Kirjoittaja Aihe: Tie, kartat & kilometrit | Laura/Madde, K11, 7/7 raapaletta  (Luettu 4293 kertaa)

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Title: Tie, kartat & kilometrit
Author: FractaAnima
Beta: Lauchuo  :-*
Genre: draama
Rating: K11
Pairing: Laura/Madeline
Summary: Tie Helsingistä Berliiniin on pitkä.
Disclaimer: FractaAnima
Status 7/7

Haasteet:
Spurttiraapale III - 12. kierros
Vuosi raapalehtien V

A/N: Tämä tässä on osanottoni Spurttiraapale III -haasteen 12. kierrokseen. Originaali on mulle yhä vieläkin melko vierasta, jätä puumerkkiä jos seurailet. :)
// Tarinalle löytyy itsenäistä jatkoa: Kuusipuu, hirsipuu ja sääriluu K15



Tie, kartat & kilometrit

1. (taksi)

On vielä aikaista, kun Fabianinkadun laitamilla juokseva nainen pysäyttää taksin. Hän istuu takapenkille kuin jenkkielokuvassa ja tasaa hengitystään.

"No, mihinkäs?" kuski kysyy, kun nainen ei oma-aloitteisesti sano mitään. Taksamittari raksuttaa jo.
"Lentokentälle - tai ei. Berliiniin", nainen vastaa ja taksikuski naurahtaa.
"Ootko tosissas?"
"Olen", nainen hieraisee otsaansa. Hänellä on mukanaan urheilukassi ja käsilaukku.

"Onko sulla varmasti varaa sellaiseen matkaan?"
"On."
"Okei, mut mun täytyy vielä kysyä mun isännältä", kuski vilkaisee asiakastaan epäröiden ennen kuin valitsee pomonsa numeron.

Kun lupa on saatu, taksin talvirenkaat rahisevat asfalttia vasten kääntyessään.
"Meil on pitkä matka edessä", kuski yrittää murtaa jäätä, "Mun nimi on Laura."

"Madeline."
« Viimeksi muokattu: 24.11.2015 02:44:30 kirjoittanut FractaAnima »


I'm into Herbology now u_u

DulzGraham

  • dar(l)ing
  • ***
  • Viestejä: 1 419
  • Magnificent Bastard
Puumerkkaan.

Alku Lupaava isolla ällällä, sun tyyli edelleen niin kypsä, niin kypsä (♥) ja mielikuvat tässä ensimmäisessä vahvat. Aikaista voi Suomessa, ainakin talvisaikaan kuten myöhemmin selviää, tarkoittaa hyvinkin pimeää, ja jenkkielokuvassa plus hieraisee otsaansa (päänsärky? turhautuminen?) yhdistettynä urheilukassi ja käsilaukku:uun ja yllättävään varallisuuteen herättää kyllä sellaisia klassisia viboja pankkiryöstön suuntaan että naurahduttaa, ellei Maddella sittenkin ole tavoitteena vain päästä mahdollisimman kauas omasta elämästä, sen sisällöstä tai sisällöttömyydestä.

Jään seuraamaan!
-D
pannu by wolferain ♥

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
DulzGram Olit übernopea! :D Tykkään sun kommentista ja tykkään sun pohdinnoista. Kiitos! :-*



2. (piikikäs)

Hytti on pieni ja ahdas, mutta Laura ei aio valittaa, sillä matka on maksettu hänen puolestaan. Madeline istuu valitsemallaan sängyllä ja lukee Tax free -katalogia. Hän ei ole puhunut alkumatkan aikana juuri mitään.

"Joten, mitä sä pakenet?" Laura utelee pyöriessään peilipöydän tuolilla edestakaisin. Madeline vilkaisee naista vain sivusilmällä, kunnes jatkaa lukemistaan.

"Tiätkö, Berliiniin on vielä Tukholmastakin yli tuhannen kilometrin matka. Se tekee yli kakstoista tuntia autossa ja mikäli mä en vieläkään saa laittaa radiota päälle, sun olis aika ruveta vähän juttelemaan", Laura moittii uhkarohkeasti. Madeline ei ole halunnut kuunnella musiikkia matkalla satamaan, häntä kuulemma ahdistaa sen tuomat ajatukset.

"Pakenen elämääni, okei? Nyt voit jättää minut rauhaan ainakin Tukholmaan asti", Madeline vastaa ja puree poskensa sisäpintaa. Hän kääntää katalogin sivua niin raivoisasti, että sen alareuna repeää.

