Kirjoittaja Aihe: Parempia ajatuksia, S, Harry/Ron  (Luettu 3943 kertaa)

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 067
Parempia ajatuksia, S, Harry/Ron
« : 03.01.2016 12:45:32 »
Nimi: Parempia ajatuksia
Kirjoittaja: Sokerisiipi
Ikäraja: S
Tyylilaji: kevyt angst, hempeä draama
Paritus: Harry/Ron
Muuta: Sijoittuu ajallisesti Azkabanin vankiin.

A/N: Siitä on vuosia, kun olen viimeksi kirjoittanut Potter-ficcejä, saati julkaissut niitä, joten olen vähän hermostunut. Aloin tässä lomalla lukea kirjoja uudestaan ja eikös paras ystävä -kompleksini alkanut jälleen kolkutella.



Parempia ajatuksia

Oli joulun jälkeinen aamu.

Harry oli herännyt varhain, niin varhain, ettei aamiaistakaan vielä tarjoiltaisi Suuressa salissa ainakaan muutamaan tuntiin. Pimeässä, hiljaisessa makuusalissa ei kuulunut kuin Ronin tuhina, joka välillä lipsahteli kuorsauksen puolelle. Muut viettivät lomaa kotona.

Monet luonteeltaan piinaavat ajatukset sinkoilivat Harryn päässä. Hän mietti Sirius Mustaa, jonka petos tuntui edelleen avohaavalta rinnassa, ja Harrya suututti edelleen se, ettei kukaan ollut kertonut hänelle, mitä Musta oli todellisuudessa tehnyt.

Ankeuttajat tekivät pienen tervehdyskäynnin hänen mielessään ja verestivät muistoja äidin kuolinhuudoista. Harrya puistatti, ja hän käpertyi tiukemmin peittoonsa. Kalmakoira ja Punurmion karmaisevat ennustukset hänen ennenaikaisesta kuolemastaan olivat myös jättäneet Harryyn oman levottomuuden kaikunsa.

Sokerina pohjalla olivat sitten Hagridin ahdinko Hiinokkaa uhkaavasta teloituksesta ja Tulisalaman epäreilu takavarikointi.

Harrya masensi eikä hän olisi halunnut tänään ollenkaan nousta sängystä ylös.

Kun Ron heräsi parin tunnin päästä, Harry oli niin synkkien mietteidensä syövereissä, ettei hän edes tajunnut pojan kutsuvan häntä nimeltä. Hän säikähti, kun Ron kiskaisi hänen sänkynsä verhot sivuun ja kohtasi punapään tuiman katseen.

”Edelleen hengissä siis”, Ron tokaisi. ”Mitä sinä nyt olet saanut päähäsi?”

”Miten niin?” Harry kysyi töykeämmin kuin oli tarkoituksena. Ron nyökäytti päätään häneen päin.

”Näen sen kasvoistasi. Mietit jotakin etkä ilmeestäsi päätellen mitään iloista.”

”Mitä sinä siitä piittaat?” Harry tuhahti. Ronin korvat punehtuivat.

”Haluaisin vain, että paras kaverini voisi pitää edes lomalla hauskaa. Onko siinä jotakin vikaa?” Ron äyskähti ja palasi omalle sängylleen suuttuneen näköisenä. Harry ajatteli ensin, ettei sovittelisi, mutta hän oli jo riidoissa Hermionen kanssa Tulisalaman takia eikä hän halunnut suututtaa Roniakin.

Harry nousi ylös ja kiipesi Ronin sänkyyn.

”Anteeksi”, Harry sanoi Ronin selälle, ”mietin vain asioita – tämä vuosi on pitänyt sisällään kaikkea inhottavaa. Ankeuttajia, Sirius Musta, murskatappio huispauksessa ja nyt vielä Tulisalama – ”

Siihen Ronkin tuhahti harmissaan ja Harrya hymyilytti. Ron välitti ja oli hänen puolellaan. Hänen pitäisi arvostaa sitä enemmän. Ei ollut vielä uusivuosi, mutta se voisi olla Harryn lupaus ensi vuodelle.

Siinä meni hetki ennen kuin Ron kääntyi ja smaragdinvihreät silmät kohtasivat siniset. Harry hymyili anteeksipyytävästi. Ron tuhahti, mutta hymy vei hänestäkin voiton.

”Voisit ajatella vähemmän tai jotakin muuta”, Ron ehdotti.

”Voisin”, Harrykin myönsi ja hymyyn hiipi ovela sävy, joka oli melkoisen harvinainen ilmestys Harry Potterin kasvoilla. Yleensä Ron oli sen ainoa todistaja. ”Arvaa, mitä ajattelen nyt?”

Harry laski päänsä Ronin tyynylle ja hengitti lakanoita, joihin oli tarttunut hänen lempituoksunsa koko maailmassa. Ron kellahti hänen viereensä eikä kysynyt, koska hän tiesi. Heidän oli turha olla salaperäisiä toistensa kanssa. Heidän ystävyytensä alkoi olla jo sellaisella tasolla, että monet ajatukset huomattiin ennen kuin ne lausuttiin ääneen. Jopa sellaiset ajatukset, joita ei ehkä haluaisi myöntää edes itselleen.

Ronin suu tuntui lämpimältä ja hellältä. Jännitys Harryn harteissa hellitti ja synkät ajatukset valuivat yksi kerrallaan, suudelma suudelmalta, jonnekin alitajunnan perukoille. Heidän jalkansa sotkeutuivat toisiinsa ja Ronin pyjaman ylimmät napit karkasivat lävistään, kun Harryn sormet tarrasivat niin napakasti paidan kaulukseen.

Harry ei ajatellut mitään, kun Ron vetäytyi kauemmas. Tai kyllä hän ajatteli, mutta vain sellaisia ajatuksia, jotka saivat silmät tuikkimaan ja lämmön kuplimaan leijonankultaa hänen ihonsa alla.

”Nuo ajatukset ovat paljon parempia”, Ron sanoi hiljaa, ja Harry oli samaa mieltä.
« Viimeksi muokattu: 14.01.2016 18:16:09 kirjoittanut Sokerisiipi »

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 356
  • Lunnikuningatar
Vs: Parempia ajatuksia, S, Harry/Ron
« Vastaus #1 : 03.01.2016 14:10:16 »
Ai että, siitä onkin aikaa kun olen viimeksi päässyt lukemaan jotakin kivaa ja maukasta Harry/Ronia. Joten kiitos siitä, että palasit kirjoittamaan Pottereista vuosien tauon jälkeen - tämä fic ilahdutti toden teolla. :)

Lainaus
Tai kyllä hän ajatteli, mutta vain sellaisia ajatuksia, jotka saivat silmät tuikkimaan ja lämmön kuplimaan leijonankultaa hänen ihonsa alla.

Leijonankullan kupliminen ihon alla oli yllättävän toimiva kielikuva. Yleensä tuollainen vähän vieraampi sanayhdistelmä särähtää helposti, jos fic on muuten kirjoitettu sellaisella kotoisalla ja yksinkertaisella tyylillä kuin tämä, mutta tässä se nousi esiin juuri siksi, että ficissä ei ollut muita vastaavia. Jotenkin tosi onnistunut nosto ja varsinkin sopivasti vielä ficin loppupuolella.

Muutenkin tämä oli musta taiten rakennettu kokonaisuus. Kaunis, hellä, mutta silti arjenmakuinen. Tuo pieni äyskähteleminen ja riidanpoikanen ja sitten arkinen, ystävyydestä lähtenyt suuteleminen ja suhde - hirveän kivaa! En minä tiedä, en oikeastaan osaa kauhean syvällisiä analyysejä tästä ficistä kirjoitella, mutta kyllä sydämessä läikähtelee ja hymy nykii suupieliä. Kiitos!


