Kirjoittaja Aihe: Rakkaudesta sinuun (yhä tässä), S, Harry/Cho  (Luettu 2598 kertaa)

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 643
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Title: Rakkaudesta sinuun (yhä tässä)
Author: LillaMyy
Rating: S
Pairing: Harry/Cho
Beta: FractaAnima
Genre: EWE, drama, kenties hiukan angstiin vivahtava slice of life
Disclaimer: En omista hahmoja itse keksimiäni lukuun ottamatta, enkä väitä minkään ficcissäni tapahtuvan asian olevan totta. En saa tästä myöskään minkäänlaista rahallista korvausta.
Summary: Cho saapuu töistä kotiin ja löytää poikansa sohvalta koisimasta…
A/N: Tämän oli alun perin tarkoitus osallistua 12+ virkettä –haasteeseen, mutta tulinkin siihen lopputulokseen, että tämän kierroksen sanat olivat liian vaikeita, joten eipäs sitten osallistukaan tuonne. :D Sieltä kuitenkin se alkuperäinen idea lähti, joten kiitän silti niitä, jotka heittelivät sanoja tuohon haasteeseen, ilman niitä pohtisin varmaan vieläkin ideaa tälle tekstille. :D Omistan tämän SparklingAngelille, hyvää aavistuksen verran myöhästynyttä 18-vee synttäriä, ipana! :D Toivottavasti kelpuutat tämän, vaikkei ehkä sitä kaikkien odottamaa fluffya tullutkaan. Nimestä (ja betauksesta) erityisisot kiitokset Fractalle, ilman sua olisin myöhästynyt Sparklyn synttäreistä entistäkin enemmän! :D



Rakkaudesta sinuun (yhä tässä)

Ulkona oli aivan tolkuttoman märkä keli edelleen, kun Cho palasi töistä kotiin. Kyseisen sääilmiön vuoksi myös Jacob ja Harry olivat tautinsakin saaneet. Kaksikko näytti edelleen yhtä kuumeiselta kuin aamulla, kun Cho oli ollut lähdössä töihin. Niinpä nainen antoi poikiensa nukkua kaikessa rauhassa sohvalla Jacob isänsä vatsalla retkottaen ja meni laskemaan itselleen pitkän päivän jälkeen mielestään ansaitun vaahtokylvyn.

***

Herätessään sohvalta Harry huomasi vatsansa päällä olleen painon kadonneen ja pienten housujen ilmaantuneen lattialle, mikä tarkoitti sitä, että Jacob oli herännyt ja juoksenteli jossain housuitta jälleen kerran.
”Se ipana saa kohta vielä entistäkin pahemman taudin tätä rataa”, hän murahti ja nousi sohvalta. Hän kuitenkin yritti nousta liian nopeasti, joten hän joutui ottamaan tukea sohvapöydän reunasta saadakseen tasapainonsa takaisin.

Tovin kuluttua Harry huohotti saatuaan kolmivuotiaan poikansa kiinni, jotta saisi tälle pöksyt takaisin jalkaan, jottei tämä saisi kylmää vetoisassa asunnossa. Housut jalassaan Jacob kirmasi tulevaan lastenhuoneeseen, jonka seinien maali oli halkeillut sieltä täältä. Huone oli vielä tyhjillään, koska Harry ja Cho olivat vasta remontoimassa siitä lastenhuonetta, ja pikkupojan mielestä oli hupaisaa rapsutella seinistä lohkeilevaa maalia irti. Isä kuitenkin tuntui olevan toista mieltä, kun tämä nappasi pojan lattialta syliinsä ja kantoi turvallisemmille vesille makuuhuoneen puolelle.

***

Asunnon yllä leijui edelleen syvä hiljaisuus, kun Cho viimein nousi kylvystään. Hän tarkasteli peilikuvaansa uusi parfyyminsä kädessään. Hän oli ostanut lasisen pullon Me Noitien suosittelemana ja suihkautti sitä aavistuksen verran kaulalleen ennen kuin asetti sen takaisin kaappiin.

