Kirjoittaja Aihe: Maaliskuu | S, raapale  (Luettu 1432 kertaa)

Moray

  • Whippitie Stourie
  • ***
  • Viestejä: 149
Maaliskuu | S, raapale
« : 23.03.2016 22:45:52 »
ikäraja S

Maaliskuu

Maaliskuun kahdentanakymmenentenäkolmantena tajusin, että lokakuusta oli kulunut melkein puoli vuotta. Itkin sinä iltana enemmän kuin aikoihin.

Ei lokakuussa ollut tapahtunut mitään suurta. Puoli vuotta kuulosti vain liian paljolle. Mitään ei ollut tapahtunut. Kaikki oli samanlaista, kaikki paitsi minä - minä olin mennyt huonompaan suuntaan.

Tässä kohtaa on muistettava, että ajattelin elämäni tarkoituksen olevan kehittyminen ja muutos. En kestänyt tasaisuutta, en rutiineja enkä arkipäivää. Mutta vielä kamalampi oli ajatus siitä, että en olisikaan parempi kuin edellisenä päivänä. Että olisin huonompi. Sitä ei voinut sietää.

Kerran nuorena olin kirjoittanut ei ole muuta pysyvää kuin muutoksen puutos. 22.3. se iski kovempaa kuin koskaan.
looks like freedom but it feels like death
it's something in between, i guess

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 058
Vs: Maaliskuu | S, raapale
« Vastaus #1 : 12.11.2019 19:38:49 »
Tämän syvällisyys heitti taas aika sanattomaksi, ja löysin tämän niin kovin samaistuttavana. Tokihan sitä haluaa ajatella, että joka päivä on eteenpäin kohti jotakin, jota pitää tavoittelemisen arvoisena. On se sitten valmistuminen, työpaikka, ystävien löytäminen, palkankorotus, henkinen kasvu, uuden taidon hallitseminen jne. Toisaalta pidän tällaista ajattelua kauhean ahdistavana ja stressaavana ja jopa julmana. Että pitäisi koko ajan kehittyä ja tulla paremmaksi ja jotenkin vielä pystyä todistamaan (itselleen) että tällaista on todella tapahtunut. Että mittaa omaa arvokkuuttaan sillä, mitä on saavuttanut kuin ei olisi arvokas vain siksi, että on olemassa. Tunnistan tämän ajattelutavan, ja se oli omaa arkipäivääni silloin, kun olin keskivaikeasti masentunut. Pohjaton arvottomuuden ja syyllisyyden tunne saneli elämääni enkä saanut mielihyvää juuri mistään, kun kokemus itsestä oli niin ruma ja kamala. On kamalaa olla pohjalla, olla huonoimmillaan (oli se sitten hetkellistä tai pidempikestoista) ja se on tunnekokemuksena kovin tuskallinen. Hienosti olit sanoittanut sen tässä(kin) raapaleessa. Kiitokset!