Kirjoittaja Aihe: Skam: Teen keittäminen tumpeloille, S | Isak/Even | slash, fluffy  (Luettu 3499 kertaa)

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 067
Nimi: Teen keittäminen tumpeloille
Fandom: Skam
Ikäraja: S
Tyylilaji: slash, fluffy
Paritus: Isak/Even
Vastuuvapaus: Sarja kuuluu NRK:lle. En saa tästä rahaa.
Muuta: Sijoittuu 4. kauden 6. jakson jälkeen, mutta ei spoilaa juonellisesti
Haasteet: Multifandom III ja Otsikoinnin iloja (intertekstuaalinen otsikko)

A/N: Yöllinen inspiraatio on ystävä. Tuli mieleen Isakin epäonnistunut teenkeitto, jolle facepalmasin jaksoa katsoessani, ja uskon Evenin kauhistuvan yhtä lailla, jos hän kuulee, miten Isak hoitaa teenkeiton. Tässä siis Evenin johtama how to make tea for dummies!

Teen keittäminen tumpeloille

”Moikka, Sana!” Even tervehti suojatiellä odottavaa muslimityttöä. Tällä oli kuulokkeet korvissaan, mutta huomatessaan tutun Sana riisui ne.

”Hei”, Sana vastasi. ”Töistäkö tulossa?”

”Sieltähän mä. Miten teidän eilinen teho-opiskelu sujui?” Even tiedusteli heidän harppoessaan tien yli. Sana lähti väärään suuntaan, mutta Even päätti kävellä tytön vierellä vähän matkaa. Oli kivaa vaihtaa kuulumisia.

”Hyvin”, Sana vastasi. ”Vähän siinä sai jankata, mutta Isak kirjoitti ahkerasti muistiinpanoja.”

”Joo, ihan varmasti kirjoitti”, Even naurahti. ”Se on stressannut ihan sairaasti sitä bilsan koetta. Kiitos, kun jaksoit jelpata.”

”Mitäs tuosta”, Sana sanoi. ”Isak tarvitsisi kyllä apua muutenkin.”

”Missä niin?” Even kysyi.

”Ei se osaa keittää edes teetä. Otti mulle kuuman veden hanasta”, Sana tuhahti.

”Ei kai!” Even kauhisteli, ja häntä ihan nolotti poikaystävänsä puolesta. Miten niin fiksu poika ei osannut keittää teetä? Evenin täytyisi korjata asia heti paikalla. ”Anteeksi ihan kamalasti. Mä opetan sille heti, kun pääsen kotiin.”

”Paras olisi. Eihän teille muuten uskalla tulla enää kylään”, Sana lohkaisi hymyillen. Even nauroi, heilautti kättä hyvästiksi ja vaihtoi suunnan kotiin päin.



”Moi!” Even huikkasi avatessaan oven.

”Moi”, Isak vastasi olohuoneesta. Even kuuli, että poika pelasi jotakin ammuskelupeliä.

”Törmäsin kotimatkalla Sanaan”, Even sanoi.

”Mm”, Isak vastasi. Ei tämä kuunnellut. Even hymähti ja täytti jääkaapin. Vasta sitten hän meni pussaamaan sängyllä pelaavaa poikaystäväänsä. Isakin huulet tuntuivat huolimattomilta – poika varmaan yritti pelata ja pussata samaan aikaan – ja Even päätti kaataa pojan sängylle saadakseen täysin tämän huomion. Isak älähti, mutta taipui Evenin huomionkaipuun edessä. He pussailivat hyvän aikaa ja jäivät siihen makoilemaan. Even silitti Isakin vaaleaa tukkaa ja suukotti tämän söpöä nenää. Isakin virnistys sai aikaan suloisia kipinöitä hänen sisällään.

”Näin Sanan, kun olin tulossa kotiin”, Even kertoi.

”Ai? Mitäs se?” Isak kysyi näprätessään Evenin hupparinnaruja.

”Kertoi susta jotain järkyttävää”, Even sanoi.

”Jaa, että mä olen ihan surkea bilsassa? Kyllähän sä sen tiesit”, Isak tyrskähti.

