Kirjoittaja Aihe: Virhe | S | raapale  (Luettu 1423 kertaa)

Moray

  • Whippitie Stourie
  • ***
  • Viestejä: 149
Virhe | S | raapale
« : 30.01.2016 11:47:51 »
Nimi Virhe
Kirjoittaja Moray
Ikäraja S
Haasteet Vuosi Raapalehtien V
Yhteenveto Anteeksi pitäisi kai pyytää.

Virhe

En minä tarkoittanut. Tällä kertaa en tosiaankaan tarkoittanut.

Tekee kipeää kuulla, että loukkaannuit. Ja ajatella, että aluksi kun luulin että enhän minä sinua satuttanut vaan joku muu, ei minua haitannut ollenkaan. Kuinka itsekäs voikaan olla!

Ei se silti tarkoita sitä että minä tietäen tahtoen olisin halunnut saada aikaan pahaa mieltä, ärsyynnystä tai häpeää. En tosiaankaan, päin vastoin. Koetin keventää tunnelmaa, yhdistää meitä, tuoda meitä lähemmäksi toisiamme. Muistuttaa läheisyydestä. Se oli vitsi, huonosti muotoiltu, alunperinkin typerä vitsi. Mutta vitsi.

Niin että ei olisi tarvinnut. Ja nyt en tiedä onko asian peruminen selvittämistä vai sotkemista.

Ai niin.

Anteeksi pitäisi kai pyytää.

Anteeksi.
looks like freedom but it feels like death
it's something in between, i guess

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 066
Vs: Virhe | S | raapale
« Vastaus #1 : 07.03.2016 01:26:47 »
Ihailtavan inhimillistä tekstiä niinkin tavallisesta, mutta tärkeästä asiasta. Omien virheiden myöntäminen ja anteeksipyytäminen vaativat aina luonteenlujuutta mennä itseensä ja tajuta, että tällä kertaa se olin minä, joka mokasi.

Tykkään kovasti, miten kertoja ensin selittelee ja vakuuttelee melkein unohtaen kokonaan, ettei ole vielä sanonut sitä olennaisinta. Koska harva meistä pystyy pyytämään anteeksi edes jotenkin yrittämättä puolustella itseään ja tekojaan. Vaikka miten kaduttaisi ja tuntisi syyllisyyttä, ihminen ei hevillä nöyrry täysin toisen edessä.

Kertoja ei selvästikään halua heti mennä asiaan ja koko raapaleen ajan hän yrittää mennä itseensä, mutta ei aivan onnistu siinä ennen kuin vasta aivan lopuksi (ja silloinkin ehkä vain pakon edessä.) Hänenkin puoleltaan on aistittavassa vähän sellaista mentaliteettia, että kaveri on loukkaantunut turhasta ja onko tämä nyt oikeasti niin iso juttu, äh, okei sitten. Tunnistan tästä tekstistä itseni, aina välillä käyttäytyy itsekin tuolla tavalla, vaikka haluaisi tehdä paremmin, olla parempi ihminen, mutta kun ei se todellisuus aina kohtaa halujen kanssa.

Jälleen kerran hyvää työtä :) Aitoa, inhimillistä ja ajatuksia herättävää. Tykkäilen! 

Moray

  • Whippitie Stourie
  • ***
  • Viestejä: 149
Vs: Virhe | S | raapale
« Vastaus #2 : 09.03.2016 17:39:15 »
Sokerisiipi, kiitos! Hyvä jos inhimillisyys, aitous ja samaistuttavuus onnistui. :)
looks like freedom but it feels like death
it's something in between, i guess