Kirjoittaja Aihe: One Piece/Muumit: Seikkailu Muumilaaksossa | S | prologi + 3/8 (27.1.)  (Luettu 651 kertaa)

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Ficin nimi: Seikkailu Muumilaaksossa
Kirjoittaja: Odo
Fandom: Muumit/One Piece
Genre: Seikkailu, huumori, AU
Ikäraja: Sallittu
Vastuunvapaus: One Piece ja Muumit kuuluvat tekijöilleen, enkä minä saa tästä taloudellista hyötyä.
A/N: Mä en osaa kirjoittaa seikkailu shotteja, joten mennään lyhyellä jatkiksella. Aiemmin suunnittelin tästä raapalesarjaa, mutta menkööt nyt ficletsarjana. Musta on hauskaa yhdistää nämä kaksi fandomia ja toivottavasti teillä on hauskaa lukiessa! One Piecen osalta tämä ei sijoitu tarkemmin mihinkään aikaan ja miehistössä on vain Luffy, Zoro, Nami, Sanji, Usopp ja Chopper. Osallistuu Genrehaasteeseen (seikkailu) ja jokainen osa Ficlet300:n, sanat ficlettejen alussa.

Ei vaadi erityisesti fandomien tuntemista!



Seikkailu Muumilaaksossa

Prologi
(58.   Tuntematon)

Luffysta tuntui, että he olivat seilanneet jo ikuisuuden. Ikitikku osoitti vain kaukaisuuteen, eikä maata ollut näkynyt aikoihin. Se alkoi turhauttaa ja janoten seikkailua poika oli viettänyt tunteja tuijotellen vain horisonttiin.

"Zoroo! Milloin me pääsemme maihin?" Luffy huusi, mutta sai huomata toisen olevan sikeässä unessa. Nami saapui juuri silloin kannelle ja venytteli hartioitaan.

"Luffy, ei sitä kukaan meistä tiedä. Olen tutkinut karttoja, mutta tällä hetkellä en ole varma edes, missä me olemme. Grand Linella suunnistaminen on vaikeaa ellei jopa mahdotonta", Nami totesi saman asian, jonka Luffy oli kuullut monta kertaa ennenkin.

"Minä haluan seikkailua!" Luffy marisi kovaan ääneen, johon Nami vain pudisteli päätään. Luffy oli parantumaton seikkailija, mutta niinhän he olivat kaikki omalla tavallaan.

"Minä haluan löytää aarteita, mutta nyt meidän ei auta muuta kuin odottaa", Nami sanoi huokaisten.

Luffy murjotti ja tuijotti horisonttiin, jossa näkyi vain merta. Namin huomio kiinnittyi pilviin, jotka näyttivät tummilta.

"Voi olla, että tulee myrsky", Nami sanoi Luffylle, joka ei vaikuttanut kuuntelevan. Nami seurasi hetken aikaa taivasta ja arvioi tilannetta, mutta palasi sitten takaisin karttojensa pariin.

Ei mennyt kauaa, kun Namin ennustus kävi toteen. He törmäsivät myrskyyn, joka ravisutti laivaa ja heitteli sitä aalloilla. Luffy vaikutti innostuvan muutokesta, mutta sekään ei poistanut seikkailun janoa. Nami huusi ohjeita, jotka hukkuivat myrskytuuleen ja vesipisarat roiskuivat heidän kasvoille. Suurimmat aallot heittivät vettä kannelle, joka lainehti laidalta toiselle.

Myrskyä kesti koko yön, jonka jälkeen jokainen oli väsynyt. He olivat päässeet myrskyn läpi ja edessä oli vain tyyni meri ja kevyt tuuli, joka kuljetti heitä hitaasti eteenpäin.

Luffy kiipesi omalle paikalleen jälleen kyllästyneenä, mutta sitten hänen ilmeensä kirkastui ja hän hyppäsi huudahtaen riemusta ilmaan.

"Maata näkyvissä! Seikkailuun, seikkailuun", Luffy hoilasi hyppien tasajalkaa. Kaikki tuntuivat heräävän horroksesta ja suunnistivat katsomaan, mitä oli edessä. Rauhallisen näköinen ranta avautui heidän edessään ja sen takana laakso.

"Ikitikku osoittaa eri suuntaan", Nami totesi, mutta Luffy ei tuntunut välittävän siitä. Nami pudisteli päätään ja mietti kannattaisiko heidän rantautua, mutta sen ajatteleminen oli jo myöhäistä. Kaikki olivat huojentuneita maan näkemisestä ja innostus täytti laivan. Sitä paitsi he tarvitsivat ruokaa ja tarvikkeita.

"Hyvä on, mennään", Nami puuskahti, kun kukaan ei ollut kiinnittänyt mitään huomiota häneen.

"Seikkailuun, seikkailuun", Luffy jatkoi hoilaamista. Edes Usopp ei tuntunut kärsivän pelosta, kun saari näytti rauhalliselta.

Heillä oli edessään taas uusi seikkailu tuntemattomassa maassa.
« Viimeksi muokattu: 27.01.2016 14:08:54 kirjoittanut Odo »
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
I
(50.   Rauhallinen)

"Ankkuroidaan tuon uimahuoneen luokse", Nami ohjeisti ja miehistö toteutti käskyn. Hetken kuluttua heidän laivansa oli ankkaroitu ja Olkihattupiraatit astuivat uuteen maahan.

"Sanji, eväät!" Luffy huusi ennen kuin kokki oli ehtinyt astua alas laivasta.

"Tulossa! Minä voisin lähteä etsimään riistaa. Merihirviöstä ei ole enää paljoa jäljellä", Sanji mutisi samaan aikaan, kun kiikutti Luffylle ja muille eväspakkauksia.

"Sinäkö metsästäisit? Et takuulla saisi kiinni edes kania", Zoro letkautti kokille, joka kurtisteli vihaisesti kulmakarvojaan.

"Sinäkö sitten saisit, leväpää?" Sanji pisti takaisin ja kaksikon välillä salamoi.

"Idiootti! Haastatko riitaa?" Zoro murisi vastaukseksi ja sormet kiertyivät katanan ympärille.

"Kisatkaa siitä kumpiko tuo paremman saaliin", Nami pisti väliin välttääkseen taas yhden tappelun. Kaksikko mulkoili toisiaan, mutta ilmoittivat ottavansa haasteen vastaan.

"Missä Luffy on?" Usopp kysyi katsellen ympärilleen. Kaikkialla tuntui olevan rauhallista ja sääkin oli leuto ja aurinkoinen.

"Luffy? Äskenhän hän oli tässä", Nami sanoi ja katseli ympärilleen. Sitten kuului riemun kiljahdus jostain kauempaa ja he saattoivat erottaa punaisen takin pilkahduksen rinteellä pitkän matkan päässä.

"Hän lähti jo", Chopper sanoi ystävällisesti. "Löydänköhän täältä yrttejä?"

"Ehkä. Minä lähden etsimään kaupunkia. Lähdettekö mukaan?" Nami kysyi Chopperilta ja Usoppilta, jotka olivat jääneet paikalle. Zoro ja Sanji harppoivat jo eri suuntiin etsimään metsästettävää.

He olivat tulleet pienen tyhjän uimakopin läpi rannalle, mutta Nami huomasi vasta nyt, että sen oveen oli kiinnitetty paperi.

"Aarrekartta!" Nami hihkaisi innoissaan.

"Aarrekartta?" Usopp kysyi vilkuillen Namin olan yli.

"Kyllä, lähden etsimään sen", tyttö sanoi päättäväisesti irrottaessaan kartan ovesta. Usopp ja Chopper odottivat saisiko Nami kartasta jotain selville.

"Tässä lukee Muumilaakso. Oletan, että se on tämän maan nimi", Nami pohti ja katsoi vuoroin karttaa ja ympäristöä.

"Ovatkohan Muumit hirviöitä?" Usopp kysyi ääni väristen, ja Chopperkin vilkuili epäluuloisesti ympärilleen.

"Älkää olko hölmöjä. Täällä on täysin rauhallista", Nami sanoi huokaisten. "Etsikää te kaupunki. Minä huolehdin aarteesta."

