Kirjoittaja Aihe: Lunan viimeinen vuosi Tylypahkassa (S) | Luna/Rolf  (Luettu 2980 kertaa)

Winky

  • ***
  • Viestejä: 6
Nimi: Lunan viimeinen vuosi Tylypahkassa
Tekijä: Minä eli Winky
Ikäräjä: Sallittu
Tyylylaji:Romace
Summary: Lunan viimeinen vuosi tylypahkassa on aluillaan. Vuodesta näyttäisi tulevan tavallinen ja tylsä mutta kuinka käy kun kuvioihin ilmestyy vaihto-oppilas Durmstrangista

Toivon että tämä ficci ei ole mikään surkea sillä tämä on ensimmäiseni.


Luku 1. Rolf Scamander

Luna Lovekiva käveli King Crossin asemalla kohti laituria yhdeksän ja kolme neljännestä.
Tänään alkaisi hänen viimeinen vuotensa tylypahkassa. Lunasta tuntui että vuosi olisi ihan tavallinen kun Harry oli lähtenyt ja enää ei ollut uhkaa Voldemortistakaan.
”Moi Luna” sanoi ääni Lunan takana. Luna katsahti taakseen ja näki Ginny Weasleyn tulleen hänen luo.  ”Moi Ginny miten menee”? Luna kysyi ja hymyili. Ginny näytti hieman apealta koska joutui lähtemään kouluun vaikka olisi halunnut olla Harryn luona. ”No ihan hyvin” hän sanoi ja hymyili heidän astuessaan laiturille yhdeksän ja kolme neljännestä. ”Eivätkö vanhempasi tulleet saattamaan sinua?” Luna kysyi. ”Eivät, he jäivät kotiin jostain ihmeen syystä enkä minä heidän seuraansa kyllä paljon kaipaakaan” Ginny sanoi. Luna katsoi Ginnyä odottaen että hän sanoisi jotain muuta mutta siinä samassa heidän täytyikin jo nousta junaan. He harhailivat junassa hetken kunnes löysivät tyhjän vaunuosaston. Hetken päästä ovelle tuli suurin piirtein heidän ikäinen poika jota Luna eikä Ginnykään ollut koskaan ennen nähnyt. ”Sopiiko että tulen tänne” poika kysyi. ”Tottahan toki” Luna sanoi ja hymyili pojalle. ”Olen Rolf Scamander” poika sanoi. ”Luna Lovekiva ja tuo on Ginny Weasley” Luna esittäytyi. Poika istahti vastapäiselle penkille ja katseli tyttöjä. ”En ole nähnyt sinua ennen oletko ollut koskaan Tylypahkassa?” Luna kysyi. ”Itse asiassa en ole, olen nimittäin vaihto-oppilas Durmstrangista” Rolf sanoi. Ginny oli istunut koko ajan hiljaa mietteissään mutta nyt havahtui ”Ai niin Luna etkö sanonutkin että se yksi teidän tuvan poika lähti Durmstragiin?”. Ginny kysyi. ”Niin se Matt joka oli joillain samoilla tunneilla kanssamme” Luna sanoi. Rolf hymyili ja he alkoivat jutustella kaikenlaista. Luna huomasi pitävänsä pojasta. Rolf oli oikein mukava ja aika hyvän näköinenkin. Tosin Luna olisi luullut että Rolf olisi ollut lihaksikkaampi ja isompi, niin kuin muut Durmstragin pojat.
Pian juna saapui pääte pysäkille ja Luna, Rolf ja Ginny hyppäsivät ulos. ”Oi katsokaa therstaleja” Rolf huudahti kun näki mustat olennot. Luna katsoi Rolfia hämmästyneenä ja hymyili tälle. Rolf taputti lähintä therstalia ja näytti onnelliselta. ”Therstalit ovat minustakin ihania” Luna sanoi ja jatkoi ”Minulla on omakin therstal Hero nimeltään” Rolf katsoi Lunaa ihailevasti ja sanoi sitten ”Olisi kiva nähdä se, meillä Durmstrangissa ei nimittäin kovin paljoa perusteta ihmeotuksista” Rolf sanoi innostuneena. He nousivat vaunuun ja therstal alkoi vetää heitä kohti Tylypahkaa. ”Hetkinen” Luna sanoi ”Et kai vaan ole sukua Lisko Scamanderille?” Rolf katsoi Lunaa hymyillen. ”Olenhan minä, hän on minun isoisoisäni”. Rolf sanoi mutta varoi ettei kukaan muu kuullut. ”Pidätkö siis ihmeotuksista?” Luna kysyi. Rolf ei näyttänyt enää kuuntelevan vaan katseli lähestyvää Tylypahkaa. ”Ai anteeksi sanoitko jotain?” Rolf kysyi hetken päästä. Luna hymyili ja vastasi ”No enpä oikeastaan”.  Vaunut pysähtyivät ja Tylypahka näkyi heidän edessään. Viimein Luna ajatteli, viimein pääsee tylypahkaan.





Pahoittelen luvun lyhyyttä mutta tähän tulee sitten monta lukua. Toivottavasti piditte. Kommentteja saa laittaa!!!!



//destine muokkasi ikärajan otsikkoon
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 16:01:14 kirjoittanut Beelsebutt »

Nymfadora

  • ***
  • Viestejä: 6
Vs: Lunan viimeinen vuosi Tylypahkassa
« Vastaus #1 : 28.03.2008 16:42:38 »
Kiitti kun laitoit viestinä kännyl että kato tää. Sory kun en vastannu siihen. Mutta nyt sen luin . Eka :DD

Ihan hyvä. Mutta vähän väliä joidenkin lauseiden väliin olisit voinut laittaa. Joskus meinasin mennä sekaisin missä kohassa olin lukemassa :)

Pidin kyllä.
"Taisteluun isännänpuolesta, kotitonttujen puolustajan puolesta! Taisteluun pimeän Lordia vastaan rohkean Reguluksen nimeen!" -Oljo.
www.habbo.fi/home/momy -Se olen minä! :pp

Tunnelimyyrä

  • en idiot
  • ***
  • Viestejä: 114
Vs: Lunan viimeinen vuosi Tylypahkassa
« Vastaus #2 : 28.03.2008 20:17:00 »
Kinnostava ficcimöisen alku, en ole törmännyt kovinkaan moneen Lunasta kertovaan tarinaan. Kirjoitus virheitä en löytänyt kuin yhden (ei, ei se syynääminen ole pakkomielle, vain tapa):

"Viimein Luna ajatteli, viimein pääsee tylypahkaan."
Tylypahkaan isolla alkukirjaimella ^^

Myös tuo rivitys olisi voinut olla parempi, vähän selkeyttä olisi tuonot lisää. Tarina myös etenee aikas nopeasti, yhtä aihetta tai kohtaa käsitellään lauseen kaksi ja porhalletaan eteen päin kuin hullu hevoskotka.

Ou, tuossa olisi voinut olla eri sanajärjestys tai sana parempi:
"Tosin Luna olisi luullut että Rolf olisi ollut lihaksikkaampi ja isompi, niin kuin muut Durmstragin pojat."
Parempi ja selkeämpi olisi ollut, että:
"Tosin Luna oli luullut, että Rolf olisi ollut..."

En tarkoita haukkua sinua lyttyyn, eka ficci on yleensä se hankalin, kokemusta löytyy. Onko sinulla muuten betaa? Jos ei, olisi sellainen hyvä hommata. Kirjoitus virheet ja kököt kohdat saisi karsittua ilman, että tarvitsee itse syynätä tekstiä viisikymmentäkuusi kertaa lävitse.

Otsikkoon olisi muuten hyvä laittaa paristus ja ikäraja, ettei joku, joka ei vaikkapa tykkää yhtään Luna/OC parituksesta, eksy tähän.

Anteeksi nipotus, mutta jatkoa kehiin. ^^

 -Myyrä


//Editedit..
Huomasin juuri, että kirjoitin jotakin järkevää, muutakin kuin yleistä löpinää o.o Winky-muru, olet eka ihminen joka saa järkevää sitten vuoden 2000!
« Viimeksi muokattu: 28.03.2008 20:18:34 kirjoittanut Tunnelimyyrä »
En osaa olla epätavallinen, enkä tavallinen, mikä siis olen?
*klik*

Winky

  • ***
  • Viestejä: 6
Vs: Lunan viimeinen vuosi Tylypahkassa (S)
« Vastaus #3 : 02.04.2008 13:23:39 »
Kiitos Destinelle että laitoit ikärajan otsikkoon  :)   Tunnelimyyrä kirjoitan tarinan wordilla ennen julkaisemista joten kirjoitusvirheitä saattaa tulla. Yritän jatkossa tehdä parempia ficcejä. En ehkä jatka tätä, ainakaan lähiaikoina mutta jos toivotte jatkoa niin ilmoittakaa siitä. Sitten nimittäin jatkoa saattaa tulla.

Tunnelimyyrä

  • en idiot
  • ***
  • Viestejä: 114
Vs: Lunan viimeinen vuosi Tylypahkassa (S)
« Vastaus #4 : 02.04.2008 17:07:41 »
TOIVON JATKOA!
MIelenkiintoinen ficci yhä, ja jatkoa haluaisin mieluusti. Kuten jo totesinkni edellisessä viestissä, Luna ficcejä on vähän, aivan liian vähän.
Nuo kirjoitusvirheet pystyy muoksimaan pois, kun käyttää Wordin sitä automaatti tarkistusta (mikälie, koneella ei tällä hetkellä toimi, niin ei pysty tarkistamaan), joka tosin nipottaa jokaisesta ihme nimestä ja sanasta, vaikkapa joistakin Potter-maailman nimistä..

Vähän muuten munakellot on kamalia, pomppasin kattoon äsken, kun se kello pärähti soimaan, sisko oli laittanut kellon soimaan ja häipynyt ulos.. -.-

Mutta hei, betakin pystyy auttamaan ja korjailemaan virheitä ja kökköjä kohtia. Osa kirjoittajista ei käytä betaa, koska tarkastavat itse tekstinsä, ja koska niin saa luvut nopeammin nettiin. Kieliasun kannalta kuitenkin beta on usein hyödyllinen.

Mutta hei, innokaasti odotan, jos joskus saat jatkoa raaputettua ^^
En osaa olla epätavallinen, enkä tavallinen, mikä siis olen?
*klik*