Kirjoittaja Aihe: Gilderoy Lockhartin hymykoulu | S  (Luettu 5546 kertaa)

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Gilderoy Lockhartin hymykoulu | S
« : 02.01.2016 10:37:32 »
Ficin nimi: Gilderoy Lockhartin hymykoulu
Kirjoittaja: Odo
Beta: Saappaaton
Genre: Draama, Lockhart-huumori
Ikäraja: Sallittu
Vastuunvapaus: J.K. Rowling omistaa maailman ja sen hahmot, minä vain lainaan, enkä saa tästä rahallista korvausta.
A/N: Saappaaton pyysi minua kirjoittamaan Lockhartin hymykoulussa. Koska irkki-ideat toteutetaan aina niin ryhdyin samantien tuumasta toimeen ja mikä olisikaan parempi tapa lopettaa vuosi kuin Lockhart ficillä? Viime vuoden viimeinen siis. Tämä valmistui yllättävän nopeasti puolessa tunnissa ja tätä oli oikeastaan aika hauska kirjoittaa. Omistettu pyytäneelle, Kerään tällä Lockhartin.



Gilderoy Lockhartin hymykoulu

”On ilo tavata teidät kaikki! Olette saaneet suuren mahdollisuuden, jonka teille tarjoan. Me Noidat -lehden lukijat vaativat minua ottamaan tämän homman hoitaakseni ja en yhtään ihmettele miksi. Teidän äitinne olivat sitä mieltä, että pieni päivän piriste tekisi teille hyvää ja sitä varten minä olen täällä! Olenhan aina ihailijoideni käytettävissä ja tästä tehdään iso artikkeli Päivän Profeettaan. Ehkä joku teistä pääsee yhteiskuvaan kanssani!” Lockhart julisti lapsille, jotka istuivat ringissä hänen ympärillään.

Me Noitien lukijoista monet ovat hullaantuneet Lockhartin säihkyvään persoonaan ja tahtoivat, että mies tapaisi heidän lapsensa, jotka kiukuttelevat milloin mistäkin. Heidän mielestään oli hyvä ajatus tavata kuuluisuus ja innostua tulevaisuudesta ja kotiopetuksesta hieman enemmän. Lockhart oli ehdottomasti samaa mieltä.

”Onko meidän pakko olla täällä?” ruskeahiuksinen poika kysyi, ja Lockhart käännähti katsomaan. Vihreät silmät tutkailivat miestä arvioivasti.

”Sinä tulet rakastumaan tähän oppituntiin, poikaseni”, Lockhart vakuutti hymyillen leveästi.

”Sitä paitsi te kaikki kiltit lapsukaiset saatte palkinnon, kun vain teette sanomani mukaan”, Lockhart iski silmää jokaiselle lapselle, jotka näyttivät heti paljon innostuneemmilta.

”Joten, aloitetaan! Minun, Gilderoy Lockhartin, hymykouluni tekee teistä hurmaavia ja saa kaikki rakastumaan teihin! Kun minä olin nuori, sain paljon makeisia vain hymyilevällä herttaisesti”, mies selvensi, eikä hänen tarvinnut niiden sanojen jälkeen hakea enää enempää huomiota. Ruskeahiuksinen poikakin näytti jo huomattavasti kiinnostuneemmalta.

”Näyttäkäähän minulle hymynne! Parhain hymynne, tietenkin”, Lockhart kertoi ohjeet. Lapset kohottivat kasvoilleen hymyn, ja mies meni katsomaan jokaisen suoritusta yksi kerrallaan.

”Hienoa, kokeile vähän leveämmin. Sinulla on pilke silmäkulmassa, se on hyvä!”

”Oi voi, tuohan on melkein irvistys. Katso tällä tapaa”, Lockhart väläytti voittajahymynsä. Tyttö yritti matkia ilmettä siinä juurikaan onnistumatta. Tytöltä oli irronnut sitä paitsi molemmat etuhampaat, joten virnistys oli varsin kurja.

