Kirjoittaja Aihe: Pokémon: Tulisielut | S | Flareon/Arcanine  (Luettu 1153 kertaa)

Ingrid

  • Ryöväriruhtinatar
  • ***
  • Viestejä: 3 406
Pokémon: Tulisielut | S | Flareon/Arcanine
« : 20.07.2016 13:11:20 »
Kirjoittaja Ingrid
Ikäraja S
Fandom Pokémon
Genre Fluffyhömppä
Paritus Flareon/Arcanine
Summary Kostean raikkaan nurmen tuoksuun sekoittui ripaus tulta ja liekkien kajoa.

A/N "Miekkoseni sai eilen Arcaninen niin nyt meidän poksutkin näyttää keskenään ihan pariskunnalta (joka melkein inspiroisi kirjoittamaan pienen eläinfluffyhömpän). ♥" Psst. (S)





T U L I S I E L U T


Kevättuuli tunkeutui vilvoittavana Arcaninen paksuihin poskikarvoihin. Sen kullanruskea, aamukasteessa kostunut turkki hehkui aamuauringon ensisäteissä, kun se asettui pitkälleen niityn reunalle.

Tuulessa tanssivat heinänkorret kutittelivat mustaa nenänpäätä, joka tökki heinien sekaan käpertynyttä Flareonia. Se haukotteli raukeasti ja suki vallattoman kiharoita rintakarvojaan, joiden sekaan uros työnsi hymyn somistaman kuononsa. Vahvat tassut kiertyivät siron naaraan ympärille, joka leikkiin mukaan lähdettyään näykki toisen suuria korvia.

Hailakansinisellä taivaalla lepäävät aamutähdet tuikkivat Flareonin silmissä, kun se katseli ylleen kierähtänyttä urosta, jonka lämpö kuivasi viiksikarvoissa helmeilevät aamukasteen pisarat. Naaras nuolaisi kevyesti toisen kuononpäätä, mikä sai Arcaninen murahtamaan lempeästi.

Se painoi kasvonsa vasten naaraan pehmeää poskea ja sulki tummina hehkuvat silmänsä. Heinänkorret suhisivat rauhoittavasti toisiaan vasten ja tuulen henkäykset kuiskuttelivat uneliaina korvanlehdillä. Kuonoilla viipyneeseen kostean raikkaan nurmen tuoksuun sekoittui ripaus tulta ja liekkien kajoa, joka kietoutui lämmittävänä hehkuna kahden olennon ympärille.

« Viimeksi muokattu: 02.08.2017 20:37:56 kirjoittanut Ingrid »

Moon dust in your lungs, stars in your eyes,
you are a child of the cosmos, a ruler of the skies.

lurikko

  • ***
  • Viestejä: 1 392
    • Nyt myös tumblr:issa! Jee!
Vs: Pokémon: Tulisielut | S | Flareon/Arcanine
« Vastaus #1 : 20.07.2016 14:18:47 »
Mähän en tiedä Pokémoneista mitään, mutta vaikka en oo katsonut niitä enkä keräillyt kortteja enkä pelannut puhelimella niin nyt mää oon sentään lukenut niistä yhden ficin!

Ja aaaaaawws! Paksut poskikarvat, aamukasteessa kostunut turkki, viiksikarvoissa helmeilevät aamukasteen pisarat, jotenkin tää tarina on ihan täynnä hurjan sympaattisia yksityiskohtia! Suosikkini ois kuitenkin ehkä:

Lainaus
Heinänkorret suhisivat rauhoittavasti toisiaan vasten -

Ai että kun pääsisi just nyt johonkin paikkaan missä heinänkorret suhisisivat rauhoittavasti toisiaan vasten :D

Jos oisin betahommissa niin nostaisin esiin että parissa lauseessa toistuu joku ilmaus, kahdessa aamu ja yhdessä leikki, mutta oikeesti en ois ees huomannut noita aamutähtiä ja aamukastetta ellei ne ois asettelussa sattuneet päällekkäin. Enkä tiedä onko mitään syytä välttää tuontyyppistä toistoa, itse toisinaan vältän jos huomaan ja toisinaan annan vaan mennä.

Ihana tunnelmapätkä, kiitos! Ja mun Pokémon-tietouskin kasvaa :D
Avatar: Sokerisiipi
Fikkilistaus

Hazyel

  • Master of Godspeed
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 4 785
  • Not killing people is really hard.
Vs: Pokémon: Tulisielut | S | Flareon/Arcanine
« Vastaus #2 : 20.07.2016 16:24:32 »
Hei tää on ehkä eka Pokemon-ficci jonka luen! Ja ihihihi miten suloinen! <3 Tää on kyllä sellaista fluffya, että tukehdun ehkä hattaraan mutta ei haittaa, koska tää oli niin järjettömän söpö ja ihana ja iiiiiiiih <333

Tykkäsin hirveästi siitä, kuinka näinkin pieneen tekstiin oot saanut mahtumaan hirveästi tosi hienoa ja aidon tunnun tuovaa kuvailua! Erityisesti tuo summaryynkin lainattu kohta:
Lainaus
Kuonoilla viipyneeseen kostean raikkaan nurmen tuoksuun sekoittui ripaus tulta ja liekkien kajoa, joka kietoutui lämmittävänä hehkuna kahden olennon ympärille.
Tää oli kyllä ehkä mun lemppari koko tekstissä! Jotenkin samaan aikaan tosi suloinen ja todentuntuinen kohta, harmi ettei pokemoneja oo oikeasti olemassa koska tää ois niin söpöä!

Tykkään myös hirveästi siitä miten oot saanut tähän mukaan nimenomaan näihin pokemoneihin liittyviä yksityiskohtia, kuten musta nenänpää ja suuret korvat.

Tästä nyt tuli vähän tämmöinen ihkutuskommentti, sori siitä, mutta huomasit ehkä että tykkäsin! Kiitos kun kirjoitit tällaisen sulostuksen <3
"When I say it doesn't hurt me, that means I can bear it."

Frederica

  • ***
  • Viestejä: 1 148
Vs: Pokémon: Tulisielut | S | Flareon/Arcanine
« Vastaus #3 : 21.07.2016 22:09:17 »
Awww, miten ihana! :3 Kaipasinkin juuri söpöä pokémonficciä, kun lueskelin pokémonlorea, ja tämä on oikein suloinen ja sai hymyn huulille. Tykkään tosi paljon kuvailusta, ja siitä miten Flareonin ja Arcaninen luonteet ja fyysiset piirteet tulevat esiin. Kaikki nuo liekkien ja korvien ja turkkien kuvailut on vaan just nappiin, ja kummankin luonteet näkyvät kivasti tavoissa liikkua ja katsella toista. Tämä on täynnä ihanuutta ja söpöyttä. :3

Kiitos tästä, tykkäsin tosi paljon. <3
wooooop
Ava: Ingrid

Ingrid

  • Ryöväriruhtinatar
  • ***
  • Viestejä: 3 406
Vs: Pokémon: Tulisielut | S | Flareon/Arcanine
« Vastaus #4 : 22.07.2016 12:44:57 »
toyhto Vähän mie kyllä ensin pelästyin kuin luin, että tämä on ensimmäinen lukemasi Pokémon -ficci koska minähän en ole myöskään ennen tällä fandomilla mitään kirjoittanut, mutta kiva kuitenkin kuulla että pidit lukemastasi. :) Minä en itse tuota aamutähti-aamukastetta -juttua huomaakaan, ehkä meidän koneet asettelee tekstit jotenkin erilailla? Tai sitten se johtuu siitä että olen työpaikan pöytäkoneella, jonka ruutu tuntuu tosi leviältä omaan läppäriini verrattuna. Kiitos kuitenkin huomioistasi ja mieltäni ilahduttaneesta kommentistasi!

Lauchuo Voi elä nyt pliis tukehdu kummiskaan siihen hattaraan! :D Vaikka minä olen kyllä kanssa vähän harmissani, kun en voi talutushihnan kera lähteä lenkkeilemään vaikka Eeveen tai Jigglypuffin kanssa - olisihan se nyt aikamoista! Ihkutuskommenttisi oli aivan ihana, kiitos sinulle siitä. ♥

Frederica No voi kiitos. :-* Mukava kuulla, että tämä fluffyhömppä kolahti sinuunkin ja kiitos, kun tulit jättämään puumerkkisi. ♥
« Viimeksi muokattu: 08.08.2016 11:31:48 kirjoittanut Ingrid »

Moon dust in your lungs, stars in your eyes,
you are a child of the cosmos, a ruler of the skies.

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 166
Vs: Pokémon: Tulisielut | S | Flareon/Arcanine
« Vastaus #5 : 29.08.2016 23:38:05 »
Iih mun piti kommentoida tätä jo kuukausi sitten, mutta ehdin vasta nyt. Tämä on ihan syötävän suloinen, aivan ihana!

Nämä on ihania pokemonja ja tosiaan yhteen sopiva kaksikko, ihan samanlainen värityskin molemmilla! Tykkäsin siitä, että Flareon oli tässä naaras ja Arcanine uros, koska Flareon ja pieni ja jotenkin feminiini, joten se sopii hyvin naaraaksi. Näen myös Flareonin näistä kahdesta leikkisempänä ja energisempänä ja sekin tuli tässä ficissä kivasti esiin. Pokemonien luonne nyt ei lopuksi kovin täydellisesti tule missään esiin vaan on aika tulkinnanvaraista, kun nämä kuitenkin jonkunnäköisiä eläimiä ovat. Tämä siitä huolimatta vastasi hyvin omaa käsitystäni näistä hahmoista.

Pidin siitä tavasta, kuinka tämä oli kirjoitettu. Dialogi tuntuisi tällaisessa tekstissä tosi oudolta ja pidin siitä, ettei sitä ollut tässä lainkaan. Samoin tykkäsin siitä, että tässä kuvaillaan paljon ympäröivää maisemaa ja pokemonien käytöstä eikä niinkään tunteita. Jotenkin hankalaa kuvitella näiden käyvän läpi kamalan monimutkaisia tunteita tai parisuhdekriisejä, joten tällainen kepeä kuvailu sopii tähän hyvin. Tykkäsin muutenkin hirveästi siitä maisemasta, jota tässä maalaillaan, todella kaunista!

Lainaus
Hailakansinisellä taivaalla lepäävät aamutähdet tuikkivat Flareonin silmissä, kun se katseli ylleen kierähtänyttä urosta, jonka lämpö kuivasi viiksikarvoissa helmeilevät aamukasteen pisarat

Tämä on tosi ihana kohta, jossa on kaikkea kivaa! Tykkään noista aamutähdistä, joka on tosi kekseliäs ilmaisu. Samoin uroksen lämmön kuivaamat pisarat ovat kiva yksityiskohta. Juuri tässä on kivasti kuvattu näiden kahden intimiteettiä luonnon kautta. Muutenkin tykkään siitä, miten luonto tässä tuntuu heijastelevan kaksikon suhdetta.

Tämä on tosi ihana pieni teksti, tykkään aivan hirmuisesti! Kiitos tästä ihanuudesta <3

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Vs: Pokémon: Tulisielut | S | Flareon/Arcanine
« Vastaus #6 : 30.08.2016 00:41:45 »
Mä luin tämän jo jonkun aikaa sitten, mutta en muista enää, miksen silloin jo kommentoinut! Nyt tulin kuitenkin korjaamaan virheen ja oli ihanaa lukea tämä uudestaan. Mun mökömökö-iltaani tarvitsin juuri tällaisia suloisia pätkiä! Ennen kaikkea tätä on nyt kiva lukea, koska kyseessä on Pokémonit, eikä ihmiset. Ei ole fluffyfiilis, mutta sellainen kevyen lukemisen tarve. Tämä oli kevyt ja ennen kaikkea todella raikas kaikessa ihastuttavassa kuvailussaan.

En käsitä, miten olet saanut näin lyheen pätkään upotettua noin paljon kuvailua ja yksityiskohtia ilman, että siitä tulisi täyteen ahdettu fiilis. Jotenkin noi vaan solju yhtenään, mutta ei  haitannut, jos jäi tunnelmoimaankin hetkeksi. Todella taitavaa kuvailua, pisteet siitä! Kuten sanoin liiasta tulee helposti täyteen ahdettu, mutta jotenkin teit sen vain niin, ettei tästä jäänyt sellainen liikaa kaikkea-fiilis. En tiedä johtuuko se tunnelmasta vai kuvailun kauneudesta, molemmista vai yksinkertaisesti taidosta. :D

Arcanine on mun lempipokémon, joten tietty oli kivaa lukea ficci juuri kyseisestä hahmosta. Tämä oli myös eka kerta, kun luen paritusficciä, jossa taskuhirviöt paritetaan toisilleen, vaikka tuollaisia söpöjä kuvia olenkin ennen nähnyt. Somaa. Flareon on myös kiva ja suloinen ja tuo sun linkkaamasi kuva kyllä sopi tähän tosi hyvin!

Soljuvaa, kevyttä ja raikasta luettavaa fandomista, josta ei turhan usein pääse nauttimaan! Kuten sanoin hienot hahmot olet valinnut ja se oli musta kanssa tosi kiva, että ne oli nimenomaan ykkösgenistä. Itse en kakkosgeniä ole seurannut ollenkaan, joten tässä oli sellainen nostalgiafiilis myös mukana. Kiitos siis todella paljon ja toivottavasti ficcaat lisää tällä fandomilla!

Lainaus
Kostean raikkaan nurmen tuoksuun sekoittui ripaus tulta ja liekkien kajoa.
Ehdottomasti paras. ♥ Uneliaat tuulenhenkäykset oli myös aika nam.
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 614
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon: Tulisielut | S | Flareon/Arcanine
« Vastaus #7 : 02.07.2020 19:10:55 »
Voi miten kaunis pieni tarina. Pokemon-ficejä tulee harvemmin vastaan (en oo tainnut lukea ennen yhtäkään, ja kirjoittanutkin vain puolitoista), joten tää oli oikein maittavaa lukupurtavaa jo senkin takia. Musta toi oli myös kiva lähestymistapa, että keskitytään puhtaasti itse pokemoneihin eikä ihmisiin.

Teksti oli alusta loppuun ja takaisin todella kaunista ja jotenkin tosi runollista/runomaista luettavaa. Niin paljon hienoja kielikuvia ja ilmauksia... Otsikossakin. Aivan ihania sanavalintoja. Missään vaiheessa ei kuitenkaan tullut sellaista tunnetta, että runollisia kuvauksia käytetään liikaa tai että mennään liian (teko)taiteelliselle puolelle, koska ei. Ei todellakaan. Kuvailu oli suorastaan taianomaista ja omiaan kuvaamaan Arcaninen ja Flareonin hahmoja moniulotteisesti sekä myös niiden välistä kiintymystä. Tulisieluja todellakin, tyypitystään myöten.

Tunnelma tässä oli ihanan seesteinen ja tyyni. Kuin olisi lentänyt mukaan johonkin unenomaiseen todellisuuteen, jossa ei ole mitään stressiä tai huolia. Täydellinen yhdistelmä käytetyn kuvakielen ja kuvailun kanssa ♥
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Angelina

  • back to my roots
  • ***
  • Viestejä: 6 501
Vs: Pokémon: Tulisielut | S | Flareon/Arcanine
« Vastaus #8 : 02.07.2020 19:32:40 »
Naaaawww Pokémon-söpöilyä! Tää oli yllättävä ja jotenkin tosi fluffinen sulta, mutta tykkäsin kovasti :3 Kirjoitustyylisi ja runsas kuvailu sopi mun mielestä tosi hyvin tälläseen lyhyeen pätkään - sait hienosti luotua tunnelman. Nää oli myös tosi yhteensopiva ja söpö pari, joskin jouduin aluks tarkistaan Arcaninen :D Kirjota lisää (mulle Vaporeonia, Bulbasauria, Haunteria...<3)!


or perhaps in slytherin,
you'll make your real friends


bannu © Inkku

Ingrid

  • Ryöväriruhtinatar
  • ***
  • Viestejä: 3 406
Vs: Pokémon: Tulisielut | S | Flareon/Arcanine
« Vastaus #9 : 03.07.2020 15:51:53 »
Täältä tullaan taas myöhässä vastauksien kanssa! :-[

Kiirsu, mullakin on jotenkin aina ollut se mielikuva, että Flareon on todella feminiininen kun taas Arcanine on hyvin maskuliininen. Niin se tuntuu kyllä menevän vähän kaikkien pokemonien kohdalla - kauniit ovat naaraita ja loput sitten uroksia. :)) En ole koskaan aiemmin kirjoittanut eläimistä (jos näitä nyt tosiaan sellaisiksi voi kutsua), joten on mukava kuulla, että onnistuin ja että ficci oli mieleesi. Minustakaan dialogi ei ollut tähän pätkään tarpeellinen lisä, vaan eleet ja ilmeet onnistuivat kerrankin kertomaan enemmän kuin tuhat sanaa. :) Kiitos kommentistasi. ❤️

Odo, olen otettu kehuistasi - kiitos! :) Näistä oli todella mukavaa ja kevyttä kirjoittaa, tuntui että teksti suorastaan kirjoitti itse itsensä, joten siitäkin syystä tämä kipale saa hymyn omillekin huulilleni vielä näin pitkän ajan jälkeenkin. Mäkään en ole seurannut ihan hirveästi toista sukupolvea vaan nämä alkuperäiset poksut ja maailma ovat lähellä sydäntäni. Mukava kuulla, että pidit tekstistä ja kiitos, kun jätit puumerkkisi tänne. ❤️

Larjus, tämä on ensimmäinen ja ainoa Pokemon -ficcini, enkä itsekään ole ihan hirveän moneen ainakaan Finissä törmännyt! Olen otettu, että valitsit ensimmäiseksi luettavaksi Pokemon -ficiksisi juuri minun kirjoittamani tekstin. ;) Olen iloinen kuullessani, että tavoittelemani tunnelma välittyi lukijalle ja että sitä kautta hahmotkin sulautuivat yhteen lukijan silmissä juuri niin kuin olin ajatellutkin. Kiitos ihanasta, piristävästä kommentistasi. ❤️

Angie, siis ensinnäkin olin ihan puulla päähän lyöty, kun huomasin, että olit eksynyt tänne! :D Mutta olen ihan samaa mieltä, yllätyn itsekin yhä uudelleen ja uudelleen törmätessäni tähän tekeleeseen, koska en ole siis vuosiin Pokemonia edes katsonut! Mutta kuten tuossa jollekin toiselle mainitsinkin, tämän kirjoittaminen oli yllättävän luontevaa ja tuntui, kuin tarina olisi itse kirjoittanut itsensä! Laitetaan Bulbasaur ja siemensyöksy tilaukseen. ;) Kiitos sinulle. ❤️

Moon dust in your lungs, stars in your eyes,
you are a child of the cosmos, a ruler of the skies.