”Et edes ole. Sulla on vaan ollut motivaatio hukassa”, Even sanoi. ”Sana kertoi, miten sä laitoit sille teetä tai en mä nyt tiedä, voiko sun tekniikkaa edes kutsua laittamiseksi.”

”Jaa se”, Isak sanoi. ”Miten mun olisi pitänyt hoitaa se? Eihän meillä ole vedenkeitintä.”

”Voi jessus sun kanssa”, Even huokaisi ja pörrötti poikaystävänsä tukkaa. Hän nousi ja veti Isakin mukanaan. ”Mä opetan sulle.”

”Mihin mä sitä taitoa tarvitsen? En edes juo teetä”, Isak sanoi.

”Täytyy sun nyt teetä osata keittää! Just vieraiden varalta, ja sitten jos mä vaikka olen kipeä”, Even sanoi.

”Et sä kipeänä huomaisi mitään kummallista”, Isak yritti. Even pärskähti.

”Trust me, kyllä huomaisin”, hän vastasi. Even avasi kaapin ja otti sieltä kattilan. ”Tiedätkös mikä tämä on?”

Isak pyöräytti silmiään.

”Miksei hanavesi käy? Senhän saa kuumaksi”, Isak kummasteli niin vilpittömänä, että Even pussasi häntä silkasta hellyydenpuuskasta.

”Rakas Isak”, Even sanoi. ”Kuumassa vedessä ilakoivat kaiken maailman bakteerit ja putkistoista lionneet haitalliset aineet. Siksi pitää ottaa aina kylmää vettä ja keittää se. Ethän sä ruokaakaan tehdessä ota suoraan kuumaa vettä, vai mitä?”

”No tota…” Isak mumisi ja silmäili keittiönkaappeja. Even tukahdutti huokauksen.

”Tästä lähtien et ota”, Even ohjeisti. ”No niin. Kylmää vettä kattilaan. Älä laita liian täyteen, ettei se kiehu yli. Ota huomioon myös se, kuinka monta juojaa on. Kansi päälle ja sitten odotetaan. Tässä välissä ehdit viihdyttää vieraita ihastuttavalla persoonallisuudellasi. Jos se ei tehoa, voit vaikka laulaa. Sulla on ihana ääni.”

”Even hei, mä voin olla teenkeitossa täystumpelo, mutta kyllä mä ihmisille osaan puhua”, Isak tuhahti. ”Sanan edessä mä kyllä joskus hukkaan sanat. Se on vähän pelottava.”

”Nää, eikä ole”, Even sanoi. Hän oli tottunut Sanan kärkevään puhetyyliin ja tämän tuimaan katseeseen, joka kieltämättä teki hänenkin olonsa joskus hermostuneeksi. ”No, ehkä välillä.”

Isak pukkasi häntä kyynärpäällä kylkeen.

”Mähän sanoin!”

Even nappasi poikaa lanteilta ja hieroi kasvojaan kiusoitellen tämän niskaan. Isak yritti päästä irti, mutta Evenin ote oli liian luja. Lopulta Isak luovutti ja pyörähti ympäri pujottaen kätensä Evenin niskaan. He painoivat otsansa vastakkain ja hieroivat neniään yhteen. Kumpaakin hymyilytti.

”Oot suloinen”, Even mumisi.

”Enkö miehekäs?” Isak kysyi hiukan näreissään.

”Oot molempia”, Even vakuutti. ”Mun ihana, suloisen miehekäs Isak.”

”Mm, et säkään ole hassumpi”, Isak sanoi vinosti hymyillen. Even naurahti.

”Voi kiitos.”

Pussaillessa ja vinoillessa aika kulki nopeasti. Pian opetus kuitenkin jatkui.

”Ja nyt vaan kaadan veden kuppiin, ja se on siinä?” Isak arvasi.

”Niin voisi olettaa, mutta ei”, Even sanoi. ”Nyt sä katot, mitä teetä laitat. Mustassa teessä voit kaataa veden saman tien, mutta vihreässä teessä sun pitää odottaa, että vesi jäähtyy vähän.”

