Kirjoittaja Aihe: Jäälaten makuinen vahinko, S, raapaleita 5/5 + epilogi  (Luettu 5651 kertaa)

Saappaaton

  • Pretentious /af/
  • ***
  • Viestejä: 2 072
  • Sateenvarjounelmia
Nimi: Jäälaten makuinen vahinko
Kirjoittaja: Saappaaton
Ikäraja: S
Genre: Drama, fluffy
Paritus: Hannaleena/Markus

A/N: Taas yksi god knows miten pitkä raapalesarja meikäläiseltä. \o/ Koetan toki saada näitä valmiiksikin joskus. Nappasin taas yhden sivuhenkilön toisesta tarinasta ja lähdin kertomaan tarinaa ajalta ennen kyseistä tekstiä. Tämä on myös epävirallinen ja aavistuksen myöhässä oleva synttärilahja ihanaiselle cassialmalle. <3

Kerään tällä tukun haasteita: Vuosi raapalehtien VI, Otsikoinnin iloja (genreotsikko) ja Fluffy10 #2. Ainakin tämä ensimmäinen raapale oallistuu myös Spurttiraapaleen kierrokselle 11.


Jäälaten makuinen vahinko

”Missä sä olet?”
”Sori! En pääsekään! Raincheck, okei?”
”Miten niin et pääse?”
”Hei mun pitää mennä, jutellaan myöhemmin!”


Hannaleena puhisee miettiessään hetki sitten käytyä puhelinkeskustelua. Milla on ennenkin tehnyt hänelle oharit, itse asiassa viimeaikoina se on alkanut yleistyä ja Millan syyt ovat alkaneet käydä kerta kerralta olemattomammiksi. Kevyt huoli hipaisee Hannaleenan mielen reunaa, kun hän katselee juomalasiaan.

Joku istahtaa vastapäiselle tuolille ja Hannaleena nostaa katseensa nolona hymyilevän nuoren miehen kasvoihin. Hän ei ehdi avata suutaan, kun vieras jo puhkeaa puhumaan:

”Anteeksi, mä olen myöhässä. Teknisiä ongelmia, auto oli mun kanssa vähän eri mieltä.”

”Eipä mitään.”

Sanat karkaavat Hannaleenan huulilta ennen kuin hän ehtii ajatella tilannetta loppuun. Hän hymyilee ja hörppää jäälatteaan tarkastellen toista arvioiden. Tavallisen näköinen, hymyillessään suloinen nuori mies, joka tuli tapaamaan jotakuta – eikä selkeästikään tiennyt ketä. Sokkotreffit?

”Voisin nopeasti hakea itselleni kahvikupposen. Haluatko sä jotain?”

”Ei, kiitos. Näin on hyvä.”

Hannaleena katsoo toisen perään tämän noustessa. Hänen pitäisi kertoa sattuneesta erehdyksestä heti, kun nuorukainen palaisi. Tai ainakin melkein heti, tuskin pienestä jutustelusta olisi haittaa, onhan toinen söpö ja mukavan oloinen.

”Aloitetaan alusta”, nuori mies sanoo palatessaan ja laskee kahvikupin pöydälle.

”Moi, mä olen Markus.”

Markus ojentaa kätensä hymyillen ja Hannaleena tarttuu siihen jännittyneenä. Hänen nimensä kuullessaan Markus varmasti tajuaa olevansa väärän ihmisen kanssa samassa pöydässä.

”Moi Markus, mä olen Hannaleena.”

Markus kurtistaa kulmiaan, mutta hänen otsansa silenee melkein saman tien. Hän istuu viimein alas ja tarkastelee seuralaistaan.

”Mä haluan heti alkuun sanoa, etten yleensä tee tällaista.”

Hannaleenan huulilta karkaa tahaton, tavallista kireämpi naurahdus.

”Oi, ei hätää. En mäkään.”
« Viimeksi muokattu: 08.09.2018 16:37:13 kirjoittanut Saappaaton »


I push my fingers into my eyes
it's the only thing that slowly stops the ache

Neiti Syksy

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 750
Vs: Jäälaten makuinen vahinko, S, raapaleita 1/?
« Vastaus #1 : 16.06.2017 00:44:25 »
Tähän tulen kommentoimaan, että seuraan tätä! Koska Hannaleena. <3

Tämä ensitapaaminen oli kyllä huiman jännittävä! Mitenköhän Markus suhtautuu kun kuulee, että olikin väärä ihminen. Tai tuleeko kenties tämä oikea varsinainen paikalle. Tai!!!! Ehkä nämä olivat järjestetyt sokkotreffit!!! Tosin, tätä teoriaa vastaan on kyllä se, että Hannaleenan ystävä Milla on tehnyt aiemminkin ohareita ja yhä enemmään. Ja tuo huolen hipaisu mielessä, oi että kun oli kivasti muotoiltu. Vähän sellainen, että viitsiikö sitä vielä huolestua ja pitäisikö ja sitten huomio varastetaan, kun komea muukalainen tuli paikalle.

Vaikka olen aivan varma, että tämä on järjestetty juttu! Jollei kenenkään muun toimesta niin sitten Kohtalon. Hihi. Mutta tämä nyt oli lähinnä tällainen kiljuva "seuraan!!"-kommentti, puspus. :*

- Syksy
(ja jäälaten makuinen vahinko, oi. Hannaleena pussaa Markusta!)

Saappaaton

  • Pretentious /af/
  • ***
  • Viestejä: 2 072
  • Sateenvarjounelmia
Vs: Jäälaten makuinen vahinko, S, raapaleita 1/?
« Vastaus #2 : 16.06.2017 14:43:26 »
Syksy, senkin hassutin. :D Kiva, kun tulit tännekin spekuloimaan, sun draamankaipuusi on aina yhtä kivaa luettavaa. ;) Toivottavasti tääkään ei osoittaudu pettymykseksi. <3



”Eli sulla oli jotain ongelmia sun auton kanssa?”

Ei sillä, että Hannaleena ymmärtäisi autoista mitään, mutta hän toiveajattelee kysymyksen olevan sopiva jäänmurtaja. Markuksen huulilla viivähtää virne.

”Joo, siinä on viallinen tankki.”

”Kuulostaa pahalta. Millainen vika siinä on?”

Markus koettaa piilottaa Hannaleenan reaktion nostaman hymyn kahvikuppinsa taa ja polttaa kielensä hörpätessään liian kuumaa kahvia.

”Se ei täyty itsestään.”

Hannaleena purskahtaa nauruun. Pian hän joutuu pyyhkimään pieniä naurunkyyneleitä silmäkulmistaan.

”Ei se nyt noin hauskaa ollut”, Markus toteaa selkeän huvittuneena. Hän saa vastauksekseen ilkikurisen virneen.

”Ei niin, mutta etkö sä tiedä, että söpöjen poikien vitseille kuuluu nauraa vähän enemmän?”

On Markuksen vuoro nauraa.

”Ei, en tiennyt. Kukaan ei ole koskaan kertonut mulle, miten söpöjen poikien kanssa pitää toimia. Mutta nytpähän tiedän, että kun se seuraava söpö poika tulee vastaan, niin nauran vedet silmissä sen ontuville vitseille.”

Hannaleena vain hihittää.

”Mitä muuta susta pitäisi tietää kuin se, että sä ilmeisesti pidät mua söpönä?” Markus hymyilee suloisesti ja kohottaa toista kulmaansa kiinnostuneena. Hannaleena sipaisee hiuksiaan toisen katseen alla.

”No, mä nautin tällä hetkellä VaKaVan jälkeisestä välilomasta.”

”Mikäs nyt on ollut niin vakavaa?”

Markuksen ilmeestä näkee, ettei lyhenne ole tuttu, ja Hannaleenaa hymyilyttää väkisinkin.

”Valtakunnallinen kasvatusalan valintakoe.”

Markus nyökkää itsekseen.

”No se kuulostaa kieltämättä aika vakavalta. Tuleeko susta siis opettaja?”

”Mahdollisesti.” Puolet Hannaleenan hymystä häviää, kun hän miettii kahta edellistä vuotta. Hänen pisteensä eivät olleet riittäneet edes haastatteluihin asti, mutta ehkä tänä vuonna.

”Nyt odotan, että pääsenkö toiseen vaiheeseen. Sen jälkeen sitten katsotaan tuleeko musta opettajaa vai ei.”

”Mä lupaan pitää peukkuja”, Markus sanoo hymyillen lämpimästi.


I push my fingers into my eyes
it's the only thing that slowly stops the ache

Neiti Syksy

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 750
Vs: Jäälaten makuinen vahinko, S, raapaleita 2/?
« Vastaus #3 : 17.06.2017 00:10:57 »
Tämä jatkui!! Nyt virallisesti julistan, että tämä rapsusarja on minun lempparini näistä kaikista. <3 Tykkään toki siis kaikista mutta kyllä tämä on ykkönen! Tosin, ehkä kuitenkin huijaat ja alussa tämä on yhtä ihanaa kuin hattara ja sitten tapahtuu kohta jotain ja sitten itkettää. :( Mutta, ainakin hetken menen näillä tunteilla - ennen kuin kirjoitat jotain surullista!

Markus on hauska! Hannaleena hauska! Yhdessä söpöjä! Nauroin niin kauheasti tuolle, että tankissa on vika kun ei täyty itsestään (kappas kummaa, minulla ja varmasti monilla muillakin sama ongelma!). Ja että söpöille pojille pitää nauraa ja Markuskin aikoo nauraa sitten kun seuraavan kerran näkee söpön pojan. Olen rakastunut, nämä olivat täydellisiä. <3 Ja että Markus pitää peukkuja!

Nyt vain odotan, tuleeko Markuksen oikea tarkoitettu sokkotreffikumppani paikalle (ja jos tulee, mitä tapahtuu - ehkä Markus alkaa käydä samassa kahvilassa säännöllisen epäsäännöllisesti, jotta törmäisi Hannaleenaan uudelleen!) vai mitä tässä vielä tapahtuu. Esimerkiksi, ovatko nämä sittenkin järjestetyt.

Toivottavasti jatkat pian, koska olen niiin rakastunut tähän. <3

- Syksy

Saappaaton

  • Pretentious /af/
  • ***
  • Viestejä: 2 072
  • Sateenvarjounelmia
Vs: Jäälaten makuinen vahinko, S, raapaleita 2/?
« Vastaus #4 : 17.06.2017 20:58:52 »
Syksy, pus! <3 Ihanaa, että itsestäänselvyyksillä leikittely ja muutenkin typerä huumorini on uponnut (koetan olla katsomatta kommenttisi aikaleimaa ja pistämättä kellonajan piikkiin). :D Tässä taas jatkoa ihanalle kommentoijalle. ;)



Juotuaan jäälattensa loppuun ja naurettuaan aivan liikaa Hannaleena joutuu poistumaan hetkeksi naistenhuoneen puolelle. Palatessaan hän huomaa Markuksen ilmeen muuttuneen. Kysyvästi hymyillen Hannaleena istuu takaisin paikalleen.

”Alina laittoi viestiä”, Markus toteaa tavanomaisesti ja siirtää katseen puhelimeensa. ”Sori, kun Hannele ei tullutkaan.

Hannaleena sipaisee nolona hiuksiaan. Ainakin se käy nyt paremmin järkeen, ettei Markus ollut heti tajunnut olevansa väärässä seurassa.

”Mä en voi sanoa olevani hirveän pahoillani”, hän toteaa varovaisesti. Markus siirtää katseensa pois puhelimesta ja vain tarkastelee Hannaleenaa sanomatta mitään.

”Tai siis musta nää on olleet oikein kivat vahinkotreffit.”

Kun Markus ei vieläkään sano mitään, Hannaleenaan iskee levottomuus. Ei kai toinen oikeasti voinut suuttua?

”Sori, mun ois pitänyt sanoa jotain, mutta sä olit niin suloisen oloinen, eikä täällä ollut ketään muutakaan, joka sua olis voinut odottaa, niin mä ajattelin, että ei se varmaan haittaa, jos me jutellaan vähän.”

Viimein Markuksen suupieltä alkaa nykiä.

”Okei, hei, rauha. Kaikki on ok. Mua lähinnä huvittaa, että sen kerran, kun suostun sokkotreffeille, mun deitti tekee oharit ja silti onnistun viettämään laatuaikaa nätin neidon kanssa.”

Hannaleena hymähtää – puoliksi helpotustaan, puoliksi huvittuneisuutta.

”Sä olet muuten aivan törkeän suloinen, kun hätäännyt.”

”En mä hätääntynyt!” Hannaleena protestoi välittömästi kirvoittaen Markuksen huulille virneen.

”No etpä! Olit ihan varma, että suutuin.”


I push my fingers into my eyes
it's the only thing that slowly stops the ache

Isfet

  • Kaamoskirjuri
  • ***
  • Viestejä: 1 396
  • kuppi teetä kaipaukseen
Vs: Jäälaten makuinen vahinko, S, raapaleita 3/?
« Vastaus #5 : 18.06.2017 13:19:20 »
Tämä taisi nousta yllättäen minunkin lempparikseni! ♥ Markus vaikuttaa tosi mukavalta, ja Hannaleenakin on nousut tämän myötä inhimillisemmäksi ja lämpimämmäksi hahmoksi. Aiemmin minulle on jostain syystä jäänyt siitä kylmä fiilis, vaikka tämä on tosi ystävällinen sielläkin. Hmmhhm.

Lainaus
”Ei, en tiennyt. Kukaan ei ole koskaan kertonut mulle, miten söpöjen poikien kanssa pitää toimia. Mutta nytpähän tiedän, että kun se seuraava söpö poika tulee vastaan, niin nauran vedet silmissä sen ontuville vitseille.”

Hymyilin ehkä ihan liikaa jo tankin täyttymättömyydestä lähtien! Nämä on yhdessä niin söpöjä! :> ♥

Voi ei, kiusallisuus! Itsekin aloin melkein panikoida, ennen kuin tilanne raukesi. Toivottavasti nämä kaksi tapaavat vielä uudestaan - tällä kertaa tarkoituksella!



ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 166
Vs: Jäälaten makuinen vahinko, S, raapaleita 3/?
« Vastaus #6 : 19.06.2017 03:27:29 »
Kiirsun yöllisestä kommenttimaratonista Hei! Piti nyt nämäkin rapsut tulla katsastamaan, jotta on kaikki ajantasalla.

Nyt on niin siirappista että sisäisäinen kyynikkoni kiemurtelee vaivaantuneena! Huhhei en ollut varautunut tähän sokerin määrään, mutta ihanaa vaihtelua. Hannaleena ja Markus vaikuttavat tosi rempseiltä ja uskaliailta ihmisiltä! Itse oisin juossut karkuun tuossa tilanteessa,  ihan mahtavaa, että Hannaleena kehittääkin siitä romanssin!! Ihan yltiöromanttinen tapa aloittaa suhde (kai näillä alkaa tästä suhde) mutta toisaalta ihan parasta! Ei varmasti moni voi sanoa tavanneensa tulevaa kumppania tuollaisen vahingon seurauksena.

Hih nämä on aika lutuisia höppänöitä ja tämä oli ihanan iloinen pläjäys!! Kiitos <33

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Neiti Syksy

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 750
Vs: Jäälaten makuinen vahinko, S, raapaleita 3/?
« Vastaus #7 : 19.06.2017 17:42:50 »
Voi Markus ja Hannaleena. <3 Oi vitsit. Tähän voisin laittaa sata ja yksi sydäntä ja nekään ei olisi tarpeeksi!

Oi vitsit. Markus oli aika ihana ja Hannaleena varsinkin, kun kuvitteli että toinen suuttui! Vaikka samassa tilanteessa minä ensiksi olisin myös kuin että "apua, nyt hän suuttui" ja sitten suuttuisin itse, koska todennäköisesti hän sai parhaan kahvittelukokemuksen ikinä. Eikä Hannaleena toisaalta sanonut missään vaiheessa olevansa juuri se. Mutta ihanaa kuitenkin, miten tämä tässä sutjaantui noin tuitui. :3

Toivottavasti nämä jatkuu pian, koska näitä minä ihan tosissani olen ihan sydäminä lukemassa. <3 Olen niin romanttinen luonne muutenkin, niin ovat kuin nenä päähän minulle. :3 (ja Kiirsu käännetään myös siirapin ystäväksi!)

- Syksy

Saappaaton

  • Pretentious /af/
  • ***
  • Viestejä: 2 072
  • Sateenvarjounelmia
Vs: Jäälaten makuinen vahinko, S, raapaleita 3/?
« Vastaus #8 : 13.07.2017 18:57:21 »
Jopas tänne on eksynyt kommentoijia tämän tauonpoikasen aikana. :D <3

Isfet, Hannaleena jäi kieltämättä itsellekin vähän etäiseksi tuolla ahdistusrapsujen puolella. Kiva kuulla, että tää on tuonut vähän inhimillisyyttä ja ehkä toivon mukaan syvyyttäkin hahmoon. :P Ja oikein kivaa tosiaan, että minun älyvapaa huumorini uppoaa! Kiitos ihana, kun eksyit tännekin. <3

Kiirsu, ihana Kiirsuinen kyynikkoni. <3 Tämä on kieltämättä aikamoinen vastapaino noille kahdelle muulle sarjalle, mutta pitäähän sitä pitää Syksy tyytyväisenä, eikö? :P Kiitos kommentista, en lupaa kaataa suolaa tämän sokerin joukkoon, mutta toisaalta, eihän sitä ikinä tiedä. ;)

Syksy. <3 Olet niin suloinen taas, etten tiedä mitä tähän pitäisi edes sanoa. :D Paitsi tietenkin anteeksi, että tämän kanssa kesti, toivottavasti nautit näiden hölmöjen seurasta jälleen. :P Kiitos kommentista. <3



Markus pinoaa kummankin tarjottimen päällekkäin ja kokoaa kaikki astiat pöydästä, ennen kuin vie tarjotinpinon sille tarkoitettuun matalaan hyllykköön. Hannaleena hymyilee itsekseen, tarkistaa, ettei unohtanut mitään pöydälle, ja nousee sitten odottamaan valkoratsuista ritariaan. He kävelevät yhtä matkaa ovelle, jonka Markus kohteliaasti avaa seuralaiselleen.

”Joten. Nyt on sen tärkeimmän kysymyksen aika”, Markus aloittaa heidän seisoessaan pihalla.

”Mikä on elämän tarkoitus?”

Markuksen huulien välistä karkaa tahaton naurahdus.

”Ei, kaikkihan tietää, että elämän tarkoitus on 42. Tarvitsetko sä kyydin?”

Hannaleena pudistaa kevyesti päätään.

”Mä olen autolla.”

”Missä sun auto on?” Markus hymyilee ja kallistaa päätään. Vastaten hymyyn Hannaleena osoittaa suunnan. Markus viittoo toista liikkeelle ja lähtee kiireettömin askelin samaan suuntaan.

”Kun sä sanoit, että nää oli sun mielestä oikein kivat vahinkotreffit, niin mahtoiko se tarkoittaa sitä, että sä haluaisit nähdä joskus myöhemminkin?”

”Se saattoi tarkoittaa, että mulla ei olisi mitään sitä ajatusta vastaan, jos sä joskus myöhemminkin haluaisit viettää mun kanssa aikaa.”

”Eli jos sattuisin, sanotaanko vaikka pyytämään sun numeroasi, että sellainen myöhemmin kohtaaminen helpottuisi, niin se olisi ihan hyväksyttävää?”

Hannaleena vilkuilee syrjäkarein vierellään kävelevää Markusta, joka puhuessaan katselee jonnekin jalkoihinsa.

”Se olisi suorastaan suotavaa.”

Hymy tavoittaa Hannaleenan äänen ja siirtyy siitä Markuksen huulille.

”Asia selvä.”

He vilkaisevat toisiaan, ja Markus virnistää veikeästi. Hannaleenaa naurattaa niin paljon, että hän meinaa kävellä liian pitkälle. Viime hetkellä hän kuitenkin tajuaa pysähtyä tienvarteen pysäköidyn Hondan viereen.

”Tässä on mun kyyti.”

”Se on oikein suloinen. Aasialaiseksi.”

”Onko sulla jotain aasialaisia vastaan?”

Markus vain virnistää jälleen jättäen autopuheet siihen.

”Tämä lienee se hetki, jolloin toivon, että annat mulle numerosi.”
« Viimeksi muokattu: 14.07.2017 17:02:01 kirjoittanut Saappaaton »


I push my fingers into my eyes
it's the only thing that slowly stops the ache

Wisteria

  • peilipallo
  • ***
  • Viestejä: 202
Vs: Jäälaten makuinen vahinko, S, raapaleita 4/?
« Vastaus #9 : 14.07.2017 16:36:22 »
Oi että miten suloista ja kepeää ja sokerista, aivan ihanaa lukemista kesäpäivään! Tämän parissa viihdyin, aina sopivissa väleissä vähän naurahdellen. Kaikki tällaiset sattuma ja kohtalo -jutut osaa olla kutkuttavia, vaikka ei itse osaisikaan uskoa, että jotain tällaista voisi ihan oikeasti tapahtua. Sattumalta kahdet oharit, Markus osaa tulla juuri Hannaleenan luo (jos paikalla ei ole muita sokkotreffiseuralta näyttäviä), ja sitten selviääkin, miten hyvin heillä kolahtaa yhteen kemiat ja huumori ainakin näin ensimmäisellä tapaamisella. Rakastuin ilmeikkääseen ja hyväntuuliseen dialogiin ja kaikkiin noihin naurahduksiin, hymyihin ja Markuksen virnistelyyn. Myös Hannaleenan hätääntyminen oli kerrassaan suloista, kyllä tuollaisessa tilanteessa menisi melkein keneltä tahansa pasmat hiukan sekaisin :--D Tärkeintä kai, että kummankaan päivä ei mennyt ohareista huolimatta pilalle, vaan muuttui ehkä jopa paremmaksi. (Ja että numerot vaihtuvat ja he saavat nauttia toistensa seurasta tulevaisuudessakin <3) Tuo otsikko on muuten todella suloinen myös, sopii sokeriseen tunnelmaan.

Hihii, kiitos, tästä tuli vähän tällaista hehkutusta, mutta on vaikea päästä yli tämän sarjan ihanuudesta <3 Toivottavasti saamme pian jatkoa.
​det mørke vi har gør himlen klar, et andet sted

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vs: Jäälaten makuinen vahinko, S, raapaleita 4/?
« Vastaus #10 : 14.07.2017 18:34:56 »
En kestä, onpa nää lutusia. Ja siis vahinkotreffit, ehkä maailman paras asia taas pitkään aikaan. Näiden seurassa tuli hyvä mieli ja alkoi tehdä mieli jäälattea. Mmh.

Lainaus
”Ei, kaikkihan tietää, että elämän tarkoitus on 42. - -"
Jep, plussapisteitä Markukselle, 6/5. ;D

Jään seuraamaan. :)


I'm into Herbology now u_u

Neiti Syksy

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 750
Vs: Jäälaten makuinen vahinko, S, raapaleita 4/?
« Vastaus #11 : 18.07.2017 16:39:40 »
Oi tuitui. <3 Tämä on tällainen pikainen puhelinrääpellys, koska joku pikkulintu lauloi, että tänään ehkä tulee lisää!!

Markus on kyllä suloinen. Ja Hannaleena. Heidän välisensä dialogi tuntuu niin luontevalta, helpolta ja hauskalta. Oikein kemiaa tuntuu ja räiskyy! Olet oikeasti todella taitava kirjoittamaan sitä ja ihmettelen vain kovin. Siis en sitä, että osaat kirjoittaa vaan että miten taiot dialogista näin mahtavaa!!! Rakastan näitä vain yhä enemmän. <3 Fluffya Syksylle, kiitos!

Ps. En tiedä tuota 42-juttua vaikka tiedänkin, että se on jokin juttu joten en tiedä, nauroinko vai toivoinko, että Hannaleenakaan ei tietäisi sitä. Mutta anyways, haluan rakastaa näitä lisää!

- Syksy

Saappaaton

  • Pretentious /af/
  • ***
  • Viestejä: 2 072
  • Sateenvarjounelmia
Vs: Jäälaten makuinen vahinko, S, raapaleita 4/?
« Vastaus #12 : 18.07.2017 21:50:37 »
Wisteria, ui, uusi lukija! Hyvä, ettei mun ylisokerinen höpsöttelyni ole sulattanut hampaita, vaan tästä on ihan voinut nauttiakin. :D Kiva kuulla tuosta dialogin toimivuudesta, itse koen sen suureksi heikkoudeksi omissa teksteissäni, joten tosi kiva tietää, että se toimii, eikä töksähtele pahasti. Kiitos kaunis ihanasta kommentista. <3

Frac, hei piilolukijani. <3 Markus on huippu, ja totta ka ituo piti ujuttaa tekstiin, keinolla millä hyvänsä! :p Kiitos, kun ilmiannoit itsesi. <3

Syksy, wuhuu, pikkulintu ei valehdellut! ;) Tuossa jo sanoinkin, että koen dialogit omaksi heikkoudeksi, joten kiva kuulla, että ne toimii! Pitää ehkä jatkaa dialogipohjaisen tekstin harjoittelua, niin pääsisin näistä hölmöistä ennakkoasenteistani. :D Kiitos kommentistasi taas. <3
Ps. 42 on elämän tarkoitus. ;)

Nyt pääsi muruset kuulkaa käymään niin, että treffit päättyivät tähän. :o Kiitos seurastanne, ja toivottavasti nautitte tästäkin pätkästä. <3



Hannaleena tuntee katseen itsessään tallentaessaan numeroaan Markuksen puhelimeen. Hän hymyilee kujeillen ojentaessaan puhelimen takaisin omistajalleen ja seuraa Markuksen ilmeitä tämän vilkaistessa näyttöä.

”Vahinkotreffineito?” Markus nostaa huvittuneena katseensa Hannaleenaan, jonka kasvoilla leikkii hymy.

”Enhän mä halua mennä sekaisin tiedä minkä Hanneleiden ja muiden kanssa, joita sulla siellä puhelimessa on.”

Markus vain nauraa, naurua, jonka kuuntelemisesta tulee Hannaleenalle hyvä olo.

”Oletko sä varma, ettet halua mun numeroa saman tien?”

”Olen. Nyt pallo on sulla, ja mä en voi heikkouden hetkellä soittaa sulle, kun susta ei olekaan kuulunut mitään. Sitä paitsi tykkään odottaa sen maagiset kolme päivää, että soitatko vaiko et.” Hannaleena levittää kätensä teatraalisella eleellä.

”Vai oikein tykkäät odottaa”, Markus hymisee huvittuneena. ”Entäs jos mä en tykkää?”

Hannaleena nauraa pehmeästi.

”Sitten sun pitää varmaan tehdä asialle jotain.”

Markus virnistää ja näpyttelee hetken puhelintaan. Hannaleena on kuin se ei olisi itsestään selvää, että toinen kirjoitti viestiä hänelle, ja vaikka hän ei voi sanoa yllättyvänsä kuullessaan viestiäänen laukustaan, Hannaleena kaivaa oman puhelimensa esille yhtä kaikki.

Minäpä teen”, hän lukee suoraan näytöltään ääni täynnä huvittumista. Hannaleena joutuu nieleskelemään nauruaan saadakseen viestin viimeisen sanan luettua ääneen.

”Allekirjoituksena Vahinkoritari?” Nauru tihkuu hänen äänensä viimeisen sanan myötä ja Markuksen veikeä virne saa Hannaleenan viimein nauramaan kunnolla.

”Oi, oi! Ritarit pelastaa neitoja pulasta!”

Hannaleena nauraa kahta kauheammin. Pian hän tuntee määrätietoisen otteen leuallaan, ja hänen naurunsa sammuu pehmeisiin huuliin, joilta saattaa vielä maistaa tummapaahtoisen kahvin. Suudelma ei kysy lupaa, eikä kestä kauaa. Kun Markus irrottautuu, Hannaleena jää katsomaan tätä jokseenkin häkeltyneenä, ja jokin tilanteessa saa Markuksen virnistämään tyytyväisenä.

”Hiljenitpäs.”


I push my fingers into my eyes
it's the only thing that slowly stops the ache

Wisteria

  • peilipallo
  • ***
  • Viestejä: 202
Vs: Jäälaten makuinen vahinko, S, raapaleita 5/5
« Vastaus #13 : 28.07.2017 18:18:46 »
​Ai treffit tulivatkin päätökseen! Onneksi Hannaleenan ja Markuksen yhteinen tarina ei vaikuta heidän välisen kemian perusteella vielä päättyvän (niin ihanaa tämä toiveikkuus!) Tai täytyyhän tuossa nyt olla jotain vähän suurempaa, kun molemmat niin hymyilevät ja kujeilevat, ja Markus kutsuu itseään ritariksi, joka pelastaa neitoja pulasta, vaikka taisikin myös itse olla aluksi pulassa kun hänelle tehtiin oharit. Eli Hannaleena oli ihan yhtä lailla pelastamassa. Kuten Syksy sanoi tuossa aikaisemmin, sä olet kyllä osannut taikoa esiin kaiken sen kipinöimisen ja ihastumisen, jota on ilmassa näiden hahmojen välillä. Dialogin, josta mainitsin jo aikaisemmin, lisäksi koko sun kirjoitustyylisi on ihanan elävää ja ilmeikästä, esimerkiksi vaikka tämä kohta sai huokailemaan että vau:
Lainaus
Hannaleena joutuu nieleskelemään nauruaan saadakseen viestin viimeisen sanan luettua ääneen.
Ihania sanavalintoja. Ilahduttaa niin kovin tällainen romanttinen ja kupliva tunnelma. Kiitokset vielä tästä sokerisesta ja viihdyttävästä pienestä sarjasta, aivan ihanaa että saatiin tuohon loppuun vielä suudelmakin. Nämä oli kyllä parhaat vahinkotreffit ikinä. <3
​det mørke vi har gør himlen klar, et andet sted

Saappaaton

  • Pretentious /af/
  • ***
  • Viestejä: 2 072
  • Sateenvarjounelmia
Vs: Jäälaten makuinen vahinko, S, raapaleita 5/5
« Vastaus #14 : 26.08.2017 20:51:59 »
Wisteria, kiitos kaunis ihanasta kommentista. <3 Tykkään näistä kahdesta, eli saatan hyvinkin päätyä vielä pidemmältikin heistä satuilemaan (parempi kuitenkin, kun ei lupaa mitään). :D Tuli kyllä hyvä mieli, kun kehuit niin kauhean toimivaksi kaikkea, jota en koe osaavani kirjoittaa, mutta jestas, vahinkoja sattunee. n_n Kiitos, pus. <3

Tässä vielä pienen pieni epilogi, jotta Syksy-kullan tulisi hyvä mieli. ::)



Kesäkuun lähestyessä loppuaan Hannaleena tuntee levottomuuden kasvavan sisällään. Hän oli kuin olikin päässyt haastatteluihin asti, mutta entä jos se olikin mennyt huonosti? Hannaleena ei ollut uskaltanut tarkistaa opiskelijavalinnan tuloksia kovinkaan usein, sillä jokainen kirjautuminen toi sisuskaluihin sellaisen olon, että ne tahtoivat poistua kehosta mahdollisimman pian.

Keittiöstä ilmestyvä Markus kantaa mukanaan kahta eriparista teemukia. Hän istahtaa Hannaleenan viereen ja laskee mukit sohvapöydällä olevien lasinalusten päälle.

”Olis sieltä varmaan löytynyt kaksi samanlaistakin”, Hannaleena toteaa. Hän ei aivan ymmärtänyt, miksi Markus koki tarpeelliseksi kaivaa joka kerta erilaisen mukiparin hänen kaapeistaan, mutta siitä huolimatta hän piti siitä, millaisen pilkkeen hänen kommenttinsa sytytti toisen silmiin joka kerta.

”Joko sä katoit, onko valinnat tehty?”

Markus kohottaa tietäväisesti kulmaansa saadessaan Hannaleenan välttelemään katsettaan. Hän vetää toisen kainaloonsa ja kietoo kätensä tiukasti Hannaleenan hennon varren ympärille.

”Jos tehdään niin, että sä olet nyt rohkea ja katsot, pääsitkö opiskelemaan, ja sitten voidaan loppuilta vaikka katsoa Gossip Girliä Netflixistä.”

Hannaleena katsoo Markusta tovin aivan hiljaa punniten tämän ehdotusta.

”Lupaat paljon, herraseni”, hän toteaa lopulta hitaasti ja kallistaa epäillen päätään.

”Tiedän, ja olen ainoa, joka tässä häviää.” Markuksen huulilla leikkii hienoinen virnistys, ja ilme saa Hannaleenan viimein rentoutumaan vähän.

”Paitsi jos mä en pääse opiskelemaan.” Sanat ovat hiljaiset. Markus vain rutistaa Hannaleenaa vähän lähemmäs viitsimättä kommentoida viidettäkymmenettä kertaa siitä, miten paljon hän uskoi toisen mahdollisuuksiin.

”No niin, olepas nyt rohkea, ja katso onko ne opiskelijavalinnan tulokset tulleet.”

Vastahakoisesti Hannaleena irrottautuu turvallisesta syleilystä. Hän etsii verkkopankin avainlukukorttinsa, vetää keuhkonsa täyteen ilmaa ja henkeään pidätellen kirjautuu sivustolle. Nähdessään opiskelijavalinnan tuloksen – joka on kuin onkin julkaistu – hän unohtaa päästää keuhkonsa tyhjäksi. Tuntiessaan otteen leuallaan Hannaleena kääntää katseensa Markukseen ja Markuksen hymyyn.

”Hengitä. Sä pääsit sisälle.”

”Mä pääsin sisälle”, Hannaleena kuiskaa tyhjentäessään viimein keuhkonsa niitä pakottavasta ilmasta.

”Mä pääsin opiskelemaan!”

Tilanteen viimein iskeytyessä hänen ymmärrykseensä Hannaleena tuntee silmiensä vettyvän ja nauraen hän kapsahtaa Markuksen kaulaan.


I push my fingers into my eyes
it's the only thing that slowly stops the ache

Isfet

  • Kaamoskirjuri
  • ***
  • Viestejä: 1 396
  • kuppi teetä kaipaukseen
Vs: Jäälaten makuinen vahinko, S, raapaleita 5/5 + epilogi
« Vastaus #15 : 27.08.2017 13:55:56 »
Ihanaa, epilogi! <3 Tämä päättyikin liian pian, vaikka aika oli toisaalta juurikin oikea. Kuitenkin ihanaa, että tämä sai pienen jatkopalasen, missä raotetaan suloisuuden ja arjen verhoa.

Lainaus
”Olis sieltä varmaan löytynyt kaksi samanlaistakin”, Hannaleena toteaa. Hän ei aivan ymmärtänyt, miksi Markus koki tarpeelliseksi kaivaa joka kerta erilaisen mukiparin hänen kaapeistaan, mutta siitä huolimatta hän piti siitä, millaisen pilkkeen hänen kommenttinsa sytytti toisen silmiin joka kerta.

Koska eriparimukit on parhaita, siksi. Söpöä miten nämä kaksi kotoilevat ja juovat teetä yhdessä, Hannaleenan jännittäessä pääsykokeita. Pidän pidän <3

Kiitos :>

ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

Wisteria

  • peilipallo
  • ***
  • Viestejä: 202
Vs: Jäälaten makuinen vahinko, S, raapaleita 5/5 + epilogi
« Vastaus #16 : 27.08.2017 19:00:48 »
​Oi, että vielä epilogi, tämäpä oli iloinen yllätys! Kyllä sinä nyt hemmottelet meitä ihan kunnolla <3

Saman katon alla oleminen (vaikkakin vielä vain kyläilemässä?) vaikuttaa täysin oikealta suunnalta tälle kaksikolle. Markus on niin ihanasti tukena Hannaleenalle opiskelupaikkajännityksen kanssa, kun keittelee teetä ja halii. Noin sitä pitää! Enkä muuten vieläkään aivan kestä tuota Markuksen pilkettä silmäkulmassa! Hän on vienyt vähän myös minun sydämen.

Hih, vielä kerran kiitos <3 Enkä peru puheitani siitä että haluaisin joskus kuulla vielä lisää siitä, miten näiden kahden yhteinen taival jatkuu c;
​det mørke vi har gør himlen klar, et andet sted

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vs: Jäälaten makuinen vahinko, S, raapaleita 5/5 + epilogi
« Vastaus #17 : 29.08.2017 08:04:06 »
Ahihihi, Markus on kyl aika huippu tyyppi ja mikäänhän ei kruunaa tekstiä paremmin kuin suudelma. Paitsi tietenkin yllätys (köh köh) epilogi. KÄÄK! Markus saa multa taas lisäpisteistä, koska eriparimukit! Mukit on rakkautta ja eripariset tarkoittaa sitä, että hienoja mukeja on kaks erilaista, eli enemmän ihailtavaa! Ahihi, tämä on kyllä niin lämminhenkinen teksti ja täynnä sellaista pilkettä ja nauravaa hymyä. Tykkäilen kovasti, kiitos, että saimme tutustua näihinkin hahmoihin. :-*

- Frac


I'm into Herbology now u_u

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Vs: Jäälaten makuinen vahinko, S, raapaleita 5/5 + epilogi
« Vastaus #18 : 10.09.2018 20:55:16 »
Oi, olipa tämä suloinen ja kepeä lukupala! Olen tainnut joskus aikaisemmin lukeakin tätä alusta, mutten koskaan päässyt ihan loppuun asti.  Hannaleenan ja Markuksen ensikohtaaminen on oikein herttainen ja vahinkotreffit ajatuksena (ja vieläpä näin hyvin edenneinä) on aivan ihana. Epilogi sopi tähän myös vallan mainiosti ja antoi mukavan päätöksen myös Hannaleenan opiskelujännitykselle. Kiitoksia!

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Kineza7

  • ***
  • Viestejä: 305
Vs: Jäälaten makuinen vahinko, S, raapaleita 5/5 + epilogi
« Vastaus #19 : 11.09.2018 11:34:42 »
Ihana, mutta loppuiko se jo?
Tässä oli kiva rytmi. Mäki haluan vahinkotreffeille! Tässä oli mukava huumori hahmojen välillä. Pidin kovasti ♡ Tykkäsin kivoista yksityiskohdista!