Chon siirtyessä makuuhuoneen puolelle hän huomasi Jacobin leikkivän hänen ja Harryn sängyllä pehmokoirallaan. Harryn kasvoilla näkyi tuttu häivähdys väsymystä, kun nuorukainen seurasi poikansa leikkejä ajatuksiinsa vaipuneena. Cho käveli tämän luokse ja kietoi kätensä Harryn olkien ympärille, ja vasta nyt toinen huomasi naisen tulleen edes kotiin. Nuorukainen silitti hieman kömpelösti naisen kättä, mikä sai Chonkin mielialan synkkenemään. Harry irrottautui Chon otteesta ja käveli olohuoneeseen jättäen naisen katsomaan itse Jacobin perään, ja muistot menneestä nousivat taas pintaan.

Oli ollut Padman ja Deanin häät, kun Harry ja Cho olivat nähneet toisensa uudestaan Tylypahkan jälkeen. He olivat seurustelleet vähän aikaa Harryn viidentenä ja Chon kuudentena vuonna, mutta eronneet kuitenkin saman kouluvuoden aikana. Molempien päätettyään koulunsa he eivät olleet pitäneet mitään yhteyttä useampaan vuoteen, kunnes he olivat aivan vahingossa törmänneet ystäviensä hääjuhlissa. Cho oli katsellut Harrya kauempaa kaihoisasti, kun tämä oli viettänyt aikaa ystäviensä seurassa nauraen iloisena.

Sitten Cho oli kuitenkin kerännyt rohkeutensa ja mennyt juttelemaan Harryn kanssa. Kertonut, että hän välitti toisesta vielä samalla lailla kuin muutama vuosi sitten. Toinen oli ymmärtänyt häntä ja sanonut olevansa itse hieman epävarma tunteistaan, mutta että hänen mielestään he voisivat yrittää uudelleen. Niinpä Cho ja Harry olivat aloittaneet hitaasti, tapailleet muutaman viikon ajan kahviloissa ja käyneet elokuvissa. Sitten Cho olikin erään elokuvissa käynnin jälkeen pyytänyt Harrya luokseen yöksi…


Nyt, vajaat neljä vuotta myöhemmin Cho pohti edelleen, oliko sittenkin tehnyt virheen sinä iltana, sillä sen jälkeen Harry oli etääntynyt hänestä eikä päästänyt häntä enää sydämeensä. Chon poskille alkoi virrata kyyneleet Jacobin litistellessä pehmokoiraansa täysin tietämättömänä äitinsä murheista.

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

chitaur

  • Lukuholisti
  • ***
  • Viestejä: 227
Vs: Rakkaudesta sinuun (yhä tässä), S, Harry/Cho
« Vastaus #1 : 06.01.2016 19:26:01 »
Uu, mä tykkään Harry/Chosta! Tätä lukiessa ehtivät tunnetilat vaihdella melkein laidasta laitaan. Tykkään Pottereissa EWE:stä, koska Ginny/Harry menevät parituksissa siihen blääh-kategoriaan.

Tässä parituksen tausta on saatu tuntumaan hyvin loogiselta, sellaiselta mikä voisi olla (Harry Potter -)todellisuudessakin ihan mahdollista. Skippasin alkutiedot, joten alussa olin kallistumassa tämän kanssa vähän sinne perheflufflin suuntaan, mutta lopussa selvisivät Chon ajatukset liiton nykytilanteesta. Se pisti minut vähän surkeaksi (ja fluffia etsiessä lukemaan alkutiedot), mutta onhan se hyvä niinkin. Kaikki eivät voi aina onnistua liitoissaan.

Teksti oli kirjoitettu äärettömän vaivattomasti ja sujuvasti. Tosin sulta jonkin verran tekstejä lukeneena voin sanoa, että se ei yllätä; tykkään todella kirjoitustyylistäsi.

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 643
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Rakkaudesta sinuun (yhä tässä), S, Harry/Cho
« Vastaus #2 : 06.01.2016 19:33:33 »
chitaur: Kiitoksia kommentista, kiva, että tykkäsit tästä! (: Perhefluffy tuppaa olemaan mun erikoisalaani, joten en yhtään ihmettele, että odotit tämänkin olevan sitä. Toivottavasti et kovin hirveästi pettynyt, kun todellisuus olikin sitten jotain ihan muuta. (: Kaikki ei voi aina onnistua, ja joskus tarinalla on surullinen loppu, mikä ei tietenkään ole toivottua, mutta sellaista se elämä on. Kiitoksia kovasti kommentista ja kehuista, kiva, että joku tykkää mun tyylistäni! (((:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Neiti Syksy

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 750
Vs: Rakkaudesta sinuun (yhä tässä), S, Harry/Cho
« Vastaus #3 : 02.02.2016 18:26:03 »
Mielenkiintoista, hyvin mielenkiintoista.

Olen viimeaikoina kiintynyt tällaisiin sliceoflife-teksteihin. On jotenkin niin hmm... rauhoittavaa? lukea ihan tavallisista elämän sattumuksista, sillä pystyy samaistumaan hieman enemmän ja saa lisää ulottuvuuksia näille hahmoille.

Toisaalta tämä oli hirveän surullinen. Ajattelin jo, että Harry on vain väsynyt koti-isä ja kumminkin se rakkaus on todellista ja jotain. Mutta sitten taas lopussa tuli kuva, että Harry velvollisuudentuntoisena on vain jäänyt, sillä ei millään mittareilla olisi ollut oikein jättää raskaana olevaa naista ja myöhemmin poikaansa. Eli hmm pidin (jos tällaista sanavalintaa tässä voi käyttää) siitä, että lukijalle ei selvinnyt rakkaus. Tai siis se, että oliko sitä vai ei. Chon puolelta tuntui olevan mutta Harry jäi etäisemmäksi, jaa-a mistäköhän johtuen.

Tuli myös tunne, että Cho yrittää tehdä kaikkensa saadakseen Harryn vielä paremmin kiinnostumaan. Varsinkin se olo tuli tuosta hajuvedestä, jota itse Me Noidat -lehti on suositellut (eli sen on siis pakko olla hyvä :---D). Toisaalta ehkä kyse tästä etääntyneestä fiiliksestä voi olla se, että Harry ja Jacob olivat sairaita ja kuumeisia, eli siis Harrykaan ei jaksanut oikein kunnolla helliä. Mutta niin. En tiedä, olen pitkän aikaa miettinyt (ihan yleisellä tasolla), miksi ihmiset jäävät ns. tyhjään suhteeseen, vain sen takia kun on vaikka lapsia? Kyllähän ne lapset sen vaistoaa, että kaikki ei ole hyvin ja että se tunnelma on jotenkin etäistä ja kylmää. Mutta tämä nyt oli aika off topic. :---D


Anyways, tykkäsin myös tästä hieman synkemmästä. Cho ja Harry aikuisiällä voisivatkin sopia paremmin yhteen kuin silloin, kun molemmat yrittivät jotakin säätöä. Mielenkiintoni kyllä heräsi tätä kypsempää paritusta kohtaan. :---) Kiitos. <3


- Syksy
//edit: ainiin vielä piti tuosta otsikosta! Eli siiis syvästi rakastuin siihen. Ja se vielä vahvistaa yhä enemmän tuota kuvaa, että Harry velvollisuudentunnosta jäänyt ja Cho taas siksi, koska oikeasti piti Harrysta (tai rakasti). Eli siis ehkä Chokin jo aavistaa, että pitäisi olla epäitsekäs ja päästää Harry elämään elämäänsä (rakkauden takia, koska jos oikeasti jotain rakastaa, pitää osaa antaa sen mennä, jos ymmärrät mitä haen takaa) mutta silti Chon rakkaudenkuvat ovat vielä niin tuoreina mielessä, että hän ei halua päästä irti vaan on yhä siinä, sillä haluaa yrittää. Ah, rakastin siis otsikkoa ja jotenkin minulle aukeni pieni ristiriitaisuus. En tiedä tietenkään, ylitulkitsenko (taas).
« Viimeksi muokattu: 02.02.2016 18:29:08 kirjoittanut Neiti Syksy »