”Jahas”, Isak kommentoi ja näytti hellyttävän hämmentyneeltä. ”Miksi?”

”Koska jos vesi on liian kuumaa, teestä tulee kitkerää”, Even selitti. ”Sitten katsot paketista teen haudutusajan. Mustaa teetä haudutetaan neljä tai viisi minuuttia. Vihreää taas maksimissaan kolme minuuttia.”

Isak rapsutti niskaansa ja omaksui uutta tietoa.

”Mikä on sun lempitee?” Isak lopulta kysyi. Even nappasi kaapista inkiväärisitruunateen. ”Jos mä opettelen vain tämän hauduttamisen, eikö se riitä?”

Even nauroi ja rutisti Isakia.

”Se riittää.” 
« Viimeksi muokattu: 12.06.2017 18:14:19 kirjoittanut Sokerisiipi »

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 968
Awww<3 Iltani parani heti, kun löysin tämän.
Evak-fluffy onkin parasta lääkettä sille paskamyrskylle joksi skam-fandomi on muuttunut ::)

Ugh, nää kaksi on niin söpöjä ettei pysty. Tykkäsin kielestä jota käytit, jelpata ym. sanat toi Evenin jotenki kivasti lähelle ja toi sen luonteen uudella tavalla esiin. Syy miksi rakastan suomenkielisiä ficcejä, niissä pääsee ihmisiin käsiksi useimmiten kielen kautta niin paljon paremmin kun enkunkielisissä (yllättäen).
Tuo sänkypussailu lämmitti myös mieltä tosi paljon, voin niin kuvitella Evenin kerjäämässä huomiota heti kun se tulee kotiin (toisaalta voin kyllä kuvitella myös Isakin just samoissa puuhissa xD)

Eipä Isakista tainnut tulla mikään tee-guru näin vähällä opetuksella, mutta ajatus Evenistä teehifistelijänä jäi kyllä headcanoniksi ;D

~Violet

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 809
Oih mikä ihana ficcyräinen tähän sateiseen maanantaiaamuun.
Oikein söpötys.

En voi kun olla tyytyväinen, että sinulle iski kirjoitusinspis yöllä, ISO kiitos sulle tästä.  :)

Neiti Syksy

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 750
Lainaus
”Koska jos vesi on liian kuumaa, teestä tulee kitkerää”
Ahaa! Tämänkö takia kerran tehdessäni teetä se tee oli niin pahaa kuin olla ja voi. Hirveän kitkerää ja pahaa, vaikka aiemmin oli ollut oikein hyvää ja makeaa. Kappas, kai sitä voi oppia uusia juttuja. Pitänee kyllä tunnustaa, että en ikinä katso niitä ohjeita mm. teen hauduttamisesta tai lämpötiloista. Tee kuin tee.  ::)
(pst, kai tarkoitit hauduttamista etkä keittämistä, kun puhuit minuuteista tekstissä?)

Mutta tämä oli kyllä suloinen kuin mikä! En edelleenkään ole kovin lämmennyt Evak-paritukselle, jotenkin en vain koe.. äh. Kivaksi. Söpö ja suloinen teksti kuitenkin! Ja Sanan pieni cameo. <3 Sana on kyllä ehkä yksi lemppareistani, jotenkin se suoraan sanominen ja ne tietyt mulkoilut. Voi että kuinka lämmittikään Isakin ja Evenin puhelu Sanasta. Miksi käytän koko ajan verbiä lämmittää? Ja !!! Samaistuin niin kovasti tuohon kuumaan veteen. En itse sitä tee, mutta oma äitini välillä ottaa hanasta kuumaa vettä kun ei jaksa odottaa vedenkeitintä. En ymmärrä. Onneksi hän juo teetä ehkä kerran vuodessa, niin ei tarvitse sitä hirvistellä.

