Kirjoittaja Aihe: Rakastua, rakastaa, rakasti | Ginny/Luna | draamangstiromanssi | S  (Luettu 1908 kertaa)

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Ficin nimi: Rakastua, rakastaa, rakasti
Kirjoittaja: Winga
Oikolukija: finin ulkopuolinen ystävä
Ikäraja: S
Tyylilaji: draama, angsti, romanssi
Paritus: Ginny/Luna
Vastuuvapaus: neeeeeh minä en hahmoja omista enkä niillä mitään rahaa tee, heillä vain leikin.
Yhteenveto: Luna kulkee pitkin tietä, harhailee, ja Ginny miettii sanojaan, muistaa.
Kirjoittajalta: Tää on 12+ -virkehaasteeseen. Luoja millasen mörön olin tästä tehnyt itelleni ja aattelin että jätän vaan sikseen mut sit itkin ystävälleni asiasta ja se sanoi että tarkista nyt mitä sun piti kirjottaa ja sit kirjoitusvimmassani kirjoitinkin koko tekstin ja kysyin siltä lukisko se tän ja sen mielestä tää oli hyvä! Joten uskaltaudun julkaisemaan sit!

Rakastua, rakastaa, rakasti

Utuinen katse silmissään Luna käveli pitkin tietä tietämättä täysin mihin oli menossa. Kylmä viima pisteli poskia, mutta Luna ei tuntenut sitä, otti vain askeleen ja toisen ja kolmannen. Kyllähän hän tiesi, että tälle koetukselle oli syynsä; koetuksille oli aina syynsä. Mutta silti mielessä pistelevät piikikkäät sanat pitivät kyyneleet silmissä niin, ettei utu kadonnut.

**

Rakastua, rakastaa, rakasti, oli rakastanut. Ginny mietti minkä virheen olikaan tehnyt hypätessään omalle saarelleen siinä uskossa, että hän oli rakastanut, ja nyt sielussa olisi tilaa vain menneelle aikamuodolle. Virhe, virhe, virhe, kyllähän hän vielä rakasti, rakastaa, ja nyt pitäisi jotenkin korjata erehdys niin, ettei Luna eksyisi maailmanpyörään vielä. Vaikka kyllähän hänkin oli jo eksynyt, pään sisäiseen pyörään, joka pyöri, pyöri, pyöri vain, ja hän naputti tahtia ympärimenojen tahdissa.

**

Oli hämärää ja jostain kaikui musiikki, jonka poljento sai Lunan tanssahtelemaan tanssia, jota hän ei tunnistanut. Hänen olonsa oli kuin höyhenellä, joka heitettiin alas katolta; hän tunsi leijailevansa ilmassa painottomana, koska häntä ei ollut olemassa tässä hetkessä, oli vain mennyt ja tuleva ja sekamelska kaikesta. Taivaalla pilvet kulkivat vauhdikkaammin eteenpäin kuin hän, sillä hän oli hidastanut ja päättänyt antaa Ginnylle mahdollisuuden saada hänet kiinni.

**

Joskus meni kauan ymmärtää virheensä, mutta nyt Ginny tiesi ja tiesi ja muisti. Hän nappasi takkinsa naulakosta ja lähti juoksemaan siihen suuntaan, johon tiesi heidän yhteisen historiansa takia Lunankin kulkevan. Tien reunoilla oli keltaisia kukkia ja jonain toisena päivänä hän poimisi niitä taas Lunalle niin kuin aina ennenkin, koska hän rakasti, rakastaa. Hän osoittaisi vielä, taas, uudelleen, että Luna oli, on, tulee olemaan hänen sydämensä valtias.

**

Musiikki oli lakannut, kun Ginny löysi Lunan kävelemässä tietä pitkin hitaasti hiljaisuudessa. Hiljaisuus kylvi epäluuloa heidän välilleen, vaikka Ginny tiesi, ettei ollut mitään mistä hän olisi varmempi, vaikka Luna uskoi yhä tulevaan. Yksinkertaisinta oli lopettaa hiljaisuus. Kun Luna avasi suunsa, maailmankaikkeus avasi hanansa ja taivas aukesi kertomaan omaa tarinaansa. Luna huokaisi, otti askeleen Ginnyn viereen, tukisti tätä hellästi mutta tiukasti, ja suuteli, suutelee, suutelee.

**

Ginny tuo ruusuja eteiseen, keittiöön, olohuoneeseen, niin monta kimppua ruusuja, että Luna epäilee kuvittelevansa osan. Minkä tahansa peilin eteen astuu, näkee kuvajaisensa ruusujen ympäröimänä. Ginny on hurrikaani, sellainen, jota Luna rakastaa, sellainen, joka tekee mitä sattuu ja puhuu mitä ajattelee ennen kuin ajatus on juossut matkaansa loppuun.

Ruusut lakastuvat, viikkojen kuluttua, kun Ginny tuntee pyytäneensä anteeksi tarpeeksi monta kertaa, ja Luna pudistelee päätään. Jonain päivänä kaikki toistuu, ehkä, muttei samoin, koska matka rakkaudessa ei ole suora, ei koskaan ollutkaan, mutta he oppivat aina lisää, he rakastuivat, rakastavat.