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

Elfmaiden

  • ***
  • Viestejä: 1 223
  • haaveilija
Vs: Parempia ajatuksia, S, Harry/Ron
« Vastaus #2 : 03.01.2016 17:44:14 »
Suloinen ja kaunis, kotoisa tarina! Mukavaa lukea jotain Tylypahkasta pitkästä aikaa  :)
USKO, TOIVO JA (POIKA)RAKKAUS

ibi

  • ***
  • Viestejä: 195
  • He cannot see beyond his own desire!
Vs: Parempia ajatuksia, S, Harry/Ron
« Vastaus #3 : 04.01.2016 19:18:48 »
Kommenttikampanjasta hei!

Voi ei...en osaa jotenkin kuvitella Ronia ja Harrya sillä tavalla. Alussa nimittäin ei saa sitä kuvaa, että näin voisi käydä..tai ehkä sen aavistaa. Anyway jos olisin tän jutun silmänäkijä niin punastuisin kummasti! ;)

Olit saanut hahmot kivasti itsensä oloisiksi ja varsinkin tämän Ronin punaiset korvat punastusreaktion. Se oli aidon tuntuinen. Mutten kuitenkaan saanut ihan kiinni mistä kohtaa Feeniksin killassa olet...Ja Serious Musta petturi, olisin kaivannut tässä ficcissä jotenkin selvennystä asiaan. Se jäi kaivelemaan.. Oikeastaan jäi moniakin aukkoja, mutta pääasia toki että Harry sai kaipaamansa lohdutuksen!! :)


Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 067
Vs: Parempia ajatuksia, S, Harry/Ron
« Vastaus #4 : 14.01.2016 18:15:24 »
Nevilla: Minulla oli ihan toisenlaiset intressit viimeksi, kun potter-ficcejä tein, joten ihana kuulla, että tämä ilahdutti ^^ Mulla on vähän taipumusta käyttää vastaavia kielikuvia, joilla saa aina vähän pelata, että onko hyvä vai liikaa. Kiva, että sun mielestä tähän sopi sellainen! Aww, tämä näkyy aiheuttaneen juuri oikeanlaisen reaktion :) Kiitos piristävästä kommentista!

Elfmaiden: Oi, ihanaa kuulla, että pidit! Kiitos kommentista :)

ibi: Ystävyyden kautta syttyvä rakkaus on niitä teemoja, jotka ovat mun sydäntä erityisen lähellä. En tarkoittanutkaan tämän paritusta heti nähtäväksi, vaan se tulee sieltä ikään kuin hiipien. Oh, tämä ei muuten sijoittunut Feeniksin kiltaan vaan Azkabanin vankiin. En kokenut tarpeelliseksi alussa selventää, koska tekstissä on (ainakin minun silmissäni) varsin suorat viittaukset ajankohtaan (ankeuttajat, Siriuksen pitäminen petturina, Hiinokkaa uhkaava teloitus jne) mutta mitäpä tuosta :) Voin lisäillä tiedon alkuun muita helpottamaan. Ihanaa, että hahmot olivat IC. Se on mulle tärkeää. Kiitos kommentista!

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 485
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Parempia ajatuksia, S, Harry/Ron
« Vastaus #5 : 13.02.2016 18:01:18 »
Aww, tää oli söpö! Harry/Ronin yksi hieno juttu on just toi luja ystävyys, joka lopulta kasvaa joksikin vielä suuremmaksi. Mun mielestä se tunnelma oli tässäkin hyvin saavutettu ja varsinkin, kun se raja ylitettiin niin jotenkin luontevasti ja hellästi. Ron on yksi lempihahmojani koko Potterissa, joten oli pakko lukaista ficci jo hänen takiaan ja H/R on muutenkin tosi symppis paritus. Siirtymä aamuangstisuudesta aamusöpöilyyn oli hyvä ja loppu oli todella söpö, oi että!

Lainaus
Harry laski päänsä Ronin tyynylle ja hengitti lakanoita, joihin oli tarttunut hänen lempituoksunsa koko maailmassa
Aa, tää oli jotenkin niin hellyyttävä kohta, mun sydän suli tälle.

Kiitos tästä illanpiristyksestä! ^^
Hyppää lehtikasaan!

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Parempia ajatuksia, S, Harry/Ron
« Vastaus #6 : 22.02.2016 07:53:01 »
Hei! Yritän polkaista jälleen käyntiin vanhan "lue & kommentoi aamiaisen aikana" -tavan. Tosin tapani mukaan huijaan itseäni hieman, koska luin tän sun ficcisi jo aiemmin (itse asiassa jo kahteen kertaan aiemmin), koska RARRY!!!11 <333

Sanottakoon, että tunnistan tuon paras ystävä -kompleksin erittäin hyvin ;D mutta kun se on tarjoiltu hopeavadilla kirjoissa, niin eihän siltä voi välttyä! Meant to be eli sellaista kohtalon sanelemaa, varsinkin jos tulkkailee (tai jättää tulkkailematta) epilogia omien rarryhtavien lasiensa läpi ;D

Huh, se parituksen fanituksesta. Ficci itsessään on sanalla sanoen ... hmm, meinasin sanoa herttainen, mutta ei se oikeastaan ole oikea sana. Enemmän ehkä kuvaisi lohduttava tai luottava tai joku omaan pikku pesään käpertynyt ja sen toisenkin kanssa jakava, vielä hetken aikaa anteeksiantoon kykenevä, pre-CAPSLOCK-harry ja aina syvälle totuuteen pureutuva ja pyrkivä Ron, joka ei oikeasti anna periksi Harryn suhteen koskaan, vaikka siltä muka näennäisesti vaikuttaisikin, koska onhan Ron se, jota Harry kaipaa aina <33333

Taisi siinä tulla useampikin kuin yksi sana :P

Mä tykkään ensinnäkin ficin lyhyydestä, mä tykkään myös siitä, että kerta ei ole ensimmäinen — tai ehkä onkin! eihän sitä suoraan kerrota, mutta jos on, niin se ei tule ainakaan yllätyksenä kummallekaan ;D vaan ajatukseen ja suudelmaan ollaan kypsytty ja kasvettu yhdessä ja toteutuminen on vain ajan kysymys, eikä mitenkään kynnyskysymys vaan yhtä helppoa ja tarpeellista! kuin hengittäminen.

Mä tykkään myös siitä, että ficin reunojen takaa pilkottaa kaikenlaisia asioita, kuten juuri tuossa yläpuolella hehkuttamani luonteva ystävyyden muotoutuminen joksikin vielä syvemmäksi. Sen lisäksi, tai tietenkin siihen kietoutuneena, voi helposti kuvitella, kuinka Ron herätessään heti miettii, mitähän Harrylle kuuluu. Huolehtii parhaasta ystävästään heti, kun silmänsä auki saa <3

Ja sitä mä rakastan tuota tapaa, miten kuvailet suudelmaa. Kuinka et keskity siihen tekniikkaan (niin kuin esim. minä, typerä tapa btw. en suosittele), vaan kerrot tuntemuksista, joita suudelma aiheuttaa. Tää on mulle itselleni valtavan vaikea asia oppia ja toteuttaa ;D joten ihailen suuresti niitä, jotka sen osaavat. Ehkä mä olen vain tunnoton kone, moi ;D

Ja noita napakasti tarraavia sormia, lämpimää ja hellää suuta, läpiä (:-*) ja etenkin ihon alla kuplivaa leijonakultaa mä rakastin myös. Nää kaikki on tunnepitoiseen loppuun liittyviä. No joo, mainittakoon vielä tuolta alkupuolelta kaiken angstipangstin keskeltä ihastus siihen, kuinka Harry erikseen mielessään listaa myös ahdistuksen siitä, kun KUKAAN EI KOSKAAN KERRO MULLE MITÄÄN YÄÄÄÄH ;D ;D ;D koska teini-Harry on ihq <3


Mut joo. Noin yleisesti ottaen... rakastan hurjasti tätä ficciä :) kiitos kun sen kirjoitit :-*


-B
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 828
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Parempia ajatuksia, S, Harry/Ron
« Vastaus #7 : 30.06.2019 22:57:10 »
Vaihdokkaista hyvää iltaa! :)

Voi mikä sydäntälämmittävä herkkupala täältä löytyikään! :-* Tekstin nimen perusteella ounastelin jotain ihanaa hurt/comfortia, mutta tällainen aamusöpöily osoittautuikin vielä ihanammaksi vaihtoehdoksi. Tämän lukemisesta tuli minulle niin hyvä mieli. Tässä on kaikki kohdallaan!

Olinkin jo ehtinyt unohtaa, miten synkkiä asioita Azkabanin vangissa tapahtuukaan. Sirius Mustan oletetun petoksen valkeneminen Harrylle, kalmakoira ja Punurmion hyytävän kohtalokkaat ennustukset, huoli Hiinokan kohtalosta... Ei aivan kevyt kirja, ja tämä teksti tarjoaa oivan yhteenvedon siitä. Rivien välistä selviää ilman enempiä selittelyjä se, mihin ajanjaksoon Harryn koulutaipaleella tämä teksti sijoittuu, ja se on mielestäni toimiva ratkaisu. On mukavaa, että teksti on sidottu tiettyyn ajanjaksoon ja Harryn sen aikana läpikäymiin tunteisiin, koska muuten kohtaus voisi tuntua irralliselta.

Molemmat hahmot ovat mielestäni erittäin IC, sekä murehtiva Harry että Harryn murehtimiseen turhautuva Ron. Parituskin tuntui minusta hyvin luontevalta. Harry ja Ron ovat todella läheisiä, ja heidän ystävyytensä on vankkaa ja syvää, ja siinä jos missä on mainio pohja jollekin muullekin. Onhan tämä myös aika suloinen paritus, kun sille vain suo mahdollisuuden. ♥

Minäkin haluan vielä nostaa esiin tuon leijonankultaa kuplivan lämmön, koska ai että miten ihastuttavan erilainen ja rohkelikkomainen luonnehdinta! Se erottuu tekstistä edukseen tuollaisena vähän runollisempana kielikuvana. Tykkään.

Kiitos suloisesta luettavasta! :-* -Walle


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 614
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Parempia ajatuksia, S, Harry/Ron
« Vastaus #8 : 29.09.2022 17:44:15 »
Olipa kiva löytää sulta lisää Rarrya luettavaksi. Voi niitä kahta, kun menee sukset vähän ristiin, ja vieläpä ensisijaisesti ulkopuolisten syiden takia. Onneksi Harry sitten meni sovittelemaan Ronin kanssa, eihän Ron mitään pahaa tarkoittanut, päinvastoin. Eivät riidat muutenkaan ole kivoja :<
Lainaus
Harry ajatteli ensin, ettei sovittelisi, mutta hän oli jo riidoissa Hermionen kanssa Tulisalaman takia eikä hän halunnut suututtaa Roniakin.
Sekin vielä. Harrylla on tässä kyllä sellainen tilanne, että ehdottomasti parempi ettei jää ihan yksin. (Ja sopisihan sen Hermionenkin kanssa sopia, vaikka kyllähän hänen kiukkunsakin ymmärtää.)

Lainaus
Ron välitti ja oli hänen puolellaan. Hänen pitäisi arvostaa sitä enemmän. Ei ollut vielä uusivuosi, mutta se voisi olla Harryn lupaus ensi vuodelle.
Awww :3 Se on hyvä lupaus.

Ihana myös tämän lopetus, hyvä suunnanmuutos alun stressiahdistustiuskimisesta. Parempia ajatuksia ja niiden myötä parempi mielikin :3 Ja kyllähän suudelmatkin tietysti aina auttavat tilannetta kuin tilannetta ;D ♥ Tästä ficistä tuli kyllä itsellekin lämpöinen ja pehmeä fiilis, omakin pää nyt täynnä mukavia ajatuksia. Kiitokset tästä ♥
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中