Kirjoittaja Aihe: Glee: Kaakaon makuinen arki | Santana/Brittany | S  (Luettu 1829 kertaa)

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 544
  • 707
Ficin nimi: Kaakaon makuinen arki
Kirjoittaja: Odo
Genre: fluffdraama
Paritus: Santana/Brittany
Ikäraja: Sallittu
Fandom: Glee
Vastuunvapaus: En omista hahmoja, enkä saa tästä rahallista hyötyä.
A/N: Mietin uusia fandomeita ja raapaleita, sitten mieleeni tuli Arkifest, johon tämä osallistuu. Olen ihan rakastunut siihen haasteeseen, joten pieni pala Gleestä olisi nyt tarjolla. Ensikerta fandomin kanssa, joka on kiva juttu. Osallistuu myös Multifandomiin, Kirjoita&Kommentoi ja Vuosiraapalehtien V.

Arkifestin inspissitaatti: 25. "Ajatukset ovat myrkkyä. Mitä enemmän järkeilee, sitä vähemmän saa aikaan." (Raymond Chandler)



Kaakaon makuinen arki

"Minä olen tyhmä", Brittany sanoi surullisesti, kun Santana hieroi silmiään heidän maatessa vielä sängyssä. He olivat pahasti myöhässä koulusta.
 
"Sammutin taas herätyskellon, koska ajattelin, että haluan katsella nukkumistasi."

Santana nousi istumaan katsoakseen toista tarkemmin. Brittany sanoi harvoin itseään tyhmäksi ja piti sitä pahimpana loukkauksena.

"Et sinä ole tyhmä. Pidän siitä, että et järkeile liikaa, sillä saat enemmän hyvää aikaan tekemättä niin", Santana sanoi unisesti, mutta hymyillen pehmeästi tavalla, joka oli omistettu vain Brittanylle.

"Et sanoisi noin muiden kuullen", Brittany sanoi.

"Sanoisin, mitä vain sinun takiasi." Brittany tuli paremmalle tuulelle ja lupasi keittää aamukahvia. Lähdettyään keittiöön sieltä kuului hetken aikaa kolinaa ja porinaa, ja pian Santana sai kahvikupin vuoteeseen. 

Maistettuaan juomaa Santana ei voinut peittää hymyään. Brittany oli laittanut kahvinkeittimeen kaakaojauhoja kahvin sijaan. Hän tavallaan piti siitä, että Brittanyn kanssa arki oli täynnä yllätyksiä ja pieniä tekoja, joita jotkut olisivat sanoneet tyhmiksi. 

Juuri tällaistä arkea Santana halusi viettää yhdessä tyttöystävänsä kanssa.
« Viimeksi muokattu: 02.06.2016 15:56:29 kirjoittanut Odo »
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 544
  • 707
Vs: Glee: Kaakaon makuinen arki | Santana/Brittany | S
« Vastaus #1 : 02.06.2016 16:57:58 »
Skidi, kiitos kommasta! <3 Tulipa nopeesti, kun julkasin tämän vain hetki sitten. Santana/Brittany on aika suloista, vaikka Santana onkin niin kovis niin Brittanyn seurassa se on paljon pehmeämpi hahmo.

En minäkään tiedä, miten kaakaojauhoilla kahvinkeitto sujuu, mutta Brittanyn mielestä se on ollut epäilemättä hyvä idea. Kai siitä hieman kaakaomaista tulee? Kuitenkin lämminvesi suodattuu kaakaojauhon läpi ellei se sitten möhjäänny jotenkin. :D Pitäisi melkein kokeilla, vaikka arvostan huomattavasti enemmän, että saan ihan kahvia.
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Glee: Kaakaon makuinen arki | Santana/Brittany | S
« Vastaus #2 : 02.06.2016 23:41:18 »
Ui, hokasin tämän aiemmin päivällä, mutta piti lähteä kauppaan ja tehdä kaikkea muuta, niin jäi, mutta nyt palailin lukemaan ja kommentoimaan. Gleestä en ole kauheasti ficcejä lueskellut, mutta nyt oli pakko, koska Santana ja Brittany ovat niin ihana pari.

Tämä oli oikein suloinen ja ihanan arkinen palanen kaksikon aamusta. Brittany oli tässä hyvin oma itsensä ja Santanan arvostus ja välittävyys toista kohtaan tuli myös oikein kivasti ilmi. Santana on kyllä todellakin muuten hyvin kovis, mutta onneksi Brittany saa sen pehmeän puolen esiin.

Miekin pohdin, että mitenköhän kahvinkeitto sujuu kaakaojauhoilla, mutta kaipa se hyvin, kun on kuumaa vettä tosiaan. Mutta ei se varmaan samalla tavalla maistuisi kuin tavallinen kaakao, kun kaakaojauhe kuitenkin liukenee nesteeseen? Mene ja tiedä, mutta hyvä että Santana piti juomasta :D

Lainaus
Hän tavallaan piti siitä, että Brittanyn kanssa arki oli täynnä yllätyksiä ja pieniä tekoja, joita jotkut olisivat sanoneet tyhmiksi.
Tässä kiteytyy ihanasti jotenkin Santanan suhtautuminen Brittanyyn ja ero siihen, miten muut ehkä näkee Brittanyn.

Kiitus tästä palasesta, tykkäilin paljon :''>

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 544
  • 707
Vs: Glee: Kaakaon makuinen arki | Santana/Brittany | S
« Vastaus #3 : 03.06.2016 00:03:02 »
Tuhisija, kiitos kommentista! Gleetä en ole tainnut itsekään lukea juurikaan. :D Joten lähdin aika tyhjältä pohjalta ylipäätään kirjoittamaan tästä, mutta ilmeisesti sujui ihan hyvin!

Siitä en ole varma, pitikö Santana kaakaosta, mutta ajatuksesta ainakin! Voin kuvitella, ettei se mitään kaakaon makuisinta ole, jos sen keittää kahvinkeittimellä. Luulisin ainakin. No Brittany on Brittany. ;D
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 998
  • Clara, my Clara
Vs: Glee: Kaakaon makuinen arki | Santana/Brittany | S
« Vastaus #4 : 05.06.2016 21:38:33 »
Heipparallaa!

Glee ja Brittana – ah mitä muistoja. Ja miten ihanan suloinen nimi tällä, juuri sopiva Brittanalle. ^ ^

Oi kun tämä oli niin suloinen luettava! ^ ^  Olen täällä ihan aaawws’na.

Voih, tässä tuli ihan surku Brittanya, kun se piti itseään tyhmänä. Sillä ei hän ole tyhmä, hän on oikeastaan erittäin fiksu. Mua otti hieman päähän aina, kun Gleessä kaikki oli sitä mieltä, että tämä oli tyhmä – jotkut eivät sanoneet sitä ääneen niin kuin toiset.

Mutta onneksi Santana ei pitänyt Brittanya tyhmänä (tai sitten multa on mennyt jotain ohitse ja pahasti) vaan tiesi tämän olevan fiksu.
Fiksuutta on monenlaista ja mun mielestä Brittany oli useammin fiksumpi kuin muut. Hän näkee asiat niin eri tavalla, avarammin.

Olin ihan sulaa vahaa Santanan pehmeästä hymystä, joka on vain Brittanylle. Se tuo loistavasti esille sen, miten Brittany tuo Santanan pehmeämmän puolen esille. Samoin kuin se miten Santana arvosti Brittanya ja piti, rakasti, nuita Brittanyn juttuja, jotka muista on vaan tyhmiä.

Kahvinkeittimen kanssa tehtyä kaakaota, mikä idea. :D Olikohan Brittany ottanut väärän purkin vahingossa? Itse olen ehkä enemmän sitä mieltä, että se ei ollut vahinko vaan Brittany oli tarkoituksella laittanut kahvinporojen sijaan kaakaojauhetta. Ihan vain kokeillakseen jotain erilaista.

Aivan mahdottoman suloinen ja söpö arkinen aamuhetki, joka saa lukijan hyvälle tuulelle (jos unohdetaan se, että Brittany piti itseään tyhmänä). Kaksikon rakkaus toisiaan kohtaan paistoi tekstin läpi lämmittäen sydäntä.

Ihunaa, ihunaa! Olen rakastunut tähän.  ^ ^ 

Kiitos paljon tällaisesta ihanasta pikku ficletistä!

-tirsu

>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Salem

  • Vieras
Vs: Glee: Kaakaon makuinen arki | Santana/Brittany | S
« Vastaus #5 : 13.02.2021 21:32:57 »
Voi söpö :D En hirveästi pidä Santanasta hahmona, mutta Brittana on jees. Ja olihan se aikanaan aika vallankumouksellista televisiossa.

Tosi pehmeätunnelmainen, hyväntuulinen ficci. Tämä oli samaistuttava kaikessa aamu-unisuudessaan, ja sydäntä vähän särki, kun Brittana sanoi itseään tyhmäksi. Ei se ole niin vakavaa, jos joskus koulupäivä menee harakoille tuollaisen syyn takia. Tässä tekstissäkin hienosti näkyi, miten Brittana sai esiin Santanan pehmeämmän puolen.

Lainaus
"Sammutin taas herätyskellon, koska ajattelin, että haluan katsella nukkumistasi."

Lemppari ♥ Kiitos tästä!