Kirjoittaja Aihe: Tänä vuonna | S | raapale  (Luettu 1854 kertaa)

Moray

  • Whippitie Stourie
  • ***
  • Viestejä: 149
Tänä vuonna | S | raapale
« : 27.12.2015 23:12:40 »
Kirjoittaja Moray
Nimi Tänä vuonna
Ikäraja Sallittu
Varoitukset Viittaus masennukseen
Genre Angstdraama
Yhteenveto Ja sinulla on huono olla ja minulla on huono olla, koska auttaisin jos osaisin, mutta en pysty.

A/N  Vuosi Raapalehtien V.

Tänä vuonna

Kevät on kaunis. Se kukoistaa toisella tapaa kuin mikään muu aika. Tuulet ovat raikkaat. Rakkaus on pehmeää.

Minä tiedän, että taas se tapahtuu. Olet pelännyt sitä, muistuttanut itseäsi ja minua siitä syksystä alkaen. Tässä vaiheessa sen odottaminen ja saapuminen tuntuu jo aivan luonnolliselta. Minä istun jalat nätisti ristissä ja sinä olet rojahtanut kumaraan, pää vasten käsiä ja pöytää. Ja silloin minä tiedän, että et ole nukkunut, että kahden aikaan aamuyöstä olet harkinnut soittavasi, mutta et sitten viittinyt. Ja sinulla on huono olla ja minulla on huono olla, koska auttaisin jos osaisin, mutta en pysty.

Joten älä putoa. Älä tänä vuonna.
looks like freedom but it feels like death
it's something in between, i guess

Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 387
Vs: Tänä vuonna | S | raapale
« Vastaus #1 : 31.12.2015 23:07:05 »
Mua kiinnosti mitä otsikko piti takanaan, koska näillä vuoden 2015 viimeisillä tunneilla tänä vuonna tuntuu hauskalta ajatukselta, koska mitä ihmeellistä tässä nyt enää ehtisi tapahtua. Kuitenkin tuo ajanmääre alkoi menettää merkitystään, kun itse tekstistä sai kiinni. Keskityin tilanteen kuvaukseen, koska näin lyhyeksi tekstiksi olit saanut vangittua siihen paljon asiaa, kokonaisen ihmiselämän jopa. Tämä oli omastakin elämästä liian tuttu tilanne ja ihan vain yhteenveto osaa kertoa aiheesta kaiken tarpeellisen. Pidin siitä, että tässä ei varsinaisesti ryvetty siellä masennuksessa, se oli läsnä mutta ei yrittämällä yritetty. Ihan jo maininta keväästä sai koko tekstille toiveikkaamman sävyn, vaikka kellään ei hyvin mennyt. Toivon, että kaikki kääntyisi paremmaksi joten loppusanat allekirjoitan täysin.
Lainaus
Joten älä putoa. Älä tänä vuonna.

Kiitos, tämä oli jollain tapaa voimaannuttava!
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."

Moray

  • Whippitie Stourie
  • ***
  • Viestejä: 149
Vs: Tänä vuonna | S | raapale
« Vastaus #2 : 02.01.2016 11:42:38 »
Kiitos paljon kommentista Orenji! Tämä oli itselle yks henkilökohtasimpia tekstejä, kiva (ja "kiva") kuulla että koit samaistuttavaksi ja jopa voimaannuttavaksi, vau. Kiitos!
looks like freedom but it feels like death
it's something in between, i guess