Tykkään fluffystasi ja haluan lukea lisää fluffya! Puspus, hyvää kesäkuuta ja hyviä inspiskelejä. <3

- Syksy

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Voi ei, miten söpö. Even pätemässä on yks mun suosikkijuttuja, ja ottaen huomioon miten isoon rooliin kyseisen piirteen pistit tähän tekstiin, olin tietty sulaa vahaa koko lukukokemuksen ajan. Onnistuit hyvin luomaan Skamille tyypillisen, arkisen ja hitaan tavan kuvailla ihmiseloa. Ehkä välillä liian fluffyy mun makuun. Luettuna kaikenlainen jatkuva söpöily ja pussailu menee mun järkeni yli, täytyis varmaan totutella taas c': mutta sitten toisaalta rakastin hirveästi tuota viimeistelevää vuoropuhelua poikien välillä. Istui mukavasti, vakuutti ja tuntui. Hienovaraista hellyyttä. Lukisin sulta mielelläni lisää, vaikka tätä Evakia (lähdenkin metsästään, että löytyykö sitä kenties jo ->) Piristi illan omaa teehetkeä. Kiitos siitä!
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


Quibbler

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 168
  • Potterhead? Always.
Tämä oli hieno ficci! Tykkäsin kovasti. Aluksi mm. 'mä'-muoto kuulosti kummalta, mutta sitten tajusin, että on se parempi kuin 'minä'-muoto. Tämä oli oikein kiva  :)

Tuhisija

  • Vieras
Tää oli niin suloinen ja sai hymyn mun huulille (oli huono päivä kun luin tämän). Piristi silloin siis oikein kovasti.

Tykkään lukea tekstejä, jotka tavallaan täyttävät TV-sarjasta, kirjasta, yms. jääneitä "tyhjiä" ajanjaksoja. Tietenkään kaikkea ei voi alkuperäisteoksessa kertoa, joten on mukavaa lukea mitä muut miettivät tapahtuneen hetken X jälkeen.Sanan pyörähdys alussa oli kiva, ettei heti vain menty Evenin ja Isakin keskinäiseen kanssakäymiseen. Koen kyllä Sanan kaltaiseksi tuon, että se mainitsee Evenille Isakin teenkeittokyvyistä. Tai niiden puutteesta :D Miten ei ole poika huomannut, kuinka Even sen tekee? Isak pls.

Poikien pussailukohtaus Isakin pelatessa oli awws :"3 voin niin kuvitella! Niim höpöjä ja söpöjä, hihi. Ja Isak, kyllä sä teenkeittotaitoa tarvitset! Even huomaa kyllä jos oot ottanut hanasta. Kuka tahansa huomaa :< ja kun Isak on silleen wut ai on useempaa erilaista teetä :'D ihana poika, voin niin nähdä tämän koko operaation tapahtuvan oikeastikin!

Tää oli tosi suloinen ja näkyy muuten sun teeintoilu tässä, koska oot kyllä yks teehiiri. Kiitos paljon tästä. Nyt alko tehdä mieli teetä...


Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 067
Violetu: En ole tietoinen siitä, mitä Skam-fandomille on tapahtunut, mutta Evak tuo kyllä aina hymyn huulille! Fluffy + nämä on kyllä pakosti toimiva yhdistelmä. Onhan ne aika halipusi sarjassakin! En ole hirveästi lukenut Skam-ficcejä enkä miettinyt liiaksi. Luotin tässä vain vaistooni. Kiva, että lopputulos miellyttää! ^^ Isakilta meni varmaan suurin osa ohi korvien, mutta ehkä hän nyt osaa teenkeiton jotenkuten! Toivon mukaan :'D Teehifistely kyllä sopii Evenille, haha. Kiitos kommentista!!

Fairy tale: Hihii, kiva, että pidit. Kiitos sinulle, että luit ja kommentoit! <3

Neiti Syksy: Se voi olla. Vihreässä teessä veden lämpötila pitäisi olla 65-80 astetta eli vähän kannattaa odottaa, kun vesi on kiehahtanut :> Kitkeräksi se voi tulla sillä tavalla, että unohtaa laittaa ajastimen/unohtaa muuten vaan (käynyt minulle monta kertaa ::) ) Mustassa teessä taas ei ole niin väliä :D Niin, joskus ficeistäkin voi oppia! Minä olin kyllä ihan elementissäni, kun sain luvan kanssa hifistellä Evenin kautta, haha. Hauduttamista juu tarkoitin! Syytän yöllistä ajankohtaa, että meni asiat sekaisin :'D Kiva, että tykkäsit tästä suloisuudesta, vaikka paritus ei iskekään. Sana on kyllä ihana <3 Kiitos ihanasta kommentista!!

Zacharias: Hii, Even pätemässä on kyllä parasta, ja hämmentynyt Isak siinä vieressä niin oijoi <3 Haha, liian fluffy, myönnän syyllisyyteni! Kiva, että maistui kuitenkin kokonaisuutena! Täytyypä kirjoittaa lisää Skamia, kun se olikin lopulta aikas helppoa. Kun 4. kauden viimeinen jakso tulee Areenaan, maratoonaan Skamin alusta. Eiköhän sen aikana tupsahda lisää kirjoitusideoita! Kiitos kommentista!

Tuhisija: Hii, ihanaa, että piristi!! Se on aina mahtava saavutus, että onnistuu vaikuttamaan jonkun mielialaan positiivisesti, hihii ^^ Ficcaaminen on kyllä hyvä keino itse täydentää näitä tyhjiä ajanjaksoja. On kyllä niin Sanaa sanoa suoraan, mutta ei kuitenkaan pahaa tarkoittaen. Isak pls olen samaa mieltä. Höntti poika! Haha, minä sain kyllä niin intoilla tässä teetuntemuksista ja muista. Ja aina pitää olla teetä, nyt sinäkin heti sitä keittämään! Kiitos kommentista, ihana! <3

Parris

  • menteur artistique
  • ***
  • Viestejä: 3 185
Kommenttikampanjasta heips.

Olipa kiva palata Skamin äärelle näin muutama kuukausi finaalijakson jälkeen. Komppaan tähän alkuun heti Tuhisijaa siitä, että tällainen aikajanan kolojen täyttäminen on oikein toimivaa ja viihdyttävää! Tässä tekstissä ainakin kaikki kolme päähahmoa olivat aidon oloisia - Sanalla oli herkullista särmää, Evenillä yllin kyllin välittämista ja Isakilla ihanaa "mutkat suoriksi" -asennetta sekä toki oman aseman vaivihkaista perustoittamista (ihana tuo suloinen-miehekäs sanailu :p). Tekstin aihe oli oikein mainio, teen keittäminen on tarkkaa taitolajia, kuten Isak saa myös huomata Evenin luennon jälkeen. :D Ja kyllähän kaikkiaan poikien hellät pussailuhetket olivat oikein söpöjä.

Kiitokset tästä! <3

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Nappasin tämän kommenttikampanjasta, koska halusin vähän vaihtelua omaan fandommaailmaan. Skamia olen nähnyt vain muutaman jakson, pitäisi joskus katsoa loppuun!

Teksti oli täynnä nuoruuden hurmaa ja häivädyksiä. Yritin kovasti pohtia, mille teen keitto on motiivi - kenties nuoruuden ajattelemattomuudelle ja hetkessä elämiselle. Ei haittaa, vaikkei osaakaan ihan kaikkea, mitä "pitäisi" osata.
Dialogi oli sokerisen söpöä ja hahmot todella suloisia, jopa hieman epäuskottavia välillä. Ei siis pahalla, enhän edes kunnolla tiedä, miten IC pojat tässä olivat. Teinipojat keittämässä teetä ja pussailmessa, ilman yhtään kirosanaa, on vaihtelua. ::)

Pitäisi siis ryhtyä tarkistamaan kunnolla tämäkin sarja!

- Röh
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 828
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vaihdokkaista iltaa! :) Olipa hauskaa saada tämä teksti, koska olen tämän ite asiassa joskus lukenutkin! Nyt tulee sitten kommentoituakin. Mulle Skam on ihan tuntematon fandom, enkä tiiä yhtään, mistä siinä on kyse, mutta teenkeitto-opastus on niin helposti lähestyttävä aihe, ettei esimerkiksi hahmojen vieraus häiritse ollenkaan.

