Kirjoittaja Aihe: Runotyttöunelmia | S, raapale  (Luettu 1849 kertaa)

Moray

  • Whippitie Stourie
  • ***
  • Viestejä: 149
Runotyttöunelmia | S, raapale
« : 11.03.2016 18:19:50 »
Kirjoittaja Moray
Nimi Runotyttöunelmia
Ikäraja S
Genre angstaavaa mietiskelyä

Runotyttöunelmia

“Tahdon olla runotyttö”, kirjoitin kerran, “tahdon täyttää kaikki mustat vihkot mustekynälläni. Mutta ei se vaan mene niin.”

Tämän kirjoituksen mukaan olen elänyt ja ajatellut viimeiset vuodet. Mutta enää en tiedä, onko se totta.

En ole varma missä vaiheessa noista lauseista hävisi hohto. Kyse ei ole pelkästä ajan kulumisen aiheuttamasta kyllästymisestä. Kyse on muutoksesta.

Ehkä kaikki alkoi siitä kun kysyin itseltäni miksi. Miksi minä haluan kasan puhkikirjoitettuja muistivihkoja? En tiedä, vastasin itselleni. Tästä seurasi oivallus.

Ehkä minä en haluakaan olla runotyttö. En ainakaan Uudenkuun Emilia.

Hylkäsin siis runotyttöunelmani. Ainoa ongelma on siinä, että sen seurauksena hukkasin merkityksen. En tiedä mitä tehdä.
« Viimeksi muokattu: 30.03.2017 21:54:17 kirjoittanut Moray »
looks like freedom but it feels like death
it's something in between, i guess

Helyanwe

  • ***
  • Viestejä: 121
Vs: Runotyttöunelmia | S, raapale
« Vastaus #1 : 21.03.2016 15:40:39 »
Täällä toinen, joka tahtoisi olla runotyttö : D

En tiedä, tulkitsinko tämän oikein, mutta kykenin silti jotenkin samaistumaan tähän. Tässä oli sellainen minulla oli unelma, vaan ei ole enää-tyyppinen angst, ja itsekin tiedän, miten merkityksetön olo siitä tulee kun joutuu luopumaan yhdestä unelmastaan. Vaikkei enää unelmoisikaan jostain, unelman unohtaminen jo itsessään on raskasta. Siinä jää hieman tyhjän päälle, ja pitää alkaa etsiä uutta unelmaa saadakseen jotain täytettä elämäänsä.

Lainaus
Hylkäsin siis runotyttöunelmani. Ainoa ongelma on siinä, että sen seurauksena hukkasin merkityksen. En tiedä mitä tehdä.

Ah, samaistun. Kiitos tästä.
"Makuasioista ei voi kiistellä, mutta huonosta mausta on velvollisuus huomauttaa."

Moray

  • Whippitie Stourie
  • ***
  • Viestejä: 149
Vs: Runotyttöunelmia | S, raapale
« Vastaus #2 : 21.03.2016 20:03:54 »
Helyanwe, jee kohtalontovereita! Mä en tietenkään oo sanomaan, että miten tätä tulkitaan oikein tai väärin, mutta itsekin ajattelen tän tekstin just niin kuin sä tiivistitkin. Hyvä jos onnistuin luomaan jotain samaistuttavaa, kiitos kommentista! (p.s. mahtava allekirjotus! :D)
« Viimeksi muokattu: 21.03.2016 20:06:10 kirjoittanut Moray »
looks like freedom but it feels like death
it's something in between, i guess

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Vs: Runotyttöunelmia | S, raapale
« Vastaus #3 : 28.03.2017 19:57:55 »
Äh, tämä on aika samaistuttava. Tai no... mä olen aika kliseinen runotyttö mustine muistivihkoineni ja mustekyneni, mutta silti... tavallaan samaistun silti. Koska siis unelma olla jotain ja se tunne kun tajuaa että unelma ei olekaan enää sitä mitä haluaa, tai ainakaan sellainen miksi sitä uneksi. Aika surullista, alkoi hieman ahdistaa. Ugh.'
'
Mut joo. Vois mennä kirjoittaa runoja. :D