”Ehkä sinun suuntasi onkin kirjoittamisessa. Silläkin voi saada mainetta, kun kirjoittaa suurteot ylös”, Lockhart sanoi hieman  pahoitellen. Tyttö ei pistänyt kuitenkaan pahakseen, mutta hymy karisi siitä huolimatta hänen kasvoiltaan.

”Väläytä hampaasi! Ohoh – nuo kyllä pitäisi pestä, mutta tuolla hymyllä saa tytöt hullaantumaan sen pesun jälkeen”, Lockhart kehui sitä samaa ruskeahiuksista poikaa, joka oli aiemmin kyseenalaistanut oppituntia.

”Miksi minä haluaisin hullaannuttaa tyttöjä?” poika kysyi kummissaan.

”Poikaseni, ymmärrät vielä aikanaan ja sitten kiität minua”, Lockhart vakuutti, eikä poika oikein ottanut ymmärtääkseen. Lockhart jatkoi seuraavan ja taas seuraavan luokse nähden niin monenlaisia hymyjä, että oli oikeastaan innoissaan saamastaan työstä. Vaikka eihän hän ollut kovin tottunut työntekoon, ellei parrasvaloissa seisomista laskettu.

”Hienoa, oppilaat! Nyt olette ansainneet seikkailukertomuksen – tietysti minun matkoistani – joten ottakaahan hyvä asento! Voitte kokeilla jaksatteko pitää hymyä koko kertomuksen ajan”, Lockhart tokaisi reippaasti kierrettyään jokaisen lapsen yksi kerrallaan. 4-7-vuotiaat lapset eivät olleet parhaimpia keskittymään pitkään yhteen asiaan, mutta ainakin he yrittivät tarinan alkaessa.

” – ja vampyyrit! Ne ovat kummallista sakkia, tosiaan. Mutta minä olin tarpeeksi rohkea illastamaan heidän kanssaan. Tietysti vasta auringonlaskun jälkeen. Linna oli pimeä ja täynnä salaisuuksia, mutta totta kai selvitin ne kaikki. Ette osaa kuvitellakaan, mitä sieltä löysin! Lohikäärmeen, jonka kukistin muutamalla näppärällä loitsulla ja nyt se on vain harmiton jänis!” Lockhart puhui äänellä, jossa oli painotuksia ja villejä hihkaisuja. Lapset kuuntelivat lumoutuneena ja suut ammollaan unohdettuaan hymyilyn.

”Kylläpä aika rientää! Minun on nyt varmaan poistuttava, mutta toivotan teille kaikille hyvää jatkoa. Ennen sitä kuitenkin jaan teille palkintonne!” Lockhart jakoi kaikille nimikirjoituksella varustetun valokuvansa, jossa oli voittajahymy muistuttamassa heitä hymyilyn tärkeydestä.

”Kiitos”, mutinoiden jälkeen Lockhart poseerasi varmistaakseen, että painuisi lapsien mieleen sankarina. Äitien saapuessa hakemaan lapsiaan Lockhart kätteli heistä jokaista ja kertoi, että lapsista tulisi vielä suurenmoisia hymyilijöitä, ja vakuutti tietenkin hieman valheellisesti, että kaikissa oli potenttiaalia suuruudeksi. Punastelevat ja huokailevat äidit kiittelivät kovin, ja mistäpä muusta Lockhart olisi voinutkaan tulla niin hyvilleen. Työnteko tosiaan kannatti – aina toisinaan ja olihan hänellä ollut ihan hauskaa ja innostunut yleisö tarinoilleen.

Ruskeahiuksisen pojan lähtiessä äitinsä kanssa kahdestaan kohti kotiaan poika tarttui äitiään kädestä.

”Oliko sinulla mukavaa? Millainen herra Lockhart oli?” äiti kysyi uteliaana.

”No aika hullulta hän vaikutti, mutta kai hän menettelee.”

”Hullulta?”

”Jep, täysin kahelilta!”