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 643
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Rakkaudesta sinuun (yhä tässä), S, Harry/Cho
« Vastaus #4 : 02.02.2016 18:38:13 »
Neiti Syksy: Slice of lifet on munkin mielestä kivoja just sen takia, että niitä lukiessa voi rauhoittua hieman, kun niissä ei välttämättä vilise tapahtumaa toisen perään hirveän nopeaan tahtiin. Pidän siitä, että pidit tästä, vaikkei tämä ehkä kertonutkaan ihan suoraan tuossa lopussa, että millä lailla asiat ovat näiden kahden välillä, koska tuon lopun kanssa meni aika vääntämiseksi. Jos Me Noidat suosittelee hajuvettä miehen vikittelyyn, niin kyllä sen sitten luulisi toimivan, Harry ei vaan syystä X nyt hirveän hanakasti syty ajatukselle... Tuohon voi olla monta syytä, miksi tyhjään suhteeseen jäädään, mutta tässä se pääpointti on juuri pienessä Jacobissa.

Itsekin pidän tästä juuri sen takia, että Harry ja Cho ovat vanhempia, koska jotenkin en Feeniksin killassa ikinä syttynyt näille, koska jotenkin tuntui, että Cho vaan etsi Harrysta laastaria Cedricin jälkeen tai jotain... :'D JES! Joku oikeasti jopa kiinnitti huomiota otsikkoon, koska Fracta-ihanuus sitä väänsi jokusen tovin! Eli, olet siis pohdintoinesi oikein asian ytimessä tässä kohtaa! (: Toki, otsikolla on toinenkin merkitys, muttei siitä sen enempää nyt tässä yhteydessä... :D Kiitoksia kuitenkin aivan älyttömästi kommentistasi ja pohdinnoistasi! Olen iloinen, että tämä paritus on uponnut näinkin hyvin! (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

ruttotohtori

  • nightmare muse
  • ***
  • Viestejä: 1 248
Vs: Rakkaudesta sinuun (yhä tässä), S, Harry/Cho
« Vastaus #5 : 01.08.2018 19:43:31 »
Vaihdokkaista terve! o/ Johan on Chota tarjolla, kaksi kolmesta mun saamasta tekstistä on Cho-parituksellisia! Mutta en valita, en, koska Cho on vallan ihana (kuten melkein kaikki Potter-tytöt), ja Cho/Harry... No jaa, oikeestaan oon niistä aika neutraali enkä oo ikinä tätä asetelmaa miettinyt, mutta nyt kun tän ficin luin, tajusin että onpa mielenkiintoinen ajatus että mitä jos Harry oiskin päätynyt Chon kanssa yhteen. Tällä asetelmalla lukisin mielellään lisääkin, sodan jälkeinen Cho/Harry, oih.

Parin dynamiikka oli tässä aika selkeä. Cho tykkää Harrysta, Harry taas... No jaa. Mulle jäi vähän sellanen viba että Harry ei tykännyt Chosta missään tämän ficin vaiheessa, edes silloin kun sanoi tunteidensa olevan epäselviä. Harry vaan on tosi huono sanomaan ei, se on yksi kirjoissakin havaittavissa oleva luonteenpiirre, ja veikkaan että hän ei vaan osannut kieltäytyä ja odotteli oikeaa hetkeä lähteä suhteentapaisesta. Mut sit se meni Cholle yöksi - tuliko Cho tuolloin raskaaksi? Mulle jäi sellanen viba. Ja sen jälkeen Harryn oli mahdoton lähteä, sillä jäbällä on niin vahvat moraalikäsitykset, joskin kiltimpää ois ollut sanoa että hei, en tykkää olla tässä suhteessa mutta voin ystävänä auttaa lapsen kaa tjsp. Mutta koska Harry on pönttö niin se meni näin sitten, ja Harry sulki sydämensä koska vastuu ahdisti mutta koki ettei muutakaan voinut. Ois vaan äijä käyttäny sitä kumia. En nyt tiiä tulkitsinko oikein, en lukenu muita kommentteja tai vastauksia niin tää on ihan vaan mun omaa plörinää. Mutta summa summarum: Harry on pösilö. Oikeesti. Ja Chokin tbh, jos se kerta tajuaa että Harry ei tykkää takaisin niin jättäis Harryn ja menis ettiin toisen ukon. Jestas. Meinasin sanoa että ihme teinimeininkiä, mutta kaipa monilla aikuisillakin se näin menee että lapsen takia ei voida erota... Pöh.

Mun on ehkä vähän vaikea kuvitella Harrya kutsumassa lastaan ipanaksi tuolla tavoin, tai en tiiä, tosta Harryn repliikistä jäi mulle tosi jotenki... kylmä kuva. Ehkä ylitulkitsen, mut mulle jäi viba et Harry ei välittäis ees lapsesta tai ainakin suhtautuis siihenkin jonain painolastina, mitä en usko koska Harry on ite kasvanu perheessä joka hylki sitä eikä ois ikinä ilkee. Mut voi olla että oon väärässäkin tän tulkinnan kaa tai sit sun Harry on vaan erilainen ku mun Harry, haha. Muuten tää teksti on tosi hahmouskollinen, ihanaa että Harry on tässä koti-isä ja Cho käy töissä! Mulla on vahva headcanon Chosta uranaisena, joten oon iloinen että tässä oli sitä. Vähän hankala kuvitella Harrya viihtymässä kotona, mut tää pointti olikin että Harry ei viihdy koko liitossa, ehkä toi on osasyy? Tää kuvas kyllä tosi hyvin ja uskottavasti epäonnistunutta liittoa, jäi vähän paha maku jopa suuhun tuosta onnettomuudesta - siis hyvällä tavalla! Hassuu että tää ei oo ees angstia mut tää oli masentavampi ku suurin osa lukemistani angst-ficeistä. Ehkä se nimenomaan johtuu siitä et tää on lähempänä todellisuutta, arkisempi, osuu lähemmäs. Ja siis kaikki tämä vain hyvällä: rakastan masentavii tekstei!

Teksti oli hyvää ja sujuvaa, ei moitittavaa siellä. Ihana toi Jacob ku rapsutteli maaleja, mä olin ihan samanlainen penska! (Okei oon vieläkin.) Kiitos kun linkkasit tän vaihdokkaisiin, oli oikein muksa teksti! <3
leipää ja perunasoppaa

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 643
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Rakkaudesta sinuun (yhä tässä), S, Harry/Cho
« Vastaus #6 : 02.08.2018 10:21:26 »
Orca: Cho/Harry on kyllä ehkä vähän "erikoisempi" paritus, etenkin tällä asetelmalla, koska heidän tiensä lähtivät loppupeleissä aika eri teille kuitenkin. (: Minusta Harry on vähän vaikea saamaan omista tunteistaan edes selvää itsekään, joten voi ihan hyvin olla, ettei hän oikeastaan pitänyt Chosta missään kohdassa sillä tavalla romanttisesti kuin Cho hänestä, mutta jonkinlaista tunnetasoa tässä kuitenkin on, Harry ei vain itsekään osaa oikein sanoa, että mitä. (: Vibasi on ihan oikeassa, tuossa yökyläilyssä sattui vahinko, ja vahingosta tuli Jacob. :D Harry on pönttö, joka ei osaa pukea tunteitaan sanoiksi! :D Jännää, että sulle tuli 'ipana'-sanasta jotenkin kylmä kuva, koska itselleni se on aika neutraali ilmaus, mutta sitä siis ei ole tarkoitettu mitenkään kylmäksi, enemmänkin oli yritys tehdä Harryn lausahduksesta vähän sellainen "taasko se yksi hassu on tekemässä typeryyksiä" -ilmaisu, mikä taisi nyt vähän mennä huti tässä kohtaa. :'D Harry siis todellakin pitää Jacobista, ja Jacob on se yksi ja ainoa syy (hence the title ;)), miksi Harry vielä on tässä. (: Siinä olet kuitenkin oikeassa, että Harry tuskin viihtyisi koti-isänä, mutta jonkun piti jäädä, joten kenties Harry koki sen sitten velvollisuudekseen hoitaa "edes tämän asian kunnolla", kun muuten hän tuntuu tekevän kaiken aina väärin tässä suhteessa. (: Varmasti tässä se arkisuus tekee tästä niin paljon synkemmän kuin angsteista, mene ja tiedä. Kiiiitoksia ihan tositositositosi paljon kommentistasi! <33

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid