Kirjoittaja Aihe: Lapsen parhaaksi || K-11  (Luettu 2253 kertaa)

Groverin tyttö11

  • Rohkelikko
  • ***
  • Viestejä: 54
Lapsen parhaaksi || K-11
« : 01.02.2017 18:58:19 »
Nimi:Lapsen parhaaksi
Ikäraja:K-11
Genre:Adventure Romance
Paritus/Henkilöt:Remus/OC Remus/Tonks Sirius Molly/Arthur Feeniksin kilta  ja lukuisia muita HP hahmoja
Vastuuvapaus:J.K:n tunnistettavat hahmot en saa rahaa.
Summary:Kun Teddy Lupin syntyy ei Remus ole valmis isäksi. Kaikkea ehtii tapahtua kun pieni lapsi on tullut maailmaan ja tällä on erityinen ongelma. Miten Teddy Lupinin käy?
A/N:Remus/Tonks ei  Ole koskaan ollut mun mielestä hyvä paritus. Musta ne ei oikein sovi yhteen ja niillä on aika paljon ikäeroa. Eli se on tässä ficissä aika yksipuolista.

Luku 1

"Saako tulla?", Tonks kysyi. Remukseen koti oli Godrickin notkon syrjäisimmissä osassa. Hän oli jo pitkään tiennyt olevansa raskaana mutta hän ei vain voinut kertoa Remukselle. Hän ei vain voinut. Remus ei ollut juurikaan maisemissa tai tämä hoiti killan tehtäviä. Remus ei sitäpaitsi osoittanut koskaan mitään ihastusta kummempaa välittämistä.
"Tonks. Tule peremmälle", Remus sanoo. Tonks istuutuu sohvalle. Remus menee istumaan  nojatuoliin.
"Onko jotain sattunut?", Remus kysyy huolissaan. Tonks katsoo häntä ihmeissään.
"Itse asiassa olen raskaana", Tonks paukauttaa. Hän oli aina ollut hieman suorasukainen.
"Onnea! Ketä lapsen isä on?", Remus kysyy ahdistuneemmin.
"Luulisi että tietäisit! Sinä!", Tonks sanoi jälleen suorasukaisesti.
"Et ole tosissasi?!", Remus huutaa.
"No niin se on", Tonks piipittää. Remus ei ennen koskaan ennen ollut tuollainen.
"En minä voi ryhtyä isäksi! Ei minulla ole mitään kokemusta!", Remus sanoi järkyttyneenä.
"Ei minullakaan kyllä...", Tonks yritti mutta Remus keskeytti hänet.
"Tulejo raskaustesti!", Remus sanoi. Tonks katsoi häntä järkyttyneenä.
"Sinä et siis usko minun sanaani?", Tonks kysyi loukkaantuneena.
"En ennen kuin näen kaksi viivaa", Remus sanoi ja Tonks otti sen ja meni vessaan.
"No?", Remus kysyi kun Tonks tuli.
"Katso itse", Tonks sanoi ja otti takkinsa. || . Remus tuijotti viivioja hänen elämänsä takuulla muuttuisi.
"Tonks! Odota tästä on puhuttava", Remus sanoi. Hän oli viimein rauhoittunut.
"Mitä puhumista tässä enää on? Osoitit jo ettet halua meitä elämääsi!", Tonks sanoi katkerana.
"Anteeksi. Tilanne on minulle outo ja olen pahoillani", Remus sanoi.
"Missä minä muka yövyn ja miten minä saan elantoni ja...", Tonks hätäili.
"Minä autan luonnollisesti autan siinä", Remus sanoi rauhallisesti.
"Ja sinä voit asua koko odotusajan täällä", Remus jatkoi.
"Mutta se edellyttää sitä että käyt kaikissa lääkäärin määräämissä tutkimuksissa...".
"Eiköhän se ole selvää", Tonks sanoi ja pyöräytti silmiään.
"Ja vietät suurimman osan ajastasi Mary Washingtonin kanssa!", Remus päätti asiansa.
"Anteeksi nyt vain mutta en tunne koko Mary Washingtonia", Tonks huomautti.
"Hän on...", Remus sanoi ja puri hammastaan. Tonks pelkäsi että Mary olisi Remuksen uusi vaimo.
"Naapurini ja talonvahtini kun olen muualla", Remus sanoi lopulta.
"Selvä", Tonks sanoi nopeasti mutta helpottuneesti.
"Tervetuloa!", Remus sanoi aikaisempaa kuivemmin.

