Kirjoittaja Aihe: Ole minun ensimmäinen, S, rakastumisen ensiaskeleet  (Luettu 1390 kertaa)

Unohtumaton

  • Uno
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 710
Ikäraja: S
Tiivistelmä: Sattumalta, odottamatta, koska vain. Rakastumisen huumaa.
Tyylilaji: draama
A/N: Ajatukset lähtivät liikkeelle ja tekstihän siitä syntyi. Ei suunnitelluin kirjoituspätkä, mutta näitähän sattuu.  ;D



Kosketus vasten selkää. Vedät mukaan tanssiin. Tältäkö tuntuu olla lähellä? Ihoni kihisee, sillä sormesi ovat lämpimät ja vasta nyt huomaan, kuinka kova on ollut kaipuu. Tuntea ihminen, toinen, vielä vieras, huomenna tuttu(ko)? Valssi menee menojaan, niin sinäkin, mutta mietin sinua iäisyyden, joka on kuitenkin vain yksi yö. Haluan tuntea sinut uudestaan iholla.
 
(vai sittenkin sydämessä?)

Mieleen on jäänyt tuoksu. Haluan kokea sen uudestaan. Tanssin lomassa nenäni on painunut vasten hartiaa, ja olen hengittänyt sisääni sinua, enkä pääse siitä enää eroon. Sinussa on parfyymi, jota ei saa kaupasta.

(vai kuvittelenko jo liikaa?)

Näen vilpittömyyttä. Haluat vain tanssia. Saan painautua vasten, olla vain, ja antaa sinun viedä. Mieleeni palaa ajatus, mahdanko nähdä sinua vielä uudestaan. Silmäni ovat vasta nähneet sinusta vähän. Tunnen sitäkin enemmän.

(vai näenkö vain mitä haluan nähdä?)

Kun keskityn, kuulen rytmin. Ensin musiikin, sitten hengityksesi. Kuulenko tulevaisuuden? Sinut. Minun elämässäni. Vierelläni. Omana. Kuulenko sykkeen, joka tuudittaa minut rauhaisiin uniin iltaisin?

(vai kuulenko omiani?)

Musiikki ei jatku ikuisesti. Ilta päättyy. Olen yksin kotona, vaan en ajatuksissani. Miltä maistuu huulesi, ihosi kaulalla, rinnalla, reisillä? Saanko ikinä tietää?

(vai jäänkö ilman?)

Oletko ensimmäiseni, vai jäänkö vielä odottamaan?

(mitä odotan?)



ja ilo viilsi heitä miekan lailla
ja heidän ajatuksensa liitivät maille joilla tuska ja ilo virtaavat yksiin
ja kyyneleet ovat siunauksen viini.

listaus

Unohtumaton

  • Uno
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 710
Vs: Ole minun ensimmäinen, S, rakastumisen ensiaskeleet
« Vastaus #1 : 24.05.2017 16:11:54 »
kuuskidi: Kiitoksia itsellesi piristävästä kommentista! ♥

ja ilo viilsi heitä miekan lailla
ja heidän ajatuksensa liitivät maille joilla tuska ja ilo virtaavat yksiin
ja kyyneleet ovat siunauksen viini.

listaus

Wisteria

  • peilipallo
  • ***
  • Viestejä: 202
Vs: Ole minun ensimmäinen, S, rakastumisen ensiaskeleet
« Vastaus #2 : 25.05.2017 12:11:27 »
Oi, aivan ihana pieni tarina rakastumisen huumasta <3 Tässä tulee hyvin esille sellaisen lyhyen, spontaanin hetken tunnelma: tanssitaan yhdessä, ollaan lähellä ja sen synnyttämät ajatukset valtaavat pään ja lopulta hetki jää elämään mielessä. Kuvaat niitä ajatuksia ja tunteita ja fyysistä kontaktia tässä hirmuisen kauniisti ja myös melko viattomasti, mikä tuntuu ainakin lopun "oletko ensimmäiseni" -kysymyksestä päätellen hyvin osuvalta. Läheisyyden ja rakastumisen ollessa uutta ja ennen kokematonta se on entistä jännittävämpää. Kertojan loputtomista kysymyksistä syntyy vaikutelma epävarmuudesta, johon ainakin itse voin kokea samaistuvani. Ei oikein ole varma, tulkitseeko toisen tunteet oikein, mitä pitäisi tehdä, mitä itse haluaa. Loppu jää avoimeksi ja jotenkin haikeaksi, vaikka "(mitä odotan?)" kuulostaa tavallaan myös toiveikkaalta. Sitä toivoo, että kertoja vielä kohtaisi tämän mystisen henkilön, ehkä taas aivan yhtä sattumalta, mutta toisaalta, sattumaa ei kai voi odottaa.

Kiitos <3 Tämä teksti hymyilytti kovin ja tämän herättelemiä ajatuksia oli kiva pohdiskella!
​det mørke vi har gør himlen klar, et andet sted

Unohtumaton

  • Uno
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 710
Vs: Ole minun ensimmäinen, S, rakastumisen ensiaskeleet
« Vastaus #3 : 29.05.2017 17:51:01 »
Wisteria: Kun jotain tapahtuu ensimmäistä kertaa, niin epävarmuus on monesti todella hallitseva elementti ihmisessä. Sitten kun pitäisi vielä uskaltaa selvittää, mitä se toinen osapuoli ajattelee, ja mitä jos omat tunteet eivät saakaan vastakaikua. Kauheinta kai olisi, jos toinen ei olisi rakastunutkaan. Kiitos kauheasti! <3

ja ilo viilsi heitä miekan lailla
ja heidän ajatuksensa liitivät maille joilla tuska ja ilo virtaavat yksiin
ja kyyneleet ovat siunauksen viini.

listaus