"Okei, okei, rauhoitu. Mä lähden syömään, varastanko sulle tuliaisia buffetista?" Laura virnistää, mutta Madelinea ei naurata. Hän rutistaa tummat kulmansa yhteen ja kääntää taas sivua.


I'm into Herbology now u_u

DulzGraham

  • dar(l)ing
  • ***
  • Viestejä: 1 419
  • Magnificent Bastard
Hoo, se ei vaan tahdo, että Laura kuulee uutiset! Hoo, mutta nyt Laura lähtee buffaan ja näkee ne telkkarista ja sitten se tajuamattaan hiillostaa Maddea spelkuloimalla innokkaasti -- tai sitten se tajuaa mikä Madde on miehiään ja Madde säikähtää ja joutuu ottamaan sen panttivangiksi ja uhkaamaan sen jatkamaan kiltisti matkaa, sillä on aivan varmasti käsiase veskassa! Hoo!

No ei, kyllä Madde voi siltikin olla ihan elämää paossa. Voihan olla, että Madde on syytön, mutta joku on silti suorittanut edellämainitun rikkeen ja Laura epäilee sitä syyttä. Ho.

-D
pannu by wolferain ♥

Saappaaton

  • Pretentious /af/
  • ***
  • Viestejä: 2 072
  • Sateenvarjounelmia
Hehei, minä täällä! :D

Lainaus
Tämä tässä on osanottoni Spurttiraapale III -haasteen 12. kierrokseen.
Ai että ihan surunvalittelusi haastelle. Heko heko, sori sori.

Tää vaikuttaa kaikin puolin oikeen kivalta ja mielenkiintoiselta (ja noi Dulzien spekuloinnit kyllä saivat allekirjoittaneen hymähtämään). :D Herättäähän se kysymyksiä kun toinen hyppää takapenkille ja käskee ajaa Berliiniin. Odotan siis mielenkiinnolla millainen tausta Maddella on!

Laurasta tykkäilen tällä hetkellä jo!
Lainaus
-- mikäli mä en vieläkään saa laittaa radiota päälle, sun olis aika ruveta vähän juttelemaan --
Nauroin! Ihana Laura. :D

Jätän (jatkossakin) spekuloinnit Dulzille ja ihkutan vaan. :p Mutta kyllä luen tämän vielä loppuun!

Jatkoa odotellen. :-*


I push my fingers into my eyes
it's the only thing that slowly stops the ache

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Miks mä löydän aina mun kavereita kaikkialta. :D Ensin Inka ja Oona (vaik se ei kyl ollu sun tarinas mut whatever), nyt sitten Laura. :D Mutta kivan oloinen rapsusarja, tahtoo lisää :3 Jotenki mulla on joku ihmeen aivopieru kun en osaa nyt kommentoida mitenkään järkevästi tai pitkästi. Ehkä on väsynyt tai jotain. Meh. :D Mutta kuitenkin, jatkajatka!
-Sparkku, oma elävä taideteoksesi
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
DulzGram Hohoo, olet hulvaton. :D Hymyilen yhä sun kommentille, vaikka oon lukenut sen jo monta kertaa. :P
Saappaaton Hah, kyllä olen surullinen ja valitan ja olin myös hyvin tietoinen valitessani juuri tuon sanan. :D Laura on kyl aika söötti. :3 Kiitos!
SparklingAngel Laura on aika yleinen nimi, joten. :D Kiitos, kun kommentoit. :)



3. (sade)

Tukholmassa sataa vettä, vaikka on joulukuu. Laura intoutuu höpöttämään joulusta. Käy ilmi, että hän on todellinen jouluihminen, joka haluaisi aattoiltana vain käpertyä jonkun muunkin kuin koiransa viereen ja katsella takkatulta ja juoda glögiä. Hän haluaisi saada lahjaksi typerän tyttömäisen korun ja valittaa siitä puolisolleen, koska hän ei ole sellainen tyttö kuin useammat ovat.

Tässä kohtaa pulputusta Madelinea alkaa hymyilyttää. Hän on väsynyt ja nälkäinen, mikä saa hänen mielensä pehmenemään. Laura ei todellakaan näytä kaikista naisista tyttömäisimmältä.

Matka Tukholmasta Malmöhön on kestänyt yli kuusi tuntia, he eivät ole pysähtyneet kuin kerran; kahville, tankkaamaan ja vessaan.

Ennen Ruotsin ja Tanskan rajasillan ylittämistä Madeline pyytää, että Laura pysäyttää. Hän siirtyy takapenkiltä eteen ja kääntää lämmitystä isommalle. Hetken mielijohteesta hän napsauttaa myös radion päälle.

Laura kohottaa kulmiaan ja tarjoaa naiselle termospulloaan.
"Kahvia, se on mustaa, mutta menettelee, ja on mulla täällä jossain suolapähkinöitäkin", hän kurottaa kädellään hansikaslokeroon Madelinen ohitse ja hipaisee vahingossa tämän polvea.


I'm into Herbology now u_u

Saappaaton

  • Pretentious /af/
  • ***
  • Viestejä: 2 072
  • Sateenvarjounelmia
Minä täällä taas. :3

Lainaus
Tässä kohtaa pulputusta Madelinea alkaa hymyilyttää.
Tässä kohtaa muakin alkoi hymyilyttää, vihdoin se Maddekin pehmenee! :D Jes, jes, jes!

Lainaus
Hetken mielijohteesta hän napsauttaa myös radion päälle.
Tässä kohtaa jo naurahdin. :p

Tämä on (edelleen) varsin ihanainen pieni, odotan täällä edelleen lisää. :-*


I push my fingers into my eyes
it's the only thing that slowly stops the ache

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Öää. Niin suloinen. :3 Laura on musta niin paras.. Ja unohdin jo, että kumpi se taksikuski olikaan ;D No jaa, sivuseikka! Kohta ne rakastuu ja sitten ne adoptoi lapsen jonka nimi on Annika ja sitten mä oon tällä ihan punasena hihittelemässä koska se olen minä ja ääää eiku
Joo siis niin mitä mun piti sanoa, ihana rapsu taas ja laita lisää tai mä... Jotakin. :D
-Sparkku joka on tänään taas sekaisin kuten tavallista (:
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Saappaaton Khihi, ihanaa, että jaksat kommentoida. :) Näissä vähän kesti kun sekä minulle, että betalle/Laulle ilmestyi kuin tyhjästä ihan oikeakin elämä, wut?  :o
SparklingAngel Laura on se taksikuski. :) Luulen, että näistä naisista ainakaan Madeline ei ole lapsi-ihmisiä, painotan sanaa luulen. Kiitos kommentista taas. :3

A/N: Koska olen vastarantaakin kauempaa tuleva kiiski, en ole kuunnellut jokaisessa asiassa betaani. Lau tekee suuren työn jaksaessaan minua silti, kiitos siitä.  :-* (Niin ja ps. vaikka tämä tarina päättyykin tähän, niin Lauran ja Madden yhteinen matka ei, nimittäin jatkoa (kukaan ei minun tapauksessani enää yllättynyt) on tulossa jossain vaiheessa muodossa tai toisessa.)



4. (viekkaus)

Tanskankielinen laulu kuulostaa Lauran mukaan siltä, kuin joku puhuisi saksaa kuuma peruna suussa. Tai ruotsia. Madeline pudistelee huvittuneena päätään ja antaa akustisen kitaran säestyksen vaivuttaa itsensä uneen.

Iltaa vasten Laura löytää Kööpenhaminan laitamilta majatalon, johon he voivat jäädä yöksi. Laura ei suostu ajamaan enää metriäkään ennen kuin saa nukkua kunnolla. Madeline suostuu järjestelyyn vain pitkin hampain ja katoaa sitten tunneiksi.

Aamulla kun Laura herää, hän huomaa Madelinen käpertyneen parivuoteen toiseen laitaan. Nainen kurtistaa kulmiaan, sillä huoneessa on toinenkin sänky.

Hiljaisen aamiaisen jälkeen naiset jatkavat pitkää matkaansa. Kesken Madelinen aiheuttaman tiekartan kahistelun Lauran matkapuhelin piippaa.
"Ohhoh, stadissa on ryöstetty pankki", nainen naurahtaa. "On kuulemma viety sievoinen summa, kelpais mullekin", hän jatkaa vitsaillen. Sanat kirvoittavat Madelinen huulilta tuhahduksen.

"En ole koskaan ymmärtänyt, miten pankki voidaan ryöstää, kaikista niistä turvajärjestelyistä huolimatta. Miten kukaan voi olla niin - viekas?" Madeline supistaa punattuja huuliaan ja kääntää katseensa takaisin karttaan. "Laita määränpääksi Gedser. Jatketaan sieltä lautalla Rostockiin."


