Kirjoittaja Aihe: Ajetaan hiljempaa | S | kaverihömppä | Eeli/Tino + muut | triplaraapale  (Luettu 3699 kertaa)

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 044
Nimi: Ajetaan hiljempaa
Kirjoittaja: Sokerisiipi
Ikäraja: S
Tyylilaji: kaverihömppä, lievä slash
Hahmot/paritukset: Eeli/Tino, Heikki ja Kalevi
Haasteet: Ficlet300 2. Keskiväli, Spurttiraapale III ja Vuosi raapalehtien V

A/N: Aika usein, kun ajattelen poikiani, näen ne jostain syystä ajamassa autolla jossakin road trip -tyyliin. Tietysti ajattelen useimmiten myös tytöt heidän kanssaan, mutta tässä rapsussa on vaan jätkät. PMMP:n Matkalaulu sopii kaveriksi hyvin. Miusta tämä on kiva ^^


Ajetaan hiljempaa

Tämä voi olla
koko elämämme ihanin päivä
Ajetaan hiljempaa
Toivon, että matka jatkuu, jatkuu vaan

Mä ja Kalevi vaihdetaan paikkaa. Tino tuskin edes tajuaa, että kuski vaihtuu. Heikki istuu pelkääjän paikalla tekemässä ristisanatehtävää ja naputtamassa polviaan musiikin tahtiin. Tino on nuokkunut alkumatkan, ja kun Kalevi pääsee sen viereen, Tino nojaa sen olkapäähän ja sulkee silmänsä kuin ei mitään. Kalevi on vähän ymmällään, mutta se on takapenkkiläisen taakka, toimia Tinon tyynynä. Mua hymyilyttää katsella niitä.

Me jatketaan matkaa. Se on ollut nyt jo pitkä, mutta vielä on satoja kilometrejä edessä. Lapin ihmeitä ei näe Suomineidon lantiolta. Heikki heittää lehden kojelaudalle ja venyttelee pitkiä jalkojaan. Sen penkki on niin takana kuin mahdollista. Siksi Kalevi istuukin keskellä ja Tino mun takana.

”Joko ollaan perillä?” mun unelias poikaystävä tiedustelee.

”Ollaan kuule vasta puolessa välissä”, naurahdan sille.

”Vähän enemmän”, Heikki korjaa. ”Mut suunnilleen.”

”Ää”, Tino valittaa, ja penkki narahtaa, kun se kiemurtelee parempaa asentoa etsien. ”Kalevi, tuu lähemmäs.”

”Kiedonko ihan käteni sun ympärille ja vedän rintaani vasten?” Kalevi nälvii yliystävälliseen äänensävyyn.

”Voisiksä?” Tino kysyy toiveikkaana. Minä ja Heikki nauretaan. Ajattelen, ettei Kalevi tee sitä, mut lopulta se kietoo kätensä Tinon hartian ympäri, ja Tino käpertyy tyytyväisenä sen rintaa vasten. On Kalevin pakko vähän kiroilla.

”Oon aina tienny, että sä oot sisimmiltäsi tommonen halinalle”, Tino kujertaa.

”Turpa kiinni”, Kalevi murahtaa.

”Hymyile, Kalevi!” Heikki hymähtää ja ottaa niistä kuvan puhelimellaan. Sit se nauraa, kun Kalevilla on hymyn sijaan sen kuolettavin tappoilme kasvoillaan. Mä ajan, ja olen helvetin onnellinen.

Myöhemmin kaikki muut torkkuu, paitsi mä. Me ajetaan valoisassa kesäyössä. Vilkaisen taakse. Kalevi ja Tino nojaavat toisiaan vasten. Kummallakin on suu raollaan ja niiden rintakehät laskee ja kohoaa vuoronperään. Heikki mutisee mun vieressä jotain unissaan ja kurtistelee kulmiaan.

Rakastan niitä kaikkia niin helvetin paljon. Se oikein hohkaa mun rinnassa, ja tavallaan se saa mut toivomaan, ettei me oltais koskaan perillä, et me oltais aina tässä, matkan puolivälissä.

En haluaisi millään päästää tästä hetkestä irti.

Avaan ikkunan
hengitän sisään maisemaa
niin täydellistä, että pelottaa
Pelkään, että aika ajaa meidät erilleen
Mitä sitten teen, mitä sitten teen?


« Viimeksi muokattu: 24.06.2018 14:07:26 kirjoittanut Sokerisiipi »

Räntsäke

  • Vieras
Voi ihana, tervetuloa pohjoisen, pojat! ^^

Kiva kun kirjoitit heistä kaikista, varsinkin Kalevia mulla on ollu ikävä. Ja tässähän tuo oli oma ihana itsensä. Kun kaikki muut jätkät on sellasia, et ne näyttää tunteensa ja osaa puhua niistä, tykkäävät läheisyydestä ja halaamisesta jne, on oikeestaan virkistävää kun Kalevi pikkasen poikkeaa siitä. Vähän pitää noitua ja huokailla, jos joku halaa, vaikka eipä hän tuohon kuollut.. : D

Jotkut ne vain osaavat nukkua autossa! Hyvä heille, niin eivät sitten kärsi kovin kauheasta unenpuutteesta määränpäässään.
Kiitos tästä! : )

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 044
Räntsäke: Kirjoitan sulle vielä joskus jotain Kalevista :) joo, Kalevi ei paljolti latele hellyydenosoituksia tai haleja. Ja silti aina joku Tino halaa sitä enivei. Eikä siihen tosiaan kuole :--D Kiva, että pidit! Kiitos hurjasti kommentista! ^^

tupsupipo

  • ***
  • Viestejä: 66
Oi tää oli ihanan lämpönen ja oikee hyväntuulen teksti. Tuli tosi hyvä ja hymyilevä fiilis, tykkäsin kovasti. Mukavaa lukea pitkästä aikaa vähän pienemmällä ikärajalla. Ja jos oikeen ymmärsin, niin tää ei ollu mikään oneshot, vaan tähän tulee ihan jatkoakin? Naureskelen täällä Kalevin tappoilmeelle, pystyn niin kuvitella sen. (En muuten yhtään tiiä miltä Kallu näyttää, oot ehkä laittanu sen johonkin ja multa on mennyt vaan ohi, mut minkänäköseks sä oot sen ajatellu?)

 En jotenkin oo ennen päässy Kaleviin kunnolla kiinni ( ;)) mut nyt kyllä tykästyin siihen ihan tosissani. Heikki on mulle vielä vähän vieras, mut ehkä mä opin siitä tykkäämään enempi sitten joskus. Eeli ja Tino oli kans ihan höpöjä, mut niinhän ne melkeen aina :D Ja jään siis seurailemaan ( jos sitä jatkoa siis tulee :D) Ja jos ei tule niin siiten en jää. :D

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 044
tupsupipo: Aww, voi, miten ihana kuulla! ^^ Mulla oli itelläkin hyvä fiilis, kun kirjoitin tätä ja ilmeisesti se näkyy, jee :) Ei, tää oli ihan vaan tällainen yksittäinen raapale. Joskus ajattelin tehdä näistä road trip -jatkiksen tai one-shotin, mutta se ei ole tällä hetkellä suunnitelmissa. Kalevin ulkonäköä ei ehkä ole kuvailtu tarpeeksi, mutta siis. Se on yli 180cm pitkä (samaa luokkaa Eelin kanssa, ehkä vähän pidempi), ruskeat hiukset, ruskeat silmät, miehekäs vartaloltaan ja komea kasvoiltaan (yleinen mielipide on se, että Kalevi on kuuma hyvännäköinen :--D) Riialle Kalevista tulee mieleen nuori Dean Winchester. Heikki ja Kalevi on muruja! Ei, tää oli valitettavasti tässä :> kiitos hurjan paljon kommentista!

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 391
Awww. Olipa tämä söpö. Ja ai niin, terveisiä Vaihdokkaista!

Voi että. Olipa ihana saada juuri näistä neljästä jotain luettavaa, ja vielä näin ihanan hellä ja rauhallinen ja IHANA pätkä! Voi, oon nyt ihan fiiliksissä.

Tuo PMMP:n biisi on ihana, joten se vielä jotenkin vaan syventää tämän tekstin ihanuutta. Jotenkin tuo fiilis, että on kesä, ollaan menossa yöttömän yön Lappiin yhdessä rakkaiden ystävien kanssa, on niin valoisaa, muut nuokkuu ja itse ajaa ja fiilistelee sitä, miten ihanaa kaikki on. Awww. Mikä hetki. Ollapa tuolla ja tuossa Eelin kanssa!

Tässä ei kerrota, milloin pojat (vai miehet?) ovat tämän road-tripin tehneet, mistä syystä jäin vähän fiilaamaan tuota, että Kalevi ottaa Tinon kainalon ja antaa sen nukkua siinä. Oisin kans Eelin tavoin ajatellut, ettei se nyt niin tekisi! Kalevi on täynnä yllätyksiä.

Tää oli ihana. Olipa kiva, että tämä sattui Vaihdokkaissa mulle. Kiitos ♥


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 044
Arte: Aww, upeaa, että pidit tästä! ^^ Näistä neljästä on aina ihanaa kirjoittaa, ja itseä ilostuttaa aina kuulla, että muutkin fiilistelevät näiden mukana. PMMP on yksi lempparibändejä, ja tää biisi etenkin on yksi vanhoista suosikeista. Mahtava kuulla, että se sopi tähän ja syvensi tunnelmaa. Tää sijoittuu vuoden 2017 kesään. Kalevi on täynnä yllätyksiä! Kiitos hirmuisesti kommentista!

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 261
Ah mikä hyvänmielen pätkä <3 Luulen, että luin tämän silloin kun ahmin Heileviä ja Eeli/Tinoa, mutta joka tekstiin en silloin kommenttiani jättänyt ;) Tosin nyt en osaa yhtään sijoittaa tätä aikajanalle, että missä vaiheessa tämä tapahtuu. Toistaalta sillä ei ole väliä, sillä tämä voi olla melkein missä vaiheessa vain. Jokin pieni romantikko sanoo, että olisi ihanaa jos nämä kaikki olisivat tässä yhdessä (siis Heikki ja Kalevi nyt lähinnä).

Mutta joo. En tiedä mikä näissä tyypeissä on, mutta tykkään heistä jokaisesta ihan valtavasti. Tämä oli kiva, kun näkökulma oli Eelin ja ehkä olen häntä pikkaisen kaivannut. Viime aikoina kun olen lukenut vain tuota puolenävlin jumia :)

Kiitos tästä, oli ihana <3

Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 044
Vendela: Tää on <3 Tää sijoittuu tosiaan vuoden 2017 kesään eli Heikki ja Kalevi ei ole valitettavasti yhdessä. Silleen tämä kyllä voisi sijoittua lähes mihin vain, mutta aattelinpa nyt sanoa, kun sitä pohdiskelit :) Ihanaa, että tykkäät! Onpahan ainakin yksi lukija loputtomille kirjoitukselleni näistä! ;D Kiitos kommentista!!

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 476
  • ava by Claire
Tää oli ihana.

Hymyilin tuolle Tinon kujertelulle. Antaa yhdellä sanalla hahmosta selvän kuvan lukijalle. Ja Kalevin halinalleksi kutsuminen, ai että. Ai niin, ylisöpoä miten Heikki mutisee ja kurtistelee kulmiaan nukkuessaan. Varmaan tärkeät keskustelut menossa  ;D

Minusta oli myös hauskan totuudenmukaista, miten kuvailit kuinka etupenkki on niin takana pitkäjalkaisen istujan takia, että toisen takapenkkiläisen on istuttava keskipaikalla. Realistista.

PMMP:n Matkalaulu sopi kyllä tämän kaveriksi erinomaisesti. Etenkin tuo lopun lainaus tukee sinun tekstiäsi kauniin saumattomasti.

Kiitos söpöstä lukukokemuksesta!
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 044
Kelsier: Minustakin tämä teksti on ihana! Kujertaa on kiva, omaleimainen sana ja sopii just Tinolle :3 Heikillä riittää vientiä ja häppeninkiä unissakin ;D Pitkäjalkaisena ihmisenä tuo kohta on itselle tuttu, niin siksi se pääsi tähänkin mukaan. Kiva, että realistisuus oli mieleen! Ihanaa, että pidit ja kiitos hurjasti kommentista!!