Kirjoittaja Aihe: Olipa kerran: Lumottu rakastamaan | S, Emma/Regina  (Luettu 1508 kertaa)

Parris

  • menteur artistique
  • ***
  • Viestejä: 3 185
Nimi: Lumottu rakastamaan
Kirjoittaja: Bluji Ronen
Esilukija: Saappaaton, tack
Ikäraja: S
Fandom: Olipa kerran (OUAT)
Paritus: Emma/Regina
Vastuuvapaus: En omista sarjaa, sen maailmaa tai hahmoja. En tienaa.
Haasteet: Otsikko etsii tarinaa II, Kaiken maailman ficlettejä V: viikko 7/2016 (Kirjoita kaverille)

A/N: Oikein mahtavaa syntymäpäivää Kristenille! Tässä sulle toiveiden mukaisesti SwanQueen-parituksella ficci, toivottavasti tykkäät! :> (Tässä on nyt sitten otettu vähän taiteilijan vapauksia, mutta toivotaan etten runnonut hahmoja ihan tunnistamattomiksi. :p)




"Emma, älä lähde."

Reginan ääni on sotkuinen niin kuin hänen ylipitkiksi kasvaneet pikimustat hiuksensa (ei ole lainkaan hänen tapaistaan päästää niitä niin pitkiksi kuin ne nyt olivat; hän on päässyt repsahtamaan mutta se on oma valinta tai ehkä silkkaa unohdusta). Reginalla on musta poolopaita, täydellisen verenpunaiset tekokynnet (paitsi se yksi joka ilmeisesti lohkesi tai irtosi mutta Reginalla on varaa vaikka miljooniin tekokynsiin), pingottunut vakava hymy ja pari ripsivärikyyneltä. Ensimmäistä kertaa koskaan, vaikka Regina on aina ollut kaikkien edessä niin vahva.

Emma istuu sohvan reunalla ja napittaa hitaasti valkoista kauluspaitaansa, jonka nappirivistöä reunustaa läpikuultava pitsi. Edellisillan baarikierroksen viimeiset viinahuurut sekoittavat vielä päätä niin, ettei hän saa oikein kiinni siitä, mikä on hänen järkensä huutamassa jätä tuo kylmäsydäminen akka, joka tavoittelee vain omaa etuaan ja mikä taas sydän kuiskimassa hän on ollut sinulle niin hyvä, niin hyvä, myönnä se nyt itsellesi. Emma painaa kasvonsa kämmeniinsä ja huokaisee syvään. Regina katsoo muttei uskalla vielä kurottautua koskettamaan edes Emman olkapäätä.

"Regina, minä en voi jäädä. Minulla on vastuuta, ihmisiä jotka maksavat minulle siitä että jahtaan kadonneita ihmisiä. Minä petän heidät, jos en mene. Se ei..."

Emma pudistaa päätään. Regina henkäisee miltei nyyhkäisten, mutta kerää voimiaan.

"Ja sen lisäksi, meillä on ollut oikeasti todella hauskaa, mutta minä en voi jatkaa näin. Minulla on elämä Bostonissa."

Regina tietää sen. (Hän otti kaikesta selvää ennalta ennen kuin järjesti asiat niin, että Emma Swan päätyi hänen luokseen.)

"Emma, anna minulle nyt mahdollisuus. Voin näyttää sinulle, millaista olisi elämä kanssani. Muutakin kuin vain pitkiä öitä ja halpaa viinaa joissain paikallisissa... räkälöissä."

Ja siinä se tulee, julma vahvuus, joka kiehtoi Emmaa jo ensitapaamisesta lähtien. Reginan ylpeys, suostuttelumääritelmät, esisopimukset. Kuningattaren puhetyyli (vaikka eihän Emma sitä tiedäkään, eikä toivottavasti kukaan muukaan).

"Ei. Olen pahoillani. Minun on lähdettävä, etkä harmi kyllä voi tehdä asialle mitään."

Emma vetää ruskeat saappaansa jalkaan, punaisen nahkatakin päälle ja nousee ylös. Hän katsoo Reginan murtuneita kasvoja ja huokaisee taas.

"Kiitos näistä viikoista... ja hyvästi."

Regina nyökkää ääneti ja antaa Emman kääntyä. Sitten hän ojentaa kätensä Emmaa kohti ja tämä jähmettyy paikoilleen käsi ovenkahvalla.