5. (kädet)

Scandlinesin autolautalla kestää tunti ja neljäkymmentäviisi minuuttia ylittää Belttienmeri.
"Aattele, ollaan Berliinissä vielä tänään", Laura sanoo ja kääntyy asiakastaan kohti. He seisovat lautan kannella ja Madeline vaikuttaa hermostuneelta. Naisen kädet haparoivat, kun hän kaivaa käsilaukustaan tupakka-askin. Hän ei ole polttanut matkalla kertaakaan aiemmin. Laura ajattelee, että naista jännittää.

"Anna minä", Laura ottaa tupakan ja sytyttää sen toisen naisen puolesta. Savu on vähällä yskittää Lauraa, hän ei polta, on vain joskus koittanut. Heidän kätensä koskettavat toisiaan, kun Laura ojentaa savukkeen takaisin. Madelinen kasvoilla käy hymyn aavistus, kunnes hän imaisee savukettaan kuin olisi tarvinnut sitä vuosia.

"No Madde, mitä aattelit tehä Berliinissä?"


6. (lahja)

"Älä käytä tuota nimeä", on ollut ainoa vastaus. Sen jälkeen he ovat olleet hiljaa.

Tien päällä Laura pysähtyy seuraavan kerran Linumhorstissa tankkaamaan. Sillä aikaa, kun Laura käy täyttämässä termospullonsa Aral huoltoasemalla, Madeline ehtii kadota.

Laura istuu autossaan odottaen, että nainen palaisi. Hän tietää tämän palaavan, sillä Madelinen tähän asti tarkasti silmällä pitämä urheilukassi on etupenkin jalkotilassa. Laura pidättäytyy kurkistamasta sen sisään, vaikka uteliaisuus tuntuu lähes pakkomielteiseltä.

Taksikuski katselee kassia kuin voisi tarpeeksi kauan tuijottamalla nähdä sen sisään. Madeline palaa autoon ojentaen Lauralle pienen korurasian.
"Mikä tää on?"
"Halusin ostaa sinulle jotain, kiitokseksi. Ei kuka tahansa lähtisi tällaiselle matkalle ventovieraan kanssa."


7. (suudelma)

"Perillä ollaan", Laura ilmoittaa pysähtyessään Kurfürstendammin varrelle. Katu sijaitsee aivan Berliinin sydämessä. "Tiätkö", kuski naurahtaa, "mulle tulee vielä ikävä sua, Madde."

Toinen nainen on napannut urheilukassin syliinsä ja viivyttelee autosta nousemista.

"Jää sitten", hän sanoo yllättäen ja puraisee huultaan.
"Hah, oliskin varaa asua tällasessa paikassa, stadiin verrattuna tää on kaupunkiparatiisi", Laura nauraa jälleen ja jää katsomaan asiakkaansa vakavia kasvoja.

"Jos olisi varaa, jäisitkö?" Madeline laskee kätensä Lauran kädelle. Kosketus on vaativa.
"Ootko tosissas?"
"Olen", Madeline vastaa ja avaa varoittamatta urheilukassinsa. Se on täynnä setelinippuja.

"Voi jumalauta, ulos", Laura kumartuu avaamaan apukuljettajan puoleisen oven ja työntää naisen väkisin ulos autostaan. Heti kun ovi sulkeutuu, hän painaa kaasua ja tuntee epämääräisen vihlaisun rinnassaan. Hän kuvittelee sen olevan pettymys.

Kolmesataa metriä myöhemmin nainen huutaa ääneen.
"Helvetin helvetti", hän kiroaa ja tekee u-käännöksen. Madeline seisoo kahden kassinsa kanssa yhä samassa kohtaa. Hän hymyilee vinottain huomatessaan suomalaistaksin palaavan.

Laura nousee autosta ja tarttuu naista olkapäistä.
"Mitä vittua, Madde? Ootko sä pankkirosvo?"
"Olen", Madeline vastaa tyynesti ja katsoo taksikuskia tutkien.
"Mitä vittua sä musta haluat?" Lauran äänessä on jotain kummallista surua.
"Rikoskumppanin", Madeline vastaa ja painaa punatut huulensa lupaa kysyen taksikuskinsa huulille. Laura vastaa suudelmaan samalla kaipuulla kuin Madeline on tunteja sitten imenyt savukettaan autolautan kannella.


I'm into Herbology now u_u

DulzGraham

  • dar(l)ing
  • ***
  • Viestejä: 1 419
  • Magnificent Bastard
Vs: Tie, kartat & kilometrit | Laura/Madde, K11, 7/7 raapaletta
« Vastaus #10 : 23.11.2015 00:34:47 »
Ohhohhohhohhoohhh, I was so right!!  ;D

Päätän uskoa, että tämä oli kuvio alusta asti ja minä satuin olemaan sopivan badass arvaamaan (koska kaikki viittasi siihen suuntaan! Kaikki muu paitsi otsikko! Joka tuntuu enemmän viittaavan niiden kilometrien aikana tiellä leimahtavaan ihastukseen/rakkauteen). Mutta että jösses! Huh! Tuosta lopusta tulee sellainen jotenkin suloisen PUNAINEN fiilis, Madelinen kädet Lauran leuan alla, posket sivelemässä poskia... Lauran kädet ehkä eksyy, toinen päätyy taksin kyljelle ja toinen löytää Madelinen kyljen, lanteet. Noh. Ja ympärillä kaupunki, talvisen lumeton Berliini katsoo ja suvaitsee.

― ja hitto vie, Laura on Lau, eikö olekin??? Lauran on pakko olla Lauchuo! Awwwwwwwwww!!

Mutta että apua, näissä on elävä fiilis. HUI.

Oon edelleen stunned koska realization että Lau on Laura. Hitto. Ihan ilmiselväähän tuo on, miksen heti huomannut kuka siitä taksikuskipersoonasta tuli mieleen, huuuuh. (Älä vaan nyt romuta tätä, kun kaikessa muussa olin oikeessa! Vielä vähemmän saat kertoa kuka on Madeline, koska nyt mä haluan olla se. Musta olis kyllä ryöstämään pankki, vaikka en ihan yhtä cool taida olla, harmi mikä harmi.)

Kiittäen syvästi,
-D
pannu by wolferain ♥

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vs: Tie, kartat & kilometrit | Laura/Madde, K11, 7/7 raapaletta
« Vastaus #11 : 24.11.2015 03:06:12 »
DulzGram Kyllä, pankkirosvo kuvio oli alusta asti tämä eikä se niin kovin vaikeasti arvattavissa ollut, ei ainakaan tarkoituksella. :P Kiitos hurjasti hupaisasta kommentistasi. :D

Ja sitten yleinen A/N: The (itsenäinen?) jatko-osa: Kuusipuu, hirsipuu ja sääriluu K15


I'm into Herbology now u_u

Kaapo

  • Vieras
Vs: Tie, kartat & kilometrit | Laura/Madde, K11, 7/7 raapaletta
« Vastaus #12 : 07.12.2015 11:11:21 »
Katsotaan tuleeko tästä kkännykkäkommentista muuta kuin itkua ja autocorrectmokia, mutta yritetään. Nimittäin:

Ensinnäkin, nimenä Laura on vähän ongeHelsingistänäki uroja tuppaa olemaan se kaksitoista tusinassa, mutta ehkä juuri siksi taksikuski!Laura oli jotenkin tosi sopiva. Vähän niinko Timo tai Ville. Lauroja on vielä ihan joka sukupolvessa, joten oli helppo kuvitella 20-, 30-, tai miksei vaikka 40-vuotias Laura tähän. Madde taas, Ruotsi-viboja joita en laita lainkaan pahakseni. Noilla nimillä voisi jäädä ihan hyvin Berliiniin.

Sitten. Voi Fracta. Jos et tiennyt (mitä suuresti epäilen), minulla on ikään kuin pieni soft spot pankkirosvoille. c': joten otin sen kovin tyytyväisenä vastaan (enkä voinut kuin vähän verrata näiden tätä... asiaa Mellakka!James/Lilyyn). Femme ja rikollisuus on vain kuuumaaa.

Kaiken kaikkiaan tässä oli moni asia kohdallaan. Pidin kovasti tästä reissumeiningistä ja siitä, kuinka vähän mitään kerrottiin. Kuinka ensin tullaan Helsingistä Berliiniin ja äkkiä Laura jo kertoo ikävöivänsä Maddea kun kaikki on ohi. Ja ah, rikoskumppani. Good good good yes.

Mie pidin tästä tosi paljon. Nämä spurtin rapsusarjat yleensä toimivat ja tämä toimi ihan hiton hyvin. Tykkään niin sinun tavasta kirjoittaa (kirjoitat vaan turhan paljon pareja joita en voi sietää köh snarmione köh), pitäisi ottaa itseä niskasta kiinne ja lukea enemmän. c: mutta tämä oli ihan loistava maanantain piristys. Kiitos. ♡

- Auro

Saappaaton

  • Pretentious /af/
  • ***
  • Viestejä: 2 072
  • Sateenvarjounelmia
Vs: Tie, kartat & kilometrit | Laura/Madde, K11, 7/7 raapaletta
« Vastaus #13 : 02.01.2016 16:35:05 »
Tulinpas (viimein) kommentoimaan nämä loppuun.

Lainaus
Sanat kirvoittavat Madelinen huulilta tuhahduksen.

"En ole koskaan ymmärtänyt, miten pankki voidaan ryöstää, kaikista niistä turvajärjestelyistä huolimatta. Miten kukaan voi olla niin - viekas?" Madeline supistaa punattuja huuliaan ja kääntää katseensa takaisin karttaan.
Tästä heräsi kyllä niin you gotta be kitten me -vibat, ettei ole tosikaan! Ja tuo Madden ele on jotenkin niin... Näennäisen viaton? Yhdistettynä tuohon kommenttiinsa nimittäin. Olin jostain syystä aivan purr. <3

Sitten jouduin googlaamaan, että mikä prkleen Belttiemeri, mutta hei se olikin oikeesti joku meri!

Lainaus
"Älä käytä tuota nimeä", on ollut ainoa vastaus. Sen jälkeen he ovat olleet hiljaa.
Joo, tää oli vaan hieno.

Lainaus
Laura vastaa suudelmaan samalla kaipuulla kuin Madeline on tunteja sitten imenyt savukettaan autolautan kannella.
Niin täydellinen päätös näille, ettäh.

Um, sitten vähän jotain sisällöllistäkin kommenttia. :D Musta on kiva, miten olet tuonut paikan nimiä esiin, eikä matka ollut vaan sitä nimetöntä tietä jossain, kunnes päästiin Berliiniin. Se toi sellaisen omanlaisensa tunnelman, että tavallaan tiesi, missä mennään (tai allekirjoittaneen tapauksessa olisi tiennyt, jos olisi ottanut kartan esiin).

Toinen ihanaakin ihanampi oli Lauran reaktio. Se oli niin täydellisen luonnollinen, pakottaa toinen ulos ja lähteä karkuun, vain ymmärtääkseen, että se taitaa olla jo vähän myöhäistä. Purrurr. <3

Nyt menen onnellisena lukemaan jatkoa tähän (tai siis katsomaan koska viimeksi olet kirjoittanut jatkoa sinne). Kiitos näistä ihanuuksista. <3


I push my fingers into my eyes
it's the only thing that slowly stops the ache

Angelina

  • back to my roots
  • ***
  • Viestejä: 6 499
Vs: Tie, kartat & kilometrit | Laura/Madde, K11, 7/7 raapaletta
« Vastaus #14 : 09.10.2021 21:25:08 »
Eksyn harvoin originaalipuolelle ilman suosituksia, joten kiitokset Saapsille tästäkin vinkkauksesta :3 Tää oli tosi mielenkiintoinen ja tempaisi mukaansa heti alusta alkaen! Ehdin jo miettiä kaikenlaisia skenaarioita ja syitä miksi Madde halusi päästä taksilla Berliiniin ja odotin hyvin innolla mikä oikea syy on (toki ehdin avata tuon jatkon ensin, joten silleen oli tiedossa että jonkinlaista rikosta tässä on taustalla).

Laura oli kyllä aika badass kun noin vaan lähti reissuun mukaan! Muutenkin tykkäsin hänen hahmostaan :3 Pidin myös tuosta lopun "voi jumalauta, ulos"-reaktiosta, erityisesti siksi että hän kuitenkin palasi takaisin ♥

Lainaus
Tanskankielinen laulu kuulostaa Lauran mukaan siltä, kuin joku puhuisi saksaa kuuma peruna suussa. Tai ruotsia.

Laura is ON POINT, koska oon ihan samaa mieltä ;D Komppailen Saapsin kommenttia siinä, että mustakin oli kiva että olit tuonut tähän ihan konkreettisesti reittiä ja paikkojen nimiä, eikä tää mennyt vaan silleen randomisti nimettömästi eteenpäin ja sit vaan yhtäkkiä ollaan Berliinissä ;D

Ai että, tykkäsin tästä ihan hirveesti ja kivaa, että tälle on jatkoakin! Musta oli ihan mahtavaa, että Madde halusi Laurasta itselleen rikoskumppanin (toki Laura tietämättään on sellainen jo ollutkin xD), se lupaa pelkkää hyvää jatkoa ajatellen ;)


or perhaps in slytherin,
you'll make your real friends


bannu © Inkku