Sanalista: 1. utuinen 2. viima 3. koetus 4. piikikäs 5. rakastaa 6. saari 7. pyörä 8. naputtaa 9. poljento 10. höyhen 11. pilvi 12. joskus 13. historia 14. keltainen 15. valtias 16. hiljaisuus 17. kylvää 18. yksinkertainen 19. maailmankaikkeus 20. tukistaa 21. ruusu 22. peili 23. hurrikaani 24. lakastua 25. suora
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 166
En tiedä, miksi sinä hupsu stessasit tätä niin paljon, kun tämä on tosi nätti teksti!! Minä niin tykkään tällaisesta kirjoitustyylistä :3

En ymmärrä tämän parin ihmeellisyyttä, enkä sitä miksi tästä kirjoitetaan niinkin paljon, mutta en kyllä ymmärrä sitäkään, että miksi olen lukenut läjän ficcejä tällä parituksella viime aikoina. Olen ehkä höpsähtämässä. Ei tämä rehellisesti vieläkään minulle aukea, mutta jotenkin näistä kahdesta kertovissa teksteissä on tosi ihana sekavan kaunis ja höpsön romanttinen tunnelma ja siksi tykkään niitä lukea! Ginny on kuitenkin tosi ihana hahmo ja on aina ilo lukea sen näkökulmasta ja se toimi tässäkin kivasti päähenkilönä, koska Lunaa en ole ikinä ymmärtänyt. Mutta Ginny on mahtava <3

Oi että tykkään tästä toistosta niin paljon!! Se on ihana tehokeino ja tämä Rakastua, rakastaa, rakasti oli jotenkin tosi nerokas ja kaunis ja äääh olin ihan tosi iloinen, kun tätä luin. Upposi minun runosuoneeni!! Ja pidin siitä, että aina tuli preesens muoto imperfektin perään ikään kuin muistutuksena siitä, että kaikki ei ole sittenkään mennyttä. Tai ehkä Ginny tahtoo vain tosi vahvasti uskoa, että rakkautta on vielä tulevaisuudessakin, vaikka usko siihen on vähillä. En tiedä, oli miten vain, niin tykkäsin ja tykkäsin pohdiskella tätä :3

Tässä oli niin paljon kaikkea ihanaa ja tykkäsin hirveästi noista höyhen-vertauksista!! Jotenkin sopii tosi hyvin näihin kahteen. Nämä kielikuvat oli muutenkin kivoja, koska ne ei tuntuneet liian väkisin väännetyiltä vaan oli juuri sopivan höppäniä tähän. Ja nuo toistot tukivat tätä korukielisyyttä, koska koko teksti oli hallittu tunteiden ja ajatusten sekamelska. Unohdin muuten alun jälkeen ihan täysin, että tämä oli virkehaaste, koska sanat upposivat tekstiin niin sujuvasti. Mikä on jännää, koska pyörittelin näitä niin paljon, että suunnilleen muistan sanalistan ulkoa, mutta silti mikään ei pistänyt silmään!

Minä tykkään kaikesta rikkinäisestä ja repaleisesta ja tämä rakenne on niin nätti. Tämä koko teksti on kuin höyhen leijumassa tuulen mukana: ilmava ja kevyt ja aina välillä se pyrähtää uuteen suuntaan. Nämä lyhyen pätkät on rauhoittavia ja tämä asetttelu näyttää kauniilta ja tätä on kevyttä lukea. Tämä on niin nätti päältä ja myös sisällöltään ja kaikin puolin aivan tosi ihana teksti!!

Lainaus
Jonain päivänä kaikki toistuu, ehkä, muttei samoin, koska matka rakkaudessa ei ole suora

Oi. Oi voi. Olipas tämä filosofista. Tosi kaunis ajatus ja minä rakastuin tähän ihan täysillä!! Asiat kiertävät kehää niin hyvässä kuin pahassakin, eikä sille mitään voi. Mutta ehkä pahat asiat eivät ole toisella kertaa enää niin pahoja, kun niistä on kerran jotain opittu ja nyt ne tapahtuvat eri tavalla. Ihana lopetus!!

Minun kommentointitaidot on niin ruosteessa ja tämäkin on nyt kauhea kökkäre, vaikka niin tykkäsin tästä tekstistä :< Eikä minun pitänyt kirjoittaa yhtään kommenttia ennen maaliskuuta, mutta ei tätä voinut jättää ilman kommentteja!! (ja olin ehkä ansainnut pienen tauon opiskelusta tähän aikaan illasta) Tämä oli kaunis ja ihana ja vaikka tämä ei yhtään ole minun pariskunta, ei se tässä haitannut, kun tämä oli silti kaikin puolin ihana!! Kiitos, kirjoita lisää tällaista <3

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Kiirsu: yhyy kun sinun kommentti on pitkä ja kiva. Voisin kirjoittaa esseen siitä, miksi tykkään Luna/Ginnysta mutta ehken ala siihen, ja oon vaan iloinen, että avasit ja luit vaikkei olekaan ihan sinun lempparisi!

Ihanaa että tykkäsit ja minä tykkään lukea sinun kommenttia! Ihanaa myös että sanat upposi sinne sujuvasti mielestäsi jee! sit oon onnistunut jossain.

Kiitti kauheesti!

Vilma Granger: Yy, kiitos kaunis ihanasta kommentistasi, mahtavaa että pidit!
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Mäkin voisin kirjoittaa esseen siitä, miksi tykkään rakastan palvon jumaloin Luna/Ginnya.
Taas mulle kävi näin, että muut ehti sanoa jo oikeastaan sen kaiken mitä meinasin, enkä sitten osaa enää itse lisätä mitään :D Oon aina tykännyt tosi paljon sun kirjoitustyylistäsi, ja tänkin ficin tyyli oli ihanaa luettavaa. Just sellanen Luna/Ginnyyn sopiva, runollinen tyyli. Ja kuinka ihanasti sä kuvasitkaan näiden kahden suhdetta! Naww, kiitos että kirjoitit tämän. <3
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3