Opiskelumaailmaa, uu! Tuo Evenin ja Sanan kohtaaminen toimii kivana johdantona varsinaiseen asiaan ja avaa lukijalle hyvin sen, miksi Even nyt oikein päätyy opastamaan Isakia teenkeitossa. Oi voi, olen niin samaa mieltä Evenin ja Sanan kanssa siitä, että Isak kaipaa kipeästi opastusta, vaikkei se ite sitä hoksaakaan. Miksei hanavesi kelpaa, ei jukran puikulat! x) Tällaisena teen ystävänä ymmärrän hyvin Evenin tarpeen korjata moiset väärät uskomukset! Ei teen keittäminen nyt mitään ydinfysiikkaa ole, mutta tietyt perusasiat on hyvä hallita myös teetä juomattoman ihmisen. Osaapahan sitten laittaa teetä vieraille tai juurikin vaikka flunssaiselle poikaystävälle!

Tarinan tunnelma on mukavan leppoisa ja positiivinen, ja vähän naljailevat ja piikittelevätkin kommentit on selvästi hyvässä hengessä heitettyjä. En voi vastustaa tällaista parisuhdesöpöilyä ja nokkelaa sananvaihtoa, oih. Erityisesti minua viehättää Ronenin tavoin tuo sanailu suloisuudesta ja miehekkyydestä. Joskus joku jossain totesi, että kyllä kuka tahansa mies haluaa olla ennemmin komea kuin söpö, ja sama voisi kai päteä miehekkyyteenkin. x)

Dialogipainotteisuus tekee tekstistä helppolukuista, mutta minun makuuni tässä on liikaa johtolauseita. Jokaisen repliikin yhteydessä ei mielestäni ole tarpeen ilmaista, kuka sanoo, koska lukija pysyy kyllä muutenkin kärryillä tällaisessa kahden henkilön välisessä keskustelussa, varsinkin kun väleihin on ripoteltu muuta toimintaa. Johtolauseiden runsaus tekee tekstistä minulle jotenkin vähemmän sujuvan lukea ja seurata. Mutta tämähän on vain henkilökohtainen preferenssi, ja muuten kyllä pidän tekstistä ja sen rakenteellisesta keveydestä ja ilmavasta etenemisestä!

Kiitoksia tästä hyvän mielen tekstistä, tämä on oikein piristävää luettavaa! :-* -Walle
« Viimeksi muokattu: 10.05.2018 19:14:43 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Ah, Evakia pitkästä aikaa. ♥

Siitä on ihan älyttömän kauan, kun näin Skamin, mutta tää kaksikko ei kyllä hevillä unohdu! Nää on aivan liian ihania. :3 Voi Isakia, kun ei oikein ole teenkeitto tuttua puuhaa - tai ilmeisesti oli, mutta hieman omalla sovelluksella. ;D Noh, onneksi Even oli ihana ja päätti opastaa toista teenkeiton oikeisiin saloihin. Pystyin kyllä jotenkin hyvin samaistumaan Isakin nolostukseen(?), kun tämä ei osannut tehdä teetä oikein. Itsekin olen saanut yhteen toiseen asiaan liittyen palautetta, että teen sen tavallaan väärin ja ai että, kun nolotti sillon. ;D

Voi aww, nuo pussailut ja ylipäätään kaksikon välinen söpöily. ♥ Tää oli niin ihanan kevyttä luettavaa ja tästä jäi todella hyvä mieli. Oli kiva, miten tää oli tosiaan rakennettu niinkin arkisen asian kuin teenkeiton ympärille.

Voi että, tuntuu että mun pitäisi sanoa tästä vaikka mitä, mutta aivot on ihan hattaramössöö tällaisen söpöstelytekstin lukemisen jäljiltä, että en oikein tiedä mitä sanoa. :D Tykkäsin tästä hirmusesti, ja tää kaksikko on kyllä kerrassaan niin vastustamaton. ♥

Kiitän ja kumarran tästä hyvän mielen tekstistä! ♥
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää