Kirjoittaja Aihe: Varjojen kaupungit: Kaikki päättämättömyys | S | Magnus/Alec | Shuffle V  (Luettu 2418 kertaa)

DulzGraham

  • dar(l)ing
  • ***
  • Viestejä: 1 419
  • Magnificent Bastard
Author: Dulz
Ikäraja: S
Fandom: Varjojen kaupungit
Disclaimer: Tästä parituksesta kunnia Cassandra Claren. Tällä kertaa en saa kunniaa edes siitä luovasta ajattelusta.
Pairing: Magnus Bane/Alec Lightwood
Genre: mystiikka, romance, tunnelmointidrama
Summary: Viinilasi, likaisen joen pinta, toisen vuosituhannen valot.

Haasteisiin: Shuffle V, Teelusikan tunneskaala, Perspektiiviä parittamiseen #2 - Canon, Kirjoita ja julkaise jotain

A/N: Antakaa anteeksi edes Shufflen varjolla, se haaste ei sovi tapaani kirjoittaa, sillä yleensä pohdin jokaista sanaa ja kappaletta hartaudella.

Pointiton fiilistelyficlet hataroilla viittauksilla juoneen, ei sijoitu minkään canonin (kirja-, TVsarja-, leffa-) aikajanalle suoraan. Viistoaa ja ammentaa jokaisesta canonista. Osat eivät aikajärjestyksessä.
Otsikko ja sanat sen alla Apulannan biisistä Valot pimeyksien reunoilla.
Kiitos lukijoille.




Kaikki päättämättömyys

Älä usko lauluihin; ne tekee susta haaveilijan



Danny Elfman – Victor's Piano Solo

Läpikuultavat silkkiverhot loivat lähes eteerisen tunnelman loft-asunnon ikkunoista avautuvalle tummalle joelle.

Sohvapöydän laitaa pyyhkäisi kevyt lieve, käsi lipesi. Alec sihahti harmistuneesti, ei varjometsästäjä taipunut tavallisesti käsittelemään veitsiä huolimattomasti.



Apulanta – Valot pimeyksien reunoilla

Magnus Bane, velho. Magnus Bane, Brooklynin sitoutumaton, puolueeton alamaailman kuningas.

Magnus Bane. Valtaa, voimaa ja loistoa. Antiikin arvoisia juonitteluja, vuosisadan, toisen takaisia vallankaappauksia, kapinoita.

Magnus Bane, tässä hän seisoi. Viinilasia pehmeästi hypisteli, tutkiskeli joen pinnassa läikehtivissä toisen vuosituhannen valoissa itseään ja punnitsi haaveilun mahdollisesti tuottamaa tuskaa kupiksi käännetyssä kädessään.



P!nk – Blow Me (One Last Kiss)

Viisauden vei vain villi vaisto, itse luonto, ja kun se sen vei, se vei sen tyylillä, se vei sen kiihkoisella voimalla, vei taistoon, vietti uskomaan peliin kaiken.

Sykkivät valot. Mahtava basso, navan alta kiskova. Keinuvat lanteet, letkeät lanteet, keinuvat kädet, letkeät kädet. Alec, Magnus… Magnus liukui pysähdyksiin suu aistillisesti raollaan toljottavan nuorukaisen eteen.

”Luulenpa, että tässä on ollut tarpeeksi, Alexander. Olen saanut… päätökseni tehtyä.”

”Ai… van?” Alecin nuoret huulet hamusivat tyhjää kysyen Mitä sitten, mitä nyt, mitä se muuttaa?



Coheed And Cambria – No World For Tomorrow

Alec antoi sormien tarttua vuotavaan käteensä, vaan veitsen hän sujautti mutkatta koteloonsa. Yö oli intiimi, hiljainen. Magnusin sormet hyväilivät hänen kehonsa mukautuvaiseksi, houkuttivat, vikittivät vastaanottavaan syliin.

Joki, aika virtasi.

Toisen vuosituhannen valoilla likaisen joen pinta leikki.

Magnus Bane punnitsi haaveita kädessään, enkelinverta. Voimaa ja tunteita.
« Viimeksi muokattu: 26.05.2016 01:27:15 kirjoittanut DulzGram »
pannu by wolferain ♥

Gernumbli

  • ***
  • Viestejä: 239
  • Sisimmässään pieni kiusankappale
    • Tekstit
Hei! Tulin kommentoimaan, koska ehkä sais kirjotettua muutaki ku "Ooh upee ei oo sanoja (no ois mutta ne ei taivu)"

Tarkemmin ajateltuna näissä hahmoissa on jotaki sinunlaista, varsinki Magnuksessa. Se oli vain harkitsematon ahaa!-ajatus eikä tarkotettu missään nimessä loukkaukseksi... Ja tottapuhuen teet aika monesta mun aikasemmin kevyehköksi kuvittelemasta parituksesta vakavaa, syviä tunteita ja mietteitä. Mutta sitä kai sen pitäis ollakin tuon ikäisillä ihmisillä/otuksilla/velhoilla. En tiiä, oot tosi hyvä siirtymään toisten nahkoihin ja aivokuoriin ja vaatteisiin ja edelleen.

Kans pidän erittäin paljon Varjojen kaupungeista ja sivuhenkilöistä, jotka on (imo) niin usein mielenkiintoisempia kuin itse päähenkilöt.

Tässä adjektiiveja yms., jotka tuli mieleen: kohtalokas, kupliva (paitsi että kuplat puhkeaa hitaasti koska aika on tässä jotenki raskasta ja merkitsevää ja kans kohtalokasta), leikitellen pohtiva, vino hymy, raskasluomiset silmät (ehkä väsymyksestä tai sitten juomasta tai elämästä [hyi])

Okei, sain aikaan jotakin sanoja :D en tiiä mutta tykkään kaikesta mitä teet vaikka kirjottaisit tekstejä vessapapereihin tai iltalehtiin (sitten pitäs alkaa lukea niitäki)

Kiitos hei!

-Gernumbli
« Viimeksi muokattu: 06.08.2016 11:54:03 kirjoittanut Gernumbli »
"Gnome saliva is enormously beneficial! Luna, my love, if you should feel any burgeoning talent today — perhaps an urge to sing opera or to declaim in Mermish — do not repress it! You have have been gifted by the Gernumblies!"

DulzGraham

  • dar(l)ing
  • ***
  • Viestejä: 1 419
  • Magnificent Bastard
Gernumbli, (tässä on mennyt ihan liian kauan aikaa vastatessa, hyi häpeä minä) en edes yritä käsittää mitä tarkotat, kun sanot, että tässä Magnuksessa on mua  ;D Syvyys on mun toinen nimi, totta kai teen näistä kahdesta jotain maagista ja vakavaa!

Totta puhuen tämä on ihan täysi rykäisy, josta en tiedä mitä mieltä itse olisin (mitään maailman selkeintä kerrontaahan tämä ei toki missään nimessä ole) ja mun on vaikea ottaa tästä vastaan kehuja, koska tämä on mun päässä jotain paljon enemmän kuin näissä sanoissa ja mun arvostus tätä tekstiä kohtaan on aika fiiliksen mukaan vaihteleva, mutta kiitos, sun sanat merkitsee paljon ♥♥♥♥

Ois aika kova jos pääsisin kuvittamaan vessapaperirullia. Ehkä joku päivä?

Kiitos!

-Dulz
pannu by wolferain ♥

Parris

  • menteur artistique
  • ***
  • Viestejä: 3 185
Tervehdys kommenttikampanjasta! Päätin kaivella listauksesta tämän kommentoitavaksi, koska Malec <3 ja Shuffle-haaste <3

Tämä oli kielellisesti tosi kiva. Sulla ei näemmä oo ihan hirveesti tekstiä syntynyt kunkin kappaleen kohdalla, mutta ne lyhyet pätkät onkin sitten huomattavan hienoja. Tykkään tässä paljon eri kohtien toistosta: Magnuksen nimi, vienti, keinuminen ja letkeys. Virkkeiden tietynlainen fragmenttisuus oli tosi kivaa, ja kokonaisuus tuntui jopa paikoitellen runomaiselta. Kielitieteilijänä mainitsen nyt erityisesti siitä, että sulla on aika raskaita virkkeitä niissä olevien pitkien lausekkeiden vuoksi (loft-asunnon ikkunoista avautuva tumma joki, suu aistillisesti raollaan toljottava nuorukainen) - tää ei välttämättä oo paha asia, koska näin lyhyessä tekstissä näin sisällöltään painavat lauseet toimii ihan hyvin!

Tykkäsin tässä erityisen paljon vielä tuosta ihan viimeisestä pätkästä. Kaikenlainen vesi- ja valoteemaisuus puree muhun, ja tämä virke
Lainaus
Toisen vuosituhannen valoilla likaisen joen pinta leikki.
sulatti kyllä mut. :D Magnuksen hahmon ikiaikaisuus korostui paljon tässä, ja hänen ja Alecin välinen dynamiikka oli kiinnostavan viettelevää. Jännää, tykkään paljon!

En tiedä onko tässä kommentissa ihan hirveästi mitään sisältöä juuri nyt, mutta kunhan halusin vaan sanoa, että Shuffle-haaste toteutui hyvin ja olit luonut tähän kiehtovan tunnelman. Kiitos! <3