Kirjoittaja Aihe: Vain yksi muisto nuoruudesta || Severus, K11 oneshot  (Luettu 5192 kertaa)

hymykuoppa

  • Kuolonsyöjätär
  • ***
  • Viestejä: 2 255
  • You won't get out of life alive - so chill.
Title: Vain yksi muisto nuoruudesta
Genre: Angst
Paring: Ei ole
Raiting: K11
Kirjoittaja: minä, hymykuoppa


VAIN YKSI MUISTO NUORUUDESTA

Katselin kuinka aurinko alkoi hitaasti vajoamaan kohti Kielletyn metsän puunlatvoja. Tunsin kuinka tuuli rauhoittui ja asettui lopulta aloilleen, kierrettyään ensin linnan ympäri. Jos olisin vaivautunut lipaisemaan huuliani, olisin saattanut jopa maistaa järveltä kantautuvan kosteuden, joka oli levinnyt ilmaan illan saapuessa rakkaaseen Tylypahkaan.

Laskin käsivarret lepäämään polvieni päälle ja katselin pää kumarassa, kuinka pieni tyttöporukka kirmasi iloisesti nauraen ohitseni kohti Linnan portaita. Huokasin hiljaa itsekseni ja nojasin takaraivoni linnan karheaa kiviseinää vasten. Liikautuin jalkaani katkaisten samalla pienen kukan kenkäni vierestä.

Tämä näky oli kaikille tuttu, minä, rasvatukka, istuin yksin nurmikolla ja katselen muita kuin arvostellen ja pelokkaasti. Huokasin uudestaan kääntäessä päätäni melkein kivuliaasti seinää vasten vasemmalle puolelleni. Näin kuinka yksi joukkue harjoitteli huispauskentällä pelaamista. He olivat ilmiselvästi rohkelikoita, minkä saattoi päätellä punaisista peliasuista.

Käänsin pääni jälleen takaisin keskelle harteitani ja tuijotin eteeni sormia nykien. Olin taas päivällä saanut osani Jamesin ja Siriuksen pilkasta. Remus oli vain hymäillyt hieman nolostuneena heidän vierellään, ja Peter oli nauranut kaksinkerroin maassa pyörien. James oli kertonut, kuinka hän oli nähnyt minut suihkussa toissapäivänä. Hän selitti kuinka karmaiseva näky oli. Kuinka minun kylkiluut olivat suorastaan koettaneet tulla ihon läpi, ja kuinka olin hyväillyt penistäni aika ajoin.

Jälleen oppilaita kulki ohitseni. He olivat luultavasti tulossa pois kentältä, sen verran iloisilta rohkelikot näyttivät. He loivat minuun alhaisia ja pilkallisia katseita ja jatkoivat sitten matkaansa iloisesti puhellen.

Asetin kasvojeni vierellä roikkuvat hiukset korvani taa lähes olemattoman värin kadotessa kasvoilta. Minua kuvotti pelkkä ajatus siitä, että rohkelikkojoukkue tulisi pian kentältä esittämään hieman lisää pilkkaa. Eihän joukkueeseen kuulunut kuin James, mutta muut olivat kannustamassa häntä katsomossa, ainakin he yleensä olivat.

***

Aurinko oli jo lähestulkoon kadonnut ja taivas oli värjääntynyt oranssiksi, kun James johdatti ystävänsä luokseni. Muu rohkelikkojen joukkue oli jo astellut ohitseni linnaan, mutta James seisahtui kuin seinään nähdessään minut.
"Ruikuli", hän myhäili pilkallisesti ja sai Siriuksen heti rinnalleen.
"Kuinkas runkkaaminen on tänään lähtenyt?" Sirius kysyi ja sai Peterin nauramaan tuttuun tapaan. Remus oli jäänyt taaemmas ja kääntynyt katselemaan taivasta kiinnostuneena.

"Vai etkö ole ennättänyt vielä?" James kysyi minun pysyessä edelleen hiljaa, "Ajattelitko ensin katsella vähän aurinkoa ja runkata sitten toivoen, että kuka tahansa tulisi hoitamaan homman puolestasi?"
Jamesin silmät suorastaan salamoivat hänen katsoessaan minua ivallisesti, pilkallisesti.

"Ymmärtääkseni se ei ole sinun asiasi", sanoin pitäen ääneni tasaisena. Yritin parhaani mukaan peittää sen, kuinka haavoittuvainen oikeasti olin. Olin oikeasti säälittävä. Äiti oli aina rakastanut minua ja ohjannut elämässä eteenpäin, mutta äiti ei ollut nyt täällä. Olin sentään kuusitoista kesäinen, enkä silti ollut oppinut pärjäämään omillani.

"Ei tietenkään ole minun asiani, mutta meitä kaikkia kiinnostaa", James sanoi ja pukkasi Siriusta kylkeen.
"Koko koulu suorastaan janoaa tietoa sinusta ja sinun sekstitottumuksistasi", Sirius sanoi kiilto silmissään. Katsoin heitä kahta ja purin hampaani yhteen. Edessäni seisovat pojat olivat yhtä pitkät, molemmilla oli syvän mustat hiukset. Siriuksen hiukset olivat hieman lainehtivat ja lähestulkoon olkapäille saakka. Jamesilla taas hiukset olivat sekaisin jokasuuntaan ja lasit oli aseteltu hyvin nenälle.

"Eikö äiti ole opettanut sinulle mitään?" James kysyi lässyttäen ja kallisti päätään, "Eikä äitisi ole koskaan kertonut sinulle - "
"Lopeta", sanoin hiljaa ja painoin katseeni sormiini, "Lopeta."
"Miksi?" James kohotti kulmiaan, "Alkaako sinua kiihottamaan?"
"Lopeta", sanoin entistä hiljempaa ja sain enää vain vaivoin estettyä kyyneleet. Silmiäni kirveli ja ääni tärisi, kun yritin vielä kerran kieltää heitä.

"Aaa", Sirius äännähti riemuissaan, "Osuimmeko arkaan kohtaan?"
Peterin nauru kaikui edelleen korvissani, enkä ollut enää varma, oliko hän lopettanut sen vai ei. Hengitin katkonaisesti ja nielaisin kyyneleet.
"Oletko sinä sittenkin homo?" James tökki avoimia haavoja ja nauroi levitellen suolaa jokaiseen haavan onteloon.

"Lopeta", kuiskasin tietäen, että James ei saattanut kuulla sitä. Koko kehoni tärisi suuren viitan alla ja itku rutisi kurkussa. Aurinko oli laskenut kokonaan ja hento hämäryys oli langennut Tylypahkaan. Heidän olisi pian mentävä sisälle, sunnuntaisin ei saanut olla käytävillä kuin kymmeneen.

"Sinä olet säälittävä", James sanoi viimein inhoten ja viittoi takana olevia poikia mukaansa. Hän lähti kohti linnan ovia ja potkaisi minua huolellisesti tähdeten nilkkaan. Sirius ja Peter nauroivat, mutta Remus kiiruhti katse maassa ohitseni.

Nielaisin jälleen kyyneleitä tuntiessani kivun saavuttavan aistini. Nilkkaani tykytti, kehoni tärisi ja sain vain vaivoin hengitettyä, aivan kuin olisi juuri selvinnyt jostain tappelusta, mutta ei. Se oli vain selviytyminen lievimmästä pilkasta sen vuoden aikana. Eikä hän halunnut muistella niitä muita, eikä hän oikeastaan muistanutkaan. Hän oli usein vain itkenyt iltaisin ennen nukahtamistaan, se oli voimakkain muisto hänen tähän astisesta elämästään.

Istuin vielä paikallani ensimmäisten kyynelten vierähtäessä silmistäni poskelle. Kosketin varovasti nilkkaani, mutta se sattui liikaa. Tunsin kivun vain voimistuvan noustessani vaivoin ylös ja rojahtaessa nojaamaan kiviseinää vasten. Tunsin lapaluideni välissä suuren kivenlohkareen ja kuulin kuinka viittani rahisi seinää vasten. Hengähdin ääneen ja työnsin itseni irti seinästä. Olo tuntui liian heiveröiseltä kävelyyn, mutta lähdin silti astelemaan kyyneleitä pyyhkien kohti linnan ovia, joista nelikko oli juuri äsken livahtanut sisään.


A/N: Tiedän, otsikko ei natsaa tämän kanssa, eikä ole kamalan houkuttava, mutta jaa. Palautetta?
« Viimeksi muokattu: 29.11.2014 14:22:23 kirjoittanut Renneto »
Live the adventure of a lifetime.

if you're looking truth, beauty and freedom, fanfiction is the way to go.♥
Patoutunut humoristi.

Kata

  • ***
  • Viestejä: 112
Vs: Vain yksi muisto nuoruudesta
« Vastaus #1 : 10.04.2008 20:58:32 »
Ihana ja surullinen ficci  :)
James ja Sirius olivat ilkeitä pikku Sevvylle.. (Hävetkää pojat!)
Eli siis pidin tästä kovasti!
Muutaman virheen huomasin:
Lainaus
"Rikuli", hän myhäili pilkallisesti ja sai Siriuksen heti rinnalleen.
Ruikuli?

Lainaus
Nielaisi jälleen kyyneleitä tuntiessani kivun saavuttavan aistini.
Nielaisin?

Lainaus
Laskin käsivarret lepäämään polvien päälle ja katseli pää kumarassa
Polvieni?(En oo varma)
Katselin?


Nojaa, enempää en löytänyt  ;D
No, mutta kuitenkin . Pidin tästä (Sanoinkin sen jo  :D)
« Viimeksi muokattu: 10.04.2008 21:00:09 kirjoittanut Kata »
"You're almost like a friend, Merlin."
"Almost?"
"Yeah."

-Arthur and Merlin

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Vain yksi muisto nuoruudesta
« Vastaus #2 : 11.04.2008 10:46:16 »
Ei ole mikään ihme jos vanhemmiten on katkera ja synkkä jos kiusataan koulussa. kiusaamista muutenkin vähätellään, varsinkin kun se on juuri tuollaista kamalaa alistamista ja ihmisarvon repimistä. Sitten kun varsinkin pojila siihen liittyy myös fyysistä väkivaltaa (en nyt sano etteikö myös tytöillä) että oikein mahasta murjasee ajatellessa. Kuitenkin kun Severus ei ollut tehnyt mitään väärää, oli vain silmätikkuna siksi että hän oli helppo maali, riutunut, vähän ruma ja rasvatukkainen ujohko tyyppi. Tällainen mielikuva minulla ainakin oli, ja se olli minulla päälimmäisenä mielessä lukiessani tätä.

Eikä tuo otsikkokaan mikään huono ollut, eipähän ainakaan ollut mikään liian suoraviivainen mielestäni.

Tämä oli kyllä niin realistista koululaisten maailman kuvausta että tuli flasbackkinä omia kokemuksia mieleen, mutta ei ollut mikään huono juttu se. Tämmöisistä aiheista nimenomaan pitää kirjoittaa.

Noita kirjoitusvirheitä oli kyllä jokunen, Kata laittoikin niistä suurimman osan tuohon ylös, mutta muuta valittamista minula ei ole. Loistava ficci, kiitos.

jjb
Here comes the sun and I say
It's all right

hymykuoppa

  • Kuolonsyöjätär
  • ***
  • Viestejä: 2 255
  • You won't get out of life alive - so chill.
Vs: Vain yksi muisto nuoruudesta
« Vastaus #3 : 13.04.2008 15:22:29 »
Kiitos Kata ja jossujb. Jahas, sieltä olikin kaikki virheet poimittu, kiitos, taisin korjata ne tuossa jo. jossujb, itse olen myös kuulunut koulukiusattaviin, mutta olen sitten ollut myös siellä kiusaajien riveissä, että molemmista se kirjoittaminen onnistuu. ikävä kyllä..
Mutta hienoa jos piditte virheistä huolimatta (: Kiitos kovasti. Tämä oli ensimmäinen agstipätkä pitkään pitkään aikaan.. :D nyt on huojentunut olo kun tämäkin sai hyvin vastaanoton.
Live the adventure of a lifetime.

if you're looking truth, beauty and freedom, fanfiction is the way to go.♥
Patoutunut humoristi.

Nogan

  • Vieras
Vs: Vain yksi muisto nuoruudesta
« Vastaus #4 : 13.04.2008 19:20:42 »
Miten lopussa yhtäkkiä vaihtuu minäkertojasta hänkertojaksi?

Lainaus
Nilkkaani tykytti, kehoni tärisi ja sain vain vaivoin hengitettyä, aivan kuin olisi juuri selvinnyt jostain tappelusta, mutta ei. Se oli vain selviytyminen lievimmästä pilkasta sen vuoden aikana. Eikä hän halunnut muistella niitä muita, eikä hän oikeastaan muistanutkaan. Hän oli usein vain itkenyt iltaisin ennen nukahtamistaan, se oli voimakkain muisto hänen tähän astisesta elämästään.

Hm?

Muuten ficci oli hyvä, kertomus koulukiusaamisesta, joka on.. karmeaa itsetunnon riistoa josta pitäisi langettaa vankeusrangaistus, eikä sitten muuta. En osaa oikein muuta sanoa, mutta hyvä oli.


enas

  • ***
  • Viestejä: 171
  • näätä
Vs: Vain yksi muisto nuoruudesta
« Vastaus #5 : 13.04.2008 22:03:04 »
ei saa kiusata kalkarosta!
perkele, jos james ois ollu kiltti kalkarokselle, nii kalkaros ei ois nyt nii ilkee harrylle^^
voi voi 8D

oli muuten kiva ficci ! :--D
"se on makuasia", sanoi koira kun pallejaan nuolaisi.

hymykuoppa

  • Kuolonsyöjätär
  • ***
  • Viestejä: 2 255
  • You won't get out of life alive - so chill.
Vs: Vain yksi muisto nuoruudesta
« Vastaus #6 : 14.04.2008 17:44:24 »
Kiitos Nogan ja enas (:

Nogan, minä olen törmännyt itse asiassa hyvin moniin sellaisiin ficceihin/tarinoihin ylipäänsä, joissa minäkeroja vaihtuu joissain kohdissa hän-/kaikkitietäväksikertojaksi :o Tai siis.. you know? Siis tuohan viittaa siis siihen, ettei Severus halunnut itse kertoa noita asioitan, vaan ne kerrottiin toisesta näkökulmasta. Minä olen nähnyt tuollaisia hyvin paljon, ja olen itsekin käytellyt tuollaisia tyyliin äidinkielen tarinoissa, eikä ainakaan opettajalta ole tullut mitään valittamista. Täytyy tutkia asiaa.

Mutta juu, hienoa jos olette pitäneet tästä, vaikka aihe ei sinänsä ole kovin kiehtova, ainakaan positiivisesti.
hymykuoppa kiittää.
Live the adventure of a lifetime.

if you're looking truth, beauty and freedom, fanfiction is the way to go.♥
Patoutunut humoristi.

Salmiakkisydän

  • ***
  • Viestejä: 98
  • Kuningatar
Vs: Vain yksi muisto nuoruudesta
« Vastaus #7 : 16.04.2008 21:39:31 »
Tämä oli nätti. Oikeasti. Tunnerikas, kuvailurikas, herkkä, hauras, ihana.
Nyt meillekin kaikille lukijoille selvisi se, miksi Severus on niin ilkeä Harrylle.

Tämä oli kauniisti kirjoitettua alusta loppuun, aihe oli surullinen ja vakava, mutta ympärille kiedottu tarina oli todella koskettava. Kiusaaminen on kamalaa, ja tässä olit tuonut hyvin esille Severuksen tunteet. itse en osaisi tällaista kirjoittaa, mutta jos olet itse kokenut saman, niin sen luulisi auttavan kovasti. Kiusaaminenhan ei ole missään nimessä kaunista tai ihanaa, se on kamalaa ja järkyttävää.

Tässä ficissä tunnelma oli kokoajan läsnä, eikä minua häirinnyt lainkaan tuon kertojan muuttuminen muutamassa lauseessa. Siis minusta se ainakin myös tuo tässä esille sen, että kuinka haavoittuvainen Severus oli, kun hän ei itse halunnut ajatella noin, vaan toinen kertoja kertoi sen, mitä hän oli kokenut vuoden aikana. Vaan omat mielipiteet kaikilla.

Nyt olen nähtävästi alkanut vainoamaan sinua, kun osoittauduit näin hyväksi kirjoittajaksi :D Mutta kiitos kovasti, nämä sinun ficcisi ovat ihania, hauskoja, surullisia, tunteikkaita. Tulen varmasti jatkossa kuulemaan sinusta ja näkemään ficcejäsi täällä, ja voit olla varma, että minähän kommentoin (:
Salmiakkisydän
Poistuisitko mun elämästäni, veisitkö mennessä ruman naamasi?
Poistuisitko mun elämästäni, veisitkö mennessä mädän hajusi?



banneri by hymykuoppa

hymykuoppa

  • Kuolonsyöjätär
  • ***
  • Viestejä: 2 255
  • You won't get out of life alive - so chill.
Vs: Vain yksi muisto nuoruudesta
« Vastaus #8 : 20.05.2008 19:22:48 »
Salmiakiksydän: Kyllä minua saa vainota  Ei siinä mitään, hymykuoppa loves kommentit <3 Mutta asiaan.
Mukavaa jos olet pitänyt tästä ja kyllä, olen kokenut kiusaamisen joskus pienenä. Sitten vähän isompana olen ollut se kiusaaja:/   Pyrin yleensä tuomaan ihmisten tunteet esille erilaisilla kuvailuilla ja muilla konsteilla, ja mahtavaa jos se on tässä sinusta onnistunut. Kiitos oikeen kovasti (:
Live the adventure of a lifetime.

if you're looking truth, beauty and freedom, fanfiction is the way to go.♥
Patoutunut humoristi.

hymykuoppa

  • Kuolonsyöjätär
  • ***
  • Viestejä: 2 255
  • You won't get out of life alive - so chill.
Vs: Vain yksi muisto nuoruudesta
« Vastaus #9 : 22.05.2008 16:15:03 »
huna-chan, James nyt on kuvattu aika pahikseksi, kaikki eivät siitä pidä, mutta se oli minun vetoni tähän ficciin. Kiitos, yritän yleensä kirjoittaa angstista sellaista herkkää ja tunnelmallista, kun huumorilla se fiilis tuppaa jäämään täysin pois, kun pitäisi vain olla jotain hauskaa. Siksi angsti on niin mukavaa, se tuo sen haasteen, että täytyy tehdä ficistä yhtenäinen ja tunnelmallinen. Siinä jos onnistuu, lopputulos on yleensä hyvä.
Live the adventure of a lifetime.

if you're looking truth, beauty and freedom, fanfiction is the way to go.♥
Patoutunut humoristi.

hitunen

  • Vieras
Vs: Vain yksi muisto nuoruudesta
« Vastaus #10 : 26.05.2008 15:45:39 »
Täytyy kyllä sanoa, että tämä on harvinaisen koskettava ficci. Lyhyt. Mutta ehdottoman koskettava. Osaat käyttää melko mukavia kielikuvia taitavasti oikeissa kohdissa ja muutenkin kaikki toimii hyvin. Tosin minua henkilökohtaisesti kyllä hieman ihmetytti tuo kertojan vaihtuminen tuolla välissä, mutta ei se mitään katastrofaalista ollut kuitenkaan. Tyylinsä kullakin, ja kyllä se tuollaiseen kohtaan sopiikin ihan suhteellisen hyvin.

Sinun Severuksesi on muuten kovin itsensäoloinen, mutta jotenkin minä en vain osaa kuvitella että hän luovuttaisi noin helposti ja antaisi vain kelmien kiusata häntä ilman mitään kunnollista vastusta. Hän oli jollain tavalla turhan passiivinen, mutta ehkä sinä sellaista kuvaa hänestä tavoittelitkin? Sellaista, missä kuvataan kuinka hän on jo niin väsynyt ainaiseen naljailuun, ettei enää vain jaksa panna vastaan. Kuitenkin minun päässäni hän on niin vahva, ettei milloinkaan luovuttaisi vaan aina panisi parhaansa mukaan hanttiin.

Mutta joo, varsin mukava ficci muuten!

Hedwigg

  • ***
  • Viestejä: 28
Vs: Vain yksi muisto nuoruudesta
« Vastaus #11 : 29.05.2008 13:17:25 »
 D': Yhyy, James ja Sirius on kamalia Sew-raukalle ;__;
Ihanan surullinen ficci, tykkäsin tosi paljon.
"Vihreät silmät kohtasivat mustat, mutta jokin näytti siinä samassa katoavan tummien silmien syvyyksistä eikä jäljelle jäänyt muuta kuin ilmeetön tyhjä tuijotus."

Ringo

  • Vieras
Vs: Vain yksi muisto nuoruudesta
« Vastaus #12 : 29.05.2008 16:32:29 »
assdddghhhfrrplörts. oikeasti, ihana! :D Aloin jälleen kerran vollottamaan jonkun ficin takia. :' D vaikka ulkona paistaa aurinko, ja olen ollut koko päivän pirteä. Ei siinä mitään, olen vieläkin ihan pirteä, toisin haikealla tavalla ja silmät vuotaen. ;D Tämä oli ihanan yksityiskohtaisesti kuvailtu. En osaa antaa järkevää kommenttia, anteeksi siitä. Yksinkertaisesti ilmaistuna; pidin erittäin paljon, olet loistava kirjoittaja. ;)
Kiitos. :)

hymykuoppa

  • Kuolonsyöjätär
  • ***
  • Viestejä: 2 255
  • You won't get out of life alive - so chill.
Vs: Vain yksi muisto nuoruudesta
« Vastaus #13 : 29.05.2008 16:33:44 »
Kiitos hitunen, Hedwigg ja Ringo.
Lainaus
Täytyy kyllä sanoa, että tämä on harvinaisen koskettava ficci. Lyhyt. Mutta ehdottoman koskettava.
Kiitos oikeasti todella kovasti (: Itse en henkilökohtaisesti osaa kirjoittaa koskettavista ficeistä kovinkaan pitkiä, koska ei sinne voi pistää väliin jotain asian sivusta, kuten moniin muihin tyylilajeihin voi laittaakkin. : DD

Juu, itse ajattelin Severuksen niin väsyneeksi jatkuvaan pilkkaan, jolle hän ei kuitenkaan voinut pidemmän kaavan mukaan juurikaan mitään, että siis hän ei jaksanut juurikaan pistää tappelua pystyyn asiasta, koska hän osasi jo odottaa, että pilkkaa tulee. Hän ei kovinkaan minun päässäni välittänyt asiasta, koska oli kyllästymiseen saakka väsynyt siihen. Itselleni kävi ainakin niin, että kun pilkkaaminen vain jatkui vastakahinoista huolimatta, niin luovutin. Että Severus oli tässä jo luopunut toivosta.

Kaikki pitävät Rowlingin hahmoja erilaisia omissa pikkuisissa päissään, mutta näin mitä näin hänet tätä ficciä miettiessäni. Kiitos.
Live the adventure of a lifetime.

if you're looking truth, beauty and freedom, fanfiction is the way to go.♥
Patoutunut humoristi.

tyhmä

  • ***
  • Viestejä: 5
  • YOU REALLY DON'T KNOW ME, EH?
Vs: Vain yksi muisto nuoruudesta
« Vastaus #14 : 07.02.2009 22:15:34 »
Hmm, miksi vanhoihin ficceihin ei voisi kommentoida? Typerän ahdasmielistä.