Kiitos tästä. <3

-Ansa


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 828
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Runotyttöunelmia | S, raapale
« Vastaus #4 : 29.03.2017 21:53:01 »
Ooh, miten samaistuttava tämä teksti on! Tai siis en ole koskaan haaveillut runotyttöydestä, mutta muita unelmia minulla kyllä on ollut, ja olen niissä roikkunutkin. Tämä teksti saa mut miettimään sitä, miten paljon johonkin voi jäädä kiinni. Haaveillaan ja unelmoidaan, vaikkei syystä tai toisesta ehkä tehdäkään asian eteen mitään konkreettista. Ehkä ihaillaan jotakuta, joka on juuri sellainen kuin ite haluaisi olla -- niin kuin vaikkapa Pienen runotytön Emilia. Siihen unelmaan voi tosiaankin jumahtaa niin, ettei välttämättä ees tajua pysähtyä pohtimaan, että haluanko minä tätä nyt oikeasti, onko tämä todella minua. Voi olla, ettei sitä ees uskalla pysähtyä miettimään, koska unelmaan on niin tottunut ja se on kasvanut osaksi itseä.

Mutta jossain vaiheessa sitä ehkä havahtuu niin kuin tämän tekstin kertoja ja kysyy iteltään sen tärkeän kysymyksen. Tätäkö minä haluan, onko tämä oikeasti minua varten? Aaa, niin kirpaisevan samaistuttavaa! Se voi oikeasti olla pelottavaa ja satuttaakin, eikä pitkäaikaisesta unelmasta luopuminen ole välttämättä ollenkaan helppoa. Tuokin, että unelman hylkäyksen myötä merkityskin katoaa, on hyvin samaistuttavaa. Ehkä sitä on liikaakin rakentanut ittensä ja itsetuntonsa unelmansa varaan, ja yhtäkkiä pitääkin asennoitua kaikkeen uudelleen ja löytää uusi merkitys elämästä, ehkä myös muodostaa uusi minäkuva. Jotenkin lohduton ajatus, vaikka onhan kieltämättä tosi hyvä välillä havahtua miettimään ja kyseenalaistamaan asioita.

Kiitos paljon tästä hienosta raapaleesta, tämä on ajatuksia herättävä ja terapeuttinenkin! ♥ -Walle


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 166
Vs: Runotyttöunelmia | S, raapale
« Vastaus #5 : 30.03.2017 02:18:15 »
Voi minäkin samaistun. En tiedä, olenko varsinaisesti halunnut olla runotyttö, ehkä sitäkin. Mutta samaistun unelmiin, jotka lakkaavat olemasta unelmia. Niistä on silti niin uskomattoman hankala päästää irti. Kun on haaveillut jostain vuosikaudet, on todella vaikea todeta, että en haluakaan tätä enää. Koska mitä sitten jää. Ainakin todella tyhjä olo.

Ja joskus unelmat ovat todellisuudessa kaikkea muuta. Ajatus on kiva ja kaikki kuulostaa niin hienolta, mutta niiden toteuttaminen maistuukin puulta ja kaikki hohto katoaa, kun siirrytään pois ajatuksen tasolta. Silti on niin vaikea myöntää itselleen, että oli silloin aikanaan väärässä, kun kuvitteli tulevaisuuttaan. Suunnitelmien uusiksi laittaminen on vaikeaa ja pelottavaa ja usein tulee roikuttua vanhassa turhankin kauan.

Kaunis pieni samaistuttava teksti. Pidin kovasti :>

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Moray

  • Whippitie Stourie
  • ***
  • Viestejä: 149
Vs: Runotyttöunelmia | S, raapale
« Vastaus #6 : 28.05.2017 20:49:42 »
Kiitos paljon Ansa, Waulish ja Kiirsu! Ehkä vähän ikävä sanoa, että mukava kuulla tämän olevan samaistuttava, mutta ainakin voi tarjota vertaistukea. :D Ja saada sitä teiltä, karanneet haaveet näkyy olevan aika yleinen ongelma. Mutta uusia unelmia kohti! Kiitos vielä paljon kaikille  :>
looks like freedom but it feels like death
it's something in between, i guess

Moray

  • Whippitie Stourie
  • ***
  • Viestejä: 149
Vs: Runotyttöunelmia | S, raapale
« Vastaus #7 : 26.06.2017 17:32:16 »
Kiitos sullekin kuuskidi! Oon tosi otettu, että raapale jäi mieleen eikä unohtunut heti ekan lukukerran jälkeen, vaan palasit jopa takaisin sen pariin. Kiitän paljon kauniista sanoista ja tervetuloa menetettyjen unelmien kerhoon, meitä taitaa olla näköjään aika lailla :'D
looks like freedom but it feels like death
it's something in between, i guess