***

Mary soitti ovikelloa. Oli kaunis aamu ja linnut visersivät. Remuksen talo oli vihreä mutta maali oli rapistunut ja koko rakennus oli muutenkin vähän lysyssä. Piha oli pieni. Pihaa reunusti valkoinen aita joka sekin oli risa ja haalistunut. Pihalla oli muutama omenapuu ja menninkäisiä ei vähäänaikaan oltu kitketty. Mary ymmärsi kyllä miksi piha ei ollut kovinkaan kaunis sillä, sen omistajalla oli kiireellisiä tehtäviä hoidettavana. Oven avasi nuori nainen jolla oli räikeän keltaiset hiukset.
"Olet varmaankin Mary?", Tonks kysyi. Mary nyökkäsi. Hän ihmetteli missä Remus on ja mitä nainen täällä teki?
"Onko Remus kotona?", Mary kysyi.
"Ai sinä tulit jo", Remus sanoi ja tuli ovelle. Mary tuli ovesta sisään ja laittoi päällys vaatteensa naulakkoon. Sitten hän istuutui sohvalle.
"Taloa ja pihaa pitäisi varmaan remontoida?", Mary kysyi. Tonks nyökkäsi innokkaasti.
"Minä en ehdi nyt minulla on paljon töitä tekemättä", Remus sanoi.
"Minä voin hoitaa sen", Mary sanoi. Tonks vilkaisi häntä happamasti.
"Kiitos", Remus sanoi. Sitten hän otti salkkunsa pukeutui ulkoviittaansa ja lähti.
Mary valmisti aamupalan itselleen ja Tonksille. He eivät sanoneet toisilleen sanaakaan. Sitten hän pesi, silitti ja viikkasi pyykit. Seuraavaksi hän pilkkoi polttopuita ja hän laittoi veden kiehumaan spagettia varten. Tonks makasi sohvalla ja luki Me noidat lehteä. Spagetin kiehuessa hän paistoi jauhelihan, pilkkoi sipulia kastikkeen sekaan, teki Kreikkalaista salaattia ja kattoi pöydän. Pöydässä vallitsi taas syvä hiljaisuus. Tonks ei sanonut hänelle mitään muttei liioin hänkään Tonksille.

***

 Iltapäivällä Mary kävi puutarhan kimppuun. Ensin hän korjasi  Aidan. Sitten hän maalasi sen. Maalin kuivuttua hän lakkasi sen. Sittenhän kitki Menninkäiset. Hän keräsi omenapuiden omenat talteen ja  laittoi ne eteiseen odottamaan. Sitten hän levitti yksisarvisen lantaa kukkien päälle. Sitten hän lähti sisälle. Hän alkoi keittää omenoista hilloa. Kun hän oli valmis hän haki kellarista purkkeja ja täytti ne omenahillolla. Seuraavaksi hän lähti Viistokujalle kauppaan. Ostoslistassa luki:

Kananmunia
Maitoa
Kurpitsoita
Kahvinpapuja
Jauhoja
Sokeria
Suolaa
Kanaa
Lihansyöjäetana karkotetta
Multaa
Kukan siemeniä
Tapettia
Kangasta

Saatuuaan ostettua kaiken hän lähti kotiin. Tonks oli avannut radion. Hän kuunteli Urheilukanavan vapaehtoisjuontajaa Impoon ampiasten lyöjää Ludo Backmania. Marysta Ludo oli mukava mies ja tämän kertomukset peleistä olivat hyvin mielenkiintoisia. Ludolla oli komeat itsevarmat poikamaiset kasvot ja suuret huispauslihakset. Ludo oli useasti käynyt tervehtimässä Marya ja Remusta. Ludo oli mieluisampia vieraita joita Mary kutsui. Sirius ja Villisilmä Vauhkomielikin olivat Maryn suosiossa. Mary päätti huomenna aloittaa suursiivouksen mutta nyt oli kiire valmistamaan iltapalaa.

« Viimeksi muokattu: 01.02.2017 21:23:02 kirjoittanut Groverin tyttö11 »
Welcome to my playground

Ilona Bell

  • Hogwarts student
  • ***
  • Viestejä: 80
  • pitkät ficit😘😘
Vs: Lapsen parhaaksi || K-11
« Vastaus #1 : 25.07.2018 15:36:23 »
Ihana tarina!!!!
Jatkoa mahollisimman nopeesti!!!:)

Ainut mikä häiritsi, oli se, että tossa ruuanlaitto kohdassa kun sanottiin hän, luulin, että puhuttiin tonksista. Siinä meni ihan sekaisin, ja mun piti lukee pari kertaa se kohta että tajusin, ett se onkin Mary
« Viimeksi muokattu: 27.07.2018 10:46:18 kirjoittanut Ilona Bell »
💗Estrella💗
💗Madelein💗
💗Scarlett💗

btw, kirjoitan kaiken kännykällä

Melodie

  • ***
  • Viestejä: 1 355
  • Banneri @ Crysted
Vs: Lapsen parhaaksi || K-11
« Vastaus #2 : 26.07.2018 14:33:51 »
Onpa kiinnostava aihe! Tässä ei toki päästä vielä odotettavissa oleviin ongelmiin, mutta Remuksen vastentahtoisuus tulee hyvin ilmi. Dialogi on mukavalukuista ja eloisaa. Maryn ja Remuksen suhteen dynamiikka jää kiinnostavalla tavalla auki! (Vaikka Remus on aika nihkeä myös tätä kohtaan.) Ja Tonksin ja Maryn yhteiselo vaikuttaa haastavalta, mitähän jatkuvasta yhdessäolosta tulee... Ihana yksityiskohta tuo menninkäistenkitkemättömyys! Ja yksisarvisenlanta. ;D

Kirjoitusvirheitä on jonkin verran, ja Maryn puutarhansiivoamiskohdassa toistui aika monta kertaa sana "sitten". Spagetinkeittokohdassa puolestaan "hän" vaikuttaa viittaavan Tonksiin, mutta ilmeisesti ruoanlaitossa on yhä Mary.

Remuksen ja Tonksin kipuilusta olisi kyllä mukava lukea enemmänkin!