Lockhart ei ollut koskaan todistamassa tätä keskustelua, mutta poika sanoi tietämättään viisaampia sanoja kuin olisi koskaan osannut arvata.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Vs: Gilderoy Lockhartin hymykoulu | S
« Vastaus #1 : 02.01.2016 21:49:54 »
Eksyin listaukseesi ja huomattuani vahingossa, että oot julkaissut Gilderoy Lockhartista kertovan ficin, joka vielä käsittelee hymykoulua (jotain tekemistä viisinkertaiselle Me Noitien hymykilpailun voittajalle), niin olihan tämä ihan pakko avata ja lukea. OTP-juonarissa sun Lockhart oli niin hulvaton, että odotukset oli ficin suhteen hyvin korkealla, ja voin sanoa sun täyttäneen kaikki asettamani odotukset.

Ideahan tässä ficissä on älyttömän söpö, voin jotenkin kuvitella kaikki innostuneet äidit ja ne vähemmän innostuneet lapset siellä tuntia odottamassa. Toit Lockhartin turhamaisuuden ja sen tietynlaisen ihanan piilovittuilun esille tuolla 'ehkä sinun suuntasi on kirjoittamisessa' -lausahduksella ja tietenkin hampaidenpesuheitolla. Juuri sitä ihanaa ärsyttävää Lockhartia, että se tietynlainen oman erinomaisuuden korostaminen ja pieni piilokettuilu verhotaan kehun ympärille. Oot nimittäin saanut ainakin näin mun silmin katsottuna ärsyttävääkin ärsyttävämmän tunarin vaikuttamaan juuri itseltään. Eikä Lockhartista kertova ficci olisi mitään ilman sitä omakehua ja tarinaa siitä, kuinka on peitonnut jonkun ihastuttavan susimadon tai tässä tapauksessa lohikäärmeen (ja luultavasti taas muistiloitsulla on ollut osansa tässä).

Ylipäätään sun ficin tyyli oli mun mielestä hyvin miellyttävä, kuten mainitsin niin Lockhart oli hyvin IC ja musta oli tosi kiva, että painotus oli ennemmin dialogissa kuin kuvailussa, koska dialogi itsessään tuo sitä Lockhartin luonnetta ehkä vielä kuvailuakin enemmän esille. Lisäksi musta on välillä ihan mukava lukea ficcejä, joissa siihen kuvailuun ei ole sen enempää keskitytty.

Lainaus
”Hullulta?”

”Jep, täysin kahelilta!”

Lockhart ei ollut koskaan todistamassa tätä keskustelua, mutta poika sanoi tietämättään viisaampia sanoja kuin olisi koskaan osannut arvata.
Ficin lopetus oli musta mahtava, ja vaikkei tätä ollut täysin huumorificiksi tarkoitettukaan, niin näin tän silti huvittavana. Osansa saattaa olla OTP-juonarilla ja kaikella sillä Rita-huumorilla, jota sain Lockhartista sen aikana revittyä, mutta aika kahelihan tuo hymyilevä tunari on, kun Pyhään Mungoonkin asti on päätynyt. ;D

Kiitos tästä palasesta, ihan mahtava löytö mun mielestä! ♥
Ava © flawless

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Gilderoy Lockhartin hymykoulu | S
« Vastaus #2 : 03.01.2016 01:03:18 »
Beatrix Bones, kiitos kommentista <3 Mahtavaa, että en tuottanut pettymystä. :D On aika pelottavaa huomata, miten luontevaa musta on kirjoittaa Lockhartia ja siitä tulee vielä IC. ;D Mulla tosiaan monissa muissa ficeissä on se, että jätän dialogin jotenkin tosi vähälle. On kivaa kirjoittaa ehkä Lockhartista osittai siksi, että pääsen helpommin hyödyntämään dialogia ja rentoutumaan jatkuvasta kuvailusta tai jotain. Hyvä että dialogipainotteinen toimii ainakin tässä tapauksessa! Mahtia kuulla että oot tykännyt ja tunareista tunareimman hymykoulu on söpö ajatus (siitä tosin saa kiittää Saapia).


