Kirjoittaja Aihe: Kuolleidenmanaajan uni | K-11 | makaaberi  (Luettu 2425 kertaa)

Talviomena

  • ***
  • Viestejä: 264
Kuolleidenmanaajan uni | K-11 | makaaberi
« : 01.06.2016 14:49:47 »
Nimi: Kuolleidenmanaajan uni
Kirjoittaja: Talviomena
Ikäraja: K-11
Tyylilaji: makaaberi, runollinen




Unessani minä lensin maan yllä, ja maa itki ja vavahteli.

Minä lensin ja katselin sieluja, kuolleita ja kuolevia. Multaisia kynsiä, tyhjiä silmiä, ikilevolta herätettyjä nikamia. Kyynelpuroja, verivirtoja, isiään pakenevia lapsia.

Minä katselin ylpeyteni hetkeä, liidin riemuvoittoni yllä. Kuuset varistivat verta neulasiltaan kuolleiden kulkiessa korpimailla.

Minä kuuntelin viiman vaikerrusta: tulikotkan huutaessa laukkasivat aavekoirat, hiilsivät sammaleen jalkainsa alta, ulvoen murhaa, syöden tiensä halki salojen ja sydänten. Kylkikaaret murtuivat risuiksi metsämaille, rapisivat alla juoksevien vainolaisten, jotka öisin soihtuja kantaen olivat haravoineet synkkiä kankaita nimeäni kiroten.

Musta metsä vasten sarastusta. Mustia olivat vielä maa ja vesikin, mustia kaukaiset vaarat ja järvet -- vain hetki, ja aamu näyttäisi minulle luomukseni kaikessa loistossaan.

Mustat linnut lensivät lävitseni.

Unestani minä palasin luolaani, riimupedille kolmen kallon eteen. Ne yksin vartioivat ääneti lepäävää ruumistani sokeina, kaikennäkevinä.

Huuleton hymy luukasvoillani, vuodet yhä tomuna kalmollani -- minä käännyin ja palasin ihanaan harhaani, palasin aina uudelleen, odottamaan aikaa, jona se olisi totta.
My heart it ceases, my breath undrawn.
My eyes forever focused
on the sanguine metal dawn.


Listaukseni

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Vs: Kuolleidenmanaajan uni | K-11 | makaaberi
« Vastaus #1 : 01.06.2016 16:00:06 »
Jos otsikossa on sana makaaberi ja minä en ole kommentoimassa, olen luultavasti kuollut.

Mutta siis, aah! Kaunista! Alusta loppuun pelkkää kauneutta! Makaaberiuden uhkaava ja häiritsevä synkkyys on onnistunut erittäin hyvin, ja siitä huolimatta (tai ehkäpä juuri siksi) tämä on mahtificlet! No okei, ehkä runollisuudella on myös osaa, koska se nyt sattuu olemaan suurin heikkouteni kirjallisuuden tyylilajeista.

Miten voinkaan tulla näin onnelliseksi yhdestä tekstistä! <3 Näitä on liian vähän finissä! Kirjoita lisää makaaberia taidetekstiä, kiitos!

Tässä alla vielä kohtia, mitkä meni sieluun asti (sopii niin täysin mun estetiikkaan.)
Lainaus
Minä lensin ja katselin sieluja, kuolleita ja kuolevia. Multaisia kynsiä, tyhjiä silmiä, ikilevolta herätettyjä nikamia. Kyynelpuroja, verivirtoja, isiään pakenevia lapsia.
Lainaus
Kylkikaaret murtuivat risuiksi metsämaille, rapisivat alla juoksevien vainolaisten, jotka öisin soihtuja kantaen olivat haravoineet synkkiä kankaita nimeäni kiroten.
Lainaus
Mustat linnut lensivät lävitseni.
Lainaus
Unestani minä palasin luolaani, riimupedille kolmen kallon eteen.

Kiitos! <3  :-*

-Ansa


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

Talviomena

  • ***
  • Viestejä: 264
Vs: Kuolleidenmanaajan uni | K-11 | makaaberi
« Vastaus #2 : 01.06.2016 16:50:27 »
Kiitos hurjan paljon ihanasta kommentista, Ansa, olen ihan sanaton! :-* Tällainen synkkä, raadollinenkin estetiikka on lähellä sydäntäni, joten voinet uskoa, että tätä oli ilo kirjoittaa! :D
My heart it ceases, my breath undrawn.
My eyes forever focused
on the sanguine metal dawn.


Listaukseni

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Vs: Kuolleidenmanaajan uni | K-11 | makaaberi
« Vastaus #3 : 31.05.2018 13:12:14 »
Tämä pisti silmääni, kun kävin läpi Mitä keskustelualueella tapahtuu? -namiskaa. Ansaa mukaillen todella kaunis ja taiteellinen teksti! Sain tästä todella vahvasti mielikuvan tietynlaisesta piirtotyylistä, jota en nyt tähän sanoilla kuitenkaan osaa selittää :-D Voisin hyvin kuvitella tämän jonain lyhytanimaationa! Kiitoksia.

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"