Tämä oli jotain... ystäväni linkitti minulle tämän tässä muutama päivä sitten, enkä silloin ennättänyt tätä kommentoimaan. pistin itselleni kuitenkin ylös tämän ficin ja nyt löysin aikaa itseltäni.

Siis todellakin, tässä oli sitä jotakin. Suorastaan pelottavan realistinen, karmiva. vakavasta asiasta kirjoitettu raa'an todellisesti. Pojat todella osaavat olla julmia, olen sen huomannut.

Lainaus
"Ymmärtääkseni se ei ole sinun asiasi", sanoin pitäen ääneni tasaisena. Yritin parhaani mukaan peittää sen, kuinka haavoittuvainen oikeasti olin. Olin oikeasti säälittävä.
Tuohon kohtaan rakastuin. Tuossa tulee esille se heikkous joka kiusatun tulisi mukamas aina peittää ja esittää, etteivät sanat satuta, vaikka ne usein satuttavat enemmän kuin teot. Kerrassaan julmaa.

Teksti oli kuvailurikasta, jälleen suorastaan ihannoitavaa. remus oli kyllä ihana, jättäytyi taasen taka-alalle, kuten yleensä muutenkin. Hienosti olit tuonut tuon kelmien 'nokkimisjärjestyksen'  esille, eikä minua ainakaan häirinnyt lainka Severuksen luovuttaminen, sillä ihan ymmärrettävää kun saanut tuota osakseen ficin mukaan niiiin kauan. (tulipa pitkä lause. :D) Kertojanvaihtuminen oli minusta itseasiassa erittäin jännä juttu, hyvällä tavalla. En oikeastaan löytänyt tästä mitään paheksuttavaa, todella koskettava ja raa'alla tavalla realistinen kuvaus koululaisten elämästä.
Don't play your games anymore, 'cause your time is up, boy.

Ava by: hymykuoppa (:

hymykuoppa

  • Kuolonsyöjätär
  • ***
  • Viestejä: 2 255
  • You won't get out of life alive - so chill.
Vs: Vain yksi muisto nuoruudesta
« Vastaus #15 : 08.02.2009 00:02:00 »
Voi kiitos kovasti kaikista kauniista sanoistasi. Pyrin kuvaamaan tuota kiusaamista hieman todellisemmin, koska siitä oli ollut vasta puhetta, eikä sitä aina käsitetä kuinka vakavaa se oikeasti on. Hienoa jos sinä olet tästä pitänyt, ja tietysti vanhoja ficcejä saa kommentoida, ei kai sitä kukan kiellä? :) Kiitos. :)
Live the adventure of a lifetime.

if you're looking truth, beauty and freedom, fanfiction is the way to go.♥
Patoutunut humoristi.

Kuurankukka

  • Onnenhileet
  • ***
  • Viestejä: 865
  • T'hy'la
Vs: Vain yksi muisto nuoruudesta
« Vastaus #16 : 11.02.2009 17:00:21 »
Luin tämän jo jonkin aikaa sitten, mutta silloin en keksinyt mitään kunnollista sanottavaa. Minusta tämä oli todella koskettavaa, surullista, mutta silti  kaunista. En ihmettele yhtään, miksi Severus vihasi Jamesia niin paljon, kun James ja Sirius olivat hänelle niin julmia, tai minkälainen Severuksesta tuli "jälkeen päin." Kuvailit tuon kiusaamisen, ja Severuksen tunteet minusta todella hyvin, tämä kosketti minua ainakin ihan oikeasti. James ja Sirius, varsinkin James olivat todella hirveitä Severus raukkaa kohtaan, minkä hän muka itselleen voi? Tuo Severukseen kohdistuva koulukiusaaminen oli minusta todella raakaa, ja sen oikeastikkin vakava asia. Tykkäsin tästä erittäin paljon, säälini nuorta Severusta kohtaan vain kasvoi. Kiitos erittäin paljon :)
Einmal ist keinmal