Kirjoittaja Aihe: Meidän Muumimamma | S | kaverihömppä  (Luettu 7078 kertaa)

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 067
Meidän Muumimamma | S | kaverihömppä
« : 17.11.2016 07:24:22 »
Nimi: Meidän Muumimamma
Kirjoittaja: Sokerisiipi
Ikäraja: S
Tyylilaji: kaverihömppä
Hahmot: Eeli, Heikki, Kalevi ja Tino

A/N: koska Heikki ♥︎ (ja tietty muutkin.)


Meidän Muumimamma

Jätkät nauraa mulle, kun tulen kouluun. Tiedän kyllä miksi, mutta en viitsi loukkaantua, koska ne ei ole mä. Ne ei ymmärrä, että kun ulkona on tällaset pakkaset, mun täytyy oikeasti varustautua tai en astu metriäkään.

”Tino tuo terveisiä pohjoisnavalta”, Kalevi ilkkuu. Pyöritän silmiäni ja alan riisuutua. Siinä menee hetki. On pipo, kaulahuivi, takki, kahdet lapaset päällekkäin, villapaita ja fleece-paita sen alla ja ulkoiluhousut. Kaivan repusta paksuimman hupparini, että selviän koulupäivästä, koska meidän lukion lämmityssysteemi on ihan ala-arvoinen.

”Voi sua”, Eeli äännähtää, mutta ei sekään kovin myötätuntoiselta kuulosta, hyvä, kun ei hihitä päälle. Tyypillistä.

Katson kavereitani. Niillä kaikilla on kahvimukit. Varmaan toinen kuppi menossa jokaisella. Kalevilla todennäköisesti enemmänkin. Kuin kavereina olisi joukko harmaantumisen partaalla olevia keski-ikäisiä ukkoja ja minulle nauravat, kun hieman kerrospukeudun.

Heittäydyn sohvalle Heikin viereen, koska se ei kiusaa. Eeli ja Kalevi eivät ole yhtä reiluja. Yritän saada niitä lopettamaan naljailunsa, koska en jaksaisi kuunnella sitä heti aamusta, mutta ei ne tietenkään kuuntele. Lopulta Heikki käskee niitä tukkimaan turpansa, ja ne vaihtavat lennosta aihetta. Heikille ei urputeta. Halaan jätkää kiitokseksi. Heikki pörröttää mun hiuksia niin tuttuun tapaan, etten voi olla hymyilemättä.

”Mitä mulla on ekana?” kysyn, koska tiedän Heikin muistavan meidän kaikkien lukkarit ulkoa. Se tuhahtelee kahvimukiinsa.

”Sun pitäisi tietää. En mä voi sua ikuisesti paimentaa”, Heikki sanoo.

”Et sä osaisi lopettaa”, kiusaan sitä. ”Oot tehnyt sitä koko meidän ystävyyden ajan. Tykkäät huolehtia musta!”

Heikki pudistaa päätään, mutta hymy kavaltaa sen.

”Sulla on nyt poikaystävä sitä varten”, Heikki huomauttaa. Se ansaitsee multa silmien pyörityksen.

”Tuoko muka huolehtisi musta?” tuhahdan ja nyökkään Eeliä päin, joka yrittää yhdessä Jonin kanssa potkia Kalevia pois sohvalta. Heikki kumartuu ja pelastaa niiden kahvimukit riskialttiilta paikalta. ”Turha toivo.”

Heikki nauraa. Sen matala, soinnukas nauru valtaa koko aulan ja vetää Eelin ja Kalevin takaisin meidän luokse. Tuskin ne itse edes tajuaa sitä, mutta Heikin naurua onkin mahdoton vastustaa.

”Sulla on enkkua. Eelillä on bilsaa. Mulla ja Kalevilla on matikkaa. Meillä on kuitenkin sama ruokkis”, Heikki selostaa. ”Ettekä muuten varmana skippaa sitä.”

Me hymyillään ja vannotaan, että ruokatunnilla nähdään. Heikki puhuu jotain meidän jaksamisesta. Kukaan ei edes kiusaa, koska me kaikki tykätään siitä, kun Heikki huolehtii meistä.

