kyllä tähän tottuu. Kyllä me kaikki totumme. Kyllä kaikki järjestyy.”

Sirius virnisti väsymyksestä huolimatta. ”Kuutamo, aina välillä hämmästelen pakonomaista tarvettasi optimismiin. Mutta en jaksa enää ajatella uutta vanhemmuuttani ja uutta poikaani. Olen liian väsynyt siihen.”

”Mitä sitten haluaisit tehdä?” Remus suuteli Siriuksen päälakea.

”Olla tässä sinun suudeltavanasi”, Sirius sai vain vaivoin sanat muodostettua. Hänen silmänsä painautuivat vastustamattomina kiinni, ja hän nojautui voimakkaammin vasten Remuksen rintakehää. Takkatulen lämpö hohkasi ihanasti vasten poskea, joulusukat heiluivat tunnelmallisesti takanreunuksella, ja Remus oli juuri oikeassa asennossa...

Remus hymähti ja kietoi kätensä paremmin Siriuksen ympärille. Hän kurotti niskaansa saadakseen painettua suudelman Siriuksen otsalle. Mies ynähti jotain epämääräistä ja rentoutui vielä enemmän häntä vasten. Remus hymyili, syleili Siriuksen lämmintä vartaloa ja sulki omatkin silmänsä. Tässä oli hyvä. Juuri tässä. Pian hänkin nukahti.


A/N Olen aina halunnut lukea ficin, jossa Sirius ei joudukaan vankilaan ja hän ja Remus saavat kasvattaa Harryn. Olen vähän huono etsimään luettavaa ilman suosituksia, joten en ole kyseisellä kaavalla kerrottuihin ficceihin törmännyt, joten ajattelin nyt sitten ottaa tilaisuudesta vaarin ja kirjoittaa onnellisemman elämänalun Harrylle. (:


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Olipas tämä ihana. :) Tulin nyt lyhyesti kertomaan, että luin ja tykkäsin. Olen itse tästä skenaariosta kuullut, mutta en muista itsekään lukeneeni ficciä, jossa Sirius ja Remus kasvattaisivat Harryn. Mukava, että päätit toteuttaa tuon aiheen!


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Melodie

  • ***
  • Viestejä: 1 355
  • Banneri @ Crysted
Voi ei miten suloinen! Ihana pikku uusioperhe. Siellä Harry saa temmeltää ja leikkiä taikasauvoilla, hihih. <3 Ja ymmärrettävää että pärjääminen mietityttää. :D

Azure

  • Vampyyrityttö
  • ***
  • Viestejä: 248
Kiitos, Arte!

Tämä oli aivan ihana, tykkäsin kyllä valtavasti ♥
Itsekin pidän ajatuksesta, että Sirius olisi päässyt kasvattamaan Harryn (ja Remus Siriuksen parinahan on aina vain plussaa :D ), ja tämä oli kyllä hieno kuvaus siitä, minkälaista tämän uusioperheen arki voisi olla.
Pikku-Harry oli aivan suloinen taapero kyllä tässä ja tykkäsin Sirius/Remus kohtauksestakin valtavasti :)

Kulmahampaita
A former lunatic, I'm much healthier now - Peter Hale

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Odo, jei, kiva että tykkäsit! ♥

Mel, jee taikasauva-Harry!! Minustakin tämä on varsin söpö pieni perhe ♥ Ja niinpä, kyllä sitä nyt varmasti vähän pohdituttaa jos yllättäen vanhemmaksi joutuu! Yleensä kun siinä on se 9kk sopeutumisaika, eikä tässä ollut mitään sellaista. :/

Azure, jee, kiva että tykkäsit Siriuksesta kasvattamassa Harryn ja tietenkin Sirius/Remuksesta! ^^ Ihanaa että taapero-Harry oli suloinen, koska lapsista on vähän haastava kirjoittaa.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Rowena

  • ***
  • Viestejä: 1 014
AU ei ole suosikkigenrejäni, mutta Sirius kasvattamassa Harrya on kyllä ihana ajatus! Ja tämä oli suloinen, hauska ja elämänmakuinen teksti. Jäi hyvä mieli! Semmoinen, että kyllähän kaikesta selviää.

Teknisesti toimi hyvin tuo, että alussa kuvataan lapsiperhearkea huumori edellä, mutta sitten rauhoitutaankin muistelemaan kuolleita ystäviä ja sitä, miksi tässä tilanteessa oikeastaan ollaan. Tosi tunnistettava on tuo ajatus, että kuolemasta tuntuu olevan toisaalta aivan vähän, toisaalta todella paljon aikaa.

Ja haha, jos jästiperheissä kännykät on niitä aikuisten vempeleitä, jotka lapsia kiinnostaa, niin voin hyvin kuvitella, että velholapsille just taikasauvat on kovaa valuuttaa :D. Hykerryttävä tuo Harryn sauvavarkaus! Kuulen korvissani, miten jarrusukat vinkuu x).

Kiitos tästä ja kaikkea hyvää uudelle vuodelle!

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Rowena, oi, kiva että jäi hyvä mieli! (: Joo, vähän ehkä sellainen "ääk"-tilanne tuo sauvavarkaus, koska sauvalla saa vähän helpommin vahinkoa aikaan kuin älyhärpäkkeillä. :D Mutta mitä vanhempi edellä niin sitä lapsi perässä! Ihanaa että tykkäsit tunnelmasta ja oikein hyvää uutta vuotta myös sinulle!


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Nawwww :33333

Olipas suloinen ficci! Joo, ihana AU tämmöinen, oon joskus itsekin asiaa miettinyt, mutta ei ole silleensä tullut kirjoitettua ;D minusta tuntuu, että MadMarthalla taitaa olla jotain tänne päin? Rarrya? Anyone?

Tykkäsin erityisesti siitä, kuinka tottuneesti Sirius kaikesta panikoinnistaan huolimatta sai tilanteen rauhoitettua! Ja ehkä vielä erityisesti siitä, että rauhoittelijana oli nimenomaan Sirius ja tilanteen laukaisevana, unohtelevana tekijänä Remus :P

Kiitos tästä namupalasta <3
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Bb <3

Tämä on ihana AU! Minun sydäntä niin särkee, kun näin ei oikeasti tapahtunut. MadMarthalta olen lukenut sellaista, että Harry adoptoidaan joskus teininä, mutten vielä ainakaan törmännyt mihinkään, missä olisi ollut vauvasta asti huoltajuus.

Sirius on katsos luotu isäksi! Vaikkei hän sitä varmasti olisi uskonutkaan. :P Mutta ei, epäilen että vetreä nuori mies kyllä oppii nopeasti taaperonhoidon salat, koska jos ei opi, vauva on kohta kuollut eikun... Ja mun Remus ainakin on vähän hajamielinen! toyhtolla on kyllä voinut olla jotain vaikutusta tähän asiaan. :D

Kiitos <3


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Dokumentti

  • ***
  • Viestejä: 1 324
Eksyin tänne stalkkerinappulan kautta. Otsikko ja varsinkin Sirius/Remus AU houkutteli jostain syystä. :D Koin vielä iloisen yllätyksen huomattuani, et tää oli sun kirjoittama! Oon aina tykännyt sun kirjoitustyylistä. :)

Harmittavan vähän löytyy tosiaan ficcejä, joissa Harry saa elämälleen onnellisen alun ja Sirius välttää 12 vuottaan Azkabanissa. Joten tämä oli oikein tervetullut tapaus!

Sirius ja Remus on mulle sellainen hyvän mielen paritus, joita tulee yleensä luettua typerä hymy huulilla, on ne vaan söpöjä!
Nämä kaksi varmasti saavat aikaan mielenkiintoisia tilanteita toimiessaan kasvattajina, mutta yrittävät kuitenkin kaikkensa. :D

Voin niin hyvin kuvitella Siriuksen lukemassa pikku Harrylle iltasatua kolme kertaa!<3
Ihanaa, kiitos tästä lukukokemuksesta!<3
Ava&banner @Waulish
Spend life with the people who make you happy,
not the people who you have to impress.

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Aww, Dokumentti, tulipas hyvä mieli kommentistasi! Tän oli tarkoituskin olla tällainen hyvän mielen teksti, että kerrankin kaikki menisi jotenkin vähän paremmin kuin mitä kirjoissa on mennyt! Minua aina niin harmittaa se epäreilu elämä, jonka sekä Harry että Sirius saavat! Onneksi on olemassa ficit <3 Kiitos kommentista!


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 201
Tuo "Etsi otsikko ja kommentoi" -haaste on kyllä huippu kun sitä kautta löytää tämmöisiä ihanuuksia <3

Minua kiehtoo aivan valtavasti tämä asetelma, että Sirius ja Remus kasvattavat Harryn, tosin tämä taitaa olla ensimmäinen ficci mitä olen tällä asetelmalla lukenut ja ainoa miinus tässä tekstissä oli se, että tämä loppui aivan liian pian! Olisin lukenut mielelläni paljon pidempääkin tarinaa mutta ymmärrän hyvin, että tämän tarkoitus oli olla tämmöinen slice of life-pätkä ja sellaisena tämä toimi oikein loistavasti :)

Sujuvaa kerrontaa ja dialogia sopivassa suhteessa, pidin kovasti. Lisäksi lopun söpöstely oli varsin ihanaa ja sai hyvälle mielelle. Et innostuisi nyt tänä jouluna kirjoittamaan tälle pientä jatkoa, missä avataan vaikka joululahjoja? Vähän lisää pörröisyyttä ja siirappia ja yksi ylivilkas lapsi :D

Hyvin tämä toimii kyllä näin yksinäänkin, joten iso kiitos tästä ja kivaa joulunodotusta!

Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Minä marisin kerroin tänään irkissä, kuinka minun tekisi mieli lukea sellainen fikki, jossa sirremus hoivaisi vauva-Harrya. Ja Melodie sitten linkitti minulle tämän ihasteltavaksi! Tämä oli hirmu suloinen ja juuri sellaista söpöilyä kuin odotinkin ♥ Jotenkin vain hellyn ajatukselle siitä, että Remus ja Sirius olisi kasvattaneet Harryn Lilyn ja Jamesin kuoleman jälkeen ;–; Kivaa, että olit kirjoittanut tällaisen fikin, kiitos!

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Vendela, slash on minulle melko punaista vyöhykettä, mutta tää asetelma kyllä houkuttelee minua edelleen, joten periaatteessa lämpenen idealle jonkinlaisesta itsenäisestä jatkosta. (; Ihanaa kun pidit! <3

Avaruuspiraatti, voi kun kiva kuulla, että tätä ihan suositeltiin <3 Kaikki nää kolme ansaitsevat rakkautta ja onnea, joten onneksi on fix-it olemassa. Kiitos kommentista <3


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman