Kirjoittaja Aihe: Pakkasaamuista, H/D, S  (Luettu 2589 kertaa)

Isilwen

  • ***
  • Viestejä: 491
  • Wildfire
Pakkasaamuista, H/D, S
« : 27.06.2016 22:01:29 »
Otsikko: Pakkasaamuista
Kirjoittaja: Isilwen
Ikäraja: S
Genre: fluff, romance
Pari: Harry/Draco
Disclaimer: Hahmot ja maailma kuuluvat J.K. Rowlingille.

A/N: Ficci osallistuu Arkifest-nimellä kulkevaan haasteeseen. Kertojana on Draco ja tarina sijoittuu sodanjälkeiseen aikaan, jossa Harry ja Draco ovat löytäneet toisensa.

Tekstissä käyttämäni haasteen osat:
13. Yön aikana kaikki oli peittynyt kevyeen pakkaslumeen (aloituslause)
22. Aamu- ja/tai iltarutiinit (teema)





Pakkasaamuista


Yön aikana kaikki oli peittynyt kevyeen pakkaslumeen. Ikkunannurkissa oli pieniä kuurankukkasia ja talon lattiat niin kylmät, että jouduin vetämään Mollyn kutomat kirkuvankeltaiset villasukat varpaideni lämmikkeeksi (jostain syystä hänen mielestään keltainen on minun värini). Sinä tuhisit vielä peiton alla, kun minä taion kahvinkeittimen käyntiin ja tein meille kummallekin voileivät, sinulle kinkulla ja minulle kalkkunalla.

Nostin uniset kahvikupit valmiiksi pöydälle odottamaan. Sinä haluat jokaiselle päivälle eriväriset kupit, tiistaisin on vaaleansinisten vuoro. Ne tuovat minulle mieleen lemmikit Malfoyn kartanon puutarhassa sekä sateenjälkeisen taivaan.

Minä herään aina aikaisin, sodasta on jo kolme vuotta, mutta välillä vieläkin näen painajaisia niistä ajoista, kun Voldemort asui vanhempieni kartanossa enkä oikein osaa nukkua talviaikaan. Tänään oli taas vaikeampi aamu, eikä aamuäreiden kahvikuppien nurina auttanut asiaa ollenkaan.

Hecate-niminen pöllöni koputteli ikkunan takana päivän lehti tuomisinaan. Avasin sille ikkunan ja tunsin käsivarsien kietoutuvan ympärilleni ja nenän nuuskuttavan niskahiuksissani. ”Huomenta rakas”, sinä sanoit. Tapasi mukaan olit hiiviskellyt taakseni huomaamattani, samaan tapaan kuin sinulla oli tapana Tylypahka-vuosiemme aikana hiiviskellä yötämyöten pitkin linnaa näkymättömyysviittasi alla. Suljin ikkunan ja käännyin antamaan sinulle aamusuukon.

Hecate oli löytänyt aamiaisleipämme ja hätistelin sen pois apajilta samalla kun sinä laitoit edellisen illan likaiset astiat peseytymään nuristen siitä, kuinka minä en koskaan muista tiskejä. Minä hymyilin ja nurisin takaisin siitä, ettet sinä koskaan herää ennen minua laittamaan aamiaista. Mokomakin unikeko.

Kaadoin meille kummallekin kahvia, sinulle mustana ja minulle kermalla. Voileivät katosivat nälkäisiin suihin ja Päivän Profeetassa Kingsley meuhkasi lievempien ihmissusi-lakien puolesta. Kello lähestyi kahdeksaa ja töihin lähtöä. Kahvikuppi käsissäni irvisti, mutta onneksi sinä olit siinä, toisella puolella pöytää, irvistämässä ilkeälle kupille takaisin.
Jotka tulevat suorinta tietä, saapuvat tyhjin taskuin.
Jotka ovat kolunneet kaikki polut,tulevat säihkyvin silmin,
polvet ruvella, outoja hedelmiä hauraassa säkissään.
Niin se ystäväni on, niin se on,
että eksymättä
et löydä perille


~ Tommy Tabermann

https://harrydracorecs.wordpress.com/

lurikko

  • ***
  • Viestejä: 1 392
    • Nyt myös tumblr:issa! Jee!
Vs: Pakkasaamuista, H/D, S
« Vastaus #1 : 28.06.2016 15:14:40 »
Lainaus
- ja Päivän Profeetassa Kingsley meuhkasi lievempien ihmissusi-lakien puolesta.

Ihana kohta! Minä ja fluff ei aina tulla kauhean hyvin toimeen, tätäkin ficciä lukiessa toivoin salaa että asiat ois ollut jotenkin... huonommin että ois ollut angstia missä kieriskellä ;D - mutta ilahduin tosi paljon miten Kingsley yhtäkkiä ikään kuin hyppäsi mukaan tähän tarinaan, jossa päähenkilöitäkään ei puhutella nimillä, niin että en nyt sitten malttanutkaan olla vain hiljainen lukija. Salaa kyllä tykkään myös siitä miten tuo Kingsleyn meuhkaaminen tuo tähän arkirutiinien ja hyvin leppoisan, rauhallisen tunnelman keskelle vähän politiikkaa, mutta siis ihan mahtavaa miten tuo lause yhtäkkiä tuntuu tuovan yhden ylimääräisen hahmon keskelle tarinaa vaikka ihan vain hetkeksi :)

Tässä on kaunis, rauhallinen ja ehkä vielä vähän sellainen aamu-uninenkin tunnelma! Luonteikkaat kahvikupit tuo sopivasti eloa (ja Kingsleyn poliittiset agendat, jeah). Ja uhkaavasti lähestyvä töihin lähteminenkin harmittaa päähenkilöä, oikein samaistuttavaa :D Tätä oli mukava lukea, kiitos!
Avatar: Sokerisiipi
Fikkilistaus

Isilwen

  • ***
  • Viestejä: 491
  • Wildfire
Vs: Pakkasaamuista, H/D, S
« Vastaus #2 : 29.06.2016 12:52:57 »
Kiitos paljon palautteesta toyhto! Pakko kyllä myöntää, että itsekään en aina tule fluffyn kanssa kovin hyvin toimeen, mutta sitä on kivaa kirjoittaa :D Hykertelin itsekseni kun kirjoitin Kingsley-kohtaa eli mukavaa että se sekä muukin ficci miellytti!
Jotka tulevat suorinta tietä, saapuvat tyhjin taskuin.
Jotka ovat kolunneet kaikki polut,tulevat säihkyvin silmin,
polvet ruvella, outoja hedelmiä hauraassa säkissään.
Niin se ystäväni on, niin se on,
että eksymättä
et löydä perille


~ Tommy Tabermann

https://harrydracorecs.wordpress.com/

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 261
Vs: Pakkasaamuista, H/D, S
« Vastaus #3 : 03.02.2020 15:31:44 »
Kiva aamuinen ja arkinen tarina Harryn ja Dracon elämästä. Tykästyin toyhton tavoin Kingsleyn äkilliseen ilmestymiseen sekä kahvikuppeihin :D

Minä ja fluffy olemme puolestamme hyvin hyvää pataa keskenämme, joten tykkään kun sokeri narisee hampaissa ja siirappi valuu pitkin näyttöä! Vaikka tässä kutitellaankin vaaleanpunaisia hattaroita, niin arki oli kuitenkin sen verran napakasti läsnä ettei tämä aivan hötöksi mennyt :D Mutta juuri sopivalla tavalla, ainakin minun makuuni.

Pidin siitä, että Draco on se aamuihminen. Itse tosin usein miellän asian juuri toisinpäin, joten kivaa kun tätä minun pääsisäistä kaavaani rikotaan. Muutenkin tässä oli kiva tunnelma ja teksti soljui jotenkin luontevasti. Tyylillisesti tämä oli myös hauska ja nautinnollinen lukea. Myös talvinen tunnelma oli kiva! Dracon Hecate-pöllöstä minulle tuli mieleen Ruth Galloway-dekkarit, vaikka toki lähempi kohde olisi varmastikin antiikin Kreikka ;D

Kiitos paljon kivasta lukupalasta,
Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 821
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Pakkasaamuista, H/D, S
« Vastaus #4 : 19.02.2020 23:34:31 »
Tervehdys Kommenttikampanjasta! :) H/D ei oikein ole minun paritukseni, mutta on sitäkin hauskaa joskus kokeilla, ja lisäksi tämä teksti veti minua puoleensa ihanan talvisen nimensä vuoksi ja tietysti siksi, että tämä on osallistunut Arkifestiin. Arkitekstit ovat elämäni suola!

Oi mikä ihana rauhallinen aamu! Ja vieläpä työaamu. Melkein mikään ei ole parempaa kuin se, että saa työaamuna heräillä rauhassa ja aloittaa uuden päivän rakkaan ihmisen kanssa. Tulen hyvälle mielelle siitä, miten sopusointuinen miesten suhde vaikuttaa tässä tekstissä olevan. Heidän välilleen ei viriä mitään väsynyttä aamukinaa, vaan toista tervehditään halauksella ja aamupala syödään sulassa sovussa saman pöydän ääressä. Kummallakin on ehkä omat ärsyttävät piirteensä, kuten aamu-unisuus ja tiskaamattomuus, mutta niistäkin nuristaan hyväntahtoisesti ja rakastavasti. Voi että, olisipa jokainen parisuhde tällainen!

Pidän kovasti siitä, miten elävästi talviaamu ympäristöineen ja hahmoineen välittyy tekstistä. Erityisesti iloitsen värien läsnäolosta, kirkuvankeltaisista villasukista ja sateenjälkeistä taivasta muistuttavista kahvikupeista. On jotenkin hellyttävää, että Harry haluaa jokaiselle viikonpäivälle eriväriset kupit. :) Myös vakavampi pohjavire miellyttää minua. On sykähdyttävää (ja ymmärrettävää), että Draco yhä vieläkin kärsii painajaisista, mutta onneksi hänellä sentään on saman kokenut kumppani rinnallaan arkea jakamassa.

Erityismaininta on pakko antaa vielä varsin luonteikkaille ja särmikkäille kahvikupeille, jotka korostavat kivasti taikuuden läsnäoloa, ja lievempien ihmissusilakien puolesta meuhkaavalle Kingsleylle, jonka voin niin kuvitella pitävän meteliä itselleen tärkeistä asioista!

Lämpimät kiitokset tästä ihastuttavasta tarinasta, pidin todella! :-* -Walle


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day