« Viimeksi muokattu: 24.06.2018 14:05:24 kirjoittanut Sokerisiipi »

Räntsäke

  • Vieras
Vs: Meidän Muumimamma, S | kaverihömppä
« Vastaus #1 : 17.11.2016 21:54:29 »
Oi Tino, sinä kohtalotoveri! Samanlainen vilukissa oon nimittäin minäkin. Just nyt esim. palelee siihen malliin, että kadehdin Tinon paksua vaatetusta. :D

Voi että tuota Kalevin ja Eelin kaveruutta, ne on vaan jotenki tollaset... niinku kaks pientä leikkisää elukkaa. Emmä tiedä, mitkä elukat mulla niistä tulee mieleen, saukot ehkä? En tiedä, onko ne leikkisiä, mut pieniä ja söpöjä joka tapauksessa.

Ja Heikki sitten tietty. <3 Oi ei Tino, entä jos ei oliskaan ollut Heikki sulle kertomassa? Kaipa se ois jostain mielensä perukoilta oikean luokkahuoneen ja kaivanut esiin. Tai sitten ei.

Lainaus
”Sulla on nyt poikaystävä sitä varten”, Heikki huomauttaa. Se ansaitsee multa silmien pyörityksen.
Niin juuri, Heikki! Ei Eeli sua korvaa, höpö höpö.

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 067
Vs: Meidän Muumimamma, S | kaverihömppä
« Vastaus #2 : 20.11.2016 16:26:39 »
Räntsäke: Itselläkin on taipumus palella herkästi, joten liityn Tinon ja sun vilukissattiimiin :D Kalevi ja Eeli ovat hyvin tuollaisia, no, riehakkaita. On Tinokin, jos jaksaa intoutua, mutta ei kyllä heti aamusta :'D Heikki taas huolehtii muiden kahvikupeista ja katsoo, ettei ketään kiusata liiaksi. Voin kyllä kuvitella Tinon juoksemassa läpi kaikki luokat, missä sillä on kyseisessä jaksossa tunteja tai sitten se vaan kyselisi kaikilta, että ollaanko me samalla kurssilla :D Kyllä Tino keinot keksii, mutta onhan Heikki tietysti se ykkösvalinta ja ihminen, johon turvautua poikaystävän lisäksi ♥︎ Kiitos kommentista!

Nuutti|

  • Tekopyhä sankari
  • ***
  • Viestejä: 573
  • Alt er love
    • Itsetuntovaurio
Vs: Meidän Muumimamma, S | kaverihömppä
« Vastaus #3 : 19.01.2017 23:48:46 »
Siis nyt munkin on pakko kommentoida. Oon vuorokaudessa lukenut sun listauksesta tähän asti kaiken liittyen näihin murusiin ja täytyy sanoo et oon rakastunut. Luin joskus Ei sitä tarvitse tahdikas olla stoorin ensimmäisiä lukuja niiden ilmestymisaikaan, ja uskomatonta mut mä unohdin nää pitkäksi aikaa! En ymmärrä miten se on mahdollista, nää on vaan upeita ja sä oot upee!! <3

Siis rakastan Heikkiä ja Eeliä ja Tinoa ja Kalevia, siis oikeesti mun sydän pakahtuu. Heikki on maailman ihanin tollanen huolehtijakamu, mun mielestä on aivan suunnattoman ihanaa ku se on tollane mamma. :D Aivan ihanaa kaikki voi ei.

Mä jatkan sun listauksen kahlaamista mut kiitos näistä, tää on jotain niin<3

- Veeru
Imagination is more important than knowledge.
ava&banner by auroora

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 067
Vs: Meidän Muumimamma, S | kaverihömppä
« Vastaus #4 : 03.07.2017 12:59:49 »
Nuutti|: Aww, musta on niin huisia kuulla, jos joku maratoonaa mun tekstejä läpi, hui! ♥︎ Hii, kiva, että olet löytänyt pojat taas ja nauttinut matkasta! Kiitos <33 Kaverihömppä on ehkä paras genre ikinä ja varsinkin näillä jätkillä! Ihanaa kuulla, että tykkäät mun pojista! Kiitos kommentista!!

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Meidän Muumimamma, S | kaverihömppä
« Vastaus #5 : 07.06.2018 14:22:54 »
Vaihdokkaista terveisiä! (: Jotenkin, kun näin tämän otsikon ekaa kertaa, oletin saavani Muumi-ficcin, mutta ei sitten vissiin kuitenkaan. :'D Ihan hauska kuitenkin päästä lukemaan näistä pojista ihan vain kaverihömppää, nyt kun on sen yhden Heilevi-tekstinkin jo lukenut. (:

Hihih, oikein kunnon Muumimamma kyllä tosiaankin! ^^ Tosi ihanaa päästä lukemaan tällaisesta kaverillisesta naljailusta ja huolenpidosta, ihan parasta! <3 Tino vaikuttaa kyllä kovin fiksulta tapaukselta, kun kerrospukeutuu pakkasella. Hassultahan se saattaa ehkä näyttää, mutta kyllä mäkin mieluummin näyttäisin hassulta kuin jäätyisin!

Tästä tekstistä paistaa kyllä läpi, että olet selvästikin kirjoittanut näistä hahmoista enemmänkin, koska tämä tuntuu tosi luontevalta näinkin lyhyenä, vaikkei tässä juuri mitään tapahdukaan. Pojat vain istuvat naljailemassa toisilleen, mutta varmasti jotain tällaista siellä koulunpenkillä onkin, kun pönötetään käytävällä ennen tuntien alkua. :D Ei ole ihan hirveästi aikaa tehdä mitään, niin sitten vain istutaan ja naljaillaan toisille. :D

Kiitoksia tästä, tätä oli tosi kivaa lukea! ((:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 067
Vs: Meidän Muumimamma | S | kaverihömppä
« Vastaus #6 : 05.08.2018 13:34:02 »
LillaMyy: Nyt jäi muumificci saamatta, olen pahoillani! :D Kaverillinen naljailu & huolenpito on yksi lempijutuistani. Tino on fiksu! Ja erittäin mukavuudenhaluinen, niin johan siinä on syytäkin kerrospukeutua. Kivaa, että tää tuntui luontevalta. Kiitos kommentista!

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 613
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Meidän Muumimamma | S | kaverihömppä
« Vastaus #7 : 11.07.2023 17:15:04 »
Olipas tämä hauska ja symppis. Tuli etäisesti mieleen omat yläaste- ja lukioajat, ja vaikken niitä varsinaisesti kaipaakaan, kyllä vähän nostalgia tökkii tuolla jossain :D

Tinon vaatevarustus kuulostaa aika tutulta ;D Itsekin pitää duunissa varsinkin talvisin olla hyvin vaatteita päällä, kun tietysti päiväkodissa lasten kanssa ulkoillaan päivittäin. Onneksi nyt on kesä niin ei tarvitse miettiä mitään tuollaisia :D Pärjää shortseilla ja t-paidallakin varsin mukavasti.

Lainaus
”Tino tuo terveisiä pohjoisnavalta”, Kalevi ilkkuu.
😂😂

Lainaus
Heittäydyn sohvalle Heikin viereen, koska se ei kiusaa. Eeli ja Kalevi eivät ole yhtä reiluja.
Kuulostaa aika tyypilliseltä kaveriporukalta :D Aina siellä on ne pari kusiaista joiden viereen ei kannata mennä istumaan. Sitä en kyllä tiedä, kumpaa kategoriaa itse olisin. Ehkä riippuu päivästä ;D


Lainaus
”Sulla on nyt poikaystävä sitä varten”, Heikki huomauttaa. Se ansaitsee multa silmien pyörityksen.
”Tuoko muka huolehtisi musta?” tuhahdan ja nyökkään Eeliä päin, joka yrittää yhdessä Jonin kanssa potkia Kalevia pois sohvalta.
Hurmaavaa ;D

Lainaus
Kukaan ei edes kiusaa, koska me kaikki tykätään siitä, kun Heikki huolehtii meistä.
Awww. Söpöä kyllä, miten Heikki huolehtii Tinosta ja näköjään noista kaikista muistakin, että jokainen tietää mille tunnille mennä. Ja muistuttaa ruokatunnistakin. Ja ihanaa että muut sitä arvostavat, eivätkä ilku tai mitään muutakaan. Mut onhan se ihana tunne, että joku huolehtii ja välittää :3
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中