Kirjoittaja Aihe: Disney: Milloin mun elämä oikein alkaa?, S, raapale  (Luettu 1871 kertaa)

Diinuli

  • ***
  • Viestejä: 109
Nimi: Milloin mun elämä oikein alkaa
Kirjoittaja: Diinuli
Ikäraja: S
Fandom: Disney
Genre: Humoristinen raapale
Vastuuvapaus: En omista Disneyn hahmoja/maailmaa/tapahtumia, enkä saa tästä rahaa.




  ”Yleensä mä herään seiskalta. Pesen lattian ja pyykit. Luen vaikka pari kirjaa. Maalaan tauluja. Soitan kitaraa, neulon. Sit teen ruokaa, mut samalla mä vaan mietin: millon mun elämä oikein alkaa?
  Ruuan jälkeen mä kokoan palapelejä, heitän tikkaa, leivon. Harjottelen balettia, vatsastapuhumista ja shakkia. Jatkan savityötä ja kynttilöitä... Välillä tietty venyttelen. Luonnostelen, kiipeilen ja ompelen vaikka mekon.
  Sitten jos jää aikaa, mä luen ne kirjat uudelleen ja maalaan lisää seinille – aina jostain löytyy tilaa. Sit mä vaan harjaan ja harjaan mun hiuksii ja mietin; millon mun elämä oikein alkaa!?”

  ”No, Tähkäpää, jatka toki”

  ”Sitä mä vaan, että oisko mulla joku keskittymishäiriö?”




A/N: En halunnut laittaa fandomia liian tarkasti (Tähkäpää), koska vitsi on parhaimmillaankin hatara ja lässähtäisi helposti olemattomiin jos päähenkilön henkilöllisyys kerrottaisiin etukäteen kaksi kertaa ennen varsinaista tekstiä...
Sorry. Too many paradigm shifts. Nowadays, I just see the matrix.

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 335
  • Lunnikuningatar
Vs: Disney: Milloin mun elämä oikein alkaa?, S, raapale
« Vastaus #1 : 29.01.2020 15:46:57 »
Vastaus: Kysymys on ollut teologisen debatin kohteena jo pitkään, sillä voidaan pohtia, että missä kohtaa ihminen voidaan todella katsoa elämäksi ja milloin kyse on jonkun minuuden omaavan olennon elämästä. Minuuden kokemus kuitenkin kehittyy joskus ensimmäisten parin ikävuoden aikana, joten ehkäpä minun elämän voi katsoa alkavan silloin, mutta elämän yleensä jo hedelmöittymisessä.

Tämä olikin mielenkiintoinen teksti! Oli hauskaa lukea pitkästä aikaa Tähkäpäästä, ja kieltämättä elokuvankin perusteella hänen keskittymiskykynsä varmasti heittelehtii sinne tänne. Samoin tunnistin nuo ajatukset elämän alkamisesta, koska varmasti sitä pohtii, kun on vain vangittuna pieneen torniin. :( Onneksi Flynn pelasti Tähkäpään sieltä! Kiitos tästä tekstistä. ♥


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Disney: Milloin mun elämä oikein alkaa?, S, raapale
« Vastaus #2 : 21.11.2022 19:33:06 »
Välillä sitä tulee itsekin pohdittua, että milloinkas sen oman elämän olis tarkoitus alkaa. En kyllä ole niin aikaansaava ja toimelias kuin Tähkäpää (joka muuten sopi hyvin tähän raapaleeseen). Ei nyt ehkä varsinaisesti kateeksi käy (varsinkin kun miettii ainakin hänen nuoruuttaan), mutta välillä miettis et pystyis vähän enempään. Täytys vaa yrittää muistaa et vähempikin riittää, elämä alkaa pienemmälläkin panoksella!

Lainaus käyttäjältä: Kaarne
Oli hauskaa lukea pitkästä aikaa Tähkäpäästä, ja kieltämättä elokuvankin perusteella hänen keskittymiskykynsä varmasti heittelehtii sinne tänne. Samoin tunnistin nuo ajatukset elämän alkamisesta, koska varmasti sitä pohtii, kun on vain vangittuna pieneen torniin. :( Onneksi Flynn pelasti Tähkäpään sieltä!
Samoilla ajatuksilla kuin Kaarne. Ja ei se kyllä ole mikään ihme, että pienessä tornissa (vangittuna) asuessa vähän ajatukset ja tekemiset velloo sinne tänne. Nyt tekee mieli katsoa Kaksin karkuteillä uudestaan pitkästä aikaa  🤔
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中