Kirjoittaja Aihe: Rinnallasi aina (satoi tai paistoi), S  (Luettu 1642 kertaa)

Saappaaton

  • Pretentious /af/
  • ***
  • Viestejä: 2 069
  • Sateenvarjounelmia
Rinnallasi aina (satoi tai paistoi), S
« : 02.01.2016 21:13:28 »
Nimi: Rinnallasi aina (satoi tai paistoi)
Kirjoittaja: Saappaaton
Ikäraja: S
Genre: Drama/(fluff)
Paritus: Sirius/James
Vastuuvapaus: Kaikki minkä tunnistatte Row-tädin omaksi, kuuluu hänelle. Juonettomuus minun käsialaani.

A/N: Tämä on osallistumiseni 12+ virkettä XI -haasteeseen, eli jos tuntuu siltä, ettei tämä aivan käy järkeen, olen käyttänyt sanani huonosti. :D Sanalista lopussa.


Rinnallasi aina (satoi tai paistoi)

Jamesin vaatteet olivat läpimärät, kun hän viimein pääsi linnan aulaan. Hän hieroi vasenta kyynärvarttaan, tuntien sormiensa alla kyynär- ja värttinäluun. Ruskeat silmät hehkuivat kuumeisina.

Kuinka hyvältä lämmin vaahtokylpy tuntuisikaan juuri nyt. Saisi riisua jalkoihin liimautuneet housut ja vain upottautua lämpimään veteen. Yhdenlainen rappio oli sekin, hemmotella itseään tyttömäisen ihanan tuoksuisella kylvyllä.

James pudisti kevyesti päätään ja jatkoi taivallustaan lähes menettäen tasapainonsa heti ensi askelilla. Kevyesti huohottaen hän nojasi kylmään kiviseinään. Sen pinta oli halkeillut ja jossain mielensä perukoilla nuorukainen mietti, pitäisikö siitä kertoa Vorolle. Sen pidemmälle hänen ajatuksensa eivät ehtineet ennen kuin tyhjä pimeys kietoi hänet sisäänsä.


Sirius oli toinen Kelmien virallisista salakäytävien tutkijoista. Oleskeluhuoneen hiljaisuuden käydessä liian painavaksi, nuorukainen päätti lähteä jälleen yhdelle tutkimusretkelle toivoen Jamesin ilmestyvän pian takaisin. Hän oli pudottaa sauvansa säikähtäessään kulman takaa ilmestyvää Norriskaa.

Toisaalla Jamesin keräillessä tajuntansa sirpaleita, Sirius luetteli mielessään tyttöjen turhakkeita kulkiessaan tylsistyneenä käytävillä ristiin rastiin. Ripsiväri, jonkinlainen silmäväri, pienet suloiset pehmolelut ja kukkaistuoksut. Voi kunpa hän voisi vain ottaa koiran muodon ja juosta käytäviä pitkin, se olisi niin paljon nopeampaa ja mielekkäämpää.

Yhtäkkiä Siriuksen mielessä kävi häivähdys huolta, jonka syytä hän ei tunnistanut, mutta joka antoi hänelle jonkinlaisen suunnan yhtä kaikki. Suunnaten tuntumaansa kohti Sirius ei huomannut taulustaan kohteliaasti tervehtivää, silinteripäistä engelsmannia.


James kömpi hatarasti pystyyn, hänen olonsa oli kuin laskuhumalaisella. Joku auttoi nuorukaisen ylös, ehkä jonkin kultin jäsen tahtoi uhrata hänet siihen paikkaan. Routakin siirtyisi pian lähemmäs maan kamaraa, ehkä hänen uhraamisensa viivästäisi talven tuloa.

Kohtalon nopat eivät kuitenkaan joko kuulleet Jamesin ajatuksia tai olleet niiden kanssa samaa mieltä. Sirius veti toisen käsivarren niskaansa ja tuki tämän kainaloonsa mutisten itsekseen, miten toinen tuskin tiesi edes missä oli länsi tahi itä, mistään muusta puhumattakaan. Sairaalasiivessä toinen saisi vettä ja hoivaa ja parantuisi alta aikayksikön.

James vain oli ollut kyvytön menemään sinne itse.

*

Sanalista:
1. märkä
2. värttinäluu
3. kuumeinen
4. vaahto
5. housut
6. rappio
7. tasapaino
8. huohottaa
9. halkeillut
10. tyhjä
11. tutkija
12. hiljaisuus
13. pudottaa
14. sirpale
15. ripsiväri
16. koira
17. häivähdys
18. silinteri
19. lasku
20. kultti
21. routa
22. noppa
23. itä
24. vesi
25. kyvytön
« Viimeksi muokattu: 02.01.2016 21:18:28 kirjoittanut Saappaaton »


I push my fingers into my eyes
it's the only thing that slowly stops the ache

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Rinnallasi aina (satoi tai paistoi), S
« Vastaus #1 : 03.01.2016 04:17:28 »
Mun ei pitänyt lukea yhtäkään tämän haasteen (tämän kierroksen) ficciä ennen kuin olen julkaissut omani. No olen kirjoittanut omani ja mun oli pakko päästä katsomaan, mitä muut on saanut aikaan. :D Valitsin sinut sieltä haasteesta, koska James/Sirius. <3

Pakko sanoa, että tän haasteen ficit yllättää mut kerta toisensa jälkeen. Siis vau, miten hyvin sanojen käyttö onnistuu sultakin. Oikeastaan mikään sana ei hypännyt silmille niin, että se olisi vaikuttanut pakotetulta. Ja oli tosi kekseliästä käyttää läpimärkä, laskuhumalainen sanoja, kun itse en tullut ajatelleeksi muuta kuin kirjaimellisesti märkää ja laskua. Fiksua!

Yllätyin tosin siitä, että tässä ei varsinaisesti ollut yhtää James/Siriusta. Tai mä tulkitsin tän vahvasti vain Jamesina ja Siriuksena ystävinä ilman minkäänlaista paritusta. Tämä on varmaan ihan tulkinta kysymys, mutta mulle tämä kertoi itsestään kavereiden välisenä juttuna, vaikka olin asennoitunut paritukseen. Ei se huono juttu ole, yllätyin vain! Tämä ficci on nimittäin vallan mainio. Vaikka ficeissä oon nähnyt monenmoneista sairautta ja tautia niin yhdessäkään en ole koskaan tavannut, että keskeisessä osassa olisi ollut kuume! Voi James, kun meni sairastumaan. Onneksi Sirius sentään sen pelasti.

Pisteet muuten ripsivärin hyödyntämiselle! Voin niin kuvitella, että tylsyyksissään Sirius saattaisi jopa luetella naisten turhakkeita, kuten sen ripsivärinkin. Se oli kekseliään lisäksi myös hauska!

Kiitos tästä ficistä ja onnea haasteen valmistumisesta. <3 Jatkan vielä omani työstämistä...



“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Vs: Rinnallasi aina (satoi tai paistoi), S
« Vastaus #2 : 25.01.2016 11:58:53 »
On pitänyt jo jonkin aikaa lukea jonkun muun teksti tähän haasteeseen. Näin vältellään esimerkillisesti gradun kirjoittamista.

Jaahas, olipas tässä jos jonkinmoista kieltä! Tätä oli aika haastava lukea, mutta myös oikein oivallisia sanaoivalluksia oli matkan varrella. Tykkäsin Siriuksesta kelmien virallisena tutkijana sekä silinteripäisestä engelsmannista, joka tervehti taulusta. Myöskin ripsiväri oli saatu kivasti mukaan, vaikken voikaan ymmärtää, miksi Sirius näitä tyttöjen turhakkeita oikein mielessään luettelisi. Myöskin koira sopi tekstiin, koska Sirius! Hyviä onnistumisia vaikeista, Potteriin kuulumattomista sanoista.

Tykkäsin siitä, että oli ensin James, sitten Sirius ja sitten James ja Sirius. Kerronnallisesti se oli mukavaa. Kappaleet vain olisi voinut erottaa toisistaan vaikka vielä yhdellä välilyönnillä? Mie jäin kans Odon tavoin pohtimaan, että miten tämä varsinaisesti oli James/Siriusta, kun teksti olisi varsin hyvin toiminut myös ihan ystäväpohjalta tai vain sanomalla, että tekstissä on mukana hahmo X ja hahmo Y.

Haluaisin nähdä Voron ilmeen, jos James menisi kertomaan tälle kohteliaasti, että seinässä oli ollut halkeamia. Kiitti tästä mielikuvasta!


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Vuorna

  • tahdonalainen
  • ***
  • Viestejä: 932
Vs: Rinnallasi aina (satoi tai paistoi), S
« Vastaus #3 : 23.04.2021 20:20:32 »
Iltaa! Virkehaasteen tekstit ovat aina tosi mielenkiintoisia, joten jos semmoisiin törmään, yleensä ne päätyvät saman tien mun lukulistallenikin. Niin kävi myös tämän tekstin kanssa, ja nyt vihdoin löysin tieni myös kommentoimaan! Tämän kyseisen kierroksen sanalista on minusta hurjan vaikea, joten hattua nostan siitä, miten hienosti olet niiden sanat saanut tekstiin sujautettua!

James/Sirius on oikein toimiva parivaljakko niin ystävinä kuin parinakin, ja tavallaan minusta oli kiva, miten heidän suhteensa oli laadultaan aika monitulkintainen. Olipa sitten kyseessä ystävyys tai parisuhde, molemmin päin tätä oli hauska lukea. Kaikkiaan tämä oli varsin sympaattinen tarina, juoneltaan kivan suoraviivainen, mitä sitten kielen tietty monimutkaisuus tasapainotti hyvin. Näkökulmanvaihdos oli myös viihdyttävä lisä, se sopi tähän mainiosti. Siriuksen vaistot olivat kyllä oivallisia, mutta hyvähän se vaan on että hän Jamesin löysi. Nyt sitten vaan sairaalasiipeen toipumaan, toivottavasti siellä hänet lähetetään sinne kuumaan vaahtokylpyyn. Ehkä Sirius menee sinne mukaan ;D

Tässä oli paljon kivoja yksityiskohtia, kuten esimerkiksi halkeamat seinässä ja silinterihattuinen engelsmanni. Tätä oli oikein hauska lukea, ja virkehaasteesta tämä selvisi vallan mainiosti! Sanat eivät pomppineet häiritsevästi esille ja olit käyttänyt niitä ilahduttavan kekseliäästi. Tykkäsin myös paljon tämän otsikosta, se kuvasti oikein hienosti Jamesin ja Siriuksen suhteen laatua! Kokonaisuutena tämä oli tosi onnistunut, kiitos paljon tämän kirjoittamisesta!
i'm planning to build a whole new beautiful life here. one where, in my own small way, i can make the world a better place.