Kirjoittaja Aihe: Animorphs: Teiniangsti on taitolaji, S  (Luettu 1975 kertaa)

pistoolisankari

  • Vieras
Animorphs: Teiniangsti on taitolaji, S
« : 16.04.2016 19:46:29 »
Teiniangsti on taitolaji
Fandom: Animorphs
Genre: Mm, öö, kevyt draama huumorilla?
Kirjoittaja: pistoolisankari
Paritus: Ax/Marco
Ikäraja: S
Kuvaus: Pikkupätkiä yhden teinin ihastusitkemisistä ja sellaisesta. Osallistuu haasteisiin Shuffle V, Kirjoita ja julkaise jotain, Perspektiiviä parittamiseen #2 (Ystävät) ja Teelusikan Tunneskaala (omavalintaisella tunteella ihastus).

Vastuunvapaus: Teksti kuuluu minulle, hahmot, alkuperäinen tarina ja inspiraationa käytetyt biisit kuuluvat luonnollisesti aivan muille tahoille, Ax ja Marco kuuluvat toisilleen enkä saa tästä rahaa tai mitään muutakaan.

A/N: Luin tässä vastikään Animorphsit loppuun (pääsin pienempänä vain viimeiseen suomennettuun kirjaan, eli kirjaan numero kaksikymmentä,) ja sanonpahan vain että itkin. Paljon. No mutta. Otsikko liittyy tarinaan vain melkoisen löyhästi, haha. Kaverini lukaisi tämän läpi, mutta virheitä oletettavasti senkin huomioon ottaen löytyy. Tää on muuten eka ficinkuvatus jonka koskaan julkasen!

Teiniangsti on taitolaji
(Juustopäät – Vajotaan paskaan)
Minun nimeni on Marco. Voisin valittaa ainakin parinsadan sanan edestä hiljalleen etenevästä sodasta ja siitä, kuinka aivoja varastavia avaruusolentoja on ainakin joka kymmenennen vastaantulijan päässä ja kuinka me kaikki olemme hiljalleen, no, vajoamassa paskaan.

Mutta minäpä valitan jostain paljon henkilökohtaisemmasta. Koska minä olen teini ja minulla on edes jonkinlainen sosiaalinen elämä, minä olen ihastunut.

(Anssi Kela – Levoton tyttö)
Ihastunut hurmaavaan avaruusolentopoikaan, joka ei ymmärrä ihmisten tapoja tai kulttuuria ja joka katsoo televisiosta mieluiten mainoksia. Hänen nimensä on Aximili-Esgarrouth-Isthill, mutta minä ja ystäväni kutsumme häntä Axiksi.

Ax on huono puhumaan itsestään, siksi usein tenttaankin häneltä vaikka ja mitä. Onhan hän nyt avaruusolento, hitto sentään! Totta kai minua kiinnostaa se, kuinka monta sydäntä hänellä on. (Kolme.) Tosin hän voisi puhua minulle vaikkapa kvanttifysiikasta ja silti joka puolella kehoani kihelmöisi.

(The Pierces – Secret)
Cassie on ensimmäinen, jolle kerron pikku ihastuksestani. Jake ei, kaikella rakkaudella, olisi tajunnut, Tobias olisi kertonut heti Axille, Rachel… No, Cassielle on helpoin kertoa.

Hän hymyilee, kun saan juttuni päätökseen. Hän kallistaa päätään, laskee talikon nojaamaan seinää vasten ja istuu heinäpaalille viereeni.
’’Tiedän’’, hän sanoo.
Nauran, läpsäisen häntä hellästi hupparini hihalla ja pyydän kertomaan, mitä teen.



On Cassien ansiota, että lopulta saan kerrottua tunteistani Axille, vaikka se tapahtuukin vasta monta vuotta sodan jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 20.04.2016 17:15:08 kirjoittanut pistoolisankari »

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 856
  • kiero ja sarkastinen
Vs: Animorphs: Teiniangsti on taitolaji, S
« Vastaus #1 : 20.04.2016 04:33:08 »
Hauska löytää luettavaa tästä fandomista yön piristeeksi. Pakko olla Marcon kanssa samaa mieltä siitä, että Cassielle olisi varmaan kaikkein helpointa puhua, se vaikuttaa niin ymmärtäväiseltä ja kivalta.

Lainaus
Totta kai minua kiinnostaa se, kuinka monta sydäntä hänellä on. (Kolme.)

Ja Marco haluaa omistaa ne kaikki. <3

Tämä oli söpö, kiitoksia. <3
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


pistoolisankari

  • Vieras
Vs: Animorphs: Teiniangsti on taitolaji, S
« Vastaus #2 : 20.04.2016 19:03:53 »
Pics, alkajaisiksi totean että aloin alunperin shippaamaan Ax/Marcoa sun ansiostas. Olin nelosella kun luin sen sun ficcis. Apua.

!!! Kiitos itsellesi söpöstä kommentista!

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 929
Vs: Animorphs: Teiniangsti on taitolaji, S
« Vastaus #3 : 21.04.2016 22:17:56 »
Oih, Animorphs<3
Fandomi joka on rikastuttanut elämää niin paljon, vaikka en ole vieläkään päässyt viimeistä suomennettua kirjaa pidemmälle... ehkä joskus. Huumori siinä sarjassa on kuolematonta :'D
Sait Marcon kuulostamaan hyvin marcomaiselta ja tuli kotoisa olo tämän fandomin parissa, kiitos tästä maistiaisesta :P

~Violet

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Melodie

  • ***
  • Viestejä: 1 355
  • Banneri @ Crysted
Vs: Animorphs: Teiniangsti on taitolaji, S
« Vastaus #4 : 21.04.2016 23:07:59 »
Apua mä en oo lukenut varmaan ees kaikkia suomennettuja osia, spoilereitaaaaah. No kumminkin luin tän! tykkään tuosta Marcon kertojanäänestä kovasti, en kyllä muista millainen se on kirjoissa (paitsi ehkä ärsyttävä) mutta tässä se on jokseenkin... näsäviisas ja teinimäinen ja kumminkin hauska ja kiinnostava! Sit kerronta etenee sujuvasti ja alun sodankuvaus viehättää mua ja lopun yhdistäminen siihen ja se ett se implikoi selviytymistä samoin!

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 336
  • Lunnikuningatar
Vs: Animorphs: Teiniangsti on taitolaji, S
« Vastaus #5 : 23.03.2021 17:49:38 »
Voihan Animorphs! Siinä on kyllä sellainen kirjasarja, joka on särkenyt sydämeni ensin varhaisteininä ja sitten aikuisena moneen kertaan. Silloin mininä en tykännyt Marcosta yhtään, mutta nyt vanhempana hänen kasvukaartaan osaa arvostaa. Marco/Ax on kyllä tosi jännittävä paritus, ja olikin metkaa huomata se alkutiedoissa ja lukea tämä sitten uteliaisuudesta kihisten. :D Aika eheä kokonaisuus oli Shuffle-haasteen puitteissa syntynyt.

Tää oli tosi sympaattinen! Pidin siitä, miten mukana menossa mainittiin kaikki joukon jäsenet, ja että sota kulki taustalla ja toi oman kontrastinsa Marcon ihastukseen. (Vaikka toki sitä jo valmiiksi monimutkaisti se, että ihastuksen kohde sattui/sattuu olemaan avaruusolento. :D ) Tuo Cassien reaktio oli myös ihastuttavan pehmeä ja rohkaiseva, ja toivon kovasti, että Marco ja Ax saavat lohtua toisistaan sodan jälkeen. Sen he ansaitsevat. ♥

Kiitos tästä tekstistä! Et ehkä tätä kommenttia näe, mutta siltä varalta, että näetkin joskus ihmeen kaupalla. :)


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.