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Vs: Gilderoy Lockhartin hymykoulu | S
« Vastaus #3 : 06.01.2016 16:12:58 »
Otsikko houkutteli lukemaan, jotenkin se vain tuntui tiivistävän kokonaan Gilderoy Lockhartin sielun ja olemuksen tuohon nimeen, niin oli ihan pakko tulla katsomaan millainen ficci on kyseessä. Tämä nosti kyllä hymyn huulille, sillä Gilderoy oli niin onnistunut olemaan itsensä, ja tuo miten kyseinen hahmo piti tässä hymykoulun opettajana toimimista sopivana työnä oli vain yksi helmi, mutta samalla se toi hänen persoonaansa hyvin esille, sillä kyllähän hän on mukavuuden haluinen.

Pidin siitä miten tässä ficissä, Lockhart oli tekemisissä pienten lasten kanssa, kun hänen yleensä kuvittelee olevan tekemisissä enimmäkseen, vain hänen ihailijoidensa kanssa. Lockhartille sopi hyvin vastahahmoiksi pienet lapset, sillä kuten kirjoissa huomataan, hän ei oikein osaa käsitellä teini-ikäisiä, jotka eivät ole enää yhtä johdateltavissa kuten pienet lapsoset. Pidin tästä ficistä paljon, tässä oli mukava tunnelma, joka nosti hymyn huulille.

”Kylläpä aika rientää! Minun on nyt varmaan poistuttava, mutta toivotan teille kaikille hyvää jatkoa. Ennen sitä kuitenkin jaan teille palkintonne!” Lockhart jakoi kaikille nimikirjoituksella varustetun valokuvansa, jossa oli voittajahymy muistuttamassa heitä hymyilyn tärkeydestä.
Missäpä tilaisuudessa Lochart ei käyttäisi tilaisuutta hyväkseen ja jakaisi nimikirjoituksiaan ja kuviaan. Tämä yksityiskohta vain kuuluu hänelle oli tilanne sitten mikä vain. :)
Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Gilderoy Lockhartin hymykoulu | S
« Vastaus #4 : 06.01.2016 16:18:14 »
Kuolotar, kiitos kommentista! :) On ilo aina huomata, kun ihmiset eksyy Lockhart ficcien pariin. Kuuluisuudestaan huolimatta mies ei jostain syystä ole finiläisten top-listan ykkösenä. ;D Hyvä, että hahmo on ollut IC. Tosiaan itsekin ajattelin, että lapset ovat huomattavasti helpommin ohjailtavissa kuin nuoret. Ja tietysti niihin uppoaa seikkailukertomukset, eikä edes epäillä onko se totta vai ei. Ja nimmareita pitää tietysti jaella aina.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Isfet

  • Kaamoskirjuri
  • ***
  • Viestejä: 1 396
  • kuppi teetä kaipaukseen
Vs: Gilderoy Lockhartin hymykoulu | S
« Vastaus #5 : 05.04.2016 19:04:26 »
 Niin, siis minäkin eksyin tänne listauksen kautta; selailin sitä etsien jotain kivaa oneshottia kuin tämä iski silmääni. Gilderoy Lockhart ja vielä hymykoulu! Tämän ohittamattoman yhtälön vuoksi klikkasin auki, luin, ja ajattelin että pitäähän tänne joku puumerkki jättää.

Lockhart itse oli todella IC, ja yleisilmekin tuntui uskottavalta punastelevine vanhempineen ja lievästi vastentahtoisine lapsineen.

Lainaus
”Väläytä hampaasi! Ohoh – nuo kyllä pitäisi pestä, mutta tuolla hymyllä saa tytöt hullaantumaan sen pesun jälkeen”, Lockhart kehui sitä samaa ruskeahiuksista poikaa, joka oli aiemmin kyseenalaistanut oppituntia.

”Miksi minä haluaisin hullaannuttaa tyttöjä?” poika kysyi kummissaan.

”Poikaseni, ymmärrät vielä aikanaan ja sitten kiität minua”, Lockhart vakuutti, eikä poika oikein ottanut ymmärtääkseen.

