Kirjoittaja Aihe: Until you fall asleep | ahdistava angstidraamaraapale | S | Mio/Anton  (Luettu 1167 kertaa)

supernova

  • Ex-jademyy
  • ***
  • Viestejä: 179
  • Hullu! Miten voin iskeä kaulimella pöydän alta?
Fikin nimi: Until you fall asleep
Kirjoittaja: supernova
Genre: angst, drama, pienehkö slash
Paritus: Mio/Anton
Ikäraja: S
Varoitukset: kielenkäyttö, vihjailua skitsofreniasta, paniikkikohtauksen kuvailu. Huom!! Saattaa olla ahdistavaa luettavaa, ÄLÄ lue jos tuntuu vähääkään, että voisi olla ahdistavaa.
Disclaimer: Omistan kaiken juonesta hahmoihin. Tieto skitsofreniasta ja nukkumisen pelosta eli somnifobiasta löytyi Wikipediasta.

Osallistuu Fobiaa pukkaa II -haasteeseen, somnifobialla (nukkumisen pelko)


Until you fall asleep

”Sulla on taas tummat silmänaluset. Etkö nukkunut?” Annalise kyseli taas huolestuneesti. Eiks se tajunnu etten mä jumalauta pystyny nukkuun ilman Antonia?

Pudistin vaan päätäni ja se huokaisi surullisesti. ”Säkö siis edelleen uskot, että tää Anton on oikea?”

Ai niin, unohinks mainita et ne luulee kaikki et Anton on vaan mun mielikuvituksen tuotetta?

”No se on! Se ei vaan tykkää teistä!” mä huudahdin turhautuneena. Miks ne aina kuvitteli, että mulla on päässä vikaa?

”Kuule Mio...” se taas alotti, mutta niinku joka ikinen kerta, mä en jäänyt kuuntelemaan vaan lähdin kotiin.

***

”Mä en jumalauta pysty tähän!” huusin tyhjille seinille. Olin ihan hiestä märkä ja hengästynyt. Olin vihdoin saanut unta, kun kello oli neljä. Ja herännyt puoli tuntia myöhemmin huutaen. Mä en ikinä muistanu mun painajaisist mitään, mut ne oli silti pelottavia.

”Eieieieieei...!” mä huusin jälleen tyhjille seinille. Istuin keskellä mun suurta parisänkyä ja purin huultani. Mun silmät oli varmasti ihan punaset. Keinuttelin edestakasin ja huusin tuskaani.

Mä en tajunnut miten helvetissä nukahtaminen oli mulle niin vaikeeta ja miks mä näin painajaisia joista en muistanut mitään.

Tunsin, kuinka mun sydän hakkas ja kyyneleet kihos mun silmiin. Miksen mä voinut olla normaali? Miks mä en voinut nukkua? Miks vaan mä tiesin Antonista? Paniikkikohtaus oli jo tuloillaan, eikä silmät meinannu pysyä auki. Huusin taas ja joku paukutti seinään sen merkiks, että pitäs olla hiljaa. Ja sit mä tunsin sen tutun, viileän käden olkapäälläni.

”Shh rakas, mä oon tässä, ei oo hätää”, se kuiskas mun korvaan ja mä nojasin sen rintaa vasten. Mun paniikkitila rauhottu ja mä halusin vaan itkeä helpotuksesta.

”Kiitos...” mä kuiskasin ja paransin mun asentoa sen kainalossa.

Tunsin kuinka Anton painoi suudelman mun päälaelle ja pikkuhiljaa mun silmissä alkoi sumentua.

Antonin kanssa oli niin helppo olla ja nukkua.
« Viimeksi muokattu: 26.01.2018 09:02:42 kirjoittanut supernova »

Monsters don't sleep under your bed, they sleep inside your head.

Ava by supernova ja bannu by Auroora

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 391
Voooi. Olipa koskettava.

Kiva, että alussa oli maininta tuosta skitsofreniasta, koska ilman sitä olisin kyllä jäänyt hämmentelemään, että mistä tässä oli kyse. Mutta sen avulla tästä sai tosi hyvin irti, ja muutenkin nuo Mion hourailut ja vaikeudet avautuivat ihan eri valossa kuin vaikkapa "tavallisemman" paniikkikohtauksen vallitessa. Toista kävi sääliksi. Tuli fiilis, että tässä on nyt tosi nuori hahmo kyseessä, ehkäpä vaikka kaksikymppinen, joka ei vielä tiedä sairaudestaan tai jolla se on juuri puhjennut. Toisaalta lohduttavaa, että sairaus puolestaan loi hänelle Antonin, jonka seurassa niitä omia öitä ja painajaisia on helpompi kestää eikä aina tarvitse olla aivan yksin. Aw.

Olisin ehkä kaivannut tälle suomenkielistä otsikkoa, kun mikään tässä ei varsinaisesti viittaa englantiin mahdollisia vieraskielisiä nimiä lukuunottamatta. "Kunnes nukahdat" olisi minusta toiminut aivan yhtä hyvin suomeksi kuin englanniksi. (: Mutta nämä on mielipidekysymyksiä.

Tekstin ahdistavasta aiheesta huolimatta tästä jäi kuitenkin aika hyvä ja rauhallinen fiilis! Kiitos "mielikuvitus"-Antonin. (:


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman