Kirjoittaja Aihe: Ensimmäiset kuukaudet | S  (Luettu 2632 kertaa)

Vewill

  • Lukutoukka
  • ***
  • Viestejä: 29
  • write without fear, edit without mercy
Ensimmäiset kuukaudet | S
« : 10.10.2017 17:27:54 »
Ensimmäiset kuukaudet
 Kirjoittaja: Vewill
 Beta: Crysted
 Ikäraja: S
 Genre: Romantiikka/Draama
 A/N: Olisin halunnut niin paljon enemmän tekstiltäni, mutta en vain löytänyt sitä jotain. Toivottavasti tämä kolmessa päivässä kirjoitettu one-shot tuo jollekkin hymyn naamalle, silä minulle se toi, vaikka ei parhaimmasta päästä ollutkaan.
 Haasteet: FanFic100

1
Oloni on kamala, jalkani ovat nuudeleita ja naamani on kiehuvaa vettä. 
"Hermione?" Kuulen kaukaisen äänen: "Hermione, onko jokin hätänä?"
Tuntuu, kuin saattaisin pyörtyä...
Herään ahdistuneena ja hikisenä. Pinnistän itseni istumaan ja katsomaan tarkemmin ympärilleni. Ron, kihlattuni, on polvillaan edessäni ja näyttää huolestuneelta.
"Mitä tapahtui?" kysyn ja kuulen ääneni, mutta se kuulostaa niin kaukaiselta.
"En tiedä, sinä olit lähdössä töihin, kunnes yhtäkkiä pysähdyit ja pyörryit. Olin aivan paniikissa, olen vieläkin paniikissa", Ron sanoo hätääntyneenä, "Oletko syönyt kunnolla? Ehkä se johtuu stressistä, meidän pitäisi ostaa lisää niitä jästipillereitä. Voi, en vain halua menettää sinua."
"Rauhoitu!" sanon, sillä hän alkaa stressaamaan minuakin: "Minä en kuole, se oli vain pyörtyminen. Minulla on huomenna jokavuotinen tarkastukseni, kysyn tohtori Utleylta asiasta. Älä huolehdi tai hankin sinulle niitä pillereitä."

"Taidat olla täysin terve! Onko mitään viimeisiä kysymyksiä?" tohtori Utley tokaisee näyttäen yllättyneeltä, kun vastaan: "Itseasiassa minulla olisi yksi kysymys." Hän nyökkää, joten jatkan: "Minulle sattui eilen jotain outoa. Olin syönyt kunnolla ja nukkunut suositellun määrän unta, mutta olin lähdössä töihin ja minua alkoi heikottaa. Heräsin –kihlattuni mukaan– puoli tuntia myöhemmin, mutta sen jälkeen olen ollut täysin terve."
Tohtori näyttää kiinnostuneelta ja nopeasti kävelee nopeasti kirjansa ääreen, tekee hiljaa taikoja sauvalla ja kääntää vihdoin katseensa minuun. "Neiti Granger, oletteko mahdollisesti harrastaneet seksuaalista kanssakäymistä ilman suojataikoja?" hän kysyy.
Olen järkyttynyt kysymyksestä, sillä tohtori Utley tietää, etten usko seksiin ennen avioliittoa, mutta hänen kysymyksensä on kylläkin sallittava. "Tohtori, minä olen vastuullinen ja en riko lupauksiani yleensä..." ehdin sanoa ennen, kun hän keskeyttää.
"Neiti Granger, tiedät hyvin, etten kysynyt sitä."
Viimein rohkaistun ja sanon: "Kyllä tohtori, harrastin seksiä ilman suojaloitsua." 
 

"Olemme päättäneet päivämäärän: kesäkuun neljästoista", ilmoitan vanhemmilleni ja Weasleyille meidän sunnuntaisella kokoontumisellamme. Jopa Charlie on tullut Romaniasta asti, sillä sanoimme, että tämä kerta on tärkeämpi, kuin moni muu kokoontumisemme.
”Kulta, entä se toinen asia?" Ron kysyy. Huomaan, että hänellä on hieman kyllästynyt ilme kasvoillaan. Olen koittanut lykätä raskaudestani kertomista perheillemme, koska se tarkoittaa, että he alkavat juoruilla selkäni takana siitä, kuinka olen tehnyt suuren synnin harrastamalla seksiä ennen avioitumista. Se on viimeinen asia, jota haluan tällä hetkellä.
”Ajattelin, että sen voisi jättää myöhemmälle?" sanon hiljaa Ronille.
"Mikä voi olla noin salaista?" kysyy Ginny, joka on totta kai kuullut jo asiasta, koska hän on paras ystäväni Harryn ja Ronin rinnalla.
"No asia on niin, että minä, me..." koetan muodostaa sanoja yhteen, kunnes minulle alkaa tulla ahdistusta ja yhtäkkiä huudahdan hieman liian kovaa: "Olen raskaana!" 

Olen piiloutunut Ronilta suurien kirjapinojen taakse. Hän on hieman vihainen siitä, etten voinut kertoa hienovaraisemmin suurta uutista, mutta en voinut sille mitään. Muutenkaan nyt ei ole aika huolehtia siitä, sillä meillä on häät kuukauden päässä ja vauva seitsemän kuukauden päässä. Aion suunnitella ja tehdä pienen tulokkaan elämän täysin yllätysvapaaksi, vaikka hänen tekonsa olisikin ollut sen vastakohta. En anna vauvan tuntea oloaan vahingoksi, vaikka hän sellainen teoreettisesti onkin.
"Hermione?" kuulen kihlattuni sanovan hiljaa ja syyllisen oloisena.
"No?" tiuskaisen korottaen ääntäni ja nostaen pääni kirjapinosta.
"Olen pahoillani, että valitin sinulle. Ymmärrän nyt, että tein virheen", hän sanoo naamallaan koiranpentuilme.
En ymmärrä miten tuo punatukkainen mies saa minut tuntemaan itseni niin syylliseksi. "Ronald Weasley, olet kamalin ja ihanin asia, joka minulle on koskaan sattunut." 
 

"Tuon on pakko olla se oikea!" Ginny huudahtaa takanani. Peilissä näen, että hän on riemuissaan. Käännän katseeni itseeni. Ylläni on merenneitohelmainen ja sydänaukkoinen häämekko. Pyörin muutaman kerran, en näe väsynyttä ja raskaana olevaa naista, vaan sen tilalla prinsessan, joka on valmis johtamaan koko universumia.
"Se on kaunis", sanon hiljaa Ginnylle, pystymättä ottamaan katsettani vieläkään pois itsestäni.
Ginnyn ilme muuttuu vakavammaksi ja hän sanoo: "Harmi vain se on kolme sataa kaljuunaa liian kallis."
Käännän katseeni jalkoihini, jotka mekko on peittänyt. "Sitten emme ota sitä", sanon hiljaa ja minusta tuntuu, kuin kaikki unelmani liiskaantuisivat talon alle.

Koristevalot sokaisevat silmiäni, korkokenkäni murskaavat jalkojani ja hiuskoriste pistelee kalloani, mutta en välitä siitä, en tänään.
"Kaikkitietävän Jumalan kasvojen edessä ja tämän seurakunnan läsnä ollessa, kysyn sinulta Hermione Jean Granger, tahdotko ottaa Ronald Bilius Weasleyn aviomieheksesi ja osoittaa hänelle uskollisuutta ja rakkautta myötä- ja vastoinkäymisissä", pappi sanoo.
Oloni on kuin toukasta muuttuneella perhosella, kun vastaan: "Tahdon."
Pappi jatkaa puhumista, mutta en kuule. En halua kuulla mitä hän sanoo. Olen onnellinen, vihdoin onnellinen. Kyyneleet alkavat valua pitkin meikattuja poskiani ja lopulta yksi tippuu pitsimekolleni, jonka hankimme sittenkin, suoraan sydämen kohdalle