"Sinä annoit minun rakastua. Et sinä voi jättää minua, Emma."

Regina pyyhkäisee purppuraisena hehkuvalla kämmenellään Emman selkää. Ele levittää kotoisan lämmön kaikkialle Emman vartaloon. Lopulta Regina päästää Emman taas vapaaksi näkymättömistä kahleistaan. Hän tietää, mitä Emma tekee seuraavaksi.

Emman huulet ovat kevään valoa Reginan punaisella suulla. Eikä Emma lähde tänään, eikä Emma lähde huomenna, eikä Emma lähde sittenkään kun Reginan taikuus hiipuu ja Emma ei ole enää lumottu rakastamaan.
« Viimeksi muokattu: 21.07.2017 01:06:05 kirjoittanut Ronen »

Lyra

  • ***
  • Viestejä: 1 984
Vs: Olipa kerran: Lumottu rakastamaan | S, Emma/Regina
« Vastaus #1 : 26.06.2017 16:27:18 »
Mmm, olen sarjaan tutustunut ensimmäisen kolmen kauden verran, mutta siitäkin on jo varsin aikaa. Oli siksi varsin mukavaa päästä uudelleen miettimään sarjaa ja sen tapahtumia. Jos en vallan väärässä ole, niin tämä oli sellaista ensimmäisen kauden alkumatskua? Tai sinne jonnekin, koska Emma ei selkeästi tiennyt, että Reginalla on taikavoimia tai kuka Regina on. Ainakin jotain tämän suuntaista päättelin tästä:
Lainaus
Kuningattaren puhetyyli (vaikka eihän Emma sitä tiedäkään, eikä toivottavasti kukaan muukaan).

Oon ollut koko sarjan katsomisen ajan vahva Emma/Koukku fani, joten hiukan vierastin ajatusta Emmasta ja Reginasta. En kyllä aikaisemmin ole ajatellut edes kaksikkoa yhteen sopivaksi.

Pidin erityisen paljon alun pienistä yksityiskohdista. Myös alun sulut olivat varsin mukavia täydennyksiä.
Lainaus
paitsi se yksi joka ilmeisesti lohkesi tai irtosi
tästä tuli sellainen kiva fiilis ja pystyin elävästi kuvittelemaan sellaisen yhden tekokynnen joka on vain joskus jostain syystä kadonnut.

Juonellisestihan tässä ei paljoa ollut, kun teoriassa tapahtumat olivat vain lyhyen hetken asioita. Viittauksia menneeseen on kuitenkin ja se luo tarinaan aukkoja. Mua kiinnostaisi erityisesti tietää, onko tapahtumat mennyt tässä tekstissä kuten sarjassa ja missä kohtaa on otettu vapauksia, jotta ollaan päädytty tällaiseen tilanteeseen.

Regina yrittää olla todella vahva, ja tässä jotenkin tulee esiin sitä vähän haavoittuvaisempaa puolta. Varsinkin tämä alun "Emma, älä lähde." luo vaikutelmaa hiukan särkyneestä naisesta.

Ensin luulin, että Emma oikeasti haluaa lähteä eikä hän oikeastaan välitä Reginasta. Toinen nainen on ollut vain lämpöä vierellä ja vähän hauskanpitoa. Emmalla oli niin suuri halu lähteä. Ensiksi en ollenkaan pitänyt siitä että Regina lumosi Emman koska eihän se ole ollenkaan reilua toisen mielellä sellaisella tavalla.

Tutustuin sitten tekstiin vähän tarkemmin ja löysin sieltä tällaisen pätkän.
Lainaus
Minun on lähdettävä, etkä harmi kyllä voi tehdä asialle mitään
Tästä sain taas sellaisen vaikutelman, että Emma oikeasti olisi tahtonut jäädä, mutta velvollisuudet olivat kuitenkin Reginaa tärkeämpiä.

Emman lumoaminen oli juuri Reginalle sopiva itsekäs temppu. Sitä jäin kuitenkin miettimään, miksi Emma jäi vielä sen jälkeen, kun lumous oli poistunut. Pitikö hän naisesta alunperinkin vai tottuiko hän vain rakastamiseen eikä koskaan saanut tietää että hänet lumottiin?

Varsin mukava ja paljon ajatuksia herättävä teksti. Kiitoksia tästä.

(ja terveiset vaihdokkaista)