Tätä eivät olleet vielä muut lainanneet, vaikka siihen viitatiinkin. Tässä Lockhart eritoten kuulostaa täysin kirjansivuilta repäistyltä, ehkä "poikaseni" ilmaisulla on vaikutuksensa asiaan. Mene ja tiedä. Kokonaisuus sai siis hymyn huulille, kiitos siitä.
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Gilderoy Lockhartin hymykoulu | S
« Vastaus #6 : 05.04.2016 20:24:19 »
Isfet, kiitos paljon kommentista, kivaa että jätit puumerkkisi! Se saa aina hymyn huulille. :)

Oon aina otettu, kun mun Lockhartia kehutaan IC:ksi. Mulla on joku näkymätön yhteys hahmoon tai jotain (onhan tuota mun toteemieläimeksikin kutsuttu). ;D Lockhart-ficit ei saa suurtakaan suosiota finissä (eikä varmaan muuallakaan), joten on tosi mukava, että valitsit listauksesta just tämän. Kiitos! Hienoa, että oot tykännyt.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Gilderoy Lockhartin hymykoulu | S
« Vastaus #7 : 05.04.2016 21:04:38 »
Menin ja repesin ;D Tää on näitä tämmösiä ficcejä, jotka on niin in character, että vaikea uskoa etteivät ne ole canonia.

Lainaus
Lockhart iski silmää jokaiselle lapselle, jotka näyttivät heti paljon innostuneemmilta.
Tätä mä hihittelin jokun vartin kun mieti hei, iski silmää jokaiselle lapselle! Niinku, erikseenkö?  ;D

Mä niin jotenin toivoisin, et mulla ois jotai hirvee tähdellistä sanottavaa, mutkun ei ole. Miks tällä foorumilla ei oo sellasta kierivää hymiötä, koska musta tuntuu et nyt olis just sellasen paikka.

Koko viikon huipentuma, ja on vasta tiistai.

jjb
« Viimeksi muokattu: 05.04.2016 21:09:34 kirjoittanut jossujb »
Here comes the sun and I say
It's all right

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Gilderoy Lockhartin hymykoulu | S
« Vastaus #8 : 05.04.2016 21:08:33 »
Tietysti kaikille pitää iskeä silmää, jossu! ;D Kiitos kommentista!

Tätä oli kyl hauskaa kirjoittaakin niin se on hienoa, että uppoaa. Oon vahvasti sitä mieltä, että Lockhart-huumorin pitäisi olla genre. Kierivä hymiö ois kyl jees. Mahtia, että tää oli viikon huipentuma - vaikka tietystihän Lockhart on - epäilyksettä.  ;)


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Gilderoy Lockhartin hymykoulu | S
« Vastaus #9 : 05.04.2016 23:42:36 »
Olipas tämä hauska. :) Lockhart jos kuka on paikallaan hymykoulun vetäjänä, vaikka se sitten olisikin tekohymy, joka niitä aina maireita kasvoja korostaa. ;) Tosiaan pienet kuulijat lienevät koululaisia sopivampi kohdeyleisö, vaikka eivät tainneet nämäkään häntä ihan vakavasti ottaa, ainakaan loppukommentin perusteella!

Lainaus
”Kylläpä aika rientää! Minun on nyt varmaan poistuttava, mutta toivotan teille kaikille hyvää jatkoa. Ennen sitä kuitenkin jaan teille palkintonne!” Lockhart jakoi kaikille nimikirjoituksella varustetun valokuvansa, jossa oli voittajahymy muistuttamassa heitä hymyilyn tärkeydestä.
Voin jotenkin kuvitella, että nämä "palkinnot" tuottivat pikku hymypoikien ja -tyttöjen äideille suuremman ilon kuin heille itselleen!  ;D

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

maigaro

  • ***
  • Viestejä: 375
  • ava by raitakarkki
Vs: Gilderoy Lockhartin hymykoulu | S
« Vastaus #10 : 21.02.2017 22:20:59 »
Tää oli kyllä tosi hauska :D Hymykoulu oli loistava keksintö ja siinä samalla Lockhart pääsi kertomaan loisteliaista urotöistään ja jakamaan taas parit nimmaroidut kuvat. Toi loppu oli mahtava: ei tainnut Lockhart tehdä vaikutusta lapsiin ;)

Vaikka moni onkin jo maininnut, niin pakko itsekin sanoa että Lockhart on tosi IC.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Gilderoy Lockhartin hymykoulu | S
« Vastaus #11 : 22.02.2017 10:50:05 »
Fiorella ja maigaro kiitokset molemmille kommenteista! Tätä oli hauska kirjoittaa, joten kiva että se on hauskuuttanut myös lukijoita. Voi Lockhart, aina huomion perässä. :D


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Neiti Syksy

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 750
Vs: Gilderoy Lockhartin hymykoulu | S
« Vastaus #12 : 23.02.2017 07:43:17 »
Herätin kissankin tämän takia, kun aloin kurisemaan (sellaista jännää naurua, kun minulta ei tule ollenkaan ääntä juuri nyt), joten tulen sitten näin kirjallisesti sanomaan jotain!

Muistan tämän tekstin heti kun julkaisit enkä ymmärrä, miksi en kommentoinut heti. Olen aina rakastanut sinun versiotasi Gilderoy Lockhartista, koska en oikeasti ymmärrä, kuinka saat niin ärsyttävästä hahmosta niin pidettävän. Ehkä se on vain se sinun valovoimainen luonne!

Hymykoulu on kyllä jotain sellaista, minne Lockhart olisikin voinut lähteä. Kertomaan ja satuilemaan seikkailuista. Lapset kun eivät varmaankaan osaisi kyseenalaistaa tarinaa, missä on sekä vampyyreita että lohikäärmeitä ja ties mitä kaikkea vielä. Olisi kyllä ihan kiva lukea näistä tarinoista niiden oikeiden tekijöiden tekijöinä, mitkä sitten Gilderoy vohkii. :D Sinänsä aika outoa, että sitä ei oltu saatu selville. Tai siis mitä olen ymmärtänyt, niin unhoittautuminen on kuitenkin osaksi laitonta. Muttamutta, kiitos tästä pienestä hienosta tekstistä, jossa Gilderoy on kyllä niin lestissään kuin olla ja voi (vaikka meinaan lähteä analysoimaan aina pintaa syvemmältä :<).

- Syksy (ja pieni mr. Gilderoy Lochkart)

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Gilderoy Lockhartin hymykoulu | S
« Vastaus #13 : 03.01.2019 01:24:55 »
Kiitokset Syksy kommentista, johon on jäänyt aikanaan vastaamatta! Tänä vuonna tsemppaan ja vastailen kommentteihin, joista saan rutkasti hyvää mieltä palatessani niihin pitkästä aikaa. <3 Tästäkin. Kiitän paljon valovoimaisuuteni kehumisesta, sisälläni asuu aina jonkinsortin Lockhart! Onhan sillä karismaa, vaikka ihan humpuukia satuileekin omista urotöistään. ;)


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

carrowfan

  • vitsi syntyessään
  • ***
  • Viestejä: 1 383
  • On olemassa kinkkuja ja on olemassa lisää kinkkuja
Vs: Gilderoy Lockhartin hymykoulu | S
« Vastaus #14 : 07.01.2019 09:28:31 »
Mä tykkäsin jotenkin tästä. Tää ficci sai jotenkin hymyilemään, hups. Tykkääm jotenkin siitä et tää ei oo niin vakavaa tekstiä.
"Papereissa 23, henkisesti 17"
"Ehkä mie aikuistun ku täytän 30...siis 40"
"En mie kaipaa olkapäätä, kuha nostat mut eka ylös täältä"

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Gilderoy Lockhartin hymykoulu | S
« Vastaus #15 : 07.01.2019 09:34:18 »
Kiitos, carrowfan! :) Joo, Lockhart ficcejä ei koskaan voi ottaa liian vakavasti. :D Tätä oli aikanaan hauska kirjoittaa, mukava kuulla, jos hymyilyttää vaikka onkin jo vähän vanhempi ficci. (Kolme vuotta ikää jo, huh!)


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Gilderoy Lockhartin hymykoulu | S
« Vastaus #16 : 27.08.2019 12:43:42 »
Mitä löysinkään? Otsikko veti puoleensa kuin hunaja herhiläisiä. Olen miettinyt viime aikoina tuota Gilderoyn hahmoa enemmänkin ja päätinpä lukaista tämän.

Sait minut tehokkaasti hymyilemään. Ihan jokaista kohtaa en kopioi tähän mutta...
Lainaus
Ette osaa kuvitellakaan, mitä sieltä löysin! Lohikäärmeen, jonka kukistin muutamalla näppärällä loitsulla ja nyt se on vain harmiton jänis!
tämä ja moni muu kohta miehen lähes taukoamattomasta selostuksesta väritti kivasti tarinaa.

Että oikein äitilauma on jättänyt jälkikasvunsa hymypojan hoitoon, jos jotain irtoaisi omiinkin kersoihin.
Tuo yksi asioita kyseenalaistava pikkupoika on hyvä. Kyllä joukossa pitää olla joku joka on asioista pikkasen eri mieltä.
Kiitos paljon tästä.  :)
« Viimeksi muokattu: 10.10.2020 09:36:08 kirjoittanut Fairy tale »

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Gilderoy Lockhartin hymykoulu | S
« Vastaus #17 : 28.08.2019 11:06:07 »
Olen missannut tämän aikoinaan. Arvelin, ettei Gilderoy Lockhart -ficin lukeminen voi ainakaan ankeuttaa päivää ja olin oikeassa. Gilderoy olisi ehdottomasti pitänyt kaksintaistelun sijaan alkaa vetää hymykoulua lapsille, koska toisin kuin kaksintaistelusta, Gilderoy tietää todellakin paljon hymyilystä ja osaa varmaan jotenkin edes siinä oppilaitaan auttaa. Vähintään ne voi yrittää matkia sen hymyä.  ;D Tästä tuli hyvälle tuulelle.

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Gilderoy Lockhartin hymykoulu | S
« Vastaus #18 : 09.10.2020 23:38:25 »
Rakastan Odo sun kirjoittamaa Lockhartia, ja koska ajatus Lockhartin pitämästä hymykoulusta sekä genrenä oleva Lockhart-huumori kuulostaa aivan mahtavalta, pakkohan tämä oli tulle lukemaan :D Ja ai että tää oli ihana. Pimeyden voimilta suojautumisen opettamisessa Lockhart oli kyllä tosi kehno, mutta tämän myötä herää ajatus, että kyllä hänessä on sittenkin ainesta opettajaksi - ainakin hymykoulussa 😂 Voin kuvitella sitä kakaroiden "riemua" kun ovat sellaiseen päätyneet. Mut onneksi voivat ajatella oppivansa hymyilemään niin, että saavat sillä itselleen karkkeja, ihan niin kuin pikku-Gilderoykin.

Tietty se luvattu "palkintokin" oli sitten Lockhartin valokuva... Mitäpä muutakaan :P Kyllähän sellaisen nyt kaikki haluaa itselleen.

Nauratti myös nuo lapsosten äidit, jotka ihan onnesta huokaillen ja punastellen kiittelivät Lockhartia siitä, kun tämä on opettanut heidän lapsiaan hymyilemään XD Mulle tuli tätä lukiessa myös mieleen se Pekka Töpöhäntä Amerikassa -leffa, jossa se yksi tanssia opettava Monni-kopio komensi Pekkaa hymyilemään 😂 Varmaan ollut samantyylinen oppitunti.

Lainaus
Äitien saapuessa hakemaan lapsiaan Lockhart kätteli heistä jokaista ja kertoi, että lapsista tulisi vielä suurenmoisia hymyilijöitä, ja vakuutti tietenkin hieman valheellisesti, että kaikissa oli potenttiaalia suuruudeksi.
Pitäähän sitä tyylille uskollisesti vähän kaunistella totuutta ♥

Ei hitto tää oli hauska ;D Kiitän.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Gilderoy Lockhartin hymykoulu | S
« Vastaus #19 : 16.12.2020 20:20:21 »
Olipas hauska palata tämän(kin) ficin kommenttien pariin! Minua hymyilyttää, että teitä on hymyilyttänyt, joten kiitos kaikille kommentoineille, vaikka olenkin hieman mattimyöhäinen. :D ♥ Hymyilin typerästi kommenteillenne, mutta toivottavasti tekin tätä lukiessanne, koska Lockhart kyllä ilahtuisi. ;D


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”