"Sinäkö saisit koko aarteen itsellesi?" Usopp kysyi hieman näreissään.

"Saatte kyllä osanne, mutta tarvitsemme tarvikkeitakin. Tässä on lista, jonka olen kirjoittanut valmiiksi", Nami sanoi ojentaessaan paperinpalan Chopperille.

"Kitupiikki", Usopp mutisi.

"Mitä?"

"Ei mitään", Usopp kiirehti sanomaan Chopperin tirskuessa.

He sopivat, että tapaisivat illalla laivalla. Namin kartasta ei selvinnyt, missä kaupunki oli, joten he lähtivät eri suuntiin tutkimaan Muumilaaksoa.

Olkihattupiraatit olivat hajaantuneet, mutta kaikkien mielessä sykki seikkailun henki.
« Viimeksi muokattu: 23.01.2016 14:54:41 kirjoittanut Odo »
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
II
(17.   Erakko)

Erilaiset kukat veivät Chopperin huomion ja hän pysähtyi monta kerttaa siltä varalta, että niillä voisi olla parantavia vaikutuksia.

Metsän lähestyessä Chopper tunsi vapisevansa. Se näytti hieman hurjalta, mutta vaikutti jo kaukaa siltä, että sieltä voisi löytää jotain tarpeellista.

"Usopp? Käydäänkö vilkaisemassa?" Chopper kysyi ja vilkaisi taakseen. Hän hätkähti rajusti, kun tajusi olevansa yksin. Usoppia ei näkynyt missään, joten Chopper oli luultavasti vahingossa jäänyt jälkeen ja harhaillut sitten omille poluilleen.

"Usoooop!" Chopper huusi, mutta turhaan. Hän kuitenkin keräsi itsensä kokoon hetken aikaa vapistuaan ja päätti, että oli parempi tarkastaa metsä ja etsiä sitten muut.

Astuttuaan metsään sen varjot näyttivät pelottavilta, mutta heti ensimmäisen korkean tammen juurelta Chopper löysi mielenkiintoisia sieniä, joita hän tutki tarkkaan. Ne eivät vaikuttaneet myrkyllisiltä, joten hän laittoi ne kassiinsa ja jatkoi päättäväisenä matkaansa.

Yhä syvemmälle metsään kuljettuaan Chopper näki edessään mökin, jonka piipusta tuprusi savua. Hän oli jo  hetken aikaa epäillyt, että oli eksyksissä, joten hän päätti käydä kysymässä tietä takaisin.

"Anteeksi, onko täällä ketään?" Chopper kysyi koputtaessaan oveen. Meni hetken aikaa ennen kuin ovi narahti auki.

"Aah!" Chopper huudahti säikähdyksestä, kun esiin astui vanha mummo ilkeä ilme kasvoillaan.

"Kas vain, mikäs se sinä olet? Enpä ole ennen nähnyt sinua täällä päin", mummo pohdiskeli kuulostaen vähintään yhtä pelottavalta kuin näyttikin. Chopperin mieleen nousi kuitenkin tohtori Kureha, joka hänkään ei ollut oikeasti paha ihminen vaan kaikkea muuta.

"Olen Tony Tony Chopper", hän esitteli itsensä ja yllättyi, että mummo ei vaikuttanut välittävän ollenkaan siitä, että hän oli osittain poro.

"Mitäs sinä täältä haet, Chopper? Jos etsit Aliisaa niin hän on harjoittelemassa lentämistä, eikä häntä parane häiritä", mummo sanoi Chopperin vilkuillessa mummon taakse. Sisällä porisi suuri kattila, josta leijui violetteja höyryjä. Pöydällä Chopper näki useita purkkeja, joihin oli säilötty yrttejä ja jotain kummallisia ainesosia, joita Chopper ei tunnistanut kauempaa katsottuna.

"Olen eksyksissä, mutta nyt minua kiinnostaisi kuka sinä olet? Minä olen lääkäri ja huomaan, että sinäkin tutkit jotain", Chopper sanoi varovaisesti.