Kaikki ovat kokoontuneet Weasleyn perheen pihalle, jossa itse juhlat pidetään.
"Puhu taasen, kirkas enkeli! Niin ylvä yössä olet pääni päällä, kuin taivaan siivillinen airut silmiss'. On hämmästyvän kuolevaisen, joka kumartuin taapäin sitä tuijottaa, kun leijuvilla pilvillä se liitää ja povell' yläilmain purjehtii", Ron lausuu täydellisesti polvistuneena eteeni.
"Kuka sinä olet ja mitä olet tehnyt aviomiehelleni?" sanon yllättyneenä tietäen, ettei hän koskaan lukenut Romeota ja Juliaa. Juhlaväki alkaa katsoa minua painostavasti, joten päätän mennä leikkiin mukaan dramaattisesti huutaen: "Oi, Romeo, Romeo! Miksi olet Romeo?" Heittäydyn sitten hänen syleilyynsä ja niin perhonen oppi lentämään.

4
Into virtaa veressäni. Olen jännittänyt viikkoja tähän hetkeen.
"Haluatteko tietää vauvan sukupuolen?" kysyy ultranoita.
Sanomme Ronin kanssa melkein yhteen ääneen: "Kyllä!"
Ultranoita tekee taikoja ja sitten lopulta sanoo: "On kahdeksankymmenen prosentin mahdollisuus, että vauvanne on tyttö." Alan hymyilemään, ja Ron tekee samoin. Jokainen äiti aina sanoo, ettei lapsen sukupuolella ole väliä, mutta en ajattele niin. Ronin perhe on täynnä poikia ja haluan varautua, jos se tulee olemaan tulevan perheeni kohtalo. Tämän vauvan kanssa aion varautua kaikkeen. 

"Siirrytään R-kirjaimeen", Ron sanoo ja kääntää sauvallaan sivua nimikirjasta, jonka hankimme.
"Miten olisi Rachel?" kysyn. Ron kallistaa päätään puolelta toiselle. Yritämme keksiä nimeä vauvallemme.
"Entä Robin?" Ron kysyy, mutta luovumme molemmat heti ajatuksesta, että vauvamme nimi olisi Robin.
Selailen hieman, kunnes näen nimen Rose. Osoitan siihen sormellani ja Ron kääntää katseensa nimeen. "Rose kuulostaa kivalta", sanon ja alamme hymyillä.
 
« Viimeksi muokattu: 10.10.2017 18:28:50 kirjoittanut Vewill »
WWHD

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 503
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: Ensimmäiset kuukaudet | S
« Vastaus #1 : 10.10.2017 18:26:18 »
Jees, saitkin tämän nopeasti julkaistua :) Olenkin sanonut enimmät mielipiteeni tästä aikaisemmin, mutta oletkin lisäillyt tähän muutamia kohtia sen jälkeen, kun olen tämän betaillut. Tykkäsin tuosta lisäyksestä hääkohtaukseen, missä Ron siteeraa Romeota ja Juliaa. Romione ei ole mikään mun lempiparitus, mutta ilmeisesti Ron on tehnyt aikamoisen homman opetellessaan tuota tekstinpätkää :D
Lainaus
"Minä en kuole, se oli vain pyörtyminen. Minulla on huomenna joka vuotinen tarkastukseni, kysyn tohtori Utleylta asiasta. Älä huolehdi tai hankin sinulle niitä pillereitä."
Jokavuotinen on yhdyssana.

Tää on kyllä hyvin onnistunut ensifikiksi. Ja jee, Hermione sai kuin saikin unelmamekkonsa :)

Never underestimate the power of fanfiction

Sielulintu

  • Teen suurkuluttaja
  • ***
  • Viestejä: 799
Vs: Ensimmäiset kuukaudet | S
« Vastaus #2 : 11.10.2017 19:06:28 »
Kommenttikampanjasta moikka
Oli kiva lukea pitkästä aikaa Ron/Hermione-parituksella. Pidän tästä parituksesta paljonkin, mutta jotenkin siitä lukeminen on jäänyt vähemmälle.
Pidin sun kirjoitustyylistä tosi paljon tässä ficissä. Erityisesti plussaa kielikuvista, jotka elävöitti tekstiä ja sai keskittymään siihen täysin alusta asti.
Lainaus
Oloni on kamala, jalkani ovat nuudeleita ja naamani on kiehuvaa vettä. 
Tämä oli minusta upea ja hyvällä tavalla omaperäinen aloitus. :)
Tarinan idea on myös todella suloinen, ja Hermionen tunteita ja ajatuksia uudesta vauvasta olet kuvaillut minusta tosi hyvin ja osuvasti. Ainut asia, jota jäin hiukan ihmettelemään, oli Ronin luonne ja käyttäytyminen.
Lainaus
Olen piiloutunut Ronilta suurien kirjapinojen taakse. Hän on hieman vihainen siitä, etten voinut kertoa hienovaraisemmin suurta uutista, mutta en voinut sille mitään.
Itse olen jotenkin aina mieltänyt Ronin tyypiksi, joka ei niin hirveästi hienovaraisuudesta piittaa, vaan ehkä pikemminkin ihmettelisi, mitä väärää tuollaisessa ilmoituksessa nyt olisi. Tietysti tämä on kuitenkin vain oma näkemykseni tästä henkilöstä, ja onhan Ronkin voinut kasvaa kouluaikojen jälkeen. :)
En nyt ala tässä tämän enempää lempikohtia lainailemaan, koska muuten tästä viestistä tulisi ihan älyttömän pitkä. Suloisia pätkiä oli kuitenkin vaikka miten monta, esimerkkinä nyt vaikka tulevan vauvan nimen valitseminen, joka sai väkisinkin hymyilemään. Kokonaisuudessaan todella kiva ja hyvin kirjoitettu teksti, joka kannatti ehdottomasti lukea. :)
Tervetuloa tutustumaan kirjoituksiini
ja seikkailemaan
tarinalabyrintin sokkeloihin

Vewill

  • Lukutoukka
  • ***
  • Viestejä: 29
  • write without fear, edit without mercy
Vs: Ensimmäiset kuukaudet | S
« Vastaus #3 : 13.10.2017 21:05:34 »
Crysted
 Kiitos! Ja lisäilin kyllä hiukan juttuja ja tuo Romeo ja Julia kohtaus hermostutti kylläkin hiemon, koska en sitä betannut. No tämä nyt ei ihan minun ensi ficcini ollut, mutta teoreettisesti ensimmäinen ficcini suomeksi. Ennen nimittäin kirjoitin aika aktiivisesti fanfiction.nettiin englanniksi. Tämän takia minulla niin paljon niitä kirjoitusvirheitä varmaan olikin. Kuitenkin arvostan palautettasi, jota minulle lähetit ja oli mukavaa pitää sinua betanani.

Sielulintu
 Ihana kuulla! Olin hieman epäilevä kielikuvista, sillä en ajatellut niiden sopivan ollenkaan, mutta onneksi on joku, joka niistä nautti. Tiedän, että Ronin käyttäytyminen saattoi vaikuttaa hieman pois hahmosta, mutta itse olen aina ajatellut Ronin olevan hieman suojelevainen perheestään. Varsinkin, kun hän on vieläkin pikkuisen kateellinen siitä, että on hieman varjossa ja on onnellinen Hermionen kanssa, joten ei halua hänen perheensä moittivan häntä ainoasta asiassa, jossa hän tuntee olevansa keskipiste. Tämä tietenkin saattaa olla hullu ajatus, mutta se on vain, miten itse olen tilanteen kuvitellut. Kiitos kuitenkin, kun kysyit. En osaa kuvailla, kuinka jännittynyt olin palautteilleni, koska en ole kirjoittanut suomeksi moneen vuoteen ja sekin oli vain joitain novelleja omaksi huviksi. Kiitos tästä kommentista!
WWHD