Kirjoittaja Aihe: Kuin kantaisi käsissään maapalloa | S  (Luettu 1011 kertaa)

inukii

  • ***
  • Viestejä: 240
Kuin kantaisi käsissään maapalloa | S
« : 05.06.2016 20:55:03 »
Ficin nimi: Kuin kantaisi käsissään maapalloa
Kirjoittaja: Inukii
Ikäraja: Sallittu
Genre: Draama
Haasteet: Kaiken maailman ficlettejä IV viikko 32 vuosi 2014 ja Ficlet300 sanalla 251 taide
A/N: Älkää kysykö, koska en todellakaan tiedä! :D Selasin tuossa inspiraation puutteessa Kaiken maailman ficlettejä IV haastetta ja löysin kuvan, josta sain tähän idean. Tässä ei ole oikeastaan mitään järkeä, mutta julkaisempa kuitenkin.

Maailmassa oli 193 valtiota, enkä minä ollut koskaan astunut Suomen rajojen ulkopuolelle. En ollut koskaan käynyt edes Haaparannan kuuluisassa karkkikaupassa tai Tallinnan risteilyllä puhumattakaan mistään rantalomasta etelän lämpöön.

Pienestä saakka olin kuitenkin maalannut kuvia eri valtioista. Minulla oli kirjahyllyssäni sininen kansio, joka oli täynnä maalauksiani. Ne eivät olleet maiden lippuja tai mitään vastaavaa vaan jotain, mikä muistutti minua kyseisestä maasta. Yleensä ne olivat kuuluisia nähtävyyksiä, mutta seassa oli myös valtionjohtajia, kansalliseläimiä ja -maalauksia. Mitä tahansa, mitä mieleeni ensimmäisenä tuli.

Ranskan kohdalla kansiossani komeili Eiffel-torni, Iso-Britanniasta muistutti Big Ben, Pohjois-Koreasta muotokuva Kim Jong Unista ja niin edelleen.

Tällä hetkellä maalasin kuvaa Pähkinänsärkijää tanssivasta balleriinasta. Se tulisi kansiooni Venäjän kohdalle, sillä Pähkinänsärkijä oli venäläinen baletti.

En ehkä ollut koskaan käynyt ulkomailla, mutta kantaessani käsissäni kansiota, jossa oli oma kuvansa lähes jokaisesta valtiosta, en tuntenut sille mitään tarvetta, koska minusta tuntui, että ulkomaat kävivät minun luonani. Oli kuin olisin kantanut käsissäni maapalloa.
Maybe it's not about the happy ending. Maybe it's about the story.