"Olen Noita. Tutkimiseksi en työtäni sanoisi vaan noituudeksi", Noita kertoi ja viittasi Chopperin sisään. "Olen hyvällä tuulella, joten voin näyttää sinulle."

Chopper astui sisään epävarmana, mutta samaan aikaan uteliaana.

"Osaisitko kertoa, mitä nämä ovat?" Chopper sanoi avatessaan laukkuaan ja näyttäen sen sisältöä Noidalle.

"Oletpa sinä yksinkertainen heppu. Nuo ovat tietysti hukkasieniä ja nuo kukkasi täysin hyödyttömiä. Hajukin ällöttää", Noita sanoi nyrpistäessään nenäänsä katsoessa Chopperin poimimia keltaisi kukkia.

"Hukkasieniä?"

"Niitä syömällä päätyy hukkaan. Voisi kuvitella, että olet jo maistanut sellaista."

"En ole. Tuota saanko katsoa yrttejäsi ja noita purkkeja?" Chopper kysyi kohteliaasti.

"Senkun", Noita vastasi. Chopper oli hyvin utelias tutkiessaan purkkeja. Saatuaan luvan kokeilla jauhaa ja sekoittaa niitä hän uppoutui täysin hommaansa.

"Olet aika etevä noin yksinkertaiseksi hepuksi. Lääkärikö sanoit olevasi?"

"Pää kiinni, noidan ketale!" Chopper huudahti, mutta hytkyi innostuksesta ja viittasi istumaan viereensä katsomaan tarkemmin. Hän ei erityisemmin osannut reagoida kehuihin.

"Vai noidan ketale?" Noita nauroi ja siirtyi lähemmäs katsomaan.

"Voisin näyttää sinulle muutaman tempun", Noita lupasi katseltuaan hetken.

"Se olisi hienoa", Chopper sanoi ja jäi hetkeksi Noidan oppiin.

Lähtiessään Chopper oli oppinut paljon mielenkiintoisia parannuskeinoja ja saanut mukaansa hoitavia kasveja. Hän odotti innoissaan, että saisi kertoa niistä tovereilleen.
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 391
Päätin vilkaista, vaikka One Piece on minulle aivan tuntematon fandom enkä ole koskaan lukenut muumeista ficcejä.

Tämähän on varsin viihdyttävää seikkailutekstiä! Itse olen ihan surkea kirjoittamaan tällaista, joten näitä on kiva lukea muilta. Tarina etenee ja tekstissä tapahtuu, tykkäsin. Ensimmäiset kaksi ficlettiä toimivat mielestäni oikein hyvin, mutta loppuikohan viimeisessä vähän sanat kesken kun tuntui, että se loppui aika yllättäen. Ehkä alkupäästä olisi voinut tiivistää jotain, jotta sanoja olisi jäänyt vielä jäljelle? Oisin kyllä odottanut, että Chopper olisi törmännyt Hemuliin, sillä heillä olisi ollut varmasti paljon puhuttavaa erilaisista sienistä ja kasveista. Mutta Noita on kyllä tähän myös hyvä, joskin minut yllättävä, valinta!

Hahmot vaikuttavat varsin kivoilta. Ihastuin yli-innokkaaseen Luffyyn, joka janoaa seikkailuja. Epäilen hänen tulevan hyvin toimeen Muumipeikon kanssa. (: Aarrekartta kuulosti myös hauskalta idealta, sopii hyvin Muumilaakson lasten leikkeihin! Odotan innolla, mistä nämä toverit sen kaupunkinsa löytävät.
« Viimeksi muokattu: 27.01.2016 11:14:26 kirjoittanut Arte »


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Arte, jee kiitos kommentista. <3 Mä ajattelin, ettei tää ehkä saa lukijoita, mutta kiva, että sinä edes! Ja multa saa aina pisteet siitä, että lähtee kokeilemaan uutta fandomia. Multa tosiaan sanat loppui aika pahasti kesken ja rupesin miettimään, oisko näiden pitänyt sittenkin olla shotteja. Mut yritän tällä saada Ficlet300:sta eteenpäin ja pitää nää semmoisina lyhyinä ja itselle helppona pätkinä, vaikka jälkimmäinen ei kyllä enää niin hyvin toteudu, koska vaikeus mahduttaa. :D

A/N: Tämä oli paha, kun alunperin mietin Nipsun ja Namin tapaamista, mutta sitten Usoppin pajunköysille sopivimmaksi kohteeksi soveltuikin sitten Nipsu. Ja ovathan molemmat pelkureita jollain tasolla. :D Hmm, saa nähdä, kunhan Namin aika tulee teinkö oikean ratkaisun! Tässäkin huomataan se, että sanat meinaa loppua ja oon huono lopetuksien kanssa. Sori! Jospa tässä kahdeksan osan mittaan harjaantuisi edes vähän...



III
(207.   Pelokkuus)

"Hei, sinä siellä!" Usopp havahtui huutoon ja näki pian ruskean hahmon lähestyvän itseään. Hän oli huudellut itse Chopperia saamatta vastausta ja ollut toisen katoamisesta lähtien jännittynyt.

Usopp mietti hetken aikaa juoksisiko karkuun, sillä häntä kalvoi edelleen epäilys, että Muumit söisivät ihmisiä...

"Hei, kuka olet? Älä juokse karkuun!"

Usopp jähmettyi paikalleen ja otti pelostaa huolimatta ryhdikkään asennon.

"Minä olen Usopp, urhea merten soturi! Turha yrittää mitään", Usopp esittäytyi toisen lähentyessä koko ajan. Pian hahmo saavuttikin hänet, eikä näyttänyt enää yhtään niin pelottavalta.

"Sanoitko urhea? Sehän on hienoa. Minä olen Nipsu. Onkohan sinulla kenties aarteita, jos olet merten soturi?" Nipsu uteli katsoessaan muukalaista.

"Tietysti, sillä olen valloittanut meriä!" Usopp lasketteli valheita, sillä olihan hän ehdottomasti loistava valepukki ja tarinankertoja.

"Haluaisitko antaa niistä minullekin? Kuka oikeastaan olet?" Nipsu kyseli hykerrellen onnesta, koska uskoi pääsevänsä osingoille aarteesta.

"Olen merirosvo. Kapteeni Usopp!"

"Merirosvo!" Nipsu huudahti säikähdyksestä ja hänen jalkansa vapisivat. Usopp tajusi, että oli tehnyt vaikutuksen, mutta oli säikähtänyt huutoa aluksi itsekin.

"Sinähän ryöstelet... Ethän tullut ryöstämään minua?" Nipsu sanoi ääni väristen.

"En tullut... Oikeastaan etsin kaupunkia", Usopp kertoi hieman hämillään. Nipsu vaikutti rentoutuvan hieman.

"Se on hyvä kuulla. Täällä ei oikeastaan ole kaupunkia, mutta voin viedä sinut Muumitaloon. Haluaisitko kertoa minulle matkalla itsestäsi?" Nipsu sanoi yrittäen peitellä pelkoaan merirosvoa kohtaan. Hän oli kuullut heistä yhtä sun toista ikävää. Usopp ei kuitenkaan vaikuttanut vaaralliselta.

"Se sopii. Ovatko Muumit vaarallisia?" Usopp kysyi esittäen urheaa, vaikka häntä jännitti vähintään yhtä paljon kuin Nipsua.

"Eivät ollenkaan!" Nipsu vakuutti yllättyen koko kysymyksestä.

"Mennään siis katsomaan tätä Muumitaloa", Usopp sanoi ja oli aika mielissään siitä, että toinen tahtoi kuulla hänen seikkailuistaan.

"Taistelin tieni tänne myrskyn läpi, joka oli suurin ja mahtavin koskaan! Aallot olivat vuorien kokoisia ja tuuli nostatti laivan melkein ilmaan, mutta minun merenkävijän taidoillani selvisimme siitä ja ajaduimme tänne. Sitä ennen minä päihitin merihirviön, joka ahdisteli miehistöäni", Usopp valehteli sujuvasti saaden toisen innostumaan tarinastaan. Nipsu oli mahtava kuuntelija, joka nyökytteli pontevasti joka sanalle.

"Kuulostaa hurjalta! Miten sinä oikein päihitit merihirviön?" Nipsu kysyi ja toivoi, että merihirviö todella olisi kukistettu tai hän ei uskaltaisi mennä lähellekään rantaa pitkään aikaan.

"Ensin lannistin sen katseellani, sillä se huomasi heti, että olen voimakkaampi. Sen jälkeen hyppäsin mereen ja painin sen kanssa!" Usopp jatkoi kertomustaan ja kuvaili suurta merihirviötä ainakin talon kokoiseksi, terävähampaiseksi ja uskomattoman ilkeäksi.

"Olet todella urhea soturi", Nipsu ihasteli. "Mutta entä aarre? Miten sait aarteen?"

"Olen kerännyt sitä meriltä voittamalla muita merirosvoja. Taistelin kerran viittäkymmentä miestä vastaan ja päihitin kaikki yksin", Usopp huijasi ja naureskeli mielissään kaikesta ihailusta, jota sai osakseen.

"Hrr... Minua kyllä pelottaisi. Tuolla näkyykin jo Muumitalo", Nipsu sanoi osoittaen korkeaa sinistä taloa.

"Tuoko se on? Ei näytä vaaralliselta..." Usopp sanoi huojentuneena, jonka peitteli äkkiä pois kasvoiltaan.

"Enhän minä siis pelkää mitään", Usopp vakuutti varmistukseksi.

"Et varmasti. Sinulla on jänniä tarinoita ja voisit kertoa ne muillekin, ja minä voin kertoa, että löysin sinut! Ethän sano, että pelkäsin sinua aluksi?" Nipsu kysyi toiveikkaana ja Usopp harkitsi hetken, mutta nyökkäsi sitten. Samalla Nipsu pyysi kuulla lisää siitä mainitusta aarteesta.

Usopp käveli kohti taloa miettien mitä hurjempia kertomuksia, joita voisi kertoa Muumeille. Tästä reissusta tulisi todella mielenkiintoinen.
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Hazyel

  • Master of Godspeed
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 4 786
  • Not killing people is really hard.
Tulin lukemaan tämän koska tarvitsen Kommenttiterttuuni täytettä seikkailuterttuihin! En ole koskaan lukenut One Pieceä, mitä nyt nähnyt joitain kuvia, joten kaikki siihen liittyvä on oikeastaan mulle ihan uutta. Muumeihin liittyvä ei niinkään samalla tavalla, vaikka en koskaan ole ollut mikään kovin suuri Muumi-fani.

Tämähän alkoi railakkaasti, vaikka alku sai vielä odottaa muumeja. Jäin myös miettimään mikä on ikitikku! Hahmot tuntuvat kuitenkin jo ekan ficletin perusteella ihan kivoilta, saa nähdä mitä tästä tulee! :3 (luin muuten heti alkuun tokasta ficletistä pariinkin kertaan "olkihattupiraijat". hups?)

Lainaus
"Olen Tony Tony Chopper", hän esitteli itsensä ja yllättyi, että mummo ei vaikuttanut välittävän ollenkaan siitä, että hän oli osittain poro.
Hahahah tää on just sitä kun ei tiedä hahmoja :'D Naurahdin tälle "että hän oli osittain poro", ei vitsi miten hyvä lause :D Jouduin tämän seurauksena googlettamaan hahmon (mutta en googlettanut vielä muita, olkoot sitten yllätyksiä :D).

Usopp on kyllä siisti tyyppi noine tarinoineen :D Ja Nipsu tosi suloinen kun tuolla tavalla uskoo kaiken mitä Usopp kertoo. Oh toivottavasti saamme vielä tietää, mitä Usoppille tapahtuu Muumitalossa ja käykö muumeille selville, ettei kaikki tarinat ehkä olekaan totta!

Tämä oli oikein viihdyttävä, vaikka en One Piecen hahmoja tunnekaan, joten olit kyllä onnistunut siinä, ettei hahmotuntemusta tarvita :3 Kiitos ja toivon jatkoa, jotta pääsen lukemaan loppuun <3
"When I say it doesn